Szmalec Jacek
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Szmalec Jacek
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Integracja sensoryczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Arteterapia
(1)
Choreoterapia
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Fizjoterapia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej; Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej; Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka; Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny; Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny; Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma; Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych; Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne); Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne; Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń; Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem; Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka; Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych; Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi; Zakończenie; Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej