Poradnik
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(382)
Forma i typ
Książki
(374)
Poradniki i przewodniki
(137)
Publikacje fachowe
(135)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Audiobooki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(269)
tylko na miejscu
(183)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(279)
Czytelnia
(186)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(7)
Adair John Eric (1934- )
(6)
German Janusz (1974- )
(6)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(5)
Sałbut Bartosz
(5)
Bień Witold (1927-2018)
(4)
Gutowski Maksymilian
(4)
Kotler Philip (1931- )
(4)
Zatorska Joanna
(4)
Bakalarz Dariusz
(3)
Bartosiewicz Adam
(3)
Bąbska Barbara
(3)
Karbowski Marcin
(3)
Lipa Michał
(3)
Meryk Radosław
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Walczak Tomasz
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Antoniuk A
(2)
Appelo Jurgen
(2)
Babiel Tadeusz B
(2)
Baranowski Marian
(2)
Bereszko Wojciech
(2)
Bień Andrzej
(2)
Blanchard Marjorie (1940- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Carew Donald
(2)
Chrościcki Zbigniew
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Czaplicka Monika
(2)
Deoniziak A
(2)
Dobosiewicz Zbigniew (1939-2014)
(2)
Doroba Anita
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dudkiewicz Magdalena
(2)
Dziura M
(2)
Etel Leonard (1960- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Górczyński Robert
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kulczycka Luiza
(2)
Leigh Andrew
(2)
Malcherek Monika
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Martin Robert C
(2)
Marzec Krzysztof
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Mizerska Anna
(2)
Moch Wojciech
(2)
Mulak Maciej S
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Osterwalder Alexander
(2)
Patton Bruce
(2)
Presnarowicz Sławomir
(2)
Rotkiewicz Marek
(2)
Rządca Robert A
(2)
Sadowski T
(2)
Stojek-Siwińska Magdalena
(2)
Suchar Marek (1954- )
(2)
Szyszkowski Arkadiusz
(2)
Ury William
(2)
Waliś Robert
(2)
Zawiła Anna
(2)
Zawiła Tadeusz
(2)
Zigarmi Drea
(2)
Zigarmi Patricia
(2)
Łucki Zbigniew
(2)
Świderski G
(2)
Żmigrodzki Marcin
(2)
Airey David
(1)
Allen David
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Ambroziewicz Maciej
(1)
Andała-Sępkowska Justyna
(1)
Anderson Gail (1962- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antoniak Marcin
(1)
Antonów Dobrosława (1981- )
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Arfin Ferne
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Arnold Glen
(1)
Attwood Tony
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyniak Monika
(1)
Babczuk Arkadiusz (1973- )
(1)
Babin Leif
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Bangs David H. Jr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(104)
2010 - 2019
(132)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(56)
Okres powstania dzieła
2001-
(157)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(378)
Stany Zjednoczone
(3)
Niemcy
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(380)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Zarządzanie
(21)
Przedsiębiorstwo
(17)
Prawo pracy
(15)
Zarządzanie projektami
(15)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(15)
Marketing
(14)
Relacje międzyludzkie
(13)
Praca zespołowa
(12)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(12)
Przywództwo
(12)
Zatrudnienie
(12)
Kadry
(11)
Programowanie (informatyka)
(11)
Marketing cyfrowy
(10)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Menedżerowie
(9)
Negocjacje
(9)
Reklama
(9)
Fundusze strukturalne UE
(8)
Motywacja pracy
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Zespół ADHD
(8)
Autyzm
(7)
Dysertacje naukowe
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(7)
Inwestycje
(7)
Organizacja
(7)
Praca dyplomowa
(7)
Sukces
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
BHP
(6)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(6)
COVID-19
(6)
Coaching
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Handel elektroniczny
(6)
Nauczanie
(6)
Praca
(6)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(5)
Decyzje
(5)
Kariera
(5)
Mentoring
(5)
Motywacja
(5)
Organizacja pracy
(5)
Perswazja
(5)
Poszukiwanie pracy
(5)
Prawo gospodarcze
(5)
Produktywność pracy
(5)
Programowanie zwinne
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rekrutacja pracowników
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Rynek (ekonomia)
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zamówienia publiczne
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Budżety terenowe
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kredyt
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Matematyka
(4)
Nieruchomości
(4)
Obsługa klienta
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Podatek
(4)
Polityka zatrudnienia
(4)
Prawo zamówień publicznych
(4)
Psychologia
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Samorealizacja
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Techniki sprzedaży
(4)
Terapia zabawą
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Uczenie się
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Architektura oprogramowania
(3)
Autoprezentacja
(3)
Badania naukowe
(3)
Bilans księgowy
(3)
Czas pracy
(3)
Dobre praktyki
(3)
Działalność gospodarcza
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Erasmus+ (program)
(3)
Google
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Haking
(3)
Image
(3)
Inicjatywy lokalne
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Internet
(3)
Temat: czas
2001-
(89)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
Temat: miejsce
Polska
(101)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2572)
Opracowanie
(1458)
Praca zbiorowa
(1309)
Monografia
(461)
Poradnik
(382)
Komentarz do ustawy
(222)
Ćwiczenia i zadania
(217)
Materiały pomocnicze
(211)
Materiały konferencyjne
(210)
Powieść
(142)
Analiza i interpretacja
(131)
Czasopismo naukowe
(120)
Raport z badań
(88)
Encyklopedia
(78)
Literatura polska
(64)
Esej
(61)
Powieść polska
(58)
Wzory dokumentów
(53)
Antologia
(49)
Powieść amerykańska
(48)
Case study (studium przypadku)
(47)
Księga pamiątkowa
(44)
Literatura angielska
(44)
Czasopismo prawnicze
(43)
Karty pracy ucznia
(42)
Publicystyka
(39)
Kompendia i repetytoria
(35)
Kazusy
(34)
Powieść angielska
(32)
Słownik terminologiczny
(31)
Dane statystyczne
(29)
Scenariusz zajęć
(29)
Rocznik statystyczny
(28)
Czasopismo ekonomiczne
(27)
Kryminał
(27)
Czasopismo pedagogiczne
(24)
Komentarz prawny
(24)
Wydawnictwa popularne
(23)
Reportaż
(22)
Literatura
(21)
Literatura amerykańska
(21)
Komentarz
(20)
Literatura francuska
(19)
Pamiętniki i wspomnienia
(19)
Pamiętniki polskie
(19)
Antologie
(18)
Artykuły
(17)
Dramat angielski
(17)
Poezja polska
(17)
Literatura japońska
(16)
Publicystyka polska
(15)
Biografia
(14)
Opowiadania i nowele
(14)
Akty prawne
(13)
Słownik angielsko-polski
(13)
Thriller
(13)
Czasopismo prasoznawcze
(12)
Reportaż polski
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(11)
Powieść obyczajowa
(11)
Felieton
(10)
Komedia angielska
(10)
Słownik
(10)
Słownik języka polskiego
(10)
Słownik polsko-angielski
(10)
Tablice i wzory
(10)
Wywiady
(10)
Wzory umów
(10)
Dramat polski
(9)
Podręczniki
(9)
Szkic literacki
(9)
Wykład
(9)
Atlas anatomiczny
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Powieść niemiecka
(8)
Sprawdziany i testy
(8)
Konstytucja
(7)
Literatura szwedzka
(7)
Opowiadanie polskie
(7)
Powieść rosyjska
(7)
Audiobooki
(6)
Felieton polski
(6)
Książka do wypełniania
(6)
Pamiętniki amerykańskie
(6)
Powieść francuska
(6)
Powieść młodzieżowa angielska
(6)
Powieść peruwiańska
(6)
Raport
(6)
Szkic
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Bibliografia
(5)
Gry i zabawy
(5)
Listy
(5)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura włoska
(5)
Poezja
(5)
Powieść brazylijska
(5)
Powieść szwedzka
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(125)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(107)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(61)
Psychologia
(59)
Edukacja i pedagogika
(49)
Informatyka i technologie informacyjne
(46)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(26)
Medycyna i zdrowie
(16)
Media i komunikacja społeczna
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(6)
Językoznawstwo
(6)
Nauka i badania
(6)
Inżynieria i technika
(3)
Matematyka
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Transport i logistyka
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
382 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Nie da się robić Agile: Jak wygląda agilowe myślenie; Odkrywanie nieznanego; Inkrementacyjnie czy iteracyjnie?; No to Agile czy może Scrum?; 2. Nie samym Scrumem żyje człowiek: Zwinne metodyki na świecie; Framework to nie metodyka; Nie adopcja, tylko adaptacja; Ciągły rozwój zespołu; 3. Projekt, produkt czy po prostu Agile?: Myślenie projektowe (i jego ograniczenia); Zdobywanie wiedzy; Myślenie produktowe; 4. Product Backlog: Agile zawsze ma plan; Kolejność, nie priorytet; Elementy Product Backlogu; Narzędzie!; Ogarnianie Product Backlogu; Aktualny plan działania; 5. Historyjki użytkownika: Czym są, a czym nie są historyjki użytkownika?; 3C; Odkrywanie i wartość biznesowa; 6. Story Pointy: Jak wyceniać?; Story Pointy; Wycena afiliacyjna; Ciąg Fibonacciego; Story Pointy a czas ; Planning Poker; Na kiedy to będzie?; 7. Product Owner: Zadania Product Ownera; Product Backlog i "nie"; Nakręcanie komunikacji; Dylematy Product Ownera; Nawigator; 8. Scrum: Dlaczego powstał Scrum?; Filary Scruma; Scrum z lotu ptaka; Scrumowe artefakty; Wydarzenia scrumowe; Scrum Team; Eksperyment i lupa; 9. Zajęty czy produktywny?: Bardzo zajęty; To może zmiana priorytetów?; Mit wielozadaniowości; 10. Kanban: "Zacznij kończyć, przestań zaczynać"; Sześć praktyk Kanbana; Jak działają limity WIP; Miary; "Scrum bez Sprintów..."; 11. Teraz Twój ruch!: Agile po całości; Organizacja z lotu ptaka; Pułapki zwinnych transformacji; Agile małymi krokami; Ramy transformacji agilowej; Przebieg zmiany; Na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zabawa/masaż „Pod krzaczkiem z malinami…” 2. Zabawa „Podróż statkiem” 3. Zabawa „Jeżykowy masaż stóp” 4. Zabawa „Paluszkowy fryzjer” 5. Zabawa „Wierszyki na codzienne okazje” 6. Zabawa „Relaksacyjne okienko” 7. Zabawa „Kacza mama” 8. Zabawa „Potwór łaskotek” 9. Zabawa „Wiaderka pełne skarbów” 10. Zabawa „W koszach na straganie” 11. Zabawa „Głodne zwierzaki” 12. Zabawa „Pacynka w okienku” 13. Zabawa „Ciało mówi: Witaj!” 14. Zabawa „Odkrywca” 15. Zabawa „Stuku-puku” 16. Zabawa „Gdzie jesteś…?” 17. Zabawa „A kuku!” 18. Zabawa „Wyjadacz ukrytego skarbu” 19. Zabawa „Woreczki sensoryczne na oknie” 20. Zabawa „Kolorowe bazy” 21. Zabawa „Wąż i sowa” 22. Zabawa „Sieć pająka” 23. Zabawa „Rysowanie po cioci” 24. Zabawa „Balonowe kopytka” 25. Zabawa „Bezpieczna wspinaczka” 26. Zabawa „Kropelki i fale” 27. Zabawa „Paluszki na dywanie” 28. Zabawa „Żabki na spacerze” 29. Zabawa „Zakamarki torebek” 30. Zabawa „Ogród pełen piany” 31. Zabawa „Podlewanie kwiatków” 32. Zabawa z pokazywaniem „Wystroiła się raz kurka” 33. Zabawa „Durszlakowy potwór” 34. Zabawa „Ukryte płatki” 35. Zabawa „Paluszkowe pszczółki” 36. Zabawa „Pakowanie zakupów” 37. Zabawa „Parawan – pory roku” 38. Zabawa „Pakowanie kosmetyków” 39. Zabawa „Autorski album” 40. Zabawa „Ciocia detektyw” 41. Zabawa „Tańczące klamerki” 42. Zabawa „Grzybobranie” 43. Zabawa „Hamaczek dla misia” 44. Zabawa „Sensoryczna gąsienica” 45. Zabawa „Wypakowanie zakupów” 46. Zabawa „Porządki” 47. Zabawa „Głoskowy plac zabaw” 48. Zabawa „Park trampolin” 49. Zabawa „Moc mimiki” 50. Zabawa „Głoskowe wyspy” 51. Zabawa „Kisielowa koszykówka” 52. Zabawa „Lody dla ochłody” 53. Zabawa „Emotki” 54. Zabawa „Sensotaniec paluszków” 55. Zabawa „Worek z zabawkami” 56. Zabawa „Domek a la mandala” 57. Zabawa „Samoloty i latarki” 58. Zabawa „Zajączek, pajączek i kłopot na łące” 59. Zabawa „Sztorm na morzu” 60. Zabawa „Na walizkach”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Lepiej poznać i zrozumieć ADHD; Rozdział 2. Pomysły dla rodziców; Rozdział 3. Pomysły dla nauczyciela; Rozdział 4. Pomysły dla młodego człowieka; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Percepcja ciała; 2. Koordynacja dynamiczna i równowaga; 3. Sprawność manualna kończyn górnych; Aneks. Materiały do kopiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
500+ po nowelizacji w pytaniach i odpowiedziach / Michał Bochenek. - Stan prawny na 1.07.2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2019. - 120 s. ; 21 cm.
(Biblioteka Pomocy Społecznej)
Zawiera: Wstęp; Część I. Świadczenia wychowawcze po nowelizacji: 1. Definicje i pojęcia ustawowe (1.1. Dziecko; 1.2. Instytucja zapewniająca całodobowe utrzymanie; 1.3. Organ właściwy); 2. Istota świadczenia wychowawczego i warunki niezbędne do przyznania 500+ ; 3. Zakres podmiotowy – osoby uprawnione; 4. Organy realizujące zadania w zakresie świadczenia wychowawczego; 5. Postępowanie w sprawach o świadczenie wychowawcze; 6. Rozstrzygnięcia organu w sprawach o świadczenia wychowawcze; 7. Okresy świadczeniowe i terminy wypłat; 8. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego; 9. Nienależnie pobrane świadczenie wychowawcze. Część II. Wzory pism: Wzór 1. Wniosek o przyznanie świadczenia wychowawczego; Wzór 2. Upoważnienie do prowadzenia postępowań w sprawach o świadczenia wychowawcze, a także do wydawania w tych sprawach decyzji; Wzór 3. Wezwanie do poprawienia lub uzupełnienia wniosku o świadczenie wychowawcze; Wzór 4. Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie świadczenia wychowawczego; Wzór 5. Informacja o przyznaniu świadczenia wychowawczego; Wzór 6. Zawiadomienie o przekazaniu sprawy organowi właściwemu; Wzór 7. Decyzja o odmowie przyznania świadczenia wychowawczego; Wzór 8. Decyzja o zmianie decyzji w sprawie świadczenia wychowawczego; Wzór 9. Decyzja o uchyleniu decyzji w sprawie świadczenia wychowawczego; Wzór 10. Decyzja o odmowie umorzenia nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego. Część III. Ustawa o zmianie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz niektórych innych ustaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Integracja sensoryczna: Wybór odpowiednich zajęć sensorycznych; Dwanaście oznak przeciążenia sensorycznego; Sport to nie wszystko! Pięćdziesiąt sposobów, by rozruszać dzieci; Nauka i zabawa na świeżym powietrzu; Bransoletka na spacer; Zabawa latem, zabawa zimą; Cały świat w domu; Stolik-piaskownica; Zabawy przy stoliku-piaskownicy; Trochę większy pająk; Tuzin pomysłów na zabawę z kartonem; Zabawy sensoryczne w łazience; Wszędzie pełno wody; Malowanie palcami; Dotykanie jedzenia; Zjedz mnie: przepisy na jadalną plastelinę; Patrz, jak się turlam!; Bujanie się i wirowanie; Czynności rozwijające motorykę dużą; Zabawy typu „Szymon mówi”; Zabawy kontaktowe przyjazne dzieciom; Czynności rozwijające motorykę małą; Kredki dla każdego; Kosz pełen zabawek; Ręcznie robione zabawki; Czy to szczotka do włosów?; Czynności rozwijające motorykę ust; Balonomania; Zabawy z bańkami; Podłoga jest za twarda! Widzenie a wzrok; Świat pod lupą; Spostrzeganie figury i tła; Pierwsza pomoc sensoryczna; Nauka samoregulacji; Radzenie sobie z nieprzyjemnymi dźwiękami; Słuchawki – zalety i wady; Chodzenie na palcach; Co tak fajnie pachnie? Czy czujesz to, co ja? To takie ciężkie! Człowiek hamburger; Ściskający szal; Kryjówka; Poduszki z fasolą; Przede wszystkim wygoda; Preferencje odzieżowe; Jeszcze kilka słów o ubraniach; Prześpij się z tym; Spanie w obcym miejscu; Działania profilaktyczne; Dieta sensoryczna dla dzieci z podwrażliwością; Jak odróżnić nagradzanie od zaspokajania potrzeb; Nauka przez dotyk; Głęboki nacisk podczas siedzenia w ławce; Zostań na swoim miejscu; Teraz możesz spacerować po klasie; Czynności samostymulujące w klasie; Cele sensoryczne a indywidualny program edukacyjny (IEP); Znów ten zapach szkoły; Zajęcia pozalekcyjne; Niebezpieczne, społecznie niewłaściwe czy tylko irytujące? Rozdział 2. Komunikacja i język: Dociekliwi pytają; Pytanie o odwrotność; Cztery ważne słowa: „Jestem tu dla ciebie”; Czy ono słyszy to, co ty? Po pierwsze i najważniejsze: zwróć jego uwagę; Między myślami; Przypominaj słowa, ucz języka; Zatrzymanie rozwoju mowy; Hierarchia praktycznych czynności, które pomagają dzieciom z autyzmem i zespołem Aspergera uczyć się mówienia; Więcej niż pojedyncze słowa; Nie zrażaj się chwilowymi zanikami mowy; Strategie wizualne; Przed skorzystaniem z harmonogramu; Kiedy używać harmonogramu graficznego? Czy pomoc wizualna nadal jest potrzebna? Dopasuj pomoc wizualną do stylu uczenia się dziecka; Jak używać harmonogramu graficznego? Ekspresywne czy receptywne? Technologia pomocnicza (AT) to więcej niż klawiatura; Wpływ środowiska na rozwój mowy; Odpowiednie środowisko językowe; Zasada dwóch minut; Dwusekundowa przerwa przed odpowiedzią; Podwieczorek: Nie chodzi tylko o jedzenie; Czas się pożegnać; Książki bez słów; Lektury dla dzieci myślących konkretnie; Opowiadania z powtarzającymi się frazami; Niech czytanie będzie zabawą; Wychowaj czytelnika: Co mogą zrobić rodzice; Mów to, co myślisz, myśl to, co mówisz; Jeśli podobał wam się film, przeczytajcie książkę; Uwaga na idiomy; Łowienie idiomów; Czasowniki frazowe; Homofony; Fiszki – zalety i wady; Nie tylko dla tygrysków: Zabawa na trampolinie; Wulgaryzmy; Prawie tak proste jak dwa razy dwa; Projektuj pracę dziecka; Zabawa z krzyżówkami; Kiedy niedostępność jest dobra; Pałeczka mówcy; Gra w obserwatora; Język w ruchu; W domowym kinie; Dzień i noc; Cele IEP związane z komunikacją; Zmniejsz tremę ucznia; Pomóż uczniom zrozumieć trudności językowe; Dlaczego mówimy; Zadawanie pytań i komentowanie; Komplementy; Cztery etapy komunikacji. Rozdział 3. Zachowanie: Mocne strony i słabości; Nie pytaj, dlaczego; Co się „chowa” w zachowaniu; Zachowanie a osobowość: Bierz pod uwagę jedno i drugie; Współpraca i dyscyplina; Nauka przez konsekwencje; „Jestem zły!”; Język znaków: Nie tylko dla baseballistów; Podkreślaj pozytywne zachowania; Skonstruuj barierę wizualną; Koncentracja w dwóch krokach; Strach przed łazienką = strach przed ciemnością; Opór/unikanie; Wrogość i agresja; Co robić w chwili załamania; Oby nie było gorzej: Jak uniknąć eskalacji kryzysu; Pomoc rówieśników i ostrzeżenia; Nauka elastyczności; Przyjemne sposoby na naukę elastycznego myślenia; Nie tylko przed lustrem: Pamiętniki i albumy z podróży; Jak pomóc dziecku, które się gryzie; Siedź na swoim miejscu; Sposoby na łagodną krytykę; Koniec dyskusji; Słyszę cię – koniec dyskusji; Systemy żetonowe; Umowy; Uważaj, jakie zachowanie wzmacniasz; Bliska pochwała; Sezonowe zainteresowania przez cały rok; Pukanie do drzwi; „Nie umiem” – kapsuła czasu; Akcja i reakcja; Poprawa własnego zachowania; Umożliwianie niewłaściwych zachowań; Tylko fakty! To był dobry dzień. Rozdział 4. Życie codzienne: Kwestie wyboru; Wygrana to nie wszystko; Jeszcze chwilę? Rozwój umiejętności przez zabawę; Nie krępuj się – rysuj na ścianie; Sposoby na zmniejszenie lęku separacyjnego; Jak przetrwać wizytę u fryzjera; Nie taki szampon straszny; Obcinanie paznokci; Zjedz chociaż trochę; Pomocne przystosowania żywieniowe; Wąskie preferencje żywieniowe; Kooperatywy spożywcze a specjalne diety; Jak skłonić dziecko do mycia zębów; Twój przyjaciel dentysta; Rany, zadrapania, siniaki; Wizyta w szpitalu; Sposoby na katar; Korzystanie z toalety; Korzystanie z toalet publicznych; Zapinanie ubrań; Wychodzenie z domu; Błyskotliwe riposty; Jedzenie w restauracji a autyzm; Przeprowadzka do nowego miejsca; Kiedy rodzic jest daleko; Próba stroju na ważną okazję; Przytulać czy nie przytulać; Wspólne zajęcia rodzeństwa; Czas dla rodzeństwa; Gazeta – okno na świat; Udane przyjęcie urodzinowe; Niekoniecznie tort; Niezwykłe prezenty dla niezwykłych dzieci; Przyjmowanie prezentów; Znaczenie ram; Autyzm a bezpieczeństwo; Bezpieczeństwo w ogrodzie; Bezpieczeństwo w domu dla kaskaderów i akrobatów; Kiedy dziecko nie śpi; Relaks przez oddychanie; Jak rozmawiać o śmierci z dzieckiem autystycznym; Zmieniaj tylko jedną rzecz naraz; Jak to przełknąć; Pomoc finansowa; Witaminy w aerozolu; Pozbądź się alergenów, zapobiegaj infekcjom uszu; Leki: Zachowaj ostrożność; Koło czytelników książek na temat autyzmu; Tak wiele książek, tak mało czasu; Robię to sam – okres przedszkolny; Umiem więcej – kiedy dziecko rośnie; Jestem bardzo samodzielny – starsze dziecko; Możesz zrobić to sam – niechęć do działania; Droga dziecka z autyzmem do dorosłości; Rozdział 5. Myślenie społeczne, życie w społeczności: Porównywanie społeczne; Dzielenie uwagi; Historyjki społeczne; Poproś o lekcję; Relacje ze światem zewnętrznym; Przyjaźnie z młodszymi dziećmi; Jak rozwijać umiejętność zabawy; Kontakty z rówieśnikami; Interakcje na placu zabaw; Pierwszy w kolejce – nie bez powodu; Tworzenie gry planszowej; Przystosowania gier planszowych; Zabawka idealna; Moje! Moje! Moje! Nauka współpracy przez zabawę; Nauka współpracy przez jedzenie; Teoria umysłu; Przyjmowanie cudzej perspektywy; Rozumienie emocji; Rozpoznawanie emocji; Intensywność emocji; Oddzielanie uczuć od działań; Czym jest uprzejmość; Kontrolowanie złości; Szukanie rozwiązań; Nie wypada; Potrzebuję przerwy; Gdy najtrudniej powiedzieć „przepraszam”; Czy to sprawiedliwe? Jak protestować; Przewidywanie; Proszenie o pomoc; Ucz szczerości, dając przykład; Każdy popełnia błędy; Kilka słów o „normalności”. Rozdział 6. Nauczyciele i uczniowie: To dobre dla wszystkich dzieci; Szanuj dziecko; Postaraj się mnie zrozumieć; Szukaj prawdziwej przyczyny; Nie ucz posłuszeństwa; Wyznaczony nauczyciel; Zajęcia w małej grupie; Wykorzystuj zainteresowania dziecka; Karta społeczna Shreka; Parawan pomaga w koncentracji; Miejsce do stania; Zmęczenie rąk; Rozgrzewka przed lekcją; Houston, nie mamy problemu ze zmianami; Most do zabawy w kółku; Udana zabawa w kółku – wskazówki; Grupy zabawy integracyjnej; Gotowe czy nie? Pierwszy dzień w przedszkolu? Zaplanuj go wcześniej; Początki i zakończenia; Rzeczy do zrobienia później; Czynniki kulturowe i społeczne; Partnerstwo; Wybór specjalisty; Wybór programu edukacyjnego; Testy umiejętności; Bezpieczeństwo w szkolnym autobusie; Trudności z przetwarzaniem informacji dźwiękowych; Alarm przeciwpożarowy; Jedna umiejętność naraz; Zmniejsz odblask papieru; Oczy szeroko otwarte; Plan uczestnictwa; Nauka koncentracji; Wskazówki czy podpowiedzi? Skuteczne podpowiadanie; Czy to okazja do nauki? Zaangażowanie; Zatrzymaj się i stwórz plan; Wybór kroju pisma; Jak było w szkole? Nowe tematy dla dziecka o wąskich zainteresowaniach; Rodzic, nauczyciel, klasa; Natura w klasie; Pokochaj swoją klasę; Usuń zbędne rzeczy; Ogranicz fluorescencyjne oświetlenie; Cała klasa; Niech gazetki ścienne coś znaczą; „Najpierw…, a potem…”, a nie „jeśli,…, to…”; Ucz płynności/precyzji; Widzenie czasu; Przystosowania i modyfikacje programu; Prace domowe; Odpowiednie cele IEP; Żargon IEP; Asystent edukacyjny; Pomoc dla zastępcy nauczyciela; Prawa nauczycieli a edukacja specjalna; Wykształcona kadra; Moc rówieśników; Terapia przez sztukę; Nauka rysunku dla miłośników zdjęć; Uczeń nauczycielem; Kolorowy spacer; W poszukiwaniu dźwięków; Tak/Nie – gra językowa; Kto to jest? Przypomnienia fotograficzne; Połącz ulubione zajęcie z mniej lubianym; Tworzenie pojęć; Idziemy na polowanie; Jak masz na imię? Lustereczko powiedz przecie; Ucz sukcesu; Czy odwiedzać dziecko w szkole? Zaprojektowane z myślą o dziecku z zespołem Aspergera; Kiedy, kiedy, kiedy? Trening czyni mistrza; Czym rysować; Łatwe przystosowania na lekcjach wychowania fizycznego; Niekoniecznie rowerek; Przyzwyczajanie do pracy w grupie; Sposoby na udaną adaptację; Kontrola perseweracji; Natura biegacza; Rozbrajanie; Nie pocieszaj; Nie pozwalaj na poniżanie; Idealne warunki do nauki; Zmniejsz odległość między szkołą a „prawdziwym życiem”; Wykorzystaj indywidualne zainteresowania do nauki matematyki; Kinestetyczne uczenie matematyki; Więcej matematycznych sztuczek; Kinestetyczne uczenie alfabetu; Sprawozdanie dla nauczyciela; Koniec wakacji: Jak wrócić do szkoły; Skuteczny rzecznik; Potrzebna mediacja! Zadawaj ważne pytania; Pozytywne partnerstwo; Przypisy; Indeks; O autorkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. 1. Mamo, tato, ja się komunikuję ! 2. AAC - co to takiego? 3. Mity dotyczące AAC. 4. Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy. 5. Przegląd wybranych programów komunikacyjnych. 6. Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica. 7. Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty. 8. Zabawy komunikacyjne. 9. Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam. 10. Komiks. 11. Koniec, a może początek. Bibliografia. O Autorce. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawowe wiadomości na temat ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. Praktyczne porady, czyli przepis na sukces 14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole 25. Wskazówki dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Zawiera: Część I. Rozumienie ADHD 1. Co to jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi? 2. „Co właściwie jest nie tak z moim dzieckiem?”. Zaburzenia funkcji samokontroli. 3. Jak powstaje ADHD? 4. Czego można oczekiwać? Charakterystyka zaburzenia. 5. Sytuacja rodzinna dziecka z ADHD. Część II. Opanowanie sytuacji: jak osiągnąć sukces w roli skutecznego rodzica 6. Decyzje o diagnozie dziecka w kierunku ADHD. 7. Przygotowanie do diagnozy. 8. Reakcja na wiadomość o stwierdzeniu ADHD. 9. Czternaście podstawowych zasad wychowywania dziecka z ADHD. 10. Tylko dla rodziców. Jak zadbać o siebie. Część III. Życie z ADHD: metody skutecznego postępowania i radzenia sobie w domu i szkole 11. Osiem kroków w kierunku poprawy zachowania. 12. Postępowanie w domu. Sztuka rozwiązywania problemów. 13. Jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu kłopotów w relacjach z rówieśnikami. 14. Przetrwać dojrzewanie. 15. Dobry start. Zarządzanie procesem edukacji dziecka. 16. Wspieranie procesy kształtowania w szkole i w domu. Sposób na sukces od zerówki do ostatniej klasówki. 17. Postawa dystansu wobec wyników w nauce. Część IV. Farmakoterapia 18. Rekomendowane leki z atestem. Środki psychostymulujące i niestymulujące. 19. Inne leki. Środki przeciwdepresyjne oraz obniżające ciśnienie. Instytucje wspierające rodziców; Zalecane lektury i materiały wideo; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Poznaj Agile. Czym jest Agile? Kto powinien przeczytać tę książkę? Cele do osiągnięcia. Wpakujemy Ci Agile do głowy wszelkimi możliwymi sposobami. Struktura książki. 2. Wartości Agile. Lider zespołu, architekt i kierownik projektu wchodzą do baru... Uniwersalne rozwiązania nie istnieją. Podejście zwinne nas uratuje! Prawda? Niespójna perspektywa. Manifest Agile pomaga zespołom zrozumieć cel stosowania poszczególnych technik. Jak zrozumieć słonia? Od czego zacząć wprowadzanie nowej metodyki? 3. Zasady Agile. Dwanaście zasad podejścia zwinnego. Klient ma zawsze rację, prawda? Dostarczanie projektu. Komunikacja i współpraca. Przebieg projektu - posuwanie się do przodu. Nieustanne ulepszanie projektów i zespołu. Projekt w podejściu zwinnym - łączenie wszystkich zasad. 4. Scrum i samoorganizujące się zespoły. Zasady podejścia Scrum. Akt I. Ja móc Scrum? W zespole stosującym podejście Scrum wszyscy są właścicielami projektu. Akt II. Aktualizacje stanu są dobre w sieciach społecznościowych! Codzienne spotkania są dla całego zespołu. Akt III. Sprintem prosto w mur. Sprinty, plany i retrospekcje. Akt IV. Pies goniący samochód. 5. Planowanie w Scrumie i wspólne zobowiązanie. Akt V. Nie do końca przygotowani na nieoczekiwane. Historie użytkowników, szybkość i ogólnie przyjęte praktyki w podejściu Scrum. Akt VI. Runda honorowa. Jeszcze o wartościach w Scrumie. 6. XP i otwartość na zmiany. Akt I. Nadgodziny. Podstawowe techniki XP. Akt II. Zmieniliśmy strategię, ale ciągle przegrywamy. Wartości XP pomagają zespołom zmienić nastawienie. Budowanie właściwego nastawienia zaczyna się od wartości XP. Akt III. Zmiana sytuacji. Zrozumienie zasad XP pomaga otworzyć się na zmiany. 7. Prostota i projektowanie przyrostowe w XP. Akt IV. Nadgodziny, część II - znów to samo. Kod i projekt. Decyzje związane z kodem i projektem podejmuj w ostatnim sensownym momencie. Projektowanie przyrostowe i holistyczne techniki XP. Akt V. Ostateczny wynik. 8. Lean, unikanie marnotrawstwa i spojrzenie na całość. Myślenie odchudzone. Akt I. I jeszcze jedna sprawa... Kreowanie herosów i myślenie magiczne. Eliminowanie marnotrawstwa. Lepsze zrozumienie produktu. Dostarczanie tak wcześnie, jak to możliwe. 9. Kanban, przepływ i nieustanne doskonalenie. Akt II. Ciągły wyścig. Zasady podejścia Kanban. Doskonalenie procesu za pomocą podejścia Kanban. Pomiar przepływu i zarządzanie nim. Zachowania emergentne w Kanbanie. 10. Coach metodyk zwinnych. Akt III. I jeszcze jedna sprawa (znów?)... Coachowie rozumieją, dlaczego ludzie nie zawsze chcą się zmieniać. Coachowie rozumieją proces uczenia się. Coach rozumie, dzięki czemu metodyka działa. Zasady coachingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. ABC retrospektyw. 1.1. Czym jest retrospektywa? 1.2. Retrospektywa sylwestrowa. 1.3. Model fazowy retrospektywy. 1.4. Wybór zajęć dla każdej fazy. 1.5. Pierwsza Dyrektywa. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 2. Przygotowywanie retrospektyw. 2.1. Przygotowania. 2.2. Właściwy czas, właściwe miejsce. 2.3. Odpowiednie materiały. 2.4. Jedzenie. 2.5. Agenda. Podsumowanie. Bibliografia. Rozdział 3. Pierwsza retrospektywa. 3.1. Przygotowania. 3.2. Ustawienie sceny. Porównanie do samochodów. 3.3. Zbieranie danych. 3.4. Generowanie spostrzeżeń: "5 razy >>dlaczego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Poznajemy AWS. O książce. Próba zdefiniowania chmury. Przenoszenie się do AWS. Infrastruktura jako usługa. Platforma jako usługa. Główne cechy programowania w chmurze w AWS. Operacyjne korzyści wynikające z używania AWS. Ograniczenia dostawców chmury. Bezpieczeństwo danych w AWS. Bezpieczeństwo sieciowe w AWS. Bezpieczeństwo aplikacji w AWS. Zgodność w chmurze AWS. Korzystanie z piaskownicy AWS. Jaki problem chcemy rozwiązać? Migrowanie aplikacji. Dobrze zaprojektowana platforma. Narzędzie Well-Architected Tool. Wnioski. Rozdział 2. Projektowanie z użyciem usług AWS Global Services. Rozważania dotyczące lokalizacji. Regiony AWS. Izolacja regionu. Strefy dostępności. Dystrybucja stref dostępności. Wiele stref dostępności. Czym jest umowa o warunkach świadczenia usług w AWS? Wszystko zawodzi. Globalne usługi brzegowe. Usługi w lokalizacjach brzegowych. Wybieranie regionu. Zgodność. AWS i zgodność. HIPAA. NIST. GovCloud. Aspekty dotyczące opóźnień. Usługi oferowane we wszystkich regionach. Obliczanie kosztów. Koszty usług zarządzania. Cennik narzędzi do zarządzania: AWS Config. Koszty obliczeniowe AWS. Koszty magazynu. Koszt transferu danych. Warstwowe koszty w AWS. Optymalizacja kosztów w AWS/ Optymalizacja kosztów obliczeń. Narzędzia analizy kosztów w AWS. Trusted Advisor. AWS Simple Monthly Calculator. Kalkulator całkowitych kosztów własności (Total Cost of Ownership - TCO). Wnioski. 10 najważniejszych tematów do dyskusji: zgodność, zarządzanie, opóźnienia, wznawianie działania po awarii. Rozdział 3. Usługi sieciowe w AWS. Sieci VPC. Partnerstwo z AWS. Co się kryje za kulisami sieci? Wszystko koncentruje się na przepływie pakietów. Tworzenie pierwszej chmury VPC. Ile chmur VPC? Tworzenie bloku VPC CIDR. Planowanie głównego bloku VPC CIDR. Domyślna chmura VPC. Więcej o strefach dostępności. Tworzenie podsieci. Usługi NAT. Korzystanie z tablic trasowania. Główna tablica trasowania. Prywatne adresy IPV4. Elastyczne adresy IP. Koszty obsługi transferu. Własny adres IP, czyli program Bring Your Own IP (BYOIP). Proces BYOIP. Adresy IPv6. Grupy bezpieczeństwa. Niestandardowe grupy bezpieczeństwa. Sieciowe listy kontroli dostępu ACL. Szczegóły implementacji sieciowych list ACL. Czym są porty efemeryczne? Dzienniki przepływu VPC. Peering między chmurami VPC. Nawiązywanie połączenia typu peering. Punkty końcowe bramy VPC. Punkty końcowe interfejsu VPC. Łączność VPC. Brama internetowa: wejście publiczne. Połączenia VPN. Wirtualna brama prywatna (Virtual Private Gateway). Połączenia VPN. VPN CloudHub. Propagacja trasy. Direct Connect. Route 53. Opcje trasowania w Route 53. Sprawdzanie kondycji w Route 53. Korzystanie z DNS w chmurze VPC: prywatne strefy DNS. Nazwy hostów DNS. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji: uwarunkowania sieciowe pod kątem bezpieczeństwa, odzyskiwanie działania po awarii oraz łączność. Rozdział 4. Usługi obliczeniowe - instancje AWS EC2. Krótka historia wirtualizacji EC2. System Nitro. Instancje EC2. Rodziny instancji. Czym jest vCPU? Opcje wyboru instancji EC2. Instancje ogólnego przeznaczenia. Instancje zaprojektowane do przekraczania limitów. Instancje zoptymalizowane pod kątem obliczeniowym. Instancje zoptymalizowane pod kątem pamięci. Instancje obliczeniowe z akceleracją (GPU). Instancje zoptymalizowane pod kątem magazynu. Instancje bez systemu operacyjnego. Hosty na wyłączność. Instancje na wyłączność. Wydajność sieci EC2. Obrazy maszyn Amazona (Amazon Machine Image - AMI). Wybór obrazu AMI. Obrazy AMI z systemem Linux. Typy wirtualizacji obrazów AMI z Linuksem. Obrazy AMI z systemem Windows. AWS Marketplace. Tworzenie niestandardowego obrazu AMI. Niestandardowe obrazy AMI magazynu instancji. Poprawny projekt AMI. Uwarunkowania tworzenia obrazów AMI. Najlepsze praktyki dotyczące obrazów AMI. Przestrzeganie najlepszych praktyk: znaczniki. Wykorzystanie szablonów uruchamiania. Zmiana bieżącego typu instancji. Ceny EC2. Zarezerwowane instancje (RI). Ograniczenia zarezerwowanych instancji. Typy zarezerwowanych instancji EC2. Zaplanowane zarezerwowane instancje EC2. Instancje typu spot. Flota instancji typu spot. Pule możliwości typu spot. Flota EC2. Opcje magazynu instancji EC2. Lokalny magazyn instancji - SSD lub dysk magnetyczny. Funkcja automatycznego przywracania działania instancji EC2. Zamawianie instancji. Migracja do AWS. Ogólne spojrzenie na etapy migracji. AWS Migration Hub. Usługi AWS Server Migration Services. Ogólne spojrzenie na migrację serwera. Importowanie i eksportowanie zasobów wirtualnych. Inne sposoby hostowania zadań w AWS. Kontenery. Amazon Elastic Container Service (ECS). AWS Fargate. AWS ECS for Kubernetes (EKS). Amazon LightSail. Lambda. AWS Firecracker. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji - czynniki migracji i planowania. Rozdział 5. Planowanie w celu zapewnienia skalowania i odporności. Koncepcja monitoringu. Czym jest CloudWatch? Monitorowanie. Dzienniki. Zbieranie danych za pomocą agenta CloudWatch. Instalowanie agenta CloudWatch. Planowanie monitoringu. Integracja CloudWatch. Terminologia CloudWatch. Użycie pulpitu. Tworzenie alarmu CloudWatch. Dodatkowe ustawienia alarmu i akcji. Akcje. Monitorowanie instancji EC2. Automatyczny ponowny rozruch lub przywracanie instancji do działania. Usługi elastycznego równoważenia obciążenia. Celowa nadmiarowość. Testy kondycji EC2. Dodatkowe funkcje ELB. Application Load Balancer (ALB). Ogólne kroki: tworzenie ALB. Opcje wyboru reguł. Ustawienia bezpieczeństwa modułu nasłuchiwania HTTPS. Trasowanie grupy docelowej. Utrzymywanie sesji użytkownika. Obsługa mechanizmu lepkich sesji. Konfigurowanie testów kondycji. Monitorowanie działania modułu równoważenia obciążenia. Network Load Balancer. Skalowanie aplikacji. EC2 Auto Scaling. Komponenty usługi EC2 Auto Scaling. Konfiguracja uruchamiania. Szablony uruchamiania. Grupy automatycznego skalowania (ASG). Opcje skalowania grup ASG. Wtyczki cyklu życia. AWS Auto Scaling. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji: skala, dostępność i monitoring. Rozdział 6. Magazyn w chmurze. Magazyn w chmurze. Który magazyn pasuje do naszych potrzeb? Magazyn blokowy EBS. Typy woluminów EBS. Dyski SSD ogólnego przeznaczenia. Gwarantowana wartość IOPS (io1). Elastyczne woluminy EBS. Przyłączanie woluminu EBS. Szyfrowanie woluminów EBS. Migawki EBS. Oznaczanie woluminów EBS i migawek. Najlepsze praktyki dotyczące EBS. Magazyn S3. Kontenery, obiekty i klucze. Spójność danych S3. Klasy pamięci magazynu S3. Zarządzanie S3. Wersjonowanie. Bezpieczeństwo kontenerów S3. Magazyn archiwum Amazon S3 Glacier. Skarbce i archiwa magazynu S3 Glacier. Współdzielone systemy plików w AWS. Elastyczny system plików (Elastic File System - EFS). Tryby wydajności EFS. Tryby przepustowości EFS. Bezpieczeństwo EFS. Porównanie wydajności magazynów. Amazon FSx dla systemu Windows File Server. Usługa relacyjnej bazy danych (Relational Database Service - RDS). Instancje bazy danych RDS. Wysoka dostępność RDS. Ogólne kroki instalacji RDS. Monitorowanie wydajności bazy danych. Najlepsze praktyki związane z RDS. Aurora. Magazyn Aurora. Komunikacja z magazynem Aurora. DynamoDB. Projektowanie baz danych. Tabele DynamoDB. Dostarczanie tabeli o określonej pojemności. Możliwości adaptacyjne. Spójność danych. ACID i DynamoDB. Tabele globalne. DynamoDB Accelerator (DAX). Kopie zapasowe i przywracanie danych. ElastiCache. Opcje transferu danych w AWS. Rodzina Snow. Rodzina bram magazynu AWS. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji: opcje i uwarunkowania magazynowe. Rozdział 7. Usługi bezpieczeństwa. Zarządzanie tożsamością i dostępem. Zasady IAM. Uwierzytelnianie IAM. Żądanie dostępu do zasobów AWS. Proces autoryzacji. Akcje. Użytkownicy IAM. Użytkownik główny. Użytkownik IAM. Tworzenie użytkownika IAM. Klucze dostępu użytkownika IAM. Grupy IAM. Logowanie się jako użytkownik IAM. Szczegóły konta IAM. Podsumowanie informacji o koncie użytkownika IAM. Tworzenie zasad haseł. Rotacja kluczy dostępu Korzystanie z uwierzytelniania wieloskładnikowego (Multifactor Authentication - MFA). Typy zasad IAM. Zasady oparte na tożsamości. Zasady oparte na zasobach. Zasady wbudowane. Tworzenie zasad IAM. Elementy zasady. Odczytywanie prostej zasady w formacie JSON. Akcje zasady. Dodatkowe opcje kontroli zasad. Przegląd stosowanych uprawnień. Wersje zasad IAM. Używanie elementów warunkowych. Używanie znaczników z tożsamościami IAM. Role IAM. Kiedy należy korzystać z ról. Dostęp do zasobów AWS między kontami. Usługa AWS Security Token Service (STS). Federacja tożsamości. Najlepsze praktyki IAM. Narzędzia bezpieczeństwa IAM. Tworzenie zdarzenia planu CloudWatch. Inne usługi bezpieczeństwa w AWS. AWS Organizations. Resource Access Manager (AWS RAM). Secrets Manager. GuardDuty. AWS Inspector. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji o zagadnieniach bezpieczeństwa. Rozdział 8. Automatyzacja infrastruktury AWS. Automatyzacja w AWS. Od infrastruktury zarządzanej ręcznie do zautomatyzowanej z wykorzystaniem CloudFormation. Komponenty CloudFormation. Szablony CloudFormation. Stosy. Tworzenie instancji EC2 za pomocą ElP. Aktualizacje z wykorzystaniem zestawów zmian. Korzystanie z zestawów stosów CloudFormation. AWS Service Catalog. Metodologia 12 reguł. Reguła 1. Źródło kodu - jedno źródło kodu, objęte kontrolą wersji, które umożliwia tworzenie wielu wdrożeń. AWS CodeCommit. Reguła 2. Zależności - jawne deklarowanie i wydzielanie zależności. Reguła 3. Konfiguracja - przechowywanie konfiguracji w środowisku. Reguła 4. Usługi obsługujące - traktowanie usług obsługujących jak dołączonych zasobów. Reguła 5. Budowanie, publikowanie, uruchamianie - oddzielanie faz budowania od uruchamiania. Reguła 6. Proces - uruchamianie aplikacji w postaci jednego lub kilku procesów bezstanowych. Reguła 7. Przydzielanie portów - udostępnianie usług z wykorzystaniem przydzielania portów. Reguła 8. Współbieżność - skalowanie przez odpowiednio dobrane procesy. Reguła 9. Zbywalność - zwiększanie odporności poprzez szybkie uruchamianie i wyłączanie. Reguła 10. Jednolitość środowiska programistycznego i produkcyjnego - utrzymywanie środowisk programistycznego, testowego i produkcyjnego w możliwie podobnym stanie. Reguła 11. Dzienniki - traktowanie dzienników jak strumienia zdarzeń. Reguła 12. Procesy administracyjne - uruchamianie zadań administracyjnych i zarządzania jako procesów jednorazowych. Elastic Beanstalk. Aktualizowanie aplikacji Elastic Beanstalk. CodePipeline. AWS CodeDeploy. Bezusługowa obsługa zadań z wykorzystaniem funkcji Lambda. API Gateway. Tworzenie bezusługowej aplikacji WWW. Tworzenie statycznej strony WWW. Uwierzytelnianie użytkownika. Komponenty bezusługowego backendu. Konfiguracja usługi API Gateway. Wnioski. 10 najważniejszych punktów do dyskusji: przejście do projektu bezstanowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I: ROZUMIENIE GRUP I JEDNOSTEK 1. Grupy, 2. Niektóre cechy grup roboczych, 3. Role, 4. Funkcje członków, 5. Jednostka, 6. Potrzeby życia grupowego, 7. Procesy grupowe, 8. Grupy w obrębie grup Cz. II: BUDOWANIE I UTRZYMANIE WIELKIEGO ZESPOŁU 1. Zespoły, 2. Przywódca, 3. Budowanie zespołu, 4. Twórcze rozwiązywanie problemów, 5. Utrzymywanie zespołu, 6. Rewizja ról, 7. Lista kontrolna dla liderów grup
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I: ROZUMIENIE MOTYWACJI 1. Czy jest motywacja, 2. Czego się spodziewasz, 3. Hierarchia potrzeb wg Maslowa, 4. Nie samym chlebem... 5. Czynniki higieniczne, 6. Motywatory, Cz. II: BUDOWANIE POMOSTÓW 1. Model trzech kręgów, 2. Równowaga balonów, 3. Przywództwo i motywowanie, 4. Inspirowanie ludzi, 5. Zasada "pół na pół", Cz. III: JAK WYDOBYĆ Z LUDZI WSZYSTKO, CO NAJLEPSZE 1. Motywuj sam siebie, 2. Wybieraj ludzi, którzy już mają motywację, 3. Stawiaj wysokie, ale realne cele, 4. Pamiętaj, że postęp motywuje, 5. Każdą osobę traktuj jak indywidualność, 6. Zapewniaj uczciwe wynagrodzenie, 7. Wyrażaj swoje uznanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kontekst zarządzania, 2. Poznaj swój umysł, 3. Myślenie analityczne, 4. Myślenie holistyczne, 5. Pojęcia, 6. Twórcze myślenie, 7. Zdolność oceny, 8. Twój szósty zmysł -intuicja, 9. Umysł głębi, 10. Alternatywy, 11. Dyskusje, 12. Użyteczna oryginalność, 13. Rozwijanie zdolności umysłowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mądry przywódca, 2. Umiejętności przywódcy, 3. Przywódca nad przywódcami, 4. Charyzma, 5. Przywódca-sługa 6. Nelson, 7. Podejmowanie właściwych decyzji, 8. Jak inspirować, przekazując informacje, 9. Przywódca w świecie przemian, 10. Kobiety - przywódczynie, 11. Style przywództwa, 12. Przywódcy jutra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Organizacja czasu z perspektywy, 2. Typowe problemy z czasem, 3. Rozwijanie własnego poczucia czasu, 4. Jak określać cele perspektywiczne, 5. Jak tworzyć plany średniego zasięgu, 6. Planowanie dnia, 7. Jak najlepiej wykorzystać najdogodniejszą porę, 8. Efektywne wykorzystanie czasu w biurze, 9. Organizacja zebrań, 10. Sztuka delegowania, 11. Korzystanie z zajętego czasu, 12. Zdrowie i wakacje, PODSUMOWANIE: Dziesięć kroków ku lepszej organizacji czasu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Zrozumienie programu Autism Movement Therapy® 1. Korzyści płynące z programu muzyczno-ruchowego: Muzyka i ruch pomagają rozwijać podstawowe umiejętności; „Uśmiech!”; Łatwość i przyjemne z natury aspekty Autism Movement Therapy; Podróż Shoshany; Czym jest Autism Movement Therapy? Wielkie marzenia, wielkie cele; Istota mózgu: czym do licha jest neuroplastyczność? Nasze mózgi jak komputery; Ciało modzelowate zrozumienie lewej i prawej półkuli mózgu; Kora mózgu: autostrada informacji; Dowód sukcesu; Dalajlama, mózg i medytacja. 2. Jak wygląda sejsa Autism Movement Therapy®? Dołączenie do grupy rówieśników spoza spektrum autyzmu a Autism Movement Therapy; Pierwsze kroki; Podnoszenie poprzeczki wymagań; Potrzeba lepszej jakości życia; Autism Movement Therapy: 45-minutowa sesja; Rozłóżmy to na czynniki pierwsze. 3. Muzyka i ruch w każdym języku: Co wiemy o muzyce; Pianista Timothy Drury o tym, czemu muzyka to matematyka; Chiny i muzyka; Bujanie się do rytmu – ciekawostki o muzyce; Muzyka to matematyka – podsumowanie. Część II. Zachowanie – zachowanie – zachowanie oraz znaczenie nauczania umiejętności społecznych 1. Zachowanie – zachowanie – zachowanie: Jak powinien wyglądać plan Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Czym jest system Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Określenie funkcji zachowania; Wdrażanie strategii PBS: elementy – „Wielka Trójca”. 2. Umiejętności społeczne. Ty tańczysz, więc ja też: Niezaprzeczalny fakt; Na początku było niewystarczające zrozumienie społeczne…; Ustal według stopnia ważności, jakie są największe problemy na drodze do sukcesu; Przewidywalności zajęć AMT pomaga rozwijać pewność siebie; Uczestnicy zajęć AMT robią niezwykłe postępu; Odnoszenie się do innych uczestników zajęć i sytuacji społecznych; Stanie na kropce: miejsce startu; Modelowanie zachowań z wykorzystaniem techniki wideo: pokaż mi zamiast mówić; Powtórzmy podstawowe cechy charakterystyczne umiejętności społecznych; A teraz wyjdź z domu i działaj! Podsumowując; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej