Niewidomi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(5)
Autor
Baran Jolanta
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Guzowska Halina (1958- )
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kuczyńskia-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Mink Joanna
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Sałustowicz Piotr (1944- )
(1)
Sowa Józef
(1)
Walter Natalia
(1)
Walthes Renate
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Niewidomi
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Materiały ; nr 53)
1. Ekonomia społeczna- przegląd stanowisk: Koncepcje i funkcje ekonomii społecznej; Aktywna polityka społeczna i ekonomia społeczna; Osiągnięcia Krakowa w zakresie gospodarki socjalnej i rozwoju przedsiębiorczości; Formy zatrudnienia osób niepełnosprawnych w organizacjach pozarządowych- wyniki badań empirycznych; Młodzi i niepotrzebni bezrobotni- bezrobotni zagrożenia wykluczeniem społecznym; Rynek pracy otwarty dla niewidomych- projekt Partnerstwa na Rzecz Zwiększenia Dostępności Rynku Pracy dla Osób Niewidomych; Praca w posagu- model wychodzenia z rodzinnego bezrobocia na wsi- projekt realizowanych w ramach programu operacyjnego IW EQUAL; 2. Bariery aktywności obywatelskiej i sposoby ich przezwyciężania w kontekście ekonomii społecznej- doświadczenia polskie; Determinanty aktywności obywatelskiej w Polsce 2005; Przezwyciężanie barier- doświadczenia organizacji obywatelskich: Ogólnopolski Związek Bezrobotnych z siedzibą w Ełku; Fundacja na Rzecz Kobiet "Ja Kobieta"; Fundacja "Pomoc Kobietom i Dzieciom"; Stowarzyszenie Wspierania Organizacji Pozarządowych "Most"; Trzeci sektor w kontekście problematyki migracyjnej; Europejska polityka społeczna- wyobrażenia i konkrety; Kapitał społeczny a rynek pracy; 3. Gospodarka społęczna jako nowa forma aktywności obywatelskiej w systemach prawno-finansowych w Europie; Aktywność obywatelska jako warunek rozwoju gospodarczego Polski- o potrzebie dobrych przykładów zagranicznych; Ekonomia społeczna we Włoszech; Ekonomia społeczna w Czechach; Pozyskiwanie funduszy dla trzeciego sektora- szwedzkie doświadczenia; Ekonomia społeczna we Flandrii; Sytuacja trzeciego sektora na Węgrzech; Ekonomia społeczna- doświadczenia holenderskie; Finansowanie organizowanie pozarządowych w Stanach Zjednoczonych; W stronę polskiego modelu ekonomii społecznej; Rola programu EQUAL dla rozwoju ekonomii społecznej w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp I. Historyczne i aksjologiczne zagadnienia tyflopedagogiki: Poglądy Matki Elżbiety Róży Czackiej na rehabilitację, kształcenie i wychowanie osób z niepełnosprawnością narządu wzroku w kontekście współczesnych oczekiwań; Wychowanie społeczne Kardynała Stefana Wyszyńskiego i jego związki z osobami niewidomymi; Człowiek wobec cierpienia. Perspektywa pedagogiczna. II. Edukacja, rehabilitacja i terapia osób niewidomych i słabowidzących w biegu życia: Edukacja z prawdziwego zdarzenia – szkoły ogólnodostępne „dobrze” przygotowane na kształcenie niewidomych i słabowidzących (możliwa perspektywa przyszłości); DOBRY POCZĄTEK, czyli warunki prawidłowej organizacji wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku; Koncepcja adaptacji narzędzi diagnostycznych do całościowej oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży z uszkodzonym wzrokiem w obszarze osobowościowym i emocjonalno-społecznym; Czytać czy nie czytać. Opinie i preferencje niewidomych adolescentów na temat pisma Braille’a – badania pilotażowe; Terapie regeneracyjne z zastosowaniem komórek macierzystych w okulistyce; Rehabilitacja wzroku a specyfika potrzeb rehabilitacyjnych i edukacyjnych osób słabowidzących w różnym wieku; Mobilność osób niewidomych i słabowidzących jako problem interdyscyplinarny, wyzwanie dla profesjonalistów z odniesieniem do przykładów z własnej praktyki; Wsparcie dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku w zakresie rozwijania orientacji w przestrzeni i samodzielnego przemieszczania się oraz czynności życia codziennego na przykładzie działalności organizacji pozarządowych; Rehabilitacja niewidomych osób w starszym wieku; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 19)
1. Bariery w funkcjonowaniu osób niewidomych: Definicja i typizacja niepełnosprawności; Etiologia i postaci dysfunkcyjnych wzroku; Problemy w funkcjonowaniu osób niewidomych. 2. Nowe media a funkcjonowanie poznawczo - emocjonalno-społeczne człowieka: Komputer, Internet, multimedia - konwencja terminologiczna i rozwój zastosowań; Wspomaganie funkcjonowania człowieka technologiami informacyjnymi. 3. Formy wspomagania osób niewidomych nowymi technologiami informacyjnymi: Rehabilitacja i diagnostyka komputerowa; Znaczenie nowych technologii informacyjnych dla osób niewidomych. 4. specjalistyczny sprzęt komputerowy i oprogramowanie dla osób z dysfunkcją wzroku: Pismo dla niewidomych; Programy mówiące i syntezatory mowy; Odwzorowanie obrazów za pomocą technologii komputerowej; Tyflointernet. 5. Nowe media wspomagające funkcjonowanie niewidomych dorosłych w świetle badań własnych: Wyniki badań sondażowych; Wywiady autobiograficzno-narracyjne. 6. Dostępność, powszechność oraz przystępność nowych technologii informacyjnych wśród osób niewidomych; Wspomaganie poznawczo-emocjonalno-społeczne funkcjonowania osób niewidomych nowymi technologiami informacyjnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia: Koncepcja zadań rozwojowych; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa; Rozdział II. Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 – 5/6 lat) – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Nauka chodzenia a zadania rozwojowe; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe; Nauka mówienia a zadania rozwojowe; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii; Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania; Rozdział III. Wiek szkolny – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna edukacyjna; Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna społeczna; Nabywanie podstawowych technik szkolnych; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział IV. Adolescencja – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych; Kształtowanie tożsamości; Posługiwanie się systemem wartości; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział V. Wczesna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Odgrywanie ról rodzinnych; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe; Podjęcie obowiązków obywatelskich; Rozdział VI. Średnia dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego; Rozdział VII. Późna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia; Zmiany w otoczeniu fizycznym; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku; Bibliografia; Netografia; Akty prawne; Spis rycin; Spis tabel; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej