Muchacka Bożena
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Muchacka Bożena
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Wychowanie
(2)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Globalizacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pedagogika
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Szkolnictwo koedukacyjne
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?; Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich; Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii "dziecko"; Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej; Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość; Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pedagogik aus der Sicht der Optimierung der Schulertatigkeit im Unterricht; Lifestyle and physical activity of pedagogue majors; Przestrzenie życia współczesnego dziecka; Difficulties of the transsition form nursery school to elementary school In Hangary today. II. Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci; Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny; Co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci; Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci; Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej; Dialog w procesie wychowawczym; Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci; Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju. III. Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym; Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej; Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych; Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych; Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza; Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży; Pokolenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania; Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów roku kierunków pedagogicznych; Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego. IV. Obraz świata w opiniach dzieci: Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły; Rodzina w opiniach dzieci 5-6 letnich; Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny; Uczniowie wobec zagrożeń sektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 31)
Wyzwania edukacyjne globalizacji: Wyzwania edukacyjne na początku XXI wieku - refleksje humanisty; Edukacja wobec procesów globalizacji; Globalna kultura i jej wyzwania dla edukacji; Edukacja wobec globalizacji i glokalizacji; Globalization, global and regional education; The attiude of existential and cognitive opennes in the age of globalisation; Globalizacja w aspekcie kulturowym i religijnym; Realizacja zadań globalnej edukacji w praktyce: The innovation development in theories of management of social systems; The levels of innovation process management in a system of general secondary education; Cognitive strategies of an individual and dynamic characteristics of learning acticity in solving mathematical problems; Functional systems of control in the groups of people studying the process of task solving; Edukacja plastyczna w dobie globalizacji w zjednoczonej Europie; Problematyka wychowania w globalnym świecie: Perspektywa ignacjańskiego modelu wychowania w procesie globalizacji; Wychowanie dzieci i młodzieży jako członków społeczeństwa multikulturowego; Learner and teacher in a menaningul context; The peculiarities og management of eductaional changes in the context of globalization; Development of metacognition - imperative educational requirement in the time of globalization.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Wspomnienia o dobrych ludziach: Dobry człowiek, dobre życie – próba definicji pomiędzy życiem codziennym a literackim przykładem. R. 2 Jakość życia. Konstrukt teoretyczny: Charakterologiczne prototypy poczucia jakości życia. R. 3 Zdrowie a jakość życia: Jakość życia pacjenta zależy od jakości w ochronie zdrowia; Komunikacja w rodzinie dotkniętej kryzysem suicydalnym adolescenta; Satysfakcja z życia w chorobach zagrażających życiu; Wsparcie społeczne u chorób chorych na schizofrenię; Potencjał rozwojowy wychowanka podstawą skutecznej resocjalizacji. R. 4 Przemiany rozwojowe jakość życia: Myths and stereotyps associategwith elderly people; Reflection of occupational ageism from the perspective of two generations. R. 5 Zagadnienia społeczne a jakość życia: Mam dwustu przyjaciół, czyli o paradoksach samotności współczesnych pokoleń; Nonkorformizm konstruktywny i pozorny; Migration and quality of life. R. 6 Poczucie sensu a jakość życia: Autorefleksja i autoanaliza w odkrywaniu przez nauczycieli siebie i sensu swojego zawodu; Rola duchowości i religijności w poprawie jakości życia człowiek. R. 7 Jakość życia z perspektywy prawa: Instrumenty polityki WLB jako element koncepcji jakości życia w miejscu pracy (QWL); Swoboda głoszenia własnych poglądów w kontekście jakości życia; Ryzyko niesamodzielności – wyzwanie XXI w.; Choroba psychiczna jako problem z umiejscowieniem w przepisach prawnych; 25 lat obowiązywania ustawy o ochronie zdrowia psychicznego – refleksje dotyczące konieczności zmian w zakresie postępowania przymusowego; Jakość życia jako kryterium sprawiedliwej kary.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel obec reformy systemu eduakcji, 2. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji edukacji nauczycieli, 3. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli, 4. Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie, 5. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia, 6. Psychologiczne kompetencje w szkole, 7. Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki, 8. Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Saczu w latach 1959-2002, 9. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu, 10. Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintgrowanego, 11. Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów, 12. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli, 13. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, 14. Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne, 15. Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela, 16. Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli, 17. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Postawowej w Męcinie, 18. Zaintersowania badwcze studnetów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tytułów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I W lustrze pedagogicznych oczekiwań: Nauczyciel kompetentny; Nauczyciel komunikatywny; Nauczyciel twórczy; Nauczyciel refleksyjny; Nauczyciel poszukujący; Nauczyciel doskonalący się; Nauczyciel otwarty na Innych; Nauczyciel medialny. Cz. II Przygotowanie czy kształcenie nauczycieli? – założenia i realia: Zmiany podstaw prawnych kształcenia nauczycieli – nauczyciel w biegu historii i polityki; Krajowe Ramy Kwalifikacji w przygotowaniu nauczycieli – nauczyciel „boloński”; Standardy zawodu nauczyciela – nauczyciel standardowy. Standardy kwalifikacji zawodowych; Jakość kształcenia nauczycieli – nauczyciel badacz własnej praktyki; Koncepcje i programy kształcenia nauczycieli – nauczyciel zaprogramowany; Praktyki i wolontariat w przygotowaniu – nauczyciel praktyk. Cz. III W krzywym zwierciadle – nauczyciela portret negatywny: Nauczyciel z przewodnikiem w ręku; Nauczyciel bezradny i zdezorientowany; Nauczyciel zawstydzony; Nauczyciel wygodnie zgodny; Nauczyciel zarozumiały; Nauczyciel zestresowany; Nauczyciel bezkrytyczny; Nauczyciel czy nauczycielka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784)
Zawiera: Cz. I Koedukacja, akomodacja, aproksymacja: Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej; System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego - geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność; Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania. Cz. II Integracja, inkluzja: Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej; Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej; Strategie pracy nauczyciela w organizowaniu warunków rozwoju uczniów o zróżnicowanym poziomie twórczości; Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych); Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci; Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku. Cz. III Kohabitacja: System nauczania w klasach łączonych e edukacji wczesnoszkolnej; Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania; Klasy łączone: koncepcje pedagogiczne i współczesne rozwiązania organizacyjne w wybranych systemach edukacyjnych; Idea grup mieszanych wiekowo w założeniach pedagogicznych Marii Montessori na podstawie doświadczeń szkolnych; Statystyczny opis małopolskich szkół podstawowych, w których występują klasy łączone. Cz. IV Kohezja: Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem; „Infans solus” – osobno, choć razem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej