Form of Work
Książki
(7)
Status
only on-site
(7)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(7)
Author
Bednarczyk Henryk
(2)
Cichy Danuta
(1)
Figurski Janusz
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Urban Janina
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Year
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Edukacja ekologiczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekologia
(1)
Ekorozwój
(1)
Informatyka
(1)
Internet
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wybór zawodu
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Środowisko człowieka
(1)
7 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7204-541-0
Wstęp; Problemy ochrony środowiska jako narzędzie integracji i społeczeństwa lokalnego; Współdziałanie Kościoła za szkołą w edukacji środowiskowej; Szkoła jako centrum współpracy dla środowiska lokalnego w Niemczech; Skuteczne strategie i metody współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym; Odpady komunalne zagrożeniem dla środowiska naturalnego; 2. Edukacja środowiskowa społeczności lokalnej: Rozwój zrównoważony w świadomości społecznej; Konstruowanie planów wynikających z zakresu edukacji środowiskowej; Lokalne instytucje wspomagające działania szkoły; Województwa małopolskie i śląskie- różnice w postawach i wiedzy środowiskowej nauczycieli; Możliwości zaangażowania szkoły w edukację ekologiczną społeczności lokalnej; Edukacja środowiskowa- projekty działań lokalnych; Oddziaływanie projektów edukacyjnych na studentów biologii; Edukacja środowiskowa w szkole wyższej przez projekt edukacyjny; Projekty edukacyjne formą edukacji środowiskowej dorosłych; Wykorzystanie środowiska przyszkolnego do zaznajamiania uczniów liceum z problemami zrównoważonego rozwoju; Skuteczność edukacji środowiskowej w nauczaniu wczesnoszkolnym; Edukacja szkolna dla społeczności lokalnej w zakresie nowych dziedzin biologii; 2. Miejsce edukacji środowiskowej w programach ochrony środowiska gminy (powiatu( i szkoły: Edukacja środowiskowa jako element zarządzania ochroną środowiska w gminie; Środowiskowa oferty składane szkole przez samorządy lokalne; Szkoła wyższa jako centrum edukacji środowiskowej na przykładzie Akademii Podlaskiej; Programy edukacji środowiskowej w kształtowaniu poglądów i postaw społeczności lokalnych; Międzynarodowa współpraca nauczycieli w ramach projektu biologicznego "ZOO XXI wieku"; Współpraca szkoły ze społecznością lokalną i strukturami samorządowymi; Szkolne akcje ekologiczne na rzecz środowiska lokalnego; Przyrodnicze inicjatywy nauczycieli w regionie częstochowskim; Środowisko lokalne przestrzenią aktywności uczniów; Rola innowacji pedagogicznych w kształtowaniu świadomości ekologicznej uczniów i rodziców w szkole podstawowej; Współpraca środowiska lokalnego w zakresie doskonalenia kompetencji uczniów LO z botaniki- Ojcowski Park Narodowy versus Projekt "Osiedla przyrody"; Edukacja środowiskowa, jej wartość dydaktyczna i sposoby realizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 504 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87925-74-8
1.Podstawy moralne i edukacyjne jako uwarunkowania zrównoważonego rozwoju, 2.Zrównoważony rozwój w celach i treściach kształcenia, 3.Przygotowanie nauczycieli do edukacji dla zrównoważonego rozwoju, 4.Projekty wzmocnieniem edukacji dla zrównoważonego rozwoju, 5.Wnioski i postulaty dla wzmocnienia nauczania o zrównoważonym rozwoju
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 504 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.143)
ISBN: 83-7204-571-2
I. Systemy kształcenia, klasyfikacje zawodów i standardy kwalifikacji zawodowych, II. Teoretyczne aspekty jakości, III. Technologie informacyjne w doskonaleniu zarządzania jakością, IV Praktyka zarządzania jakością kształcenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-85-1
Część I: Samoświadomość pedeutologiczna nauczyciela akademickiego kształcącego nauczycieli. O niezbywalności autorefleksji w praktyce edukacyjnej nauczyciela akademickiego; Jakość kształcenia jako podstawowy problem szkoły wyższej; Uwagi o podmiocie kształcenia jako kryterium oferty edukacyjnej; Refleksja edukacyjna w kontekście sekratejskiego spotkania człowieka z człowiekiem; Kształcenie komunikacyjnych kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy; Kreatywność w kształceniu nauczycieli informatyki; O co pyta współczesna pedeutologia? Część II: Doświadczenia i autorefleksje nauczycieli akademickich. O przewadze poszukiwań nad wskaźnikami - autorefleksja nauczyciela akademickiego; Kształtowanie kultury umysłowej studentów z punktu widzenia refleksyjnego praktyka; O twórczości pedagogicznej nayczyciela refleksji kilka; Rozwój umiejętności badawczych studentów; Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów kierunków pedagogicznych; Komunikacyjny model K. Steila inspiracją do pracy własnej nauczyciela akademickiego; O nauczycielu zaangażowanym; Autonomia i sterowanie w edukacji prospektowej a kształcenie akademickie. Część III: Z perspektywy praktyka. Kompetencje interpersonalne pedagogów w opinii absolwentów; Poziom nauczycielskich kompetencji osiągany w procesie kształcenia a wymagania w miejscu pracy; Moje studiowanie z perspektywy pracy zawodowej; "Sama się dziwię, że osobowość nauczyciela akademickiego, jego stosunek do studentów jest dla nas, osób dorosłych, tak ważny".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7308-595-5
1. Słowiki i wróble; 2. Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii; 3. Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość; 4. Dylematy współczesnej edukacji: nauczanie tradycyjne czy zdalne?; 5. Zadania kształcenia i edukacja zdalna; 6. Z badań nad uwarunkowaniami edukacji w zakresie technologii informacyjnych; 7. Edukacja informatyczna i medialna rozpatrywana w kategoriach wartości zdrowia młodzieży; 8. Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji; 9. Uczelnie pedagogiczne w drodze do informacyjnego społeczeństwa wiedzy; 10. Główne kierunki kształcenia informatycznego nauczycieli we Włoszech; 11. Rozdroża edukacji medialnej; 12. Wróżbici, media zarządzanie kryzysowe; 13. Filozofia edukacji @ Internet i media; 14. Kościół katolicki wobec mediów i Internetu; 15. Człowiek masowy w paradygmacie antropologii kultury- wizerunek kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu; 16. Cele rzeczywiste a cele deklarowane w kontaktach międzyludzkich; 17. Pedagogika międzykulturowa w modelu kształcenia zdalnego UNESCO-COME; 18. Nowe uwarunkowania wspomagania kształcenia; 19. Filmy edukacyjne w Internecie; 20. Internet i telepraca- nowe perspektywy ekonomiczne dla kobiet oraz sektora MSP; 21. Struktura sieci komputerowej w uczelni niepaństwowej- na przykładzie SWPW w Płocku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.128)
ISBN: 83-7204-416-3
Zawiera: I. Współczesne problemy doradztwa zawodowego: Nowe trendy w poradnictwie zawodowym; Modernizacja polskiego poradnictwa zawodowego; Rozterki i niepokoje polskiego doradcy w realiach ponowoczesnego świata; profesjonalne i nieprofesjonalne doradztwo zawodowe; Doradztwo zawodowe w warunkach dynamicznych zmian zawodów i specjalności; Najlepsze praktyki europejskie; Doradca zawodowy – wymagania kwalifikacyjne; Status doradcy zawodowego w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; Standardy usług rynku pracy. II. Metody, techniki, narzędzia doradztwa zawodowego: Wybrane metody i techniki stosowane przez doradcę zawodowego; Koncepcje wartości oraz modele życia związane w planowaniem kariery zawodowej; Znaczenie socjologicznych teorii wyboru zawodu w pracy doradcy zawodowego; Proces przystosowania zawodowego w kontekście koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości; Studium przypadku w poradnictwie zawodowym; Bilanse kompetencyjne – nowa metoda poradnictwa zawodowego; Kształcenie doradców zawodowych na studiach podyplomowych; kształcenie doradców zawodowych na potrzeby XXI wieku. Doświadczenia Uniwersytetu Łódzkiego. III. Orientacja i poradnictwo zawodowe w szkole: Doradztwo zawodowe w systemach szkolnych Unii Europejskiej; Orientacja i poradnictwo zawodowe w nowym systemie edukacji; Praca doradcy zawodowego w placówkach oświatowych; Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w okresie transformacji doradztwa zawodowego; Szkolne Ośrodki Kariery – szansą dla młodzieży na lepszy start; Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego w gimnazjum. IV. Wybrane instytucje rynku pracy: Program „Pierwsza Praca”; Poradnictwo zawodowe na Mazowszu; EURES – nowa możliwość na znalezienie pracy w Europie; Kluby pracy w Polsce; Doradztwo zawodowe w ochotniczych hufcach pracy (Mobilne Centa Informacji zawodowej); Doświadczenia i nowe zadania akademickich biur karier; Gminne Centra Informacji w społecznościach lokalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7611-470-5
Cieszyńska szkoła badań pogranicza; Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Zakładu i Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie (1989-2009). I. Czas społeczny a pedagogika i edukacja międzykulturowa: Idea postępu w czasie społecznym Katedry Pedagogiki Ogólnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w ośrodku akademickim w Cieszynie; O stawaniu się pogranicznym - refleksji kilka na okoliczność 20-lecia spotkań Cieszyńskich badaczy Pogranicza; Twórcze kreowanie się tożsamości problemem współczesnej edukacji międzykulturowej; Europejska tożsamość a kultura symboliczna antyku w pedagogice międzykulturowej; "Nowy nieporządek świata" a kształtowanie (się) tożsamości globalnej. Ku pedagogice odpowiedzialności w XXI wieku; Edukacja kulturowa we współczesnej pedagogice. Wielokulturowość i konteksty lokalne; Turystyka kulturalna - zagrożenie czy szansa dla edukacji międzykulturowej?. II. Więzi społeczne w sytuacji wielokulturowości: Konflikt - bariery czy szansa w kształtowaniu pozytywnych relacji międzykulturowych; Rzecz o możliwych polach konfliktów w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i zadaniach edukacji międzykulturowej; Więzi społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - droga ku (prze)trwaniu; Wybrane mechanizmy wpływu społecznego - ich rola w edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa - szansą na budowanie "kultury zaufania"; Więzi społeczne i identyfikacja społeczna w perspektywie społeczeństwa informacyjnego. III. Historia i współczesność mniejszości narodowych i etnicznych na pograniczach: Wiejskie szkolnictwo elementarne na Górnym Śląsku po zakończeniu wojny trzydziestoletniej (na przykładzie wiosek położonych na północ od Rybnika, w późniejszym dekanacie dębieńskim); Polskie gimnazjum w Orłowej jako środowisko kształtowania tożsamości polskiej mniejszości narodowej na Zaolziu - w stulecie jego powstania; Wyzwania współczesności wobec edukacji regionalnej i międzykulturowej; Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania: łotewskie implikacje - cieszyńskie inspiracje. IV. Wielo- i międzykulturowość w kształtowaniu świata: Przeobrażenia systemu aksjo-normatywnego a problemy edukacji; W poszukiwaniu dialogu, współpracy i jedności. Nauczanie Kościoła katolickiego dotyczące ekumenizmu; Edukacja międzykulturowa - drogą kształtowania wrażliwości na Innego; Edukacja międzykulturowa w kontekście teorii rozwoju Lwa S. Wygotskiego; Tematyka gender i queer w ujęciu edukacji międzykulturowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again