Kusztal Justyna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Kusztal Justyna
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Matan Andrzej
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Głuchowski Jan
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Ewaluacja
(2)
Uzależnienia behawioralne
(2)
Uzależnienie od hazardu
(2)
Dobro dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Gry hazardowe
(1)
Hazardziści
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy profilaktyczne
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Więźniowie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I Dziecko i jego prawa 1. Dobro dziecka - od pojęcia filozoficznego do pedagogicznej kategorii badawczej, 2. Dobro dziecka w kontekście współcesnych badań nad dzieckiem i dzieciństwem, 3. Dziecko i działanie dla jego dobra w poczatkach polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Próba integracji dokonań pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej oraz nauk prawnych i kryminologii, 5. Dobro dziecka w polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Część II Resocjalizacja instytucjonalna i pozainstytucjonalna 5. Dobro dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w obowiązujących uregulowaniach prawnych i współczesnych koncepcjach pedagogiki resocjalizacyjnej. Część III Resocjalizacja dziecka - ku optymalizacji oddziaływań 6. Konceptualizacja badań własnych, 7. Dobro dziecka jako przedmiot/podmiot ochrony instytucjonalnej w postępowaniu w sprawach nieletnich i regulacjach międzynarodowych. Ujęcie ewolucyjne, 8. Dziecko jako podmiot w procesie resocjalizacji w świetle analizy wywiadów eksperckich i zogniskowanego wywiadu grupowego. Wyznaczniki podmiotowowśc, 9. Dobro dziecka w systemie instytucji publicznych w świetle analizy FGI i wywiadów eksperckich. Napięcia między procesem resocjalizacji a sferą normatywną, 10. Działania optymalizujące system resocjalizacji ku ochronie dobra dziecka, 11. rezultaty badań jakościowych znaczenia dobra dziecka i zasady dobra dziecka w procesie resocjalizcji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie wzmacniające jakość programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 1.1. Uzależnienia behawioralne jako przedmiot oddziaływań profilaktycznych; 1.2. Programy profilaktyczne jako przedmiot badań ewaluacyjnych; 1.3. Ewaluacja jako strażnik jakości programów profilaktycznych. 2. Metody badań ewaluacyjnych: 2.1. Podejścia metodologiczne w ewaluacji procesu; 2.2. Gromadzenie danych w badaniach ewaluacyjnych; 2.3. Kompleksowe metody gromadzenia i opracowania danych. 3. Etyka w ewaluacji programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 3.1. Zasady etyki w badaniach ewaluacyjnych oraz dylematy etyczne ewaluatora; 3.2. Etyka w standardach ewaluacji; 3.3. Kompetencje ewaluatora programów profilaktycznych; 3.4. Komisje etyczne do spraw badań naukowych. 4. Ewaluacja procesu programów profilaktycznych – badania własne: 4.1. Metodologia badań w zakresie ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych; 4.2. Potencjał ewaluacji procesu na podstawie analizy raportów z badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych; 4.3. Szanse i zagrożenia dla ewaluacji procesu programów profilaktycznych na podstawie analizy otoczenia; 4.4. Wnioski z badań i rekomendacje dla doskonalenia ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych. 5. Projektowanie i wdrażanie ewaluacji programów profilaktycznych: 5.1. Cele badań ewaluacyjnych; 5.2. Problemy badawcze w ewaluacji procesu; 5.3. Zmienne w badaniach ewaluacyjnych; 5.4. Wskaźniki w badaniach ewaluacyjnych; 5.5. Ilościowy dobór grupy badawczej; 5.6. Dobór grupy badawczej i dokumentów do ewaluacji prowadzonej metodami jakościowymi; 5.7. Przygotowanie i opracowanie danych ilościowych zgromadzonych za pomocą kwestionariusza ankiety; 5.8. Przygotowanie narzędzi i opracowanie danych jakościowych; 5.9. Wyniki i wnioski z badań ewaluacyjnych; 5.10. Rekomendacje w badaniach ewaluacyjnych. 6. Opracowanie raportu z ewaluacji programu profilaktycznego i upublicznienie wyników badań: 6.1. Struktura raportu z ewaluacji; 6.2. Upublicznianie wyników ewaluacji; Bibliografia; Zakończenie; Załączniki; Spis tabel, wykresów i schematów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Diagnoza, podstawy prawne i profilaktyka uzależnienia od hazardu 1. Hazard – diagnozowanie, uwarunkowania, współwystępowanie; 1.1. Diagnozowanie uzależnienia od hazardu w świetle literatury przedmiotu 1.2. Koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko uzależnienia od hazardu 1.3. Zachowania przestępcze, uzależnienia oraz inne zaburzenia współwystępujące z uzależnieniem od hazardu 2. Prawne podstawy profilaktyki uzależnienia od hazardu w Polsce 2.1. Ograniczanie dostępności uprawiania hazardu w ustawie o grach hazardowych 2.2. Środek karny zakazu wstępu do ośrodków gier i uczestnictwa w grach hazardowych 2.3. Narodowy Program Zdrowia na lata 2021–2025 i jego cele operacyjne w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.4. Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.5. Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych i jego zadania w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.6. Jednostki samorządu terytorialnego i ich zadania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 2.7. Zadania szkół i placówek oświatowych w zakresie profilaktyki uzależnienia od hazardu 2.8. Kompetencje realizatorów działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu 3. Skuteczne działania w zakresie zapobiegania uzależnieniu od hazardu w świetle standardów jakości w profilaktyce 3.1. Zasady skutecznej profilaktyki uzależnienia od hazardu 3.2. Standardy jakości w profilaktyce uzależnień 3.3. System rekomendacji programów profilaktycznych w Polsce 3.4. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w ujęciu rozwojowym Część II. Skuteczna profilaktyka uzależnienia od hazardu w świetle analizy danych zastanych 4. Metodologia badań nad skuteczną profilaktyką uzależnienia od hazardu 4.1. Założenia podejścia evidence based practice w medycynie i naukach społecznych 4.2. Metody gromadzenia danych w ramach przeglądu systematycznego 4.3. Metoda opracowania danych zebranych w ramach przeglądu systematycznego 5. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w wybranych okresach rozwojowych w świetle syntezy jakościowej 5.1. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu w okresie dzieciństwa i adolescencji – jakościowa synteza badań 5.2. Czynniki ryzyka uzależnienia od hazardu oraz czynniki chroniące u osób dorosłych – jakościowa synteza badań 5.3. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo zaburzenia uprawiania hazardu u osób starszych – jakościowa synteza badań 5.4. Profilaktyka uzależnienia od hazardu oparta na dowodach naukowych – implikacje dla badań naukowych i działań profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia uprawiania hazardu a izolacja penitencjarna. Wspólne obszary problemowe; 1. Teoretyczne i prawne konteksty ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych: 1.1. Hazard – przestępczość – zaburzenia uprawiania hazardu; 1.2. Podstawy koncepcyjne interwencji ukierunkowanych na ograniczanie powrotu do przestępstwa i zaburzeń uprawiania hazardu; 1.3. Oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne w jednostkach penitencjarnych. 2. Izolacja penitencjarna jako kontekst oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych nakierowanych na zaburzenia uprawiania hazardu: 2.1. Izolacja penitencjarna – bariery systemowe i instytucjonalne; 2.2. Potrzeby i zasoby osób osadzonych w zakresie oddziaływań ograniczających zaburzenia uprawiania hazardu; 2.3. Kompetencje kadry penitencjarnej w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu. 3. Metodologiczne założenia badań własnych: 3.1. Koncepcja diagnozy potrzeb i zasobów w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu w jednostkach penitencjarnych; 3.2. Plan badań; 3.3. Cele i problematyka badawcza; 3.4. Metody gromadzenia i opracowania danych oraz narzędzia badawcze; 3.5. Szanse i ograniczenia w prowadzeniu badań diagnostycznych zasobów i potrzeb w zakresie profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu w jednostkach penitencjarnych. 4. Diagnoza potrzeb i zasobów w zakresie profilaktyki i terapii zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych: 4.1. Opis próby badawczej; 4.2. Ryzyko zaburzeń uprawiania hazardu wraz z czynnikami współwystępującymi; 4.3. Motywy podejmowania aktywności hazardowych; 4.4. Dostępność hazardu w jednostkach penitencjarnych; 4.5. Ocena oferty pomocowej w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w opinii osób osadzonych; 4.6. Wnioski z diagnozy potrzeb i zasobów osób osadzonych w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu; 4.7. Rekomendacje dla praktyki – diagnoza potrzeb i zasobów osób osadzonych w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu. 5. Czynniki ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób pozbawionych wolności: 5.1. Opis próby badawczej; 5.2. Dysfunkcyjne przekonania dotyczące hazardu wśród osób pozbawionych wolności; 5.3. Podsumowanie wyników prezentowanych badań; 5.4. Dysfunkcyjne przekonania w diagnozie ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu i powrotności do przestępstwa; 5.5. Rekomendacje dla praktyki penitencjarnej wynikające z analizy poznawczych czynników ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu. 6. Kompetencje kadry penitencjarnej w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych w badaniach sondażowych: 6.1. Opis próby badawczej; 6.2. Ocena kompetencji funkcjonariuszy Służby Więziennej w zakresie profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu; 6.3. Gotowość funkcjonariuszy do podnoszenia kompetencji zawodowych w obszarze profilaktyki; 6.4. Udział funkcjonariuszy Służby Więziennej w szkoleniach z zakresu zaburzeń uprawiania hazardu; 6.5. Wnioski z diagnozy potrzeb i zasobów funkcjonariuszy Służby Więziennej; 6.6. Rekomendacje dla praktyki w kontekście diagnozy potrzeb i zasobów funkcjonariuszy Służby Więziennej. 7. Opinie funkcjonariuszy i ich potrzeby w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu u osób osadzonych w badaniach fokusowych: 7.1. Kontekst prowadzenia badań fokusowych w diagnozowaniu zasobów i potrzeb funkcjonariuszy w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu; 7.2. Opinie funkcjonariuszy o interwencjach w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu i kompetencjach do ich prowadzenia; 7.3. Wnioski z analizy opinii funkcjonariuszy Służby Więziennej zebranych podczas badań fokusowych; 7.4. Rekomendacje dla prowadzenia działań ograniczających zaburzenia uprawiania hazardu na podstawie opinii funkcjonariuszy Służby Więziennej uzyskanych w badaniach fokusowych. 8. Oddziaływania ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu wśród osób pozbawionych wolności na tle programów profilaktyki zaburzeń używania substancji psychoaktywnych: 8.1. Programy profilaktyki zaburzeń używania substancji psychoaktywnych realizowane w jednostkach penitencjarnych; 8.2. Programy ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu wśród osób osadzonych w jednostkach penitencjarnych; 8.3. Rekomendacje dla opracowania, wdrożenia i ewaluacji programów profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu oraz rekomendacje do zmian regulacji prawnych; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej