Czwarta rewolucja przemysłowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(7)
Autor
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Chaba Dawid
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kamińska Agnieszka Gloria
(1)
Kosicki Tomasz
(1)
Kozicka Beata
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Laskowska-Rutkowska Aleksandra
(1)
Liksza Joanna
(1)
Lis Artur
(1)
Michałek Krzysztof
(1)
Miśkiewicz Mariusz
(1)
Musiała Anna
(1)
Myl-Chojnacka Małgorzata
(1)
Mączyńska Elżbieta (1944- )
(1)
Niewiadomska-Cudak Małgorzata
(1)
Onufrzak Olga
(1)
Pająk Edward
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Patlas-Maliszewska Justyna
(1)
Pilarek-Jagodzińska Agnieszka
(1)
Pokojski Jerzy
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Pysz Piotr (1941- )
(1)
Płusa Monika
(1)
Radecki Gabriel
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sroka Robert
(1)
Stanisławski Robert Piotr
(1)
Stefaniak Andrzej
(1)
Szczęsny Paweł
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Szymańska-Brałkowska Małgorzata
(1)
Szymonik Andrzej (1952- )
(1)
Tomczyk-Słowińska Magdalena
(1)
Wiśniewska Małgorzata (1961- )
(1)
Wróbel Małgorzata
(1)
Włoch Renata
(1)
Zadworna Sylwia
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1421)
Zarządzanie
(683)
Unia Europejska
(634)
Polska
(628)
Samorząd terytorialny
(531)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(378)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(252)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Rachunkowość
(217)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(123)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Inżynieria i technika
(2)
Nauka i badania
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cyfryzacja w zarządzaniu / red. nauk. Aleksandra Laskowska-Rutkowska. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 240 s. : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Przemysł 4.0, czyli na czym polega transformacja cyfrowa przedsiębiorstw 1.1. Specyfika Przemysłu 4.0 1.2. Zmiana technologiczna w Przemyśle 4.0 1.3. Zmiana procesowa w Przemyśle 4.0 1.4. Zmiana organizacyjna w Przemyśle 4.0 Rozdział 2. Cyfryzacja w zarządzaniu ludźmi. Wyzwania gospodarki 4.0 2.1. Zarządzanie ludźmi w gospodarce 4.0 2.2. Dataizm: władza algorytmów i zarządzanie przez pomiar 2.3. Współpraca ludzi z maszynami 2.4. Rynek pracy a kompetencje pracowników przyszłości Rozdział 3. Cyfryzacja w usprawnianiu zarządzania łańcuchem dostaw 3.1. Możliwości zastosowania Internetu rzeczy (IoT)w łańcuchu dostaw 3.2. Cyfrowy świat łańcucha dostaw (platformy cyfrowe) 3.3. Blockchain i jego możliwości zastosowania w łańcuchu dostaw 3.4. Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjał optymalizacji łańcucha dostaw 3.5. Robotyzacja łańcucha dostaw 3.6. Physcial Internet jako nowatorskie podejście do zarządzania łańcuchem dostaw Rozdział 4. Zastosowanie zaawansowanych narzędzi przetwarzania danych w dobie cyfryzacji 4.1. Główne determinanty rozwoju analityki biznesowej opartej na technologiach informacyjnych ICT 4.2. Technologie informacyjne ICT, w tym Big Data jako kluczowe determinanty rozwoju The Financial Industry 4.0 4.3. Technologie Big Data i chmury obliczeniowej a kwestia bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych 4.4. Analityka biznesowa przeprowadzana w systemach analitycznych Big Data narzędziem ułatwiającym zarządzanie podmiotami gospodarczymi 4.5. Zastosowanie zinformatyzowanych platform analitycznych Business Intelligence w procesie zarządzania przedsiębiorstwem Rozdział 5. Zarządzanie zespołami w erze cyfryzacji - perspektywa menedżera z branży finansowej 5.1. Zmarginalizowanie działań niedodających wartości 5.2. Właściwe wykorzystanie analityki i narzędzi cyfrowych 5.3. Motywowanie i zarządzanie ludźmi w warunkach cyfryzacji Rozdział 6. Zastosowanie digital marketingu 6.1. Wpływ Internetu na proces komunikacji 6.2. Digital marketing i jego narzędzia 6.3. Zastosowanie digital marketingu w branży fitness w UE i w Polsce Rozdział 7. Cyfryzacja w procesie przedsiębiorczym jako składowa rozwoju firm sektora MŚP 7.1. Proces przedsiębiorczy w firmach sektora MŚP 7.2. Cyfryzacja jako ciągłe poszukiwanie opartych na procesie przedsiębiorczym możliwości rozwoju biznesu 7.3. Wyzwania cyfryzacji w firmie handlowej - Kujawsko-Dobrzyńska Spółdzielnia Handlowa w Rypinie Rozdział 8. Transformacja cyfrowa polskich przedsiębiorstw. Ocena zakresu wdrożenia rozwiązań z obszarów Przemysłu 4.0 8.1. Metodologia badania 8.2. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze technologicznym 8.3. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze procesowym 8.4. Wdrażanie Przemysłu 4.0 - organizacja 8.5. Rekomendacje dla polityki przemysłowej Rozdział 9. Cyfryzacja i zarządzanie w świecie postpandemii. Nowa wizja przyszłości? 9.1. Zarządzanie nie tylko cyfryzacją - czas, jakość i koszty 9.2. Cyfryzacja i automatyzacja - wróg czy przyjaciel? 9.3. Niepewna przyszłość i sztuczna inteligencja 9.4. Praca i edukacja w modelu cyfrowym 9.5. Infrastruktura telekomunikacyjna 9.6. Zarządzanie procesem cyfryzacji; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Czas rewolucji; Wielkie wyzwania; Z doświadczenia i z lektur; Struktura książki; Podziękowania; Rozdział 1. Czwarta rewolucja technologiczna: Przepis na rewolucję; Technologie założycielskie; Technologie intensyfikujące; Technologia i zmiana. Rozdział 2. Czym jest gospodarka cyfrowa? Wielki wybuch danych; Gospodarka cyfrowa: propozycja ujęcia; W stronę cyfrowej gospodarki; Rozdział 3. Jak zmienia się rynek? Fenomenalna kariera platform; Czym są platformy?; Mechanizmy ekonomiczne platform; Kontrowersje związane z działalnością platform; ROZDZIAŁ 4. Jak zmienia się produkcja? Rewolucyjna ewolucja; Technologia; Procesy i organizacja; Nowe modele biznesowe w produkcji przemysłowej; ROZDZIAŁ 5. Jak zmienia się praca? „Czy robot zabierze ci pracę?”; Tempo zmian; Widmo bezrobocia technologicznego; Kreatywność górą; Zatrudnieni przez aplikacje; Wektor zmian; ROZDZIAŁ 6. Jak zmienia się konsumpcja? Nowy podmiot konsumpcji; Nowe lokalizacje konsumpcji; Nowe przedmioty konsumpcji; Nowe procesy konsumpcji; Rozdział 7. Jak zmienia się państwo? Państwo i innowacje technologiczne; Internetyzacja administracji państwowej; Cyfrowy rząd: rządzenie oparte na danych; Nowy polityczny potencjał analityczny; Nowe zadania państwa; Państwo w gospodarce cyfrowej. ROZDZIAŁ 8. Jak zmienia się globalizacja? Globalizacja 4.0; Czynniki zmiany; Konsekwencje; Zakończenie; Gospodarka cyfrowa: humbug czy rewolucja?; Polska na fali czy pod wodą?; Nauka a gospodarka cyfrowa; Spis rysunków; Spis tabel; Bibliografia; Strony internetowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 12)
Podziękowania; Przedmowa do wydania polskiego; Wstęp; 1 Kompetencje w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej; 1.1. Model kompetencji liderów projektów; 1.2. Czwarta rewolucja przemysłowa i jej implikacje; 1.3. W kierunku kompetencji 4.0; 1.4. Podsumowanie; 2 Wkład programu Erasmus+ w rozwój umiejętności i innowacji; 2.1. Program Erasmus+ w czasach pandemii COVID-19; 2.2. Badania związane z pomiarem doskonalenia kompetencji; 2.2.1. Liderzy umiędzynarodowienia: ankieta przeprowadzona wśród szkolnych koordynatorów projektów europejskich; 2.2.2. Jak nauczyciele biorący udział w mobilnościach zmienili swoje szkoły? Raport z badania długoterminowego wpływu międzynarodowej mobilności na kadrę pedagogiczną polskich szkół; 2.2.3. Nauczyciele online: badanie użytkowników platformy eTwinning podczas pandemii COVID-19; 2.2.4. Erasmus... i co dalej? Badanie losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w projektach mobilności w programie Erasmus+; 2.2.5. Mobilność polskich studentów w programie Erasmus+ w latach 2014–2016; 2.2.6. Analiza programu „Młodzież w działaniu” oraz sektora Młodzież w programie Erasmus+. Rezultaty współpracy badawczej w ramach sieci RAY; 2.2.7. Wolontariat Europejski – kompetencje na rzecz rynku pracy; 2.2.8. Zagraniczni wolontariusze w polskich przedszkolach i szkołach; 2.2.9. Ankieta przeprowadzona w ramach programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy; 2.2.10. Badanie uczestników programu SCIEX; 2.2.11. Badanie dotyczące karier absolwentów mobilności realizowanych w ramach sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+; 2.2.12. Międzynarodowe badanie uczestników mobilności w ramach programów kształcenia i szkolenia zawodowego; 2.2.13. Panelowe badanie kompetencji beneficjentów programów Erasmus i Erasmus+ po zakończeniu studiów; 2.3. Uwagi końcowe; 3 Realizacja projektów Erasmusa+ w dobie pandemii COVID-19; 3.1. Przegląd teorii zarządzania w kontekście projektów Erasmusa+; 3.2. Projekty Erasmusa+ w kontekście aktualnych paradygmatów i praktyki zarządzania; 3.2.1. Projekty Erasmusa+ jako organizacje; 3.2.2. Organizacje projektów Erasmusa+ w kontekście paradygmatu sieciowego i podejścia relacyjnego; 3.2.3. Zarządzanie strategiczne; 3.2.4. Zwinne zarządzanie projektami; 3.3. Czynnik stresu oraz cechy osobowości jako determinanty trwałości projektu i jego efektów; 3.4. Uwagi końcowe; 4 Cele i procedury badawcze; 4.1. Kontekst, cele i pytania badawcze; 4.2. Charakterystyka badanej grupy; 4.3. Metoda i narzędzie badawcze; 4.4. Informacje udzielone w kwestionariuszu; 4.5. Projekt badania oraz podejście badawcze; 5 Analiza danych; 5.1. Analiza czynnikowa; 5.2. Analiza rzetelności skal; 5.3. Profile kompetencji liderów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+; 5.4. Trwałość projektów Erasmusa+ w odniesieniu do kompetencji liderów projektów oraz wybranych czynników kontekstowych; 5.5. Trwałość projektów Erasmusa+ a cechy osobowości; 5.6. Dyskusja wyników; 6 Wnioski i zalecenia; 6.1. Profesjonalizacja oraz kształcenie liderów w kontekście bieżących potrzeb społeczno-gospodarczych; 6.2. Wkład programu Erasmus+ w rozwój kompetencji 4.0; 6.3. Kierunki przyszłych badań; Załączniki; Załącznik I: Kwestionariusz – narzędzie badawcze; Załącznik II: Macierze modelowe wykorzystane do analizy czynnikowej poszczególnych kompetencji; Załącznik III: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wieku; Załącznik IV: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do doświadczenia zawodowego; Załącznik V: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do płci; Załącznik VI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wykształcenia formalnego; Załącznik VII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do typu instytucji; Załącznik VIII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby partnerów; Załącznik IX: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do budżetu projektu; Załącznik X: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby koordynowanych projektów; Załącznik XI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do sektora Erasmusa+; Załącznik XII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu; Załącznik XIII: Ocena jakości modelu badawczego w odniesieniu do predykcji; Załącznik XIV: Ocena modelu badawczego: prognozowanie zawieszenia projektu; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biznes)
(Etyka)
Dedykacja; Wprowadzenie; Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu: Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu; Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0; Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne; Problemy z nowymi modelami biznesowymi; Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne; Nierozwiązane problemy z outsourcingiem; Odpowiedzialne inwestowanie; Elektromobilność i smog; Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu; Podsumowanie. Rozdział 2. Branże i orga­nizacje branżowe: Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej; Metoda prowadzenia badań; Poziomy gospodarki; Teoria struktury i definicja branży; Podstawy prawne i charakterystyka orga­nizacji branżowych; Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców; Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych; Podsumowanie. Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych: Zasada pomocniczości i orga­nizacje branżowe – uwagi wstępne; Historia zasady subsydiarności; Powrót do idei subsydiarności; Rozumienie pomocniczości; Społeczna rola zasady subsydiarności; Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce; Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku; Problem precyzji zasady pomocniczości; Zasada pomocniczości a rola orga­nizacji branżowych. Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca: Krytyka społeczna; Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej; Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej; Model krytyka społecznego Michaela Walzera; Metoda interpretacji; Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej; Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera; Ograniczenia orga­nizacji branżowych jako krytyka społecznego; Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym. Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu: Samoregulacja – uwagi wstępne; Psychologiczne aspekty samoregulacji; Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej; Definicje i klasyfikacje samoregulacji; Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej; Cechy skutecznej samoregulacji; Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji; Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce? Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej: Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji; Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji; Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy; Etap 4 – Kodeks etyki; Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej; Etap 6 – Rewizja samoregulacji; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Nowa rzeczywistość – geneza i definicja pojęcia Paweł; Rozdział II Wyzwania HR wobec zachodzących zmian; Rozdział III Idea i kierunki transformacji; Rozdział IV Nowe EX: cel, elastyczność, komfort; Rozdział V Praca w modelu hybrydowym; Rozdział VI Od stanowisk do ról organizacyjnych; Rozdział VII Lider poziomu 5; Rozdział VIII Wirtualne zespoły; Rozdział IX Pracownik technologiczny; Rozdział X Social enterprise – organizacja przyszłości wszyscy; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Istota ekologistyki 1.1. Pojęcie i funkcje ekologistyki 1.2. Klasyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa systemów ekologistycznych 1.3. Zielona logistyka 1.4. Gospodarka o obiegu zamkniętym 1.5. Wskaźniki i mierniki w ekologistyce Rozdział 2. Zagrożenia ekologiczne 2.1. System bezpieczeństwa środowiska naturalnego 2.2. Klasyfikacja zagrożeń ekologicznych 2.3. Ryzyko a zagrożenia ekologiczne Rozdział 3. Gospodarka odpadami w ekologistyce 3.1. Odpady w liczbach 3.2. Charakterystyka wybranych odpadów 3.3. Procesy logistyczne w gospodarce odpadami, ich optymalizacja 3.4. Zarządzanie magazynowaniem odpadów 3.5. Kalkulacja kosztów w ekologistyce Rozdział 4. Ekologistyka w postępowaniu z odpadami niebezpiecznymi 4.1. Odpady niebezpieczne, charakterystyka, istota 4.2. Aspekty prawne przy gospodarowaniu odpadami niebezpiecznymi 4.3. Transport odpadów niebezpiecznych Rozdział 5. Opakowania w logistyce i ekologistyce 5.1. Funkcje opakowań i ich rodzaje 5.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 5.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 5.4. System wspomagający dobór opakowań Rozdział 6. Systemy informatyczne w ekologistyce 6.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego dla potrzeb ekologistyki 6.2. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) 6.3. Telematyka w bezpieczeństwie procesów transportowych 6.4. Automatyczna identyfikacja 6.5. Sieci do monitoringu w ekologistyce 6.6. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji 6.7. Wybrane nowe rozwiązania w informatyce wykorzystywane w ekologistyce 6.8. Gospodarka odpadami z użyciem aplikacji mobilnych Rozdział 7. Narzędzia w ekologistyce 7.1. Istota „czystszej produkcji” 7.2. Minimalizacja odpadów 7.3. System zarządzania środowiskowego Rozdział 8. Ekologia w magazynach 8.1. Idea zrównoważonego budownictwa 8.2. Metody energooszczędnego zarządzania budynkiem 8.3. Certyfikacja ekologiczna Rozdział 9. Przemysł 4.0 a ekologistyka 9.1. Wprowadzenie do Internetu rzeczy 9.2. Przemysł 4.0 a współczesna logistyka 9.3. Inteligentne zarządzanie odpadami; Bibliografia; Wykaz załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; 1. Platformy cyfrowe – problemy koncepcyjne 1.1. Problemy definiowania platform cyfrowych 1.2. Ekonomia sieci jako płaszczyzna badania platform cyfrowych 1.3. Pozytywne aspekty konkurencji wokół osi innowacji 1.4. Korzyści ze współpracy i konkurencji innych firm z platformami cyfrowymi (pętla wartości) 1.5. Platforma jako infrastruktura (problem otwartości platformy) 1.6. Platformy społecznościowe 1.7. Platformy oferujące treści 2. Platformy cyfrowe a gospodarka współdzielenia 2.1. Regulowanie gospodarki współdzielenia 2.2. Ekosystem gospodarki współdzielenia – innowacyjne modele biznesowe 2.3. Platformy gospodarki współdzielenia – przykłady modeli biznesowych 2.4. Modele gospodarki współdzielenia a problem zaufania (blockchain) 2.5. Platformy cyfrowe a DLT blockchain (czy nowy etap odpośredniczenia?) 2.6. Blockchain – kierunek rozwoju gospodarki współdzielenia (peer-to-peer) 2.7. Gospodarka współdzielenia a Big Data 3. Platformy cyfrowe na rynku finansowym 3.1. BigTechy (TechFiny) na rynku usług finansowych 3.2. Gospodarka wspóldzielenia na rynku finansowym (open banking) 3.3. BigTechy – FinTechy na rynku finansowym (perspektywa DLT blockchain) 3.4. Platformy cyfrowe na rynku finansowym – bankowość jako usługa (finansjalizacja) 3.5. Platformy crowdfundingu 3.6. Platformy kryptowalutowe ICO/STO 3.7. Zdecentralizowane finanse oparte na blockchain – czy to realna wizja rozwoju rynku finansowego? 4. Platformy cyfrowe – perspektywa społeczna 4.1. Ambiwalentne oceny koncepcji gospodarki współdzielenia z perspektywy społecznej 4.2. Problem badania uczciwości algorytmicznej platform 4.3. Platformy cyfrowe a koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 4.4. Platformy cyfrowe a koncepcja zrównoważonego rozwoju 4.5. Problem stronniczości (tendencyjności) pośrednictwa platform cyfrowych 4.6. Platformy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego 5. Platformy cyfrowe – problematyka prawna 5.1. Platformy cyfrowe – w kierunku trójkątnych relacji prawnych 5.2. Od sklepu internetowego do platformy cyfrowej 5.3. Regulacja form pośrednictwa ze strony platform cyfrowych (analogia do sytuacji konsumenta?) 5.4. Rynki dwu- i wielostronne – wyzwaniem dla prawa konkurencji 5.5. „Rynek uwagi” jako przykład rynku dwustronnego 5.6. Platformy cyfrowe – czy potrzeba nowego prawa konkurencji? 6. Platformy cyfrowe a prawo konkurencji 6.1. Rola danych dla platform cyfrowych a prawo konkurencji 6.2. Gospodarka cyfrowa. Polityka technologiczna a polityka konkurencji 6.3. Platformy cyfrowe na pograniczu prawa własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawa konkurencji 6.4. Prawa autorskie i patentowe na platformie – ludzie a maszyny 6.5. Poszerzone możliwości wiązania produktów na platformie cyfrowej (Google Android) 6.6. Postulat badania konkurencji wzdłuż łańcucha (pętli) wartości 6.7. Kluczowe problemy kontroli platform cyfrowych 6.8. Postulat integralnego podejścia do platform cyfrowych; Zakończenie; Słowniczek najważniejszych terminów; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXIII. Zeszyt 4)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
Wstęp; I. Zagadnienia ustrojowe, teoretycznoprawne i prawnoczłowiecze: 1. Konstytucyjne i prawno-międzynarodowe uwarunkowania edukacji obywatelskiej we włoskim systemie edukacyjnym (prolegomena); 2. Naczelny Sąd Administracyjny w strukturach władzy sądowniczej (wymiaru sprawiedliwości) – jego pozycja i zadania; 3. Art. 18. Konstytucji w odniesieniu do możliwości wprowadzenia instytucji małżeństw jednopłciowych w Polsce; 4. „Pomoc” ustawodawcy jako przesłanka prawodawstwa sądowego. Filozoficzno-prawna interpretacja uchwały Sądu Najwyższego z dnia 15 lutego 2019 r.; 5. Prawo do ochrony zdrowia osób z niepełnosprawnościami w warunkach izolacji penitencjarnej. Studium prawnomiędzynarodowe. II. Z zagadnień funkcjonowania administracji publicznej: 1. Kadencyjność organów jednostek samorządu terytorialnego pochodzących z wyborów w kontekście zmian ustawowych; 2. Zbieranie i ponowne wykorzystywanie danych w jednostkach samorządu terytorialnego; 3. Pozycja osoby pełniącej funkcję organu wykonawczego gminy w świetle ochrony jej dóbr osobistych; 4. Czy uchwała rady gminy dotycząca okresowego stypendium sportowego dla osób fizycznych wydana na podstawie art. 31 ust. 3. Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie jest aktem prawa miejscowego? 5. W poszukiwaniu przesłanki przetwarzania danych osobowych o stanie zdrowia, w tym alergii u dziecka, przez szkołę. III. Zagadnienia prawa publicznego: 1. Małżeństwo jako instytucja prawa publicznego; 2. Niepoczytalność i poczytalność ograniczona w perspektywie prawno-psychiatrycznej. IV. Zagadnienia proceduralne: 1. Wznowienie postępowania administracyjnego wymagającego udziału społeczeństwa; 2. Opinia biegłego a raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 3. Sposób procedowania w razie otrzymania dwóch negatywnych recenzji w postępowaniu doktorskim; 4. Wznowienie postępowania w sprawach dyscyplinarnych żołnierzy w perspektywie norm ustawy o obronie Ojczyzny. V. Z problematyki prawa prywatnego: 1. O potrzebie powrotu do podstawowych (interdyscyplinarnych) pojęć teoretycznych z prawa pracy; 2. The fourth industrial revolution and its electronic employment technologies. The challenges of employment in the digital age; 3. Ochrona stosunku pracy przedstawicieli pracowników w ustawie o uczestnictwie pracowników w spółce powstałej w wyniku transgranicznego przekształcenia, połączenia lub podziału spółek; 4. Czy można mówić o dobrach osobistych nasciturusa - analiza w świetle prawa polskiego. VI. Glosy, opinie i komentarze: 1. Obowiązki rady gminy dotyczące uchwały w sprawie wyrażenia zgody bądź odmowy wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy. Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 6 maja 2021 r. I GSK 219/21. Recencje: 1. Leksykon mediacji, red. Magdalena Certera, Magdalena Tabernacja, Warszawa 2023, Wydawnictwo Difin, ss. 492. Sprawozdania: 1. Sprawozdanie z XV seminarium naukowego Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „Fontes” Oddział w Sosnowcu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Ekonomicznej)
Wstęp; Część I. Społeczna Gospodarka Rynkowa – Istota, podłoże i analizy. Wirtschaftspolitik: Soziale Marktwirtschaft als christdemokratisches: Fundament. 1.1. Einführung 1.2. Der Weg zur gesellschafts- und wirtschaftspolitischen Konzeption der Sozialen Marktwirtschaft 1.3. Die Freiburger Schule: Euckens Prinzipien der Wettbewerbsordnung 1.4. Von der Freiburger Schule zur Sozialen Marktwirtschaft: Konzept, Menschenbild und Werte 1.5. Die Umsetzung der Sozialen Marktwirtschaft, deren Weiterentwicklung und deren Rolle in der CDU 1.6. Ordnungspolitik ist gefordert. Zarys metody morfologicznej w ekonomii na podstawie Die Grundlagen der Nationalökonomie Waltera Euckena i jej znaczenie dla budowy podstaw ordopolityki społeczno ‑gospodarczej 2.1. Matematyka a ekonomia 2.2. Biologia a ekonomia 2.3. Waltera Euckena metoda morfologiczna. Typy idealne a ujęcie porządku gospodarczego. Wolność i panowanie w ordoliberalnym porządku gospodarczym. 3.1. Szkoła fryburska w historycznym kontekście 3.2. Czy konkurencja i wolność zawierania kontraktów zawsze służy ładowi ekonomicznemu i przedsiębiorczości? 3.3. Na czym miałaby polegać społeczno -gospodarcza misja państwa? Soziale Marktwirtschaft und das unterschätze Staatsversagen. Einleitung. 4.1. Theoretische Erklärungen 4.2. Fallbeispiel für Staatsversagen: Energiewende. Fazit. Społeczno‑Ekologiczna Gospodarka Rynkowa aktywnym rezultatem traktatu lizbońskiego. 5.1. Państwo a rynek, czyli Keynes vs. Hayek 5.2. Jeśli nie Hayek i Keynes, to kto? 5.3. Traktat lizboński perspektywą postępu społeczno-gospodarczego Europy 5.4. Społeczno-Ekologiczna Gospodarka Rynkowa rezultatem koncepcji sustainable development 5.5. Metoda oceny stopnia skuteczności (ładu) Część II. Społeczna Gospodarka Rynkowa a sektor finansowy. Why can’t you see / What you’re doing to me / When you don’t believe a word I say: The Role of Central Banks in Rebuilding Social Capital 6.1. Central Banks 6.2. Price Stability and Full Employment 6.3. Managing Money 6.4. Purposes 6.5. Credit Policy and Privacy. Kształtowanie federalnego ładu społeczno‑gospodarczego w Unii Europejskiej: Déjà vu amerykańskiej koncepcji reformy finansów publicznych Alexandra Hamiltona 7.1. Dlaczego model reformy Hamiltona? 7.2. Polityka kształtowania europejskiego ładu społeczno -gospodarczego 7.3. Perspektywy integracji europejskiej. Wpływ finansowania działań antycovidowych na dług publiczny państwa – przypadek Polski i Niemiec. 8.1. Finansowanie działań antycovidowych a zadłużenie publiczne w Polsce 8.2. Rozwój zadłużenia w Niemczech. Część III. Społeczna Gospodarka Rynkowa – czynniki erozji vs. czynniki rewitalizacji. Cywilizacyjne przesilenie i społeczno‑gospodarczy (nie)ład. 9.1. Przesilenia cywilizacyjne 9.2. Przesilenie cywilizacyjne – cywilizacja postindustrialna 9.3. Zmiany ustrojowych modeli społeczno -gospodarczych. Wzrost zainteresowania ordoliberalną koncepcją społecznej gospodarki rynkowej. Europa między globalizmem a demokracją. 10.1. Główne tezy Wolfganga Streecka 10.2. Krytyczna ocena argumentacji Streecka 10.3. Antyteza: poglądy Jana Zielonki Wartości i instytucje ordoliberalnego ładu społeczno‑gospodarczego a obecna faza kryzysu cywilizacyjnego. 11.1. Problematyka wartości w myśli ordoliberalnej 11.2. Instytucjonalne uwarunkowania realizacji wartości ordoliberalnych. Ordoliberalna wizja państwa a jej uwarunkowania w realiach współczesności. 12.1. Państwo jako strażnik „ordo” 12.2. Konkurencyjność i „przewaga siły państw” 12.3. Modele funkcjonowania państw. Monopole i oligopole realnym zagrożeniem dla Społecznej Gospodarki Rynkowej 13.1. Stopniowy odwrót w niemieckiej polityce gospodarczej i społecznej od idei społecznej gospodarki rynkowej 13.2. Monopolizacja w gospodarce światowej 13.3. Monopolizacja w dobie rewolucji cyfrowej Część IV. Miscellanea. Energy Security in Europe in the 21st Century, the Role of Empirically Tested Theories in Debates About Nord Stream 2 14.1. European Gas Shortage in 2021 and Political Conflict over Nord Stream 2 14.2. Theories of the Structure of Energy Trade and Political Independence 14.3. Testing Theories. Ład społeczno‑gospodarczy i Społeczna Gospodarka Rynkowa – wyzwania edukacyjne – wyniki ewaluacji wśród studentów 15.1. W poszukiwaniu modelu ładu społeczno-gospodarczego – wzorce Ludwiga Erharda i Waltera Euckena 15.2. Wyniki ewaluacji strategii i działań finansowania zrównoważonego w Polsce. Zasady Społecznej Gospodarki Rynkowej w usługach. 16.1. Społeczna Gospodarka Rynkowa i usługi w kontekście rynkowym 16.2. Społeczna Gospodarka Rynkowa i usługi w kontekście społecznym Społeczna Gospodarka Rynkowa – systematyczny przegląd literatury. 17.1. Problemy SGR 17.2. Systematyczny przegląd literatury Podsumowanie; Streszczenia; Abstracts; Spis tabel; Spis rysunków i wykresów; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; Noty o Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prolog. Z jakością do Rzeczywistości 4.0 1. Jakość dóbr jako stymulator wzrostu i rozwoju 1.1. Permanentny deficyt jakości 1.2. Permanentny deficyt jakości stymulatorem wzrostu i rozwoju gospodarczego 1.3. Permanentny deficyt jakości katalizatorem rozwoju naukowo-technicznego 2. Czwarta rewolucja przemysłowa 3. Rzeczywistość 4.0; Bibliografia; Wprowadzenie: 1. Zakres książki 2. Układ książki 3. Literatura 4. Adresaci książki 5. Podziękowania ROZDZIAŁ 1 Postrzeganie i definiowanie jakości 1.1. Postrzeganie jakości 1.2. Potrzeby, oczekiwania i wymagania 1.3. Właściwości jakościowe produktów 1.4. Jakość w cyklu życia produktu ROZDZIAŁ 2 Ocena jakości 2.1. Podstawowe pojęcia 2.2. Ocena jakości 2.3. Mierniki satysfakcji klientów 2.4. Mierniki jakości procesów ROZDZIAŁ 3 Planowanie jakości produktów 3.1. Etapy planowania jakości produktu 3.2. Identyfikacja potrzeb i oczekiwań klientów 3.3. Współtworzenie produktów przez klientów 3.4. Projektowanie produktu 3.5. Ocena ryzyka ROZDZIAŁ 4 Planowanie i zapewnienie zdolności jakościowej procesów realizacji produktu 4.1. Zdolność jakościowa procesu 4.2. Kwalifikacja dostawców 4.3. Weryfikacja zdolności jakościowej procesu 4.4. FMEA procesu ROZDZIAŁ 5 Kontrola jakości 5.1. Planowanie kontroli jakości 5.2. System pomiarowo-kontrolny 5.3. Kontrola selekcjonująca stuprocentowa i wyrywkowa 5.4. Statystyczna kontrola odbiorcza partii wyrobów 5.5. Statystyczna kontrola procesu 5.6. Statystyczne sterowanie procesem – karty kontrolne ROZDZIAŁ 6 Zapewnienie jakości w dystrybucji i eksploatacji. Badanie opinii klientów 6.1. Zapewnienie i ochrona jakości w dystrybucji 6.2. Eksploatacja i serwis 6.3. Koniec życia wyrobu 6.4. Badanie oczekiwań i satysfakcji klientów ROZDZIAŁ 7 Cel, funkcje oraz zasady zarządzania jakością 7.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 7.2. Zasady zarządzania jakością 7.3. Koncepcje zarządzania jakością ROZDZIAŁ 8 Znormalizowane systemy zarządzania jakością 8.1. System zarządzania jakością 8.2. Normy dotyczące systemów zarządzania jakością 8.3. Wymagania normy ISO 9001 8.4. Projektowanie systemów zarządzania jakością 8.5. Nadzorowanie i certyfikacja ROZDZIAŁ 9 Doskonalenie 9.1. Idea doskonalenia 9.2. Narzędzia doskonalenia 9.3. Planowanie i prowadzenie eksperymentów 9.4. Prowadzenie projektu według metodyki DMAIC ROZDZIAŁ 10 Koszty jakości 10.1. Źródła kosztów jakości 10.2. Klasyfikacja kosztów jakości 10.3. Ewidencjonowanie oraz wskaźniki kosztów jakości 10.4. Modele kosztów jakości ROZDZIAŁ 11 Jakość, inżynieria jakości i zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 11.1. Produkty i jakość 4.0 11.2. Inżynieria jakości w Rzeczywistości 4.0 11.3. Technologie 4.0 w inżynierii jakości 11.4. Zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 Epilog. Zagrożenia i wyzwania w pogoni człowieka za jakością; Bibliografia; Załącznik; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie produkcją : produkt, technologia, organizacja / Edward Pająk. - Wyd. 2 poprawione. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - 370, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Przedmowa do II wydania; ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie ROZDZIAŁ 2. Produkt – przygotowanie produkcji 2.1. Produkt 2.2. Przygotowanie produkcji ROZDZIAŁ 3. Procesy 3.1. Podział procesów 3.2. Etapy rozwoju procesów wytwarzania 3.3. Procesy wytwarzania 3.4. Zdolność jakościowa procesów podstawowych 3.5. Procesy pomocnicze w systemach produkcyjnych 3.6. Automatyzacja procesów systemu produkcyjnego 3.7. Modelowanie procesów ROZDZIAŁ 4. Sterowanie produkcją 4.1. Wprowadzenie 4.2. Sterowanie zasobami produkcyjnymi 4.3. Sterowanie przepływem produkcji ROZDZIAŁ 5. Oszczędne wytwarzanie 5.1. Wprowadzenie 5.2. Źródła marnotrawstwa w systemach produkcyjnych 5.3. Filary koncepcji oszczędnego wytwarzania (lean manufacturing) 5.4. Narzędzia oszczędnego wytwarzania 5.5. Wdrażanie koncepcji oszczędnego wytwarzania; Literatura; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinanty i kierunki rozwoju badań w naukach o zarządzaniu i jakości; Determinanty wartości przedsiębiorstwa; Tworzenie i przechwytywanie wartości jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa; Zarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa; Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Analiza sektorowa we współczesnej gospodarce; Wybrane problemy zwiększenia poprawności wyceny przedsiębiorstwa z perspektywy właścicielskiej; Granice społecznego charakteru i jego pomiar w działalności przedsiębiorstw; Key Performance Indicators (KPI) – kluczowe mierniki pomiaru działalności przedsiębiorstw na przykładzie portów morskich; Praktyczny wymiar KPI – granice opomiarowania procesów w dużej, złożonej strukturalnie organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej