Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(83)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(40)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
tylko na miejscu
(41)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(63)
Czytelnia
(41)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(3)
Sapijaszka Zofia
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Poszytek Paweł (1968- )
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Bartoszewski Władysław (1922-2015)
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czepek Jakub
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Falcman Daniel
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączek Renata
(1)
Geremek Bronisław (1932-2008)
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glapiński Adam (1950- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guła Katarzyna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jakubczyc Janina A
(1)
Jakubowska Wioletta
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jaskólska Justyna
(1)
Jasudowicz Tadeusz (1944- )
(1)
Jaworski Tadeusz B
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapelańska-Pręgowska Julia
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kil Jan
(1)
Kobyliński Władysław
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Korowicki Antoni
(1)
Kos Ewa
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krejner-Nowecka Anna
(1)
Kubiak Bernard F
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kukuła Magdalena
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Lewicki Jacek
(1)
Lindsay David
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Majchrzak Jadwiga (1941-2006)
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Matukin-Szumlińska Aleksandra
(1)
Małkuch-Świtalska Justyna
(1)
Mendel Tadeusz (1933-2019)
(1)
Mielczarek-Taica Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(82)
angielski
(1)
Temat
Metodologia
(26)
Badania naukowe
(17)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Pedagogika
(11)
Metody badawcze
(10)
Nauki społeczne
(10)
Socjologia
(8)
Badania jakościowe
(6)
Dysertacje naukowe
(6)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Informacja naukowa
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Nauka
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychologia
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Wiedza
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
COVID-19
(3)
Dobre praktyki
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie
(3)
Medycyna
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Wyszukiwanie informacji
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Demokracja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Infobrokerzy
(2)
Internet
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Praca
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychometria
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Absolwenci
(1)
Action Research
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania operacyjne
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bioetyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Ból
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Crowdsourcing
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Etnografia
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(10)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(2)
Szwajcaria
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradnik
(6)
Monografia
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Antologia
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Esej
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzienniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2048)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1872)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1465)
Zarządzanie i marketing
(1233)
Edukacja i pedagogika
(734)
Nauka i badania
(83)
Socjologia i społeczeństwo
(669)
Psychologia
(489)
Informatyka i technologie informacyjne
(329)
Medycyna i zdrowie
(302)
Media i komunikacja społeczna
(210)
Filozofia i etyka
(199)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(180)
Historia
(174)
Językoznawstwo
(172)
Matematyka
(106)
Transport i logistyka
(96)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(66)
Literaturoznawstwo
(47)
Inżynieria i technika
(46)
Biologia
(29)
Religia i duchowość
(24)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(22)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; COVID-19 na uczelniach: Zarządzanie uczelnią w warunkach COVID-19. Perspektywa pracowników niebędących nauczycielami akademickimi; Realizacja administracyjnej obsługi toku studiów i jej ocena przez studentów w czasie pandemii COVID-19; Praktyki zawodowe w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Uwagi krytyczne wobec stanowiska; Polskiej Komisji Akredytacyjnej w sprawie osiągania i weryfikacji efektów uczenia się przypisanych do praktyk zawodowych. Techniki informatyczne w służbie szkolnictwa wyższego: Cyfryzacja obsługi procesu dydaktycznego na uczelniach: konieczność czy skutek uboczny pandemii COVID-19?; Szkolnictwo wyższe wobec wyzwań związanych z rozwojem sztucznej inteligencji; Cyfryzacja procesu komunikacji ze studentami na uczelni; Sprawy pracownicze - wyzwania i trudności: Lider w administracji uczelni - doskonalenie stylu przywództwa za pomocą koncepcji Lean Leadership; Znaczenie zaufania wśród pracowników administracyjnych uczelni; Mobbing w środowisku akademickim - próba definicji zjawiska i charakterystyki jego uwarunkowań. Dobre praktyki w zarządzaniu procesami administracyjnymi: Wykorzystanie i rozwój kapitału ludzkiego jako działanie wspomagające kształtowanie wizerunku publicznych uczelni zawodowych; Uczelniane Forum Dziekanatów Politechniki Warszawskiej jako przykład zinstytucjonalizowanej współpracy dziekanatów; Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich - wybrane zagadnienia; Noty o Autorkach i Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; Układanie pytań; Dobór próby; Jak skłonić respondentów do odpowiedzi na ankietę; Kilka dodatkowych sposobów nakłonienia respondentów do odpowiedzi; Korzyści z dobrego zarządzania i dbałości o estetykę; Przygotowanie danych do analiz; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Czym są badania jakościowe?; 1. Projektowanie badania jakościowego; 2. Etyka w badaniach jakościowych; 3. Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych; 4. Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych; 5. Teoria ugruntowana; 6. Action research, czyli o badaniach w działaniu; 7. Antropologia wizualna; 8. Etnografia; 9. Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna; 10. Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Różnorodność metod i narzędzi w badaniach: 1. Studium przypadku; 2. Obserwacja; 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing; 4. Podejście biograficzne; 5. Wywiad w badaniach jakościowych; 6. Badania fokusowe; 7. Analiza dokumentów zastanych; 8. Analiza dyskursu; 9. Etnografia wizualna; 10. Technika identyfikacji konstruktorów osobistych; 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wprowadzenie do badań: Działalność badawcza człowieka a nauka; Paradygmaty, teoria i badania społeczne Pojęcie przyczynowości w badaniach społecznych. Cz.II Struktura procesu badawczego: Plan badań; Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar; Indeksy, skale i typologie; Logika doboru próby. Cz.III Typy obserwacji: Eksperyment; Badania sondażowe Jakościowe badania terenowe; Badania niereaktywne; Badania ewaluacyjne. Cz.IV Analiza danych: Analiza danych jakościowych; Kwantyfikacja danych; Podstawy analizy ilościowej; Model analizy rozbudowanej; Statystyka w naukach społecznych. Cz.V Społeczny kontekst badań: Etyka i polityka w badaniach społecznych; Zastosowania badań społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania w public relations : wprowadzenie / Anna Miotk. - Warszawa : Difin , 2012. - 231, [1] s. : rys. ; 23 cm.
1. Badania w public realtions; 2. Prowadzenie badań; 3. Praktyczne aspekty realizacji badań; 4. Metody i techniki badawcze stosowane w public relations; 5. Jak zmierzyć efekty działań PR; 6. Mierzenie skuteczności różnych narzędzi PR; 7. Dlaczego pomiar Pr sprawia tyle problemów?; 8. Jak robią to inni? Rozwiązania stosowane na rynkach zagranicznych; 9. Jak to się robi w Polsce?; 10. Nowe trendy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace PTIN ; nr 9)
Accessible information in the knowledge society; Dynamics and stability in multilevel thematic network; The contemporary knowledge worker. Comprehensive and exciting challenges; Information policies from the republic of sciences to the realm of innovation; SME information sharing in emerging economies; A qualitative analysis of the factors influencing findability of the website of Slovak libraries; Information products in the electronic environment: from user experience to information ecology; Library data in higher education institution management. Publishing behavior research as factor of academic assessment; Nowe urządzenia organizacji wiedzy a jakość usług informacyjnych; Słowa kluczowe narzędziem promocji informacji i wiedzy; Aktywni odbiorcy usług informacyjnych w społeczeństwie wiedzy; Indeksy w serwisach www; Wykorzystanie Web 2.0 oraz architektury i informacji w pracy brokera informacji; Wyszukiwanie pełnotekstowe w zasobach bibliotek cyfrowych; Nauka o informacji a naukoznawstwo: siła powiązań; Warsztat naukowca a problem formatu informacji bibliograficznej generowanej przez systemy informacyjne; Źródła informacji prawniczej w Bibliotece Sejmowej; Współczesne bazodanowe systemy informacyjne o sztuce; Innowacja geoinformacyjna; Dostęp do informacji archiwalnej w społeczeństwie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podziękowania; Wstęp: Projekt i zachowania społeczne; 1. Czy „społeczności” internetowe to prawdziwe społeczności? Co to jest „społeczność”? Kapitał społeczny; Silne i słabe więzy; Trwała i wszechobecna społeczność; Trzecie miejsca; Trzecie miejsca online; Role społeczne; Normy społeczne; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 2. Co można osiągnąć dzięki współpracy online? Od World Book do Wikipedii; Nauka obywatelska; Motywacja w nauce obywatelskiej; Produkcja rówieśnicza i intelektualne wyzwanie: Polymath Project; Rozumienie współpracy online jako sposobu produkcji; Struktura Wikipedii; Oprogramowanie typu open-source: katedra i bazar; Innowacyjność i przywództwo we współpracy online; Kiedy dobra wola zawodzi: Boaty McBoatface; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 3. Czy możemy ufać Wikipedii? Skąd wiesz? Metafizyka: realizm wewnętrzny; Epistemologia; Społeczna konstrukcja wiedzy; Recenzja rówieśnicza; Realność oceny; Czy powinniśmy wierzyć Wikipedii? Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 4. Jak Internet zmienia to, w jaki sposób myślisz? Zostać częścią wspólnoty budującej wiedzę; Budowanie wiedzy jako system socjotechniczny; Na odległość; Komora pogłosowa; Zagrożenia związane z budowaniem wiedzy; Czy Internet zachęca do wiary w teorie spiskowe? Wejść między trolle; Jakość produktu; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania; 5. Jak ludzie wyrażają swoją tożsamość w Internecie i dlaczego jest to ważne dla interakcji online? Autoprezentacja na co dzień; Wyrażania przekazywane i wywołane; Fasady i role; Tożsamość online: nazwa użytkownika; Elementy tożsamości online; Płeć online; Warsztat tożsamości; Fałszywa tożsamość; Wiek i rasa; Tożsamość i społeczności skupione na określonej grupie demograficznej; Podgrupa konwersacyjna w przestrzeni społecznej: Black Twitter; Prywatność; Sieci społecznościowe i prywatność; Od bycia anonimowym do identyfikacji; Dlaczego potrzebujemy pseudonimów; Anonimowość i odpowiedzialność; Przyszłość tożsamości w sieci; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 6. Co to jest złe zachowanie w sieci i jak możemy temu zaradzić? Co reguluje zachowanie? Prawa; Jak można poprawić prawa dotyczące języka? Zasady i normy społeczne; Grupy internetowe, kultura i radykalizacja; Technologia; Moderowanie: program, ochotnicy i pracownicy; Nieco prewencji; Internetowe publiczne upokarzanie; Treści generowane przez komputery; Lojalność, krytyka, rozstanie; Ocena wartości; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 7. W jaki sposób modele biznesowe kształtują społeczności internetowe? Rynki jako regulator; Koszt obsługi klienta; Ewolucja modeli biznesowych dla społeczności internetowych; Modele biznesowe jako regulatory; Czy możliwe są nowe modele biznesowe? Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 8. Jak możemy pomóc Internetowi wydobyć z nas to, co najlepsze? Społeczność; Współpraca; Prawda i wiedza; Tożsamość; Radzenie sobie ze złym zachowaniem i zarządzanie nim; Potrzeba edukacji; Aspiracje i projekt; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuł naukowy; Artykuł przeglądowy; Praca na semi- narium lub konferencję; Rady dla studentów: sprawozda- nia i przeglądy; Praca dyplomowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wartości w edukacji: Obszary zmiany koniecznej w edukacji człowieka XXI wieku; Nauczyciele w nowej rzeczywistości edukacji; Muzyka w wychowaniu do wartości. Wykorzystanie doświadczeń muzycznych w praktyce pedagogicznej; Ocenianie osiągnięć szkolnych – pedagogiczny wgląd w obszary sądów wartościujących. Cz. II Edukacja szkolna wobec wyzwań współczesności: Wyzwania edukacji medialnej; Edukacja teatralna jako droga poznania siebie i świata we wczesnym dzieciństwie; Czas pandemii nową sytuacją dla szkolnictwa podstawowego. Doświadczenia ostatnich miesięcy; Nowe możliwości w kształtowaniu kompetencji cyfrowych uczniów I etapu edukacji; Tyflomuzykoterapia metodą wspomagającą edukację dzieci z niepełnosprawnością wzroku; Fotografia w podręczniku szkolnym; Teoretyczne podstawy szkolenia obronnego w Polsce. Cz. III Dylematy wychowania dzieci i młodzieży: „Lucky girl syndrome” jako zjawisko społeczne i wyzwanie wychowawcze; Rodzina niepełna w przestrzeni oddziaływań wychowawczo-socjalizacyjnych; Badania nad dogoterapią w perspektywie zagranicznych autorów. Cz. IV Wyzwania edukacji akademickiej: Wyzwania współczesnej nauki i edukacji wobec wzrostu ilości informacji i metod jej przetwarzania; Przypadek użytkownika (user case) jako narzędzie wspierające nauczyciela akademickiego; Zdalne instrukcje (lekcje) platformy Moodle innowacyjną metodą wspierającą edukację studentów; Motywy podjęcia studiów na kierunku pedagogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Key Concepts Series ; vol. 13)
Introduction; Functioning and Change of Polish Universities within European Universities Initiative; Management and Legal Perspectives on the Participation of Polish Universities in the European Universities Initiative; Development of Innovation Culture. Teaching Experiences of European University Alliance Members. A Case Study from Poland; Digital Transformation of Universities Associated in the European Universities Initiative – Attempt at a Diagnosis; Assessment of Readiness of Polish Universities to Implement Flexible Learning Pathways, with Particular Reference to the Implementation of Micro-Credentials; Transition into Becoming European Universities – Conclusions and Recommendations; Appendices; List of Abbreviations; Authors; Editors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Dane, informacja, wiedza i mądrość, Cz.II Opis rzeczywistości, Cz.III Reprezentowanie dokumentów, Cz.IV Potrzeby informacyjne i ich realizacja, Cz.V Systemy informacyjne, Cz.VI Filtrowanie jako zaspokajanie stałych potrzeb informacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Narracja inicjalna; 1. Prawda absolutna 2. Pustka 3. Forma 4. Prawda - nazywanie 5. Wszystko we wszystkim 6. Szczeliny bytu 7. Szczelina epistemologiczna 8. Logika procesu badawczego 9. Teorie krótkiego i średniego zasięgu 10. Złudzeniowość obszaru badawczego 11. Złudzeniowość „pustych" procesów badawczych 12. Zjawiska poza naszym doświadczeniem 13. Badanie nierzeczywistego 14. Holistyczne pole poznania 15. Od dualizmu poznawczego do interferencji pól znaczeń 16. Problem naukowy a pole niewiedzy 17. Problem badawczy - samopoznawanie obserwatora 18. Gry w polach badawczych 19. Ogradzanie „pastwisk" badawczych 20. Tożsamość a różnorodność 21. Dualność i różnorodność 22. Jedność a różnorodność 23. Przypuszczenie. Sacrum a profanum 24. Analiza podmiotowo-obiektowa 25. Obiekt modelowy a rzeczywisty 26. Rozrzut obiektów doświadczenia 27. Komunikowanie się z obiektem 28. Indywiduacja 29. Atomizacja 30. Niebezpieczeństwo fiksacji 31. Absolutna równość zjawisk 32. Klasyka sprzeczności: prawda subiektywna a prawda obiektywna 33. Prawda jako wyzerowanie dystansu między podmiotem a przedmiotem poznania 34. Zawężanie a rozszerzanie 35. Ześrodkowanie 36. Tworzenie a odtwarzanie 37. Poszerzanie 38. Odśrodkowanie 39. Synteza 40. Komponowanie 41. Realność 42. Substancjalizacja 43. Dekodowanie 44. Redukcjonizm 45. Działania jako przyczyna 46. Uniwersalność metody przypadków decyzyjnych 47. Przypadkowość 48. Analiza porównawcza 49. Badania etnograficzne 50. Wielkie i małe narracje 51. Piękno 52. Teatr 53. Gra na linearności 54. Czytanie tekstu 55. Analiza tekstu 56. Interpretacja 57. Obrzeża i peryferie 58. Lokalizacja badacza: centrum - peryferie 59. Dynamika a statyka 60. Obiektywność a subiektywność procesu poznania. Aspekty dynamiczne i statyczne 61. Koniec poznania; Narracja finalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej