Andruszko Robert
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(9)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Andruszko Robert
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Psychologia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Grupy społeczne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Polityka
(1)
Psychiatria
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Schizofrenia
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Strukturalizm
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wywiad lekarski
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Cz. I. Podstawy diagnozy: Dogra prowadząca do diagnozy; Początek pracy ze schematem diagnostycznym; Metoda diagnostyczna; Opracowanie zebranego materiału; Radzenie sobie z niepewnością; Współwystępowanie zaburzeń. Cz. II Elementy konstrukcyjne diagnozy: Rozumienie pacjenta jako całości; Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna; Diagnoza a ocena stanu psychicznego., Cz. III Zastosowanie procedur diagnostycznych: Rozpoznawanie depresji i manii; Rozpoznawanie zaburzeń lękowych; Rozpoznawanie psychozy; Rozpoznawanie problemów z pamięcią i myśleniem; Rozpoznawanie szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień; Rozpoznawanie zaburzeń osobowości i problemów w relacjach; Poza diagnozą – stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc; Pacjenci, pacjenci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Perspektywa holistyczna i ogólna charakterystyka; Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu - czy rozpowszechnienie rośnie?; aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Typologia zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne; Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Od diagnozy do interwencji; Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Zawiera: Cz. I Co to jest dialog motywujący?: Rozmowy na temat zmiany; Duch dialogu motywującego; Metoda dialogu motywującego. Cz. II Angażowanie - ugruntowanie w relacji: Zaangażowanie i wycofywanie się; Słuchanie - zrozumienie dylematu osoby; Podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem dialogu; Badanie wartości i celów. Cz. III Ukierunkowywanie - wyznaczanie celów strategicznych: Dlaczego ukierunkowywać?; Znajdowanie horyzontu; Kiedy cele są różne; Wymiana informacji. Cz. IV Wywoływanie - przygotowanie do zmiany: Ambiwalencja - język zmiany i język podtrzymania; Wywoływanie u osoby jej własnej motywacji; Reagowanie na język zmiany; Reagowanie na język podtrzymania i niezgodę; Wywoływanie nadziei i pewności siebie; Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej; Rozwijanie rozbieżności. Cz. V Planowanie - pomost na drodze do zmiany: Od wywoływania do planowanie; Opracowanie planu zmiany; Wzmacnianie zobowiązania; Wspieranie zmiany. Cz. VI Dialog motywujący w codziennej praktyce: Doświadczanie dialogu motywującego; Uczenie się dialogu motywującego; Stosowanie dialogu motywującego; Integrowanie dialogu motywującego. Cz. VII Empiryczna ocena dialogu motywującego: Dowody empiryczne oraz ewolucja dialogu motywującego; Ocena rozmów motywujących. Słowniczek terminów związanych z dialogiem motywującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Badanie historii psychologii, Rozwój współczesnej psychologii, Znaczenie przeszłości dla zrozumienia teraźniejszości, Dane historyczne: rekonstrukcja przeszłości psychologii, Czynniki kontekstowe w psychologii, Koncepcja historii nauki, Szkoły myślenia w rozwoju współczesnej psychologii 2. Wpływ filozofii na powstanie psychologii, Duch mechanizmu, Wszechświat jako zegar, Początki nowożytnej nauki, Znaczenie Kartezjusza: mechanicyzm i problem psychofizyczny, Filozoficzne podstawy nowej psychologii: pozytywizm, materializm i empiryzm, Znaczenie empiryzmu dla psychologii 3. Wpływ filozofii na powstanie psychologii, Znaczenie obserwatora, Rozwój dziewiętnastowiecznej fizjologii, Początki psychologii eksperymentalnej, Hermann von Helmholtz (1821-1894), Ernst Weber (1795-1878), Gustav Theodor Fechner (1801-1887), Formalne utworzenie psychologii 4. Nowa psychologia, Ojciec założyciel współczesnej psychologii, Wilhelm WUndt (1832-1920), Inne kierunki rozwoju psychologii niemieckiej, Hermann Ebbinghaus (1850-1909), Franz Brentano (1838-1917), Carl Stumpf (1848-1936), Oswald Külpe (1862-1915), 5. Strukturalizm, Edward Bradford Titchner (1867-1927), Krytyka strukturalizmu, Znaczenie strukturalizmu 6. Funkcjonalizm: wcześniejsze wpływy, Prostest funkcjonalistyczny, Prekursorzy funkcjonalizmu, Rewolucja z powodu ewolucji: Charles Darwin (1809-1882), Różnice indywidualne: Francis Galton (1822-1911), Zoopsychologia i rozwój funkcjonalizmu. 7. Funkcjonalizm: geneza i rozwój, Ewolucja wkracza do Ameryki, Herbert Spencer (1820-1903), Bezustanna ewolucja maszyn, William James (1842-1910): prekursor psychologii funkcjonalnej, The Principles of Psychology, Funkcjonalna nierówność kobiet, Rozwój funkcjonalizmu jako szkoły myślenia, Szkoła chicagowska, John Dewey (1859-1952), James Rowland Angell (1869-1949), Harvey A. Carr (1873-1954), Funkcjonalizm: ostateczna postać, Funkcjonalizm na Uniwersytecie Columbia, Robert Sessions Woodworth (1869-1962), Krytyka funkcjonalizmu, Znaczenie funkcjonalizmu 8. Psychologia stosowana: dziedzictwo funkcjonalizmu, W kierunku psychologii praktycznej, Granville Stanley Hall (1844-1924), James McKeen Cattell (1860-1944), Ruch badań testowych, Lightner Witmer (1867-1956), Ruch psychologii klinicznej, Walter Dill Scott (1869-1956), Ruch psychologii pracy i organizacji, Hugo Münsterberg (1863-1916), Psychologia stosowana w Stanach Zjednoczonych: narodowa mania, 9. Behawioryzm: wcześniejsze wpływy, W kierunki nauki o zachowaniu, Wpływ zoopsychologii na behawioryzm, Edward Lee Thorndike (1874-1949), Iwan Pietrowicz Pawłow (1849-1936), Władimir Michajłowicz Biechtieriew (1857-1927), Zoopsychologia i ruch praw zwierząt, Wpływ psychologii funkcjonalnej na behawioryzm 10. Behawioryzm: początki, John B. Watson (1878-1958), Reakcja na program Watsona, Metody behawiorystyczne, Przedmiot behawioryzmu, Popularność behawioryzmu, Eksplozja psychologii, Watson i ruch praw zwierząt, Karl Lashley (1890-1958), Krytyka behawioryzmu Watsona, Znaczenie behawioryzmu Watsona 11. Behawioryzm: dalszy rozwój, Trzy lata behawioryzmu, Operacjonizm, Edward Chace Tolman (1886-1959), Clark Leonard Hull (1884-1952), Burrhus Frederic Skinner (1904-1990), Socjobehawioryzm: bunt poznawczy, Albert Bandura (1925-), JUlian Rotter (1916-), Dalsze losy behawioryzmu 12. Psychologia postaci (Gestalt), Gestaltowska rewolta, Wcześniejsze wpływy, Zeitgeist w fizyce, Max Wertheimer (1880-1943), Kurt Koffka (1886-1941), Wolfgang Köhler (1887-1967), Charakter gestaltowskiej rewolty, Prawa postaci dotyczące organizacji spostrzeżeń, Badania Gestalt nad uczeniem się: wgląd i dowody inteligencji u małp człekokształtnych, Myślenie produktywne u ludzi, Izomorfizm, Rozprzestrzenianie się psychologii postaci, Teoria pola: Kurt Lewin (1890-1947), Krytyka psychologii postaci, Znaczenie psychologii postaci 13. Psychoanaliza: początki, Rozwój psychoanalizy, Wcześniejsze wpływy, Sigmund Freud (1856-1939) i rozwój psychoanalizy, Psychoanaliza jako metoda leczenia, Psychoanaliza jako teoria osobowości, Mechanizm i determinizm w systemie Freuda, Relacje między psychoanalizą a psychologią, Naukowe uprawomocnienie koncepcji psychoanalitycznych, Krytyka psychoanalizy, Znaczenie psychoanalizy 14. Psychoanaliza: dalszy rozwój, Rywalizujące odłamy, Neofreudyści i psychologia ego, Anna Freud (1895-1982), Teorie relacji z obiektem, Carl Jung (1875-1961), Teorie psychospołeczne: Zeitgeist ponownie daje znać o sobie, Alfred Adler (1870-1937), Karen Horney (1885-1952), Ewolucja teorii osobowości: psychologia humanistyczna, Abraham Maslow (1908-1970), Carl Rogers (1902-1987), Losy psychologii humanistycznej, psychologia pozytywna, Tradycja psychoanalityczna w historii 15. Współczesne trendy w psychologii, Szkoły myślenia z perspektywy czasu, Ruch poznawczy w psychologii, George Miller (1920-), Urlic Beidder (1928-), Metafora komputerowa, Sztuczna inteligencja, Charakter psychologii poznawczej, Psychologia ewolucyjna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Politika / Uniwersytet Jagielloński)
1. Psychologie leżące u podstaw psychologii politycznej. 2. Modele podejmowania decyzji. 3. Rozwój polityczny w okresie dzieciństwa i w wieku dorosłym. 4. Osobowość a zachowanie polityczne. 5. Ewolucyjne podejścia do zachowań politycznych. 6. Psychologia emocji i polityki. 7. Retoryka polityczna. 8. Psychologia polityczna a polityka zagraniczna. 9. Teoria obrazu i interakcje strategiczne w dziedzinie stosunków międzynarodowych. 10. Analiza konfliktów i ich rozwiązywanie. 11. Komunikacja i polityka w epoce informacji. 12. Wizerunki poityczne: tworzenie i sterowanie. 13. Przetwarzanie informacji a opinia publiczna. 14. Wartości, ideologia i strukturyzacja postaw politycznych. 15. Tożsamość grupowa a spójność polityczna. 16. Uprzedzenia i wrogość między grupami. 17. Teoretyczne ujęcie płci kulturowej w badaniach z dziedziny psychologii politycznej. 18. Edukacja i obywatelstwo demokratyczne w zmieniającym się świecie. 19. Kolektywne działanie polityczne. 20. Ludobójstwo, masowe mordy i uporczywe konflikty: źródła, rozwój, zapobieganie i przezwyciężanie. 21. Jak uwolnić politologię od niej samej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Rozdział 1. Czym jest schizofrenia? Rozdział 2. Dowody na skuteczne metody leczenia schizofrenii; Rozdział 3. Wczesna interwencja; Rozdział 4. Relacja terapeutyczna; Rozdział 5. Diagnoza; Rozdział 6. Indywidualne opracowanie przypadku i planowanie terapii; Rozdział 7. Zapoznanie pacjenta z terapią; Rozdział 8. Psychoedukacja i normalizacja; Rozdział 9. Opracowanie przypadku i praca nad urojeniami; Rozdział 10. Opracowanie przypadku i praca nad omamami; Rozdział 11. Zakłócenia myśli, zjawiska owładnięcia i zaburzenia toku myślenia; Rozdział 12. Objawy negatywne; Rozdział 13. Zaburzenia współwystępujące; Rozdział 14. Zapobieganie nawrotom i zakończenie terapii; Rozdział 15. Trudności w terapii; Dodatek 1. Skala oceny zdrowia populacyjnego; Dodatek 2. Skala oceny objawów psychotycznych; Dodatek 3. Skala oceny terapii poznawczej z osobami psychotycznymi; Dodatek 4. Ulotki informacyjne; Na czym polega problem? Terapia poznawcza psychozy? Rozumienie głosów; Rozumienie tego, co myślą inni; Znalezienie motywacji; Dodatek 5. Karta opracowania przypadku i dzienniczki; Dodatek 5.1. Karta opracowania przypadku; Dodatek 5.2. Dzienniczek przekonań odnoszących; Dodatek 5.3. Dzienniczek rozgłaszania myśli; Dodatek 5.4. Dzienniczek głosów lub wizji; Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie: Przegląd współczesnej terapii poznawczo-behawioralnej par i rodzin; Zasady teorii uczenia się; Zasady terapii poznawczej; Integracyjny potencjał terapii poznawczo-behawioralnej. R. 2 mechanizm zmiany w terapii par i rodzin: Procesy poznawcze; Przywiązanie i afekt; Znaczenie zmiany behawioralnej. R. 3 Miejsce schematu w terapii poznawczo-behawioralnej: Pojęcie schematu; Myśli automatyczne i schematy; Ukryte schematy i zniekształcenia poznawcze; Rozpoznawanie schematów z rodzin pochodzenia i ich wpływ na relacje małżeńskie i rodzinne; Procesy poznawcze i schematy międzypokoleniowe. R. 4 Znaczenie procesów neurobiologicznych: Znaczenie ciała migdałowatego; Poznanie a emocje. R. 5 Metody diagnozy klinicznej: Wstępne wspólne wywiady; Konsultacje z poprzednimi terapeutami lub innymi specjalistami w dziedzinie zdrowia psychicznego; Inwentarze u kwestionariusze; Dodatkowe testy i oceny psychologiczne; Genogramy; Diagnoza i konceptualizacja przypadku dokonywane na bieżąco w toku terapii; Specyficzne trudności związane z procesem diagnostycznym; Obserwacje zachowania i zmiana behawioralna; Ustrukturyzowane interakcje rodzinne; Ocena procesów poznawczych; Wywiady indywidualne; Rozpoznawanie ogólnych wzorców i głównych problemów relacyjnych; Ocena motywacji do zmiany; Informacje zwrotne na temat oceny diagnostycznej; Rozpoznawanie myśli automatycznych i przekonań kluczowych; odróżnianie przekonań kluczowych od schematów; Negatywne obramowanie i jego rozpoznawanie; Rozpoznawanie i nazywanie zniekształceń poznawczych; Przekładanie myśli, emocji i zachowań w procesie konceptualizacji; Atrybucja i standardy oraz ich rola w ocenie diagnostycznej; Skupienie się na nieadaptacyjnych wzorcach behawioralnych; testowanie i reinterpretacja myśli automatycznych; Sformułowanie planu leczenia. R. 6 Techniki poznawczo-behawioralne: Zaznajomienie par i członków rodziny z modelem poznawczo-behawioralnym; Rozpoznawanie myśli automatycznych i skojarzonych z nimi emocji i zachowań; Praca ze schematami i ich restrukturyzacja; Wprowadzanie inscenizacji poprzez przeformułowanie i próbę w wyobraźni; Techniki behawioralne; Przygotowanie się na możliwość nawrotu; radzenie sobie z przeszkodami i oporem przed zmianą; negatywizm partnerów i ich niewiara w możliwość zmiany; Różnice w planach; Lek przed zmianą istniejących wzorców w związku; Rezygnacja ze spostrzeganej władzy i kontroli; Kwestie związane z wzięciem na siebie odpowiedzialności za zmianę; Przeszkody. R. 7 Zagadnienia specjalne: Rozwód; Wrażliwość kulturowa; Depresja, zaburzenie osobowości lub inna choroba psychiczna; Romanse pozamałżeńskie; Nadużywanie substancji psychoaktywnych; Przemoc domowa; Przeciwwskazania do podejścia poznawczo-behawioralnego i jego ograniczenia; Pary i rodziny w sytuacji kryzysu; pary jednopłciowe i ich dzieci; Nietypowe konsultacje dotyczące par i rodzin; Koterapia z parami i rodzinami; leczenie wielopoziomowe; R. 8 Rozszerzenie terapii poznawczo-behawioralnej: Techniki oparte na akceptacji; uważność. R. 9 Przykłady kliniczne: Pułapka emerytury; Rodzina żarłoków. R. 10 Epilog. Dodatek A: Kwestionariusze i skale dla par i rodzin; Dodatek B: Zapisy dysfunkcjonalnych myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
1. Oto ja, Garry Landreth: Zasady nawiązywania relacji z dziećmi. 2. Znaczenie zabawy: Funkcje zabawy; Dzieci komunikują się za pomocą zabawy; Zabawa w procesie terapeutycznym; Zabawa symboliczna; Stadia w procesie terapii zabawą; Zabawa dzieci przystosowanych i nieprzystosowanych. 3. Historia i rozwój terapii zabawą: Terapia zabawą w psychoanalizie; Uwalniająca terapia zabawą; Relacyjna terapia zabawą; Niedyrektywna/zorientowana na dziecko terapia zabawą; Terapia zabawą w szkołach podstawowych; Towarzystwo Terapii Zabawą; Szkolenie iniwersyteckie; Centrum Terapii Zabawą; Terapia rodzicielska; Trendy w terapii zabawą. 4. Spojrzenie na dzieci: Zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi; Dzieci są odporne na przeciwności losu; Niektóre dzieci są jak popcorn, a niektóre jak melasa. 5. Zorientowana na dziecko terapia zabawą: Teoria osobowości; Zorientowane na dziecko ujęcie osobowości i zachowania; Podstawowe pojęcia zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Przystosowanie i nieprzystosowanie; Terapeutyczne warunki rozwoju; Relacja terapeutyczna; Cele zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Czego dzieci się uczą w terapii zabawą; Wielokulturowe podejście zorientowanej na dziecko terapii zabawą. 6. Terapeuta: Tworzenie różnic; Bycie z; Cechy osobowości; Samoświadomość terapeuty; Samoakceptacja terapeuty; Rola terapeuty; Ryan - umierające dziecko w terapii zabawą; Praktyka pod superwizją ułatwia wgląd w siebie; Zalecany program szkoleniowy. 7. Rodzice jako partnerzy w terapii zabawą: Informacje środowiskowe; Czy rodzice również muszą uczestniczyć w terapii?; Rodzice jako partnerzy w procesie terapii zabawą; Zapoznanie rodziców z terapią zabawą; Przygotowanie rodziców do separacji z dzieckiem; Wywiad z rodzicem; Etyczne i prawne aspekty terapii zabawą; Skierowanie psychiatryczne. 8. Pokój zabaw i materiały: Umiejscowienie pokoju zabaw; Cechy pokoju zabaw; Inne miejsca do prowadzenia terapii zabawą; Uzasadnienie wyboru zabawek i materiałów; Kategorie zabawek; Przenośny pokój zabaw; Zalecane zabawki i materiały do pokoju zabaw; Dodatkowe uwagi; Sugerowane nazwy programu terapii zabawą w szkołach. 9. Początek relacji - czas tylko dla dziecka: Cele relacji; Nawiązanie kontaktu z dzieckiem; Wstępne spotkanie w poczekalni; Rozwijanie relacji w pokoju zabaw; Reagowanie na oporne, lękliwe dziecko; Relacja terapeutyczna w oczach dziecka; Zadawanie pytań przez dzieci; Wyjaśnienie lustra obserwacyjnego i nagrywania; Robienie notatek podczas sesji; Przygotowanie do zakończenia sesji; Reakcje terapeutów na pierwsze sesje terapii zabawą; Podstawowe wymiary relacji. 10. Cechy charakterystyczne reakcji wspomagających: Wrażliwe rozumienie - bycie z; Troskliwa akceptacja; Wyróżniające cechy reakcji terapeutycznych; Reakcje wspomagające; Typowe niewspomagające reakcje; Paul - lękliwe dziecko z tendencją do acting out w terapii zabawą. 11. Wyznaczanie granic w terapii: Podstawowe wytyczne dotyczące wyznaczania granic; Kiedy przedstawiać granice; Uzasadnienie granic w terapii; Procedury wyznaczania granic w terapii; Etapy procedury wyznaczania granic w terapii; Kiedy granice są przekraczane; Brak pewności w wyznaczaniu granicy; Granice sytuacyjne; Reakcje początkujących terapeutów na wyznaczanie granic. 12. Typowe problemy w terapii zabawą i co zrobić, jeśli...: Co zrobić, jeśli dziecko milczy; Co zrobić, jeśli dziecko chce wnieść do pokoju zabaw zabawki lub jedzenie; Co zrobić, jeśli dziecko jest nadmiernie zależne; Co zrobić, jeśli dziecko uporczywie zabiega o pochwały; Co zrobić, jeśli dziecko uważa, że dziwnie mówimy; Co zrobić, gdy dziecko chce, aby terapeuta pobawił się z nim w zgadywanie; Co zrobić, gdy dziecko prosi o okazanie czułości; Co zrobić, gdy dziecko chce się przytulić lub usiąść na kolanach terapeuty; Co zrobić, jeśli dziecko próbuje ukraść zabawkę; Co zrobić, jeśli dziecko nie chce wyjść z pokoju zabaw; Co zrobić, gdy terapeuta niespodziewanie nie może dotrzymać terminu spotkania. 13. Ważne zagadnienia w terapii zabawą: Zachowanie poufności; Uczestniczenie w zabawie dziecka; Przyjmowanie prezentów od dzieci w terapii zabawą; Wręczanie dziecku nagrody na koniec sesji lub pamiątki na zakończenie terapii; Proszenie dziecka o posprzątanie; Informowanie dzieci o powodach ich uczestnictwa w terapii zabawą; Przyprowadzanie kolegi do pokoju zabaw; Zapraszanie rodziców lub rodzeństwa do pokoju zabaw. 14. Dzieci w terapii zabawą: Nancy - od łysiny do loków; Cindy - dziecko z tendencją do manipulowania; Amy - dziecko z wybiórczym mutyzmem. 15. Ustalenie procesu terapeutycznego i zakończenia: Ustalenie zmiany w ramach sesji; Wymiary zmiany; Znaczenie zakończenia; Punkty odniesienia dla ustalenia zakończenia; Procedury kończenia relacji; Reakcje dzieci na ostatnią sesję; Przedwczesne zakończenie. 16. Intensywna i krótkoterminowa terapia zabawą: Intensywna terapia zabawą; Badania nad intensywną terapią zabawą; Krótkoterminowa terapia zabawą; Badania nad krótkoterminową terapią zabawą; Krótkoterminowa Terapia relacji rodzic-dziecko (CPRT). 17. Badania dotyczące terapii zabawą: Badania metaanalityczne; Międzykulturowe badania nad zorientowaną na dziecko terapią zabawą; Przegląd eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych badań nad CCPT.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Przedmowa. 1. E-osobowość; 2. Urojenia wielkościowe; 3. Narcyzm; 4. Zwykła codzienna niegodziwość; 5. Impulsywność; 6. Infantylna regresja i tyrania emotikonu; 7. Rekalibracja miłości i seksu; 8. Złudzenie wiedzy; 9. Uzależnienie od Internetu; 10. Koniec prywatności; 11. Zatrzymywanie czasu, przechowanie wspomnień; 12. Wirtualizm, czyli sztuka bycia bardziej rzeczywistym, niż się jest w rzeczywistości; Podziękowania; Dodatek: Test Uzależnienia od Internetu Young; Przepisy; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
Zawiera: CZĘŚĆ I. PRZEPROWADZANIE WYWIADU DIAGNOSTYCZNEGO Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ: Przygotowanie do badania dzieci i młodzieży: 1. Wywiad z informatorami - podstawy. 2. Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem. 3. Podstawowe informacje na temat rozwoju Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą. 4. Wywiad z dzieckiem w wieku niemowlęcym/poniemowlęcym. 5. Wywiad oparty na zabawie z sześciomiesięczną dziewczynką. 6. Wywiad oparty na zabawie z siedmioletnim chłopcem. 7. Wywiad z dziewięcioletnią dziewczynką. 8. Wywiad z adolescentem. 9. Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem. 10. Pisemny raport; CZĘŚĆ II. ROZPOZNANIA DSM-5 DOTYCZĄCE DZIECI I MŁODZIEŻY: 11. Zaburzenia neurorozwojowe. 12. Zaburzenia ze spektrum schizofrenii i inne zaburzenia psychotyczne. 13. Zaburzenia nastroju. 14. Zaburzenia lękowe. 15. Zanurzenia obsesyjno-kompulsyjne i pokrewne. 16. Zaburzenia pourazowe i związane z czynnikiem stresowym. 17. Zaburzenia dysocjacyjne. 18. Zaburzenia z objawami somatycznymi i pokrewne. 19. Zaburzenia karmienia i odżywiania się. 20. Zaburzenia wydalania. 21. Zaburzenia snu i czuwania. 22. Zaburzenia tożsamości płciowej. 23. Zaburzenia dezorganizujące, kontroli impulsów i zachowania. 24. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi i uzależnieniem. 25. Zaburzenia poznawcze. 26. Zaburzenia osobowości. 27. Inne problemy diagnostyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej