Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(489)
Forma i typ
Książki
(485)
Publikacje naukowe
(158)
Publikacje fachowe
(115)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(311)
tylko na miejscu
(253)
wypożyczone
(47)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(356)
Czytelnia
(258)
Autor
Strelau Jan (1931-2020)
(16)
Sęk Helena (1938- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(16)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Materska Maria (1942- )
(11)
Radzicki Józef
(11)
Cialdini Robert B. (1945- )
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(8)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Czerniawska Ewa (1955- )
(7)
Fromm Erich (1900-1980)
(7)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
McCann Vivian
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(6)
Wojciechowski Aleksander
(6)
Andruszko Robert
(5)
Forward Susan (1938- )
(5)
Popek Stanisław (1936- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Ekman Paul (1934- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Kowalczewska Joanna
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Chwaszcz Joanna
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Cybulko Anna
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Gruszka Aleksandra
(3)
Hogan Kevin (1961- )
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karwat Mirosław (1953- )
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(3)
Remus-Duda Joanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Adryjanek Anna
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Cichosz Adam
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Freud Sigmund (1856-1939)
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Golec Danuta
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Harciarek Michał
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Jarymowicz Maria (1942- )
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Juroszek Weronika
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Karpiński Maciej
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(165)
1990 - 1999
(57)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(132)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(488)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(488)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Psychologia
(58)
Osobowość
(46)
Uczucia
(45)
Psychologia społeczna
(38)
Relacje międzyludzkie
(38)
Stres
(35)
Psychoterapia
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(31)
Motywacja
(24)
Zachowanie
(24)
Dzieci
(21)
Decyzje
(20)
Poznanie
(20)
Psychologia rozwojowa
(20)
Inteligencja (psychologia)
(19)
Zaburzenia psychiczne
(19)
Manipulacja (psychologia)
(17)
Perswazja
(17)
Psychologia dziecka
(17)
Psychologia kliniczna
(17)
Praca
(16)
Radzenie sobie ze stresem
(16)
Socjotechnika
(16)
Pamięć
(15)
Psychologia pracy
(15)
Psychopatologia
(15)
Psychoanaliza
(14)
Zapobieganie
(14)
Autyzm
(13)
Diagnoza psychologiczna
(13)
Komunikacja społeczna
(13)
Agresywność
(12)
Jakość życia
(12)
Młodzież
(12)
Spostrzeganie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Leczenie
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Psychiatria
(11)
Psychologia osobowości
(11)
Rozwój osobowości
(11)
Twórczość
(11)
Uczenie się
(11)
Zwalczanie
(11)
Kobieta
(10)
Menedżerowie
(10)
Metody badawcze
(10)
Miłość
(10)
Myślenie
(10)
Neuropsychologia
(10)
Postawy
(10)
Psychofizjologia
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Świadomość
(10)
Inteligencja emocjonalna
(9)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Negocjacje
(9)
Stres zawodowy
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Umysł
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zarządzanie
(9)
Zespół ADHD
(9)
Coaching
(8)
Mentoring
(8)
Metodologia
(8)
Mowa
(8)
Psychologia stresu
(8)
Samorealizacja
(8)
Seksualność
(8)
Starzenie się
(8)
Sukces
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Kreatywność
(7)
Mózg
(7)
Odporność psychiczna
(7)
Psychologia rodziny
(7)
Psychologia zdrowia
(7)
Rodzina
(7)
Rozwiązywanie konfliktów
(7)
Samopoznanie
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Zmysły
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Dobrostan psychiczny
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Konsumenci
(6)
Lęk
(6)
Motywacja pracy
(6)
Mężczyzna
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia stosowana
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Socjologia rodziny
(6)
Temat: czas
2001-
(48)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(189)
Opracowanie
(114)
Poradnik
(59)
Praca zbiorowa
(46)
Monografia
(40)
Raport z badań
(14)
Esej
(8)
Wydawnictwa popularne
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publicystyka
(2)
Synteza
(2)
Wykład
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2044)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1863)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1456)
Zarządzanie i marketing
(1233)
Edukacja i pedagogika
(733)
Psychologia
(489)
Socjologia i społeczeństwo
(664)
Informatyka i technologie informacyjne
(329)
Medycyna i zdrowie
(301)
Media i komunikacja społeczna
(210)
Filozofia i etyka
(199)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(179)
Historia
(173)
Językoznawstwo
(171)
Matematyka
(106)
Transport i logistyka
(96)
Nauka i badania
(83)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(66)
Literaturoznawstwo
(47)
Inżynieria i technika
(46)
Biologia
(29)
Religia i duchowość
(24)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(22)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
489 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Lepiej poznać i zrozumieć ADHD; Rozdział 2. Pomysły dla rodziców; Rozdział 3. Pomysły dla nauczyciela; Rozdział 4. Pomysły dla młodego człowieka; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Dlaczego kobiety decydują się na aborcję?; R.2 Wpływ aborcji na emocje kobiety; R.3 Żal; R.4 Wypieranie się; R.5 Poczucie winy i gniew; R.6 Negocjonowanie, depresja i osamotnienie, strach; R.7 Przebaczenie; R.8 Przebaczyć sobie; R.9 Przebaczono mi, co dalej?; R.10 Wpływ aborcji na ojców i dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność ruchowa – ujęcia terminologiczne i koncepcyjne: 1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Niepełnosprawność ruchowa – definicja, zakres i klasyfikacje; 3. Psychospołeczne konsekwencje nabycia niepełnosprawności ruchowej; 4. Kategoria płci w analizach dotyczących niepełnosprawności ruchowej. Rozdział II. Akceptacja niepełnosprawności: 1. Pojęcie akceptacji; 2. Proces akceptacji niepełnosprawności; 3. Uwarunkowania akceptacji niepełnosprawności – stan badań. Rozdział III. Wybrane zasoby radzenia sobie kobiet z niepełnosprawnością ruchu: 1. Podmiotowe zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu; 2. Społeczne zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu. Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań własnych: 1. Uzasadnienie podjętej problematyki; 2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy; 3. Zmienne i wskaźniki; 4. Metoda badań; 5. Charakterystyka badanej grupy; 6. Metody statystyczne analizy danych. Rozdział V. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Natężenie akceptacji niepełnosprawności badanych kobiet; 2. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne socjodemograficzne; 3. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne związane z niepełnosprawnością; 4. Typologia akceptacji niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VI. Radzenie sobie i zasoby radzenia sobie badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Radzenie sobie badanych kobiet; 2. Wybrane zasoby radzenia sobie badanych kobiet. Rozdział VII. Zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet: 1. Radzenie sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Zasoby radzenia sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet. 3. Znaczenie oceny niepełnosprawności w ustalaniu zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet; 4. Rodzaj oceny niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VIII. Podsumowanie z dyskusją wyników badań: 1. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Radzenie sobie oraz podmiotowe i społeczne zasoby radzenia sobie badanych kobiet; 3. Zależności między radzeniem sobie oraz zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 4. Ocena niepełnosprawności a akceptacja niepełnosprawności, radzenie sobie i zasoby radzenia sobie u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 5. Ocena niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie, zasobami radzenia sobie a akceptacją ograniczeń w ruchu u badanych kobiet; 6. Ograniczenia przeprowadzonych badań; 7. Implikacje poznawcze i postulaty dla praktyki rehabilitacyjnej. Zakończenie; Literatura; Spis tabel i wykresów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Akredytacja- droga do uznania: Uznanie jako warunek uczestnictwa i sukcesu; Formalne procedury akredytacji; Akredytacja jako sprawdzian pretendentów; 2. Przesłanki akredytacji pretendentów: Racjonalne przesłanki uznania społecznego; Przesłanki fałszywej akredytacji; 3. Narzędzia i formy fałszywej akredytacji: Wyróżniki i atrybuty fałszywej akredytacji; Hipokryzja, czyli dwulicowość; Typowe metody i taktyki akredytacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uzależnienia - fakty i mity / pod red. Iwona Niewiadomska, Dariusz Sikorski)
R.1 Właściwości; R.2 Historia; R.3 Szkody; R.4 Uzależnienie; R.5 Współuzależnienie od alkoholu; R.6 Profilaktyka; R7. Mity
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kontekst zarządzania, 2. Poznaj swój umysł, 3. Myślenie analityczne, 4. Myślenie holistyczne, 5. Pojęcia, 6. Twórcze myślenie, 7. Zdolność oceny, 8. Twój szósty zmysł -intuicja, 9. Umysł głębi, 10. Alternatywy, 11. Dyskusje, 12. Użyteczna oryginalność, 13. Rozwijanie zdolności umysłowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mądry przywódca, 2. Umiejętności przywódcy, 3. Przywódca nad przywódcami, 4. Charyzma, 5. Przywódca-sługa 6. Nelson, 7. Podejmowanie właściwych decyzji, 8. Jak inspirować, przekazując informacje, 9. Przywódca w świecie przemian, 10. Kobiety - przywódczynie, 11. Style przywództwa, 12. Przywódcy jutra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. W poszukiwaniu definicji szczęścia; Pojęcie szczęścia w kulturze starożytnej Grecji; Szczęście po indyjsku; Szczęście jako życie w harmonii ze wspólnotą. Koncepcja szczęścia wśród wybranych ludów sudańskich; O potrzebie komunikacji udanej; Pojęcie szczęścia w neuropsychologii procesu; Część II. Leksykony szczęścia; Pragnienie szczęścia w Rygwedzie. Pojęcie kama; W poszukiwaniu miary szczęścia. Zdrowie/spokój/szczęście czyli lafiya w języku i kulturze Hausa; Szczęście po szwedzku – leksem lycka w języku szwedzkim; O szczęściu w przysłowiach rosyjskich; Saudade, czyli portugalska tęsknota za czymś, co być mogło, a nie było; Krótki błogostan między głodem a przesytem. Kulinarna metafora szczęścia w powiedzeniach angielskich i polskich; Serce w języku polskim i moyo w suahili w metaforach wyrażających emocje; Część III. Krainy szczęśliwości; Beatitudo coelestis. Szczęście po śmierci w polskiej eschatologicznej literaturze dawnej; Koncepcja szczęśliwego społeczeństwa w pismach Andrzeja Frycza Modrzewskiego; „Miejsca szczęśliwe” w wybranych intermediach staropolskich; Koncepcje szczęścia w staropolskich adaptacjach Horacjuszowej epody Beatus ille qui procul negotiis; Część IV. Kulturowe wyznaczniki szczęścia; O radości nie z serca, lecz z konwencji (grzecznościowej); Happy, happy people, czyli o gramatyce komunikacyjnej skryptów kulturowo-językowych współczesnego Europejczyka; Koncepcja szczęścia w egipskich serialach telewizyjnych; Kulturowe wyznaczniki szczęścia w angielskiej korespondencji prywatnej XVI-XVIII wieku; Część V. Semiotyka szczęścia; Paradoks szczęścia w nieszczęśliwej miłości beduińskiej w poezji arabskiej końca VII wieku; Miłosna Arkadia w japońskiej kulturze i literaturze dworskiej; Rola stroju kobiecego w angielskiej barokowej poezji miłosnej i erotycznej; Muzyka w kulturze perskiej jako „szczęście i radość” duszy; W krainie łagodności. Obraz szczęścia w poezji Salomei Kapuścińskiej; Część VI. Szczęście w społeczeństwie medialnym; Generacja golfa pokoleniem szczęśliwym? Kulturowe wyznaczniki szczęścia i ich odzwierciedlenie we współczesnym języku niemieckim; Szczęście i przyjemność w Internecie. Nowe perspektywy badawcze; Glück/szczęście w dubbingu. Implikacje fonetycznego parametru inwariantu w translacji aktów audiowizualnych; Stosowanie technik autoprezentacyjnych a poczucie szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy artetarapii; 2. Główne założenia terapii pedagogicznej; 3. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne wykorzystujące muzykę, plastykę i ruch; 4. Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2014. - 157, [3] s. : tab. ; 24 cm.
1. Czym jest arterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość); 2. Arteterapia i jej rodzaje: Muzykoterapia; Choreoterapia; Teatroterapia: Psychodrama, Drama, Pantomima, Terapia poprzez sztuki teatralna; Biblioterapia: Filoterapia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Doskonały)
Podziękowania; Wprowadzenie; Czym jest asertywność; Zachowania nieasertywne i ich następstwa; Czy znajdziesz w tym coś dla siebie?; Jesteś odpowiedzialny; Stań się swoim najlepszym przyjacielem; Idź naprzód, odpuść sobie; Radzenie sobie z konfliktem; Asertywny konsument; Odmawianie i wyznaczanie granic; Etapy osiągania asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zaangażowanie diagnostyczne i terapeutyczne; 2. Ogólne zasady badania; 3. Szczególne techniki badania; 4. Ocena rodziny; 5. Przekazanie rodzinie informacji zwrotnej po badaniu; 6. Badanie szczegółowych populacji pacjentów; 7. Dokumentowanie badania psychiatrycznego za pomocą AMSIT; 8. Ocena objawów internalizacyjnych; 9. Ocena objawów eksternalizacyjnych; 10. Ocena objawów wykorzystywania; 11. Wywiad i badanie neuropsychiatryczne; 12. Całościowa konceptualizacja psychiatryczna; 13. Kształtowanie się objawów i współwystępowanie zaburzeń; 14. Diagnostyczne przeszkody i opory; 15. Przeciwprzeniesienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Barwy i psychika : percepcja, ekspresja, projekcja / Stanisław Popek. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 1999. - 293, [1] s., [26] k. tabl. kolor. : rys., il., wykresy ; 25 cm.
Wprowadzenie; Teorie percepcji barw; Ekspresyjno-symboliczna wartość koloru w dziejach sztuki; Barwa jako symbol i wartość w tradycji humanistycznej; Związek barw z psychiką. Podstawy teoretyczne; Barwy w diagnostyce psychologicznej; Barwy w terapii; Z badań nad percepcją barw przez dzieci i młodzież; Związek kolorów z emocjami w świetle badań empirycznych młodzieży; Kolor w ekspresji plastycznej dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2374)
Bezradność w ujęciu socjo- i psychopedagogicznym: Socjopedagogiczne konteksty wyuczonej bezradności. Bezradność w ujęciu socjologii i psychologii. Kwestia społecznego konstruowania bezradności. Zagadnienia bezradności społecznej a polityka rozwoju rynku lokalnego. Wyuczona bezradność - przegląd koncepcji. Psychologiczne uwarunkowania poczucia bezradności. Bezradność ofiary przemocy wewnątrzrodzinnej. Wprowadzenie do problematyki. Odczuwanie bezradności przez kandytaów na nauczycieli - kilka refleksji z badań. Bezradność w życiu osoby niepełnosprawnej: Bezradność osoby niepełnosprawnej na tle przestrzeni życiowej. Użyteczność kategorii pojęciowej sytuacji w badaniu bezradności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich funkcjonowanie - na przykładzie wybranej grupy. Bezradność rodziców dziecka niepełnosprawnego. Symptomy wyuczonej bezradności u osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie nawyków jako terapia bezradności głęboko upośledzonych umysłowo. Bezradność w refleksji filozoficznej i etycznej: Wyuczona bezradność moralna Polaków. Bezradność moralności. bezradność współczesnego stoika. Tylko dwie uwagi. Bezradność człowieka w kontekście "mocy" i "niemocy" człowieka jako podmiotu. Ludzka moc w kontekście restauracji zdewastowanej przyrody. Bezradność jako problem w nauczaniu filozofii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Teoretyczne podstawy badań własnych: 1. Bezrobocie jako zjawisko społeczne 1.1. Bezrobocie 1.2. Konsekwencje pozostawania bez zatrudnienia 2. Jakość życia osób bezrobotnych 2.1. Pojęcie jakości życia 2.2. Badania nad poczuciem jakości życia osób bezrobotnych Rozdział II. Założenia badań własnych: 1. Problematyka badawcza, cel badań i metoda 2. Charakterystyka badanych osób bezrobotnych i pracujących zawodowo Rozdział III. Temporalna satysfakcja z życia badanych osób: 1. Wprowadzenie w problematykę temporalnej satysfakcji z życia 2. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna badanych osób 3.1. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna osób bezrobotnych 3.2. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna osób pracujących zawodowo Rozdział IV. Poczucie jakości życia badanych osób: 1. Poczucie jakości życia a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób bezrobotnych Rozdział V. Psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób: 1. Cechy osobowości a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 1.1. Wprowadzenie w problematykę osobowości 1.2. Związki między cechami osobowości a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 2. Samoocena a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 2.1. Wprowadzenie w problematykę samooceny 2.2. Związki między samooceną a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3.1. Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych 3.2. Związki między radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 4. Wartości a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 4.1. Wprowadzenie w problematykę wartości 4.2. Związki między wartościami a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 5. Motywacja osiągnięć a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 5.1. Wprowadzenie w problematykę motywacji osiągnięć 5.2. Związki między motywacją osiągnięć a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 6. Postawy zawodowe a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 6.1. Wprowadzenie w problematykę postaw zawodowych 6.2. Związki między postawami zawodowymi a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób Rozdział VI. Poczucie jakości życia a psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób: 1. Funkcjonowanie fizyczne 2. Funkcjonowanie społeczne 3. Funkcjonowanie zawodowe 4. Impulsywność i zachowania antyspołeczne 5. Uzależnienia 6. Lęk 7. Depresja 8. Mania 9. Poczucie rzeczywistości 10. Funkcjonowanie intelektualne 11. Potrzeba opieki 12. Wgląd w problemy osobiste 13. Ogólne funkcjonowanie psychospołeczne 14. Globalne poczucie jakości życia; Podsumowanie Rozdziału; Zakończenie; Literatura; Spis tabel; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej