Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
Forma i typ
Książki
(14)
Czasopisma
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(22)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Nauczyciele
(5)
Kształcenie
(4)
Pedagogika
(4)
Edukacja
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rodzina
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Biblioterapia
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Gry komputerowe
(2)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metodologia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Oświata
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Nauczyciele
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
E-learning
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Folklor
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Instytucja totalna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Licea
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Oparzenie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Austria
(1)
Pedagogika
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(10)
Czasopismo pedagogiczne
(10)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Świat technologii komputerowych – wprowadzenie: 1.1. Komputer - wynalazek wszech czasów 1.2. E-learning w edukacji 1.3. Internet jako przestrzeń edukacyjna i społeczna 1.4. Zarys informacji o platformach zdalnego nauczania w kształceniu ustawicznym Rozdział II. Empiryczne, prawne i praktyczne aspekty wykorzystania technologii komputerowych w procesie nauczania i uczenia się: 2.1. Uwaga! "Człowiek w sieci" - doniesienia z badań nad zagrożeniami ze strony technologii komputerowych 2.2. Edukacja zdalna w świetle przepisów prawnych i oferta edukacyjna mediów publicznych 2.3. Internetowe strony wydawnictw oświatowych jako narzędzie wsparcia nauczycieli w procesie nauczania 2.4.Webinarium jako nowa forma doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 2.5. Inne formy wspierania nauczycieli w procesie nauczania za pomocą technologii komputerowych Rozdział III. Badania opinii dzieci, rodziców i nauczycieli na temat użytkowania gier, programów multimedialnych i Internetu dla celów dydaktycznych, poznawczych oraz dla rozrywki 3.1. Rola kompetencji nauczyciela i rodzica w przestrzeni mediów sieciowych 3.2. Kompetencje społeczne nauczyciela i rodzica: komunikacja i kontrola 3.3. Znaczenie Internetu w dydaktyce 3.4. Tematyka analizowanych badań i zastosowane metody badawcze 3.5. Kompetencje społeczne i wychowawcze nauczycieli i rodziców w zakresie korzystania z technologii informacyjnych 3.6. Gry komputerowe a zagospodarowanie czasu wolnego ucznia i monitorowanie kontroli kontaktu z cyberprzestrzenią 3.7. Programy komputerowe a aktywność edukacyjna dzieci w opinii rodziców i nauczycieli; Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Społecznie pożądana „edukacja jutra” a praktycznie zrealizowana „edukacja dnia dzisiejszego”. Cz. I Wychowanie do bycia przywódcą: Przywództwo i autorytet a edukacja; Kształtowanie kompetencji przywódczych studentów na kierunku zarządzanie i dowodzenie; Wykorzystanie podejścia fixed mindset i growth mindset w kształtowaniu kompetencji przywódczych; Patriotyzm oficerów wojska polskiego - diagnostyka wartości. Cz. II Edukacja a zmiany społeczne: Homo creator w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy; Szkoła jako współczesna organizacja; Kategorie organizacyjne a kategorie wpływu społecznego; Nauczyciel klas mundurowych. Wyzwania i oczekiwania podmiotów publicznych wobec pedagogów. Cz. III Miejsce i rola kultury w wychowaniu współczesnego człowieka: Sztuka - estetyzacja rzeczywistości - wychowanie i kształcenie poprzez sztukę. Pozaestetyczne aspekty sztuki w ponowoczesnej kulturze i edukacji; Wychowawczy i dydaktyczny potencjał sztuki w edukacji dziecka; Sztuka muzyczna w szkole - przestrzeń dla tradycji i nowoczesności; Dyskusyjne kluby książki jako źródło twórczego myślenia i działania; Filmoterapia w edukacji studentów fizjoterapii. Cz. IV Wychowanie zdrowotne i sportowe we współczesnej edukacji: Jakiej wiedzy o nowotworach skóry jeszcze nam potrzeba? Wyniki badań ankietowych wśród studentów uczelni medycznych i niemedycznych; Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Biochemistry at the Faculty of Sports Studies, Masaryk University in Brno (Czech Republic); Zmienne czynniki zewnętrzne w procesie nauczania - uczenia się pływania w opinii instruktorów. Cz. V Funkcjonowanie w społeczeństwie osób niepełnosprawnych: Trener osób z niepełnosprawnością intelektualną jako przywódca w społeczeństwie; Wsparcie osób dorosłych z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie działalności sosnowieckiej spółdzielni socjalnej; Metody stosowane we współczesnej edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualna. Cz. VI Praca nauczycieli w środowisku osób niepełnosprawnych: Istota procesu edukacyjnego a czynniki warunkujące rozbieżności między oczekiwaniami i osiągnięciami uczniów niepełnosprawnych; Innowacyjne metody i formy pracy nauczyciela z dzieckiem z deficytem w wieku przedszkolnym; Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach ogólnodostępnych. Cz. VII Przeciwdziałanie w procesach edukacji zjawiskom negatywnym społecznie: Profilaktyka systemowa wobec ryzyka zakłóceń rozwoju psychospołecznego dziecka w rodzinie; Zagrożenie fonoholizmem wśród dzieci we wczesnej fazie dorastania; Źródła i przestrzenie cyberprzemocy w szkole; Odrzucenie rówieśnicze i profilaktyka w działaniach wychowawczych we wczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: Pola rozważań teoretycznych, badawczych i praktycznych nad edukacją jutra. Cz. I Wiedza i edukacja w społeczeństwie i systemie kształcenia: Zadania edukacji - między indywidualizmem a wspólnotą; Współczesna szkoła wyższa (zmierzch czy rozwój akademickości); Epizodysta naukowy - portret współczesnego nauczyciela akademickiego; Badania w działaniu - kontrowersje semantyczno-metodologiczne; Szkoła jako instytucja badana i badająca - szansą czy barierą edukacji jutra? Cz. II Wiedza w kształceniu i aktywności zawodowej nauczyciela: Dydaktyka szkolna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących; Znaczenie wiedzy ogólnej w systemie profesjonalnej wiedzy nauczyciela; Pasja i zaangażowanie w zawodzie nauczyciela; Wpływ umiejętności zarządzania na profesjonalizm nauczyciela jutra. Cz. III Edukacja zawodowa w egzystencji dorosłego człowieka: Dyskurs przyszłości nie tylko kształcenia zawodowego, ale i edukacji zawodowej; Edukacja jako praca w nowoczesnych organizacjach; Pozytywne i negatywne uwarunkowania procesów edukacji w Akademii Sztuki Wojennej - stan obecny i przesłania na przyszłość; Tożsamość dydaktyki wojskowej; Teoretyczno-praktyczne ujęcie konektywizmu w dydaktyce wojskowej. Cz. IV Wielowymiarowość edukacji wczesnoszkolnej: Próba aplikacji wartości i celów inspirowanych dorobkiem pedagogicznym Celestyny i Elizy Freinetów do programu klas I-III szkoły podstawowej; Pamięć w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Ocenianie kształtujące w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Funkcjonowanie dzieci 6-letnich po roku nauki w opiniach ich rodziców; Edukacja wczesnoszkolna - czy, jak i dlaczego rozmawiać z dziećmi o pracy i aspiracjach zawodowych? Cz. V Szkolne i pozaszkolne możliwości edukacji: Nauczanie - uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra; Style uczenia się, czyli wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk i dotykowiec w tej samej rzeczywistości szkolnej; „Złap bakcyla nauki”, czyli o roli Bydgoskiego Festiwalu Nauki we włączaniu się w proces edukacji; Wymiary edukacji poza ławką szkolną. Cz. VI Cyfrowy świat wyzwaniem dla instytucji edukacyjnych: Cyfrowy świat - szanse i dylematy współczesnej edukacji; Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - założenia a rzeczywistość; Edukacja medialna w podstawie programowej dla I etapu kształcenia; Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych. Cz. VII Język a edukacja ucznia-cudzoziemca: Język w edukacji i rozwoju młodego człowieka - relacja pomiędzy aktem mowy a stanem psychologicznym; Działania diagnostyczno-pomocowe wobec uczniów-cudzoziemców w polskiej szkole; Opinie studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Warmińsk-Mazurskiego w Olsztynie dotyczące przyjmowania uchodźców do Polski. Cz. VIII Wiedza o zdrowiu w życiu człowieka: Ocena wiedzy dorosłych użytkowników forów o zdrowiu na temat żywieniowej prewencji chorób neurodegeneracyjnych - potrzeba edukacji dotyczącej żywienia neuroprotekcyjnego w społeczeństwie polskim; Knowledge of judokas competitors on proper nutrition; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji kobiet w podeszłym wieku. Cz. IX Problemy egzystencji człowieka poza instytucjami edukacyjnymi: Marzenia i potrzeby osób z dysfunkcją wzroku; Rodzina w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka; Piecza zastępcza nad dzieckiem: pomoc - wsparcie - wyzwania; Karać czy nagradzać w kontekście resocjalizacji osadzonych - w paradygmacie naukowego behawioryzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; t. 230.)
Zawiera: Cz. I. Filozoficzne przesłanki modernizacji oświaty: Oświata jako główny warunek rozwoju zasobów ludzkich; Spójność procesu kształcenia i wychowania: aspekt metodologiczny; Problemy mistrzostwa w działalności szkół naukowych: aspekt historyczno-pedagogiczny i perspektywy; Mistrzostwo pedagogiczne : dyskurs w kontekście międzynarodowej rzeczywistości edukacyjnej; Europejski wymiar kształcenia nauczycieli; Twórczość nauczycieli w przestrzeni naukowej pedagogiki; Edukacja otwarta i nauczanie wirtualne; Gotowość nauczycieli do wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych; Działalność innowacyjna jako podstawowy czynnik przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli : doświadczenie i perspektywy rozwoju; Działalność autodydaktyczna w warunkach kształcenia ustawicznego; Wskaźniki poziomów kontrolnych - podstawa europejskich ram kwalifikacji; Pedagogika porównawcza na uniwersytecie pedagogicznym; Standardy kwalifikacji nauczycieli w Niemczech; Kompetencje kluczowe a kompetencje ekologiczne; Kultura zawodowa nauczyciela. Cz. II. Mistrzostwo pedagogiczne akademika Iwana Andrejewicza Zjaziuna: Iwan Andriejewicz Zjaziun - naukowiec, filozof-pedagog, rycerz dobra, wyrazista osobowość; Filozoficzno-psychologiczne rozumienie natury osobowości w pedagogice dobra i kultury A I.A. Zjaziuna; Proces dydaktyczno-wychowawczy i mistrzostwo pedagogiczne; Współczesne aspekty kształtowania mistrzostwa pedagogicznego; Pedagog-humanitsa, uczony; Problem mistrzostwa pedagogicznego w kontekście rozwoju zawodowego nauczyciela; Paradygmat edukacji narodowej akademika I.A. Zjaziuna; Kultura w koncepcji filozoficzno-pedagogicznej akademika I.A. Zjaziuna; Osobowość lingwistyczna; Humanistyczne aspekty kształcenia artystycznego; Iwan A. Zjaziun - nauczyciel, lider, uczony, człowiek; Problem wyboru pierwszego zawodu; Kształtowanie osobowości. Cz. III. Sztuka w mistrzostwie pedagogicznym: \kultura - podstawa przygotowania zawodowego przyszłego nauczyciela; Fenomen sztuki w kontekście ontologii nieliniowej; Sztuka wychowania; Sztuka w kształtowaniu twórczości pedagogicznej; Pedagogika sztuki jako teoria i praktyka powstawania indywidualności twórczej nauczyciela; Sztuka w kształtowaniu światopoglądu ekologicznego przyszłych nauczycieli; Kształcenie nauczycieli przedmiotów artystycznych. Cz. IV. Polskie refleksje: Mistrzostwo pedagogiczne nauczycieli - idea i droga ku dobrej edukacji; Mistrzostwo w kontekście rozwoju i kariery zawodowej; Potrafić czuć, myśleć i działać pedagogicznie, czyli mistrzostwo pedagogiczne Iwana A. Zjaziuna; Między procedurą, standardem a kreatywnością; Mistrzostwo pedagogiczne w kontekście komunikowania się; Europejskie programy edukacyjne wspierające proces dydaktyczny; Hierarchia wartości a mistrzostwo pedagogiczne; Mistrzostwo pedagogiczne, czyli jak nauczyciel staje się mistrzem; Kreatywny nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
Rocznik
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 5/2010)
Rocznik
I. Rodzina wobec zagrożeń współczesnego świata i jej wpływ na rozwój dziecka: Rola rodziny z ubóstwem materialnym w kształtowaniu postaw dziecka; Wpływ postaw rodzicielskich matek na umysłową i społeczną gotowość dziecka do podjęcia nauki klasie pierwszej; Lęk a funkcjonowanie społeczne u młodzieży i osób dorosłych; II. Znaczenie i rola zabaw w rozwoju i nauce dziecka - doniesienia z badań: Wpływ z zabaw tematycznych na proces uspołecznienia dzieci w wieku przedszkolnym; Rola gier dydaktycznych i zabaw ruchowych w nauce języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym; Drama jako jedna z metod aktywizujących w kształceniu literackim; III. Znaczenie ekspresji twórczej w rozwoju człowieka - doniesienia z badań: Inteligencja wieloraka w świadomości studentek kierunków pedagogicznych; Ekspresja twórcza dzieci sześcioletnich a poziom gotowości szkolnej na podstawie badań; Barwy przyrody w twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym; Rola zabaw plastycznych w kształtowaniu aktywności twórczej dzieci; Twórczość plastyczna a rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym; IV. Lateralizacja a nauka pisania - doniesienia z badań: Trudności w nauce pisania u dzieci o różnym typie lateralizacji; V. Wartość kontaktu ze zwierzętami - aspekt terapeutyczny: Stymulowanie zainteresowań i aktywności dzieci poprzez kontakt ze zwierzętami;Hipoterapia jako stymulator aktywności i rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 9/2014)
Rocznik
1. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka- studium indywidualnych przypadków; Muzyka a rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym; Rola nauczyciela w rozwijaniu aktywności twórczej dziecka w zakresie plastyki w klasach I-III; Marzenia senne a twórczość plastyczna dzieci; Alternatywne metody nauki czytania u dzieci w wieku przedszkolnym; Przyczyny trudności w nauce uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Kompetencje społeczne i lęk w relacjach interpersonalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 11/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Problemy osób niepełnosprawnych: „Świat Idealny” - systemowa koncepcja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie; Rola prac ręcznych w terapii zajęciowej osób niepełnosprawnych; Systemy i rodzaje wsparcia społecznego rodziny z dzieckiem autystycznym; Pedagogika specjalna Gestalt w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Sposoby wykorzystania czasu wolnego: Pozyskiwanie informacji i komunikacja jako podstawowe sposoby funkcjonowania dziecka w świecie nowych mediów; Reklama telewizyjna w percepcji dziecka przedszkolnego; Eventy rekreacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie oferty Jeleniej Góry; Ways of spending time after school (recreation) In the eyes of adolescents before the age of fifteen; Do sport climbers need education in their eating habits?; Risk-taking factors in backpacker tourism
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Praca socjalna jako fenomen współczesnej cywilizacji; 2. Praca socjalna w USA; 3. Praca socjalna w Wielkiej Brytanii; 4. Zawodowa działalność socjalna i społeczno-pedagogiczna w Niemczech; 5. Praca socjalna na Ukrainie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowawcze aspekty obcowania z cyberprzestrzenią: Zagrożenia wychowawcze w cyberprzestrzeni; Nauczyciel, wychowawca i uczeń w obliczu zagrożeń cyberprzestrzeni; Pozytywne i negatywne postawy wobec mediów; Współczesne media- szansa czy zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń źródłem nowych zagrożeń; Technologie informacyjne sposobem likwidacji barier uczniów niepełnosprawnych; 2. Życie w świecie najnowszych technologii: Relacje wirtualne w rodzinie w XXI wieku; Gry komputerowe: zagrożenie czy szansa na rozwój; Przyszłość społeczeństwa wiedzy w obliczu egzystencji w świecie nowych technologii; Cyberprzestrzeń- życie w Matrixie; Społeczeństwo wiedzy; 3. Kształtowanie zachowań przez media: Wpływ Internetu i gier komputerowych na występowanie zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń i jej ujemny wpływ na dziecko w młodszym wieku szkolnym; Przeciw cyberprzemocy- przykład z praktyki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaworznie; Cyberprzestrzeń zagrożeniem dla fizycznego i psychicznego zdrowia młodych ludzi; Agresja w bajkach dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej