Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(298)
Forma i typ
Książki
(292)
Publikacje dydaktyczne
(54)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(3)
Druki ulotne
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(265)
dostępne
(39)
nieokreślona
(9)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(275)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Obara Małgorzata
(21)
Misiorowska Ewa
(19)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Bielenica Krystyna
(16)
Bura Maria
(16)
Kwil Małgorzata
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Dobrowolska Hanna
(15)
Petkowicz Helena
(15)
Szymańska Maria Alicja
(15)
Konieczna Anna
(14)
Gepert Bożena
(13)
Hanisz Jadwiga
(13)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(12)
Kubik Monika
(11)
Dominiczak Dorota
(10)
Dymarska Jolanta
(10)
Kamińska Agnieszka
(10)
Nadarzyńska Beata
(10)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(9)
Drzycimska Bożena
(9)
Kamiński Rafał
(9)
Białobrzeska Joanna
(8)
Karpińska Renata
(8)
Kołaczyńska Marzena
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Skwark Dorota
(8)
Łukasik Stanisław
(8)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Nowak Zyta
(7)
Wasilewska Krystyna
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Banasiak Agnieszka
(5)
Burdzińska Agnieszka
(5)
Grabowski Andrzej Marek
(5)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(5)
Koman Dorota
(5)
Królik Anna
(5)
Lankiewicz Bogusława
(5)
Stanecka Zofia
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Chłopecka Kazimiera
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Czesuch Jolanta
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Gawrońska Beata
(4)
Graboś Anita
(4)
Guzowska Marta
(4)
Lenartowicz Maria
(4)
Lib Waldemar
(4)
Raczek Emilia
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Walat Wojciech
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Wojtczak Krystyna
(4)
Zdrajkowska Marta
(4)
Adamek Irena
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Guz Sabina
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kęska Michał
(3)
Wasilewska Renata
(3)
Wójcicka Grażyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Biela Agnieszka
(2)
Bonar Jolanta
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Derlatka Małgorzata
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Dojlidko Wiesław
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gromek Monika
(2)
Gryzoń Nina
(2)
Hallada Marek
(2)
Jaruszewski Wojciech (1970- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karaszewski Stanisław
(2)
Kilbach Grażyna
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kocór Maria
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(196)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(298)
Język
polski
(298)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Szkoły specjalne
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Nauczanie początkowe
(298)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(52)
Podręcznik
(28)
Materiały pomocnicze
(15)
Scenariusz zajęć
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Karty pracy ucznia
(7)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Gry i zabawy
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(92)
Matematyka
(11)
Psychologia
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
298 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 121)
1. Aktywizowanie ucznia w konstruowaniu zintegrowanego obrazu świata: Kształcenie a konstruktywistyczna teoria wiedzy i poznawania; Edukacja zintegrowana w kontekście konstruktywizmu; Konstruktywistyczny model nauczania; 2. Aktywne nauczanie w kontekście zintegrowanym: Aktywizująca strategia nauczania w edukacji najmłodszych uczniów; Metody wyzwalające aktywność dziecka; Kompetencje nauczyciela aktywizującego najmłodszych uczniów; 3. Metodologiczna charakterystyka badań: Założenia i cele badań; Problematyka badawcza; Metody i techniki badawcze. Charakterystyka prób badawczych; 4. Strategie pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej: Metody nauczania wprowadzane przez nauczycieli do edukacji wczesnoszkolnej; Sposób wprowadzania nowego zagadnienia przez nauczycieli podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi; Rodzaj zadań podejmowanych przez uczniów i sposób ich rozwiązywania; Stopień wpływu ucznia na sposób pracy podczas zajęć w szkole; Możliwości stawiania przez uczniów pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi podczas zajęć szkolnych; Rodzaj działalności badawczej podejmowanej przez uczniów; Stopień wykorzystania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej najbliższego otoczenia ucznia jako kontekstu nauczania; Charakterystyka nauczycieli wykorzystujących w pracy z dziećmi aktywizujące strategię kształcenia; 5. Umiejętności poznawcze uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozwój umiejętności poznawczych; Umiejętność dostrzegania problemów przez uczniów klas III; Umiejętność projektowania rozwiązania przez uczniów aktywnych i biernych w procesie kształcenia; Umiejętność oceny użyteczności danych przez uczniów aktywizowanych i nieaktywizowanych w procesie kształcenia; Umiejętności wykorzystywania przez uczniów osobistej wiedzy w nowym kontekście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne problemy edukacji dziecka; 2. Uwarunkowania rozwoju w okresie dzieciństwa; 3. Diagnoza w edukacji przedszkolnej; 4. Metody diagnozowania i ich sposoby; 5. Metody diagnozowania środowiska dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Koncepcja diagnozy jesiennej i wiosennej; 3. Obserwacje - schematy oceniania; 4. Propozycje scenariuszy wybranych obserwacji; 5. Kart pracy (jesień) - schematy oceniania; 6. Kart pracy (wiosna) - schematy oceniania; 7. Podsumowanie badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dziecięca matematyka)
Jak korzystać z DZIECIĘCEJ MATEMATYKI, Orientacja przestrzenna, Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, Rytm i rytmiczna organizacja czasu, Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw, Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów, Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka, Klasyfikacja, Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują, że zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność. Przybliżania dzieciom aspektu kardynalnego liczby. Ustawianie po kolei, numerowanie. Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby, Długość: kształtowanie umiejętności mierzenia i pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości, Intuicje geometryczne, Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej ilości płyn, chociaż po przelaniu wydaje się, ze jest go więcej albo mniej. Mierzenie ilości płynu, Waga i ważenie, Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią. Zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześciolatków, Nauczycielskie sposoby uruchamiania działań naprawczych dla dzieci, które rozwijają się wolniej i mogą nie osiągnąć dojrzałości szkolnej w odpowiednim czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy pracy w systemie Montessori, 2. Organizacja i planowanie pracy w klasach Montessori, 3. Dziecko w klasie Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Wywoływanie pożądanych zmian; R.1 Wychowywanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Rozwojowy wymiar konfliktów interpersonalnych wśród dzieci; Nauczyciel przedszkola wobec przeobrażeń edukacyjnych; Kompetencje współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkoły przyszłości; Koncepcje integracji klas I-III; Ukryty wymiar pytań nauczyciela; Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej - nowe oblicze edukacji jutra; Nauczanie języków obcych w klasach I-III w opinii uczestników procesu edukacyjnego; Nauczyciel w przedszkolu wychowawcą dziecka do życia w społeczeństwie wielokulturowym; Kaszëbsczé abecadło - jego funkcje w edukacji międzykulturowej; Miejsce i zadania wychowania patriotycznego w przedszkolnej edukacji jutra; Wybrane aspekty pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi w zakresie edukacji ekologicznej; R.2 Zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zajęcia pozalekcyjne w gimnazjach; Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjnym dopełnieniem edukacji szkolnej; Szkoła współczesna jako przestrzeń tworzenia kultury; Wiedza o teatrze jako składnik edukacji teatralnej młodzieży w szkole jutra; Rola kultury w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Arteterapia i muzykoterapia; ABC nauczyciela folklorysty; Edukacyjne aspekty czasu wolnego; Rodzic jako tutor wobec wyboru zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Edukacja nieformalna w formalnym nauczaniu szkolnym; R.3 Kultura fizyczna i nauki o niej: Turystyka szkolna - nowe perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole; Nowe formy i trendy turystyki światowej; Preferowanie formy aktywności ruchowej w świetle nowoczesnych wyzwań wychowania fizycznego; Podstawowe elementy kształcenia menedżerów sportowych; Miejsce kultury fizycznej i aktywności sportowej w resocjalizacji penitencjarnej; Najnowsze osiągnięcia technologii informacyjnej a turystyka - nowe wyzwania i możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Przygotowanie do edukacji szkolnej: Pedagogika przedszkolna. Teraźniejszość - przyszłość - aspekty zmian; Adaptacja dziecka do warunków szkolnych; Świadomość ekologiczna sześciolatków - doniesienie z badań; II. Kadra pedagogiczna w procesie kształcenia małego dziecka; Opinie nauczycieli o możliwościach oddziaływania własnym przykładem we wczesnej edukacji; Hierarchia wartości studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; III. Wychowanie i kształcenie w klasie szkolnej; Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji; Indywidualizacja pracy młodszych uczniów w teorii i praktyce; IV. Rozwój językowy dziecka w młodszym wieku szkolnym; Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi; Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym; V. Wspomaganie rozwoju małego dziecka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych - doniesienie z badań; Metoda Alfreda Tomatisa w stymulacji głosu i mowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: Pola rozważań teoretycznych, badawczych i praktycznych nad edukacją jutra. Cz. I Wiedza i edukacja w społeczeństwie i systemie kształcenia: Zadania edukacji - między indywidualizmem a wspólnotą; Współczesna szkoła wyższa (zmierzch czy rozwój akademickości); Epizodysta naukowy - portret współczesnego nauczyciela akademickiego; Badania w działaniu - kontrowersje semantyczno-metodologiczne; Szkoła jako instytucja badana i badająca - szansą czy barierą edukacji jutra? Cz. II Wiedza w kształceniu i aktywności zawodowej nauczyciela: Dydaktyka szkolna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących; Znaczenie wiedzy ogólnej w systemie profesjonalnej wiedzy nauczyciela; Pasja i zaangażowanie w zawodzie nauczyciela; Wpływ umiejętności zarządzania na profesjonalizm nauczyciela jutra. Cz. III Edukacja zawodowa w egzystencji dorosłego człowieka: Dyskurs przyszłości nie tylko kształcenia zawodowego, ale i edukacji zawodowej; Edukacja jako praca w nowoczesnych organizacjach; Pozytywne i negatywne uwarunkowania procesów edukacji w Akademii Sztuki Wojennej - stan obecny i przesłania na przyszłość; Tożsamość dydaktyki wojskowej; Teoretyczno-praktyczne ujęcie konektywizmu w dydaktyce wojskowej. Cz. IV Wielowymiarowość edukacji wczesnoszkolnej: Próba aplikacji wartości i celów inspirowanych dorobkiem pedagogicznym Celestyny i Elizy Freinetów do programu klas I-III szkoły podstawowej; Pamięć w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Ocenianie kształtujące w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Funkcjonowanie dzieci 6-letnich po roku nauki w opiniach ich rodziców; Edukacja wczesnoszkolna - czy, jak i dlaczego rozmawiać z dziećmi o pracy i aspiracjach zawodowych? Cz. V Szkolne i pozaszkolne możliwości edukacji: Nauczanie - uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra; Style uczenia się, czyli wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk i dotykowiec w tej samej rzeczywistości szkolnej; „Złap bakcyla nauki”, czyli o roli Bydgoskiego Festiwalu Nauki we włączaniu się w proces edukacji; Wymiary edukacji poza ławką szkolną. Cz. VI Cyfrowy świat wyzwaniem dla instytucji edukacyjnych: Cyfrowy świat - szanse i dylematy współczesnej edukacji; Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - założenia a rzeczywistość; Edukacja medialna w podstawie programowej dla I etapu kształcenia; Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych. Cz. VII Język a edukacja ucznia-cudzoziemca: Język w edukacji i rozwoju młodego człowieka - relacja pomiędzy aktem mowy a stanem psychologicznym; Działania diagnostyczno-pomocowe wobec uczniów-cudzoziemców w polskiej szkole; Opinie studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Warmińsk-Mazurskiego w Olsztynie dotyczące przyjmowania uchodźców do Polski. Cz. VIII Wiedza o zdrowiu w życiu człowieka: Ocena wiedzy dorosłych użytkowników forów o zdrowiu na temat żywieniowej prewencji chorób neurodegeneracyjnych - potrzeba edukacji dotyczącej żywienia neuroprotekcyjnego w społeczeństwie polskim; Knowledge of judokas competitors on proper nutrition; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji kobiet w podeszłym wieku. Cz. IX Problemy egzystencji człowieka poza instytucjami edukacyjnymi: Marzenia i potrzeby osób z dysfunkcją wzroku; Rodzina w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka; Piecza zastępcza nad dzieckiem: pomoc - wsparcie - wyzwania; Karać czy nagradzać w kontekście resocjalizacji osadzonych - w paradygmacie naukowego behawioryzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Prognozowanie edukacji. Trendy w metodologii badań edukacji: Niezbędna modernizacji uniwersytetu; Niezbędne zmiany w polskiej edukacji; Edukacja jutra - szanse w edukacji wielokulturowej; Innowacje i eksperymenty pedagogiczne po transformacji ustrojowej w Polsce; Podstawy metodologiczne kształtowania myślenia kreatywnego osobowości w jej adaptacji do nowych warunków pracy; Triangulacja w pedagogicznych badaniach edukacji szkolnej; Ilościowe i jakościowe podejście w badaniach pedagogicznych. 2. Aksjologia i teleologia edukacji jutra: Społeczno-pedagogiczne zasady modernizacji szkoły wyższej; Wartości preferowane przez gimnazjalistów i ich nauczycieli; Turystyka jako miejsce doświadczenia aksjologicznego i upodmiotowienia człowieka. Implikacje koncepcji pedagogicznej opartej na filozofii tomistycznej; Aksjologiczne przestrzenie spotkania w edukacji; Podstawowy cel humanistycznego wychowania - szczęśliwy człowiek; Kodeks etyczny nauczyciela wychowania fizycznego w świadomości młodzieży akademickiej; Rola nauczyciela muzyki w rozwijaniu świata wartości dziecka; Kategoryczny walor kompromisu w refleksji. 3. Proces kształcenia i wychowania oraz jego uwarunkowania w aspekcie edukacji jutra: Użyteczność kompetencji matematyczno-fizycznych wyniesionych ze szkoły ponadgimnazjalnej w studiowaniu na uczelni technicznej; Przekonania a działania. Wybrane aspekty edukacyjne; Przestrzeganie praw ucznia wyrazem świadomości wartości dziecka; Demokratyzacja szkoły w perspektywie współpracy ze środowiskiem lokalnym; Przygotowanie do wyboru zawodu w kontekście przeobrażeń cywilizacyjnych; Równoległe formy aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki; Moc sprawcza szkolnych pytań; Edukacja wobec zagrożeń bezpieczeństwa w szkole; Dlaczego dialog jest trudny? Próba diagnozy pedagogiczno-psychologicznej; Ekonomiczne aspekty zarządzania wydziałami uniwersytetów regionalnych; Edukacja ku mądrości w wiedzy kompetencji i doskonałości; Aksjologia kultury fizycznej na tle przemian społeczno-kulturowych XXI wieku. 4. Szkoła jutra: Wykorzystanie map umysłowych w ocenie struktur wiedzy studentów; Kompleksowe uczeie się jako wartość indywidualna i społeczna; Estetyzacja rzeczywistości jako (nie)oczywisty horyzont dla działań edukacyjnych; Kultura szkoły. Raport z badań; Public relations - moda czy konieczność w działalności współczesnych uczelni?; Nowoczesna szkoła oparta na podstawach naukowych, otwarta na współczesny świat i ludzi; "Odpowiednia" koncepcja grup przemysłowych wymaga nowej uwagi edukatorów polityki regionalnej; Kto kogo (kiedy) naucza? Relacje podmiotów w całożyciowej edukacji. 5. Wychowanie przedszkolne. Wczesnoszkolne, patriotyczne, obywatelskie i ekologiczne w perspektywie edukacji jutra: Wspieranie rozwoju myślenia twórczego uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Patriotyzm, integracja europejska i nauczycielski autorytet w opinii młodzieży; Kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej uczniów w klasach niższych; Aspekty ekologiczne prozy dziecięcej w kontekście edukacji jutra (rekonesans badawczy); Kierowanie kształceniem uczniów zdolnych i twórczych w klasach I-III; Lubelski eksperyment edukacyjny pod hasłem "kształtujemy tożsamość krajobrazu"; Pozwól działać, a zrozumiem - aktywność eksploracyjna dzieci w wieku przedszkolnym; Wykorzystanie analizy transakcyjnej w edukacji wczesnoszkolnej; Aktywizacja poznawcza najmłodszych uczniów - innowacje metodyczne i organizacyjne; Europejski patriotyzm w szkole jutra; Edukacja regionalna drogą kształtowania tożsamości kulturowej uczniów - szansa stracona?; Metody ruchowej ekspresji twórczej w pracy nauczyciela przedszkola; Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań i konieczności; Nauczycielska tożsamość zawodowa jako konstrukt negocjowany społecznie, czyli o pozorach podmiotowości nauczyciela wczesnej edukacji; Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa; Etyczność i profesjonalizm nauczyciela dzieci; Nauczyciel przedszkolny - jaki powinien być?; Wymagania stawiane nauczycielom; Obraz dziecka funkcjonujący w nowych dokumentach programowych; Wrażliwość teoretyczna nauczyciela - stare czy nowe dyskursy pedagogiczne?; Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce; Jaka szkoła dla dzieci sześcioletnich po reformie?; Nauczyciel najmłodszych uczniów w kontekście społecznej debaty o kształt edukacji dzieci 6-letnich; Rodzice jako pierwsi nauczyciele. Partnerzy, petenci czy zło konieczne?; Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa. Kilka refleksji nauczyciela akademickiego; Argumenty na rzecz nauczyciela poszukującego; Zakończenie. Propozycje do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej