Rogala Piotr
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
Książki
(1)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Rogala Piotr
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Certyfikacja zgodności
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
5 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Orientacja na wyniki jest jedną z ośmiu zasad zarządzania jakością sformułowanych przez EFQM 1. Chociaż zasada ta jest intuicyjnie zrozumiała, to jej szczegółowa interpretacja, a zwłaszcza praktyczna realizacja, przysparza nadal wielu trudności. Celem tej książki jest przedstawienie różnych propozycji rozwiązań oraz wyników badań odnoszących się właśnie do tej zasady. Zaprezentowane w książce rozważania koncentrują się na trzech problemach. Dotyczą one: • rozpoznania symptomów orientacji na wyniki na poziomie organizacji; z treści wielu artykułów zawartych w tym zeszycie wynika, że tymi symptomami – niejako przejawami doskonałości – są to przede wszystkim: skuteczność, efektywność, sprawność, dojrzałość organizacji (jakościowa, procesowa), ciągłość działania, integralność, kreatywność/innowacyjność oraz satysfakcja interesariuszy; • metod pomiaru wyników organizacji z wykorzystaniem ciągle rosnącego instrumentarium kwantyfikacji wyników, w tym m.in. zrównoważonej karty wyników, benchmarkingu wewnętrznego, pomiaru satysfakcji różnych grup interesariuszy, pomiaru wpływu różnych systemów zarządzania (jakości, środowiskowego itp.) na wyniki organizacji; • rozstrzygnięcia ważnego dylematu: czy orientacja na wyniki jest tylko jedną z zasad zarządzania jakością i różnych modeli doskonałości, czy też występuje w roli szczególnej zasady – reprezentując wszystkie kryteria (symptomy doskonałości) i zasady zarządzania, czyli jako ich nośnik informacji i syntetyczny obraz. Opracowanie zawiera poglądy Autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie oraz instytucje (przedsiębiorstwa, lokalną administrację publiczną), mających bogate doświadczenia w praktyce. Różnorodność i szeroki przekrój tych poglądów i doświadczeń pozwalają mieć nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie w tej książce coś interesującego i inspirującego do prowadzenia własnych badań i do pogłębionej refleksji. Należy podkreślić, że niniejszy zbiór artykułów podlegał nie tylko wnikliwemu procesowi recenzowania, ale także dodatkowej weryfikacji naukowej podczas dyskusji na konferencji „Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w czerwcu 2012 roku w Piechowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W literaturze dotyczącej zarządzania dużo miejsca poświęca się różnym orientacjom organizacji – jako dominującemu ukierunkowaniu jej systemów zarządzania na określoną wartość lub zbiór wartości. W tym sensie posługujemy się w organizacji takimi orientacjami, jak: produkcyjna, na klienta1, na interesariuszy itp. Jedną z nich jest orientacja na wyniki, która z pewnością zajmuje szczególne miejsce w zbiorze możliwych orientacji organizacji. Jednocześnie orientacja na wyniki, mimo swej ważnej roli w zarządzaniu organizacją, jest też podejściem czy zasadą w sensie logicznym, prakseologicznym czy zdroworozsądkowym najbardziej oczywistą. Każde bowiem przemyślane działanie powinno być nastawione na wyniki lub efekty. W książce tej jej Autorzy próbują odpowiedzieć na trzy kluczowe pytania: • czym jest zasada orientacji na wyniki, jaki ma sens i rangę w praktyce zarządzania? • czy i jak zasada ta jest urzeczywistniana w organizacji? • w jakim stopniu profil organizacji wpływa na sposób realizacji zasady orientacji na wyniki? Głównym zadaniem Autorów było zaprezentowanie oraz poddanie krytycznej analizie stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących realizacji zasady orientacji na wyniki. Dlatego w poszczególnych artykułach omówiono doświadczenia różnych organizacji, w tym m.in. uczelni, urzędów miast, szpitali, a także przedsiębiorstw z sektora energetycznego, transportowego oraz spożywczego. Dodatkowo zwrócono uwagę na związki zachodzące pomiędzy omawianą zasadą a stosowanymi już w praktyce rozwiązaniami, takimi jak przeglądy zarządzania, ekotesty, zrównoważona karta wyników oraz zarządzanie ryzykiem. Różnorodność i szeroki przekrój prezentowanych w tej pracy poglądów i doświadczeń pozwalają mieć nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie w niej coś interesującego, inspirującego i skłaniającego do prowadzenia własnych badań. Należy podkreślić, że niniejszy zbiór artykułów podlegał nie tylko wnikliwemu procesowi recenzowania, ale także dodatkowej weryfikacji naukowej podczas konferencji „Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w czerwcu 2012 roku w Piechowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biznes i środowisko są ze sobą powiązane. Firmy starają się minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne w każdym obszarze swojej działalności. Trwa nieustanny proces poszukiwania rozwiązań najbardziej przyjaznych środowisku, tj. metod zarządzania, technologii, procesów biznesowych itd. Przedsiębiorstwa wdrażają wysokie wewnętrzne standardy proekologiczne, zgodne z najsurowszymi przepisami i międzynarodowymi normami, aby wykazać, że podejmowane działania konsekwentnie prowadzą do redukcji ich ujemnego wpływu na środowisko naturalne w każdym obszarze działalności. Katedra Zarządzania Jakością i Środowiskiem organizuje dla młodych naukowców cykliczną konferencję pn. „Współczesne uwarunkowania zarządzania środowiskiem”. Trzecia jej edycja odbyła się 3-4 listopada 2016 r. w Karpaczu. Tematem przewodnim było zarządzanie środowiskiem. Termin ten rozumie się jako wykonywanie funkcji zarządzania w stosunku do środowiska, jako systemu zarządzanego i jego poszczególnych komponentów (powietrza, wody, gleby itp.). Innymi słowy, jest to zarządzanie, którego przedmiotem jest środowisko bądź też zarządzanie jego użytkowaniem, ochroną i kształtowaniem. Tak interpretowane zarządzanie środowiskiem jest pojęciem interdyscyplinarnym, integrującym wiele zagadnień, wśród których do najważniejszych można zaliczyć aspekty: przyrodnicze, prawne, ekonomiczne, prakseologiczne, techniczne, etyczne, a także związane z odpowiedzialnym zarządzaniem. Celem konferencji była integracja młodych naukowców i praktyków zajmujących się zagadnieniami rozwoju zrównoważonego, a także zachęcenie osób z różnych środowisk do współpracy i tworzenia interdyscyplinarnych zespołów, prowadzących badania związane z nowym paradygmatem rozwoju. Zakres merytoryczny konferencji obejmował sześć modułów tematycznych: przyrodniczy wymiar zrównoważonego rozwoju, prawny wymiar zrównoważonego rozwoju, ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju, techniczny wymiar zrównoważonego rozwoju, filozoficzny wymiar zrównoważonego rozwoju oraz społeczny wymiar zrównoważonego rozwoju (w tym odpowiedzialne zarządzanie). W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele różnych środowisk zajmujących się problematyką zarządzania środowiskiem, tj. studenci studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich, a także pracownicy wyższych uczelni. Reprezentowali oni 19 krajowych ośrodków naukowych. Łącznie w konferencji uczestniczyło blisko 100 osób; wygłoszono na niej blisko 80 referatów. Niniejszy zeszyt zawiera dziewięć artykułów o zróżnicowanej tematyce, których wspólnym wyróżnikiem jest to, że koncentrują się na zagadnieniach dotyczących biznesu i środowiska. Ze względu na rozległy i zróżnicowany zakres tematyczny opracowań zaniechano ich grupowania i zaprezentowano je w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów. Redaktorzy książki, w imieniu autorów i swoim własnym, wyrażają wdzięczność recenzentom artykułów – za cenne uwagi, które pozwoliły na nadanie publikacji doskonalszego kształtu. Bartosz Bartniczak, Adam Płachciak, Piotr Rogala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające 2. Normalizacja i ocena zgodności 3. System zarządzania jakością 4. System zarządzania środowiskowego 5. Certyfikacja i doskonalenie systemów zarządzania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od lat w środowiskach naukowych i wśród praktyków toczą się dyskusje nad koncepcją zrównoważonego rozwoju. Liczne kontrowersje występujące w tych dyskusjach związane są przede wszystkim z: • po pierwsze: występującym nadal w teorii i w praktyce zbyt wąskim traktowaniem tej koncepcji niemal wyłącznie w kategoriach ochrony środowiska oraz z coraz śmielszymi próbami ujmowania zrównoważonego rozwoju jako pełnowartościowego paradygmatu rozwoju, który oparty jest na równoważeniu jego aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych przy wyraźnym artykułowaniu fundamentów aksjologicznych; • po drugie: relatywnie słabym rozpoznaniem koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie mikroekonomicznym, na poziomie organizacji. Zrównoważony rozwój organizacji coraz częściej wiązany jest z problematyką jej odpowiedzialności przejawiającej się w różnych obszarach działalności: ekonomiczno-finansowym, prawnym, środowiskowym i społecznym, dla których wspólną płaszczyzną powinna być etyka i moralność. Obecnie odpowiedzialne zarządzanie jest fundamentalną kategorią wspomagającą podstawowe funkcje i cele organizacji. Jest także przejawem dojrzałości organizacji w sensie aksjologicznym. Odpowiedzialność organizacji nie może przejawiać się tylko w wizerunku organizacji, często PR-owskim i sztucznym, ale powinna wyrażać się w trwałym i konsekwentnym działaniu zarówno zarządzających, jak i poszczególnych pracowników na rzecz budowania prawidłowych relacji ze wszystkimi kluczowymi interesariuszami. Podejście to nabiera szczególnego znaczenia w kontekście: • pojawienia się konsumentów coraz częściej zwracających uwagę w swoich decyzjach zakupowych na kwestie etyczne w zakresie środowiska przyrodniczego, praw człowieka, czy praw pracowniczych, • konieczności budowania pozytywnych, etycznych i autentycznych relacji z interesariuszami organizacji, • wzrostu świadomości konsumentów co do ich praw, a także sposobów korzystania przez nich z nabytych uprawnień, • powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie ochrony praw pracowników i konsumentów, • coraz sprawniejszego przepływu informacji o nieetycznych zachowaniach organizacji wobec pracowników, klientów i pozostałych interesariuszy. Proces budowania odpowiedzialnego zarządzania wymaga od zarządzających organizacją przyjęcia określonej, aktywnej postawy, przyczyniającej się do dobra społecznego, przyrodniczego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Jest to więc obywatelska postawa prowadząca do autentycznego harmonizowania celów organizacji z aksjologicznymi i etycznymi aspektami. Autorzy tej publikacji podjęli trud zaprezentowania wybranych aspektów związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem organizacji w kontekście szerszej idei rozwoju zrównoważonego. Opracowanie składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej książki. Dotyczą one kolejno: • różnych aspektów zrównoważonego rozwoju organizacji, w tym zintegrowanej odpowiedzialności, tworzenia doskonałości organizacyjnej, zrównoważonego marketingu czy roli kategorii ryzyka w równoważeniu rozwoju, • roli odpowiedzialności w procesach budowania relacji z interesariuszami, w tym problemów doboru partnerów, badania satysfakcji klientów czy orientacji na zaufanie i lojalność klienta, • doskonalenia zarządzania jakością jako przejawu odpowiedzialności organizacji, w tym dojrzałości procesowej, samooceny czy relacji między zarządzaniem jakością a teorią interesariuszy. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej myśli inspirujące do wdrażania w życie zasad odpowiedzialnego zarządzania, a przez to do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie organizacji. Projekty artykułów zamieszczone w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tego zeszytu wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących ten zbiór.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej