Czytanie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(17)
Autor
Hinz Magdalena
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Korzeniowska Ewa
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Michalak Alina
(1)
Pietras Izabela
(1)
Reid Gavin
(1)
Skibińska Helena
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Zając Wojciech (1969- )
(1)
Zalewski Leszeke
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1420)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(635)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(531)
Czytanie
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(237)
Nauczyciele
(235)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Kultura
(230)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(228)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Rachunkowość
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(212)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(211)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Zatrudnienie
(182)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(174)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(150)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pisownia wyrazów z "ó"; Pisownia wyrazów z "u"; Pisownia wyrazów z "rz"; Pisownia wyrazów z "ż"; Dyktanda sprawdzające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyczyny trudności w nauce czytania; 2. Nauka z psem; 3. Bajki i czytadełka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 3. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu; 4. Ch-ka zaburzeń w pisaniu i czytaniu; 5. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów klas starszych; 6. Problem oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią; 7. Wnioski i uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mowa, język, czytanie 2. Przyswajanie umiejętności czytania 3. Dysleksja rozwojowa, czylii specyficzne rozwojowe zaburzenia czytania 4. Właściwości mowy i jej zaburzenia u dzieci a dysleksja rozwojowa 5. Umiejętności językowe dzieci dyslektycznych 6. Struktura językowa opowiadań tworzonych przez dzieci dyslektyczne 7. Struktura treściowa opowiadań tworzonych przez dzieci z dysleksją 8. Rezultaty badań a profilaktyka i terapia dysleksji rozwojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zastosowanie komputera w edukacji szkolnej uczniów: Ogólna klasyfikacja zastosowań komputerów w pedagogice; Korzyści pedagogiczne wynikające z komputerowego wspomagania nauczania; Pedagogiczna diagnostyka komputerowa; Wykorzystanie technik komputerowych w profilaktyce pedagogicznej; Terapeutyczne funkcje technik komputerowych. 2.Istota zaburzeń w czytaniu i pisaniu uczniów: Dysleksja a mowa; Struktura czynności czytania; Struktura czynności pisania; Mowa a czytanie i pisanie; Metody diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Profilaktyka pedagogiczna; Program edukacji dla dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu bez wspomagania komputerowego. 3. Edukacja komputerowa uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Główne taksonomie zasad terapeutycznych w edukacji; Problematyka badań dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania; Media dydaktyczne w profilaktyce i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Program wspomagający pracę z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu; Zestaw gier dla dzieci dyslektycznych; Zestaw gier logopedycznych. 4.Specyfika edukacji komputerowej uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Oddziaływania psychoterapeutyczne relaksujące i aktywizujące dzieci do nauki czytania i pisania; Usprawnianie zaburzonych procesów psychomotorycznych w czytaniu i pisaniu; Wybrane techniki komputerowe w procesie profilaktyki i terapii dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania (propozycja wykorzystania); Scenariusz programu edukacji ze wspomaganiem komputerowym; Wartość profilaktyczna wybranych programów komputerowych w zapobieganiu zaburzeniom czytania i pisania. 5. Konspekty zajęć z diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu (propozycja wykorzystania). 6. Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dysleksja- ustalenia terminologiczne; 2. Nauka czytania w świetle badań naukowych; 3. Mózgowa organizacja funkcji językowych; 4. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym; 5. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu; 6. Praca terapeutyczna z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9 (wyp. dla wykładowcy)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się- dyskusja wokół pojęć: Trudności w uczeniu się w perspektywie psychologicznej; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole; 2. Trudności w pisaniu: Rozwój umiejętności pisania- przegląd badań; Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej; Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją; 3. Zagadnienia praktyczne: Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się- z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych; nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i ułatwiający korygowanie zaburzeń związanych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieloaspektowość procesu czytania; 2. Nauka czytania; 3. Ocenianie poziomu czytania; 4. Dysleksja- zespół specyficznych trudności w nauce czytania i pisania; 5. Dysleksja a inne trudności w czytaniu; 6. Usprawnianie umiejętności czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej