Form of Work
Książki
(11)
Status
only on-site
(8)
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(8)
Author
Muchacka Bożena
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Adamek Irena
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głażewski Michał
(1)
Konarska Joanna
(1)
Litawa Aleksandra
(1)
Nęcka Monika
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Aspiracje
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Postawy
(1)
Rodzina
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo koedukacyjne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
1989-
(1)
11 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-491-6
1. Człowiek w kontekście rodzinnym: Rodzina jako źródło doświadczeń indywidualnych człowieka; Doświadczenie pierwszego macierzyństwa z perspektywy ciągu życia; Doświadczenie macierzyństwa przez wybitne kobiety; Doświadczenie pierwszego rodzicielstwa w narracji kobiet i mężczyzn; Jakość relacji małżeńskich matek wychowujących dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym; Hierarchia wartości młodzieży. Uwarunkowania rodzinne; Podejmowanie ról społecznych przez kobiety w okresie wczesnej dorosłości w kontekście w transmisji międzypokoleniowej; 2. Człowiek w kontekście kulturowym: Doświadczenia współczesnej tożsamości kosmopolitycznej. Perspektywa socjologiczna i etyczna; Ja a Europejczyk. Doświadczanie siebie w relacji z Europejczykiem- poznawcza reprezentacja Europejczyka i kryteria jego oceny; Zróżnicowanie indywidualnego doświadczenia kontekstu społecznego, w zależności od wpływu siły kultur: amerykańskiej i europejskiej; Doświadczenie zła i refleksja nad złem w narracji. Badania porównawcze katolików i Lateran; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i ukonstytuowanie się metod resocjalizacyjnych; Kultura organizacyjna a rozwój jednostek i firm; Doświadczenia młodzieży licealnej w relacjach komunikacyjnych z nauczycielami; Świat społeczny w blogu nastolatka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-592-0
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 736)
ISBN: 978-83-7271-945-4
Zawiera: I.Dzieci i dorośli o sobie wzajemnie; II Nota metodologiczna; III. Poszukiwanie rozwiązań – między przeszłością i przyszłością; IV. Odczytany in fabula obraz siebie i świata nauczycieli oraz kandydatów na nauczycieli; V. Obraz etyczności i profesjonalizmu in fabula; VI. Status społeczny – profil samooceny badanych – projekcja; VII. Rozdroża badacza: niepokój – poszukiwania – rozwiązania; VIII. Co po badaniach?; IX. Niepokój o naukowość pedagogiki przedszkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784)
ISBN: 978-83-8084-031-7
Zawiera: Cz. I Koedukacja, akomodacja, aproksymacja: Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej; System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego - geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność; Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania. Cz. II Integracja, inkluzja: Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej; Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej; Strategie pracy nauczyciela w organizowaniu warunków rozwoju uczniów o zróżnicowanym poziomie twórczości; Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych); Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci; Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku. Cz. III Kohabitacja: System nauczania w klasach łączonych e edukacji wczesnoszkolnej; Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania; Klasy łączone: koncepcje pedagogiczne i współczesne rozwiązania organizacyjne w wybranych systemach edukacyjnych; Idea grup mieszanych wiekowo w założeniach pedagogicznych Marii Montessori na podstawie doświadczeń szkolnych; Statystyczny opis małopolskich szkół podstawowych, w których występują klasy łączone. Cz. IV Kohezja: Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem; „Infans solus” – osobno, choć razem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 540)
ISBN: 978-83-7271-564-7
1. Podstawowe zagadnienia procesu komunikowania się; ?. Rozwój umiejętności komunikowania się; 3. Uwarunkowania uczenia się komunikowania w edukacji przedszkolnej; 4. Dziecko jako użytkownik języka w wybranych sytuacjach edukacyjnych; 5. Przygotowania nauczycieli do wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
ISBN: 978-83-7271-587-6
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 528)
ISBN: 978-83-7271-540-1
1. Sztuka w życiu dziecka: Psychologiczny obraz dziecka w wieku szkolnym; Rozwój twórczości plastycznej dziecka; Edukacja artystyczna w historii i współcześnie; 2. Program "Spotkania ze sztuką": Podstawy teoretyczne programu "Spotkania ze sztuką"; Treści programowe "Spotkania ze sztuką"; Sposoby realizacji treści programowych; Perspektywy i możliwości edukacji przez sztukę i do sztuki; 3. Wnioski z badań nad programem: Sposoby organizowania przez dzieci wiadomości dotyczących historii sztuki; Umiejętności opisu dzieła sztuki przez dzieci; Praktyczne wykorzystanie przez dzieci elementów poznanych w trakcie zajęć; Kreowanie sytuacji dydaktycznych wyzwalających u dzieci oryginalne, twórcze pomysły
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
ISBN: 978-83-7271-532-6
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 553)
ISBN: 978-83-7271-590-6
1. Zdrowie jako zagadnienie edukacyjne; 2. Zdrowie i zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; 3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w perspektywie pedagogiki specjalnej; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Wiedza o zdrowiu uczniów niesłyszących z klas gimnazjalnych; 6. Obraz własnego zdrowia w ocenie uczniów z wadą słuchu; 7. Zachowania zdrowotne młodzieży z wadą słuchu w wieku 13-17 lat; 8. Środowisko społeczne szkoły w percepcji uczniów z wadą słuchu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
ISBN: 978-83-7271-572-2
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 520)
ISBN: 978-83-7271-527-2
1. Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością; 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna i rówieśnicza; 3. Akceptacja dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym oraz jej uwarunkowania; 4. Metodologia badań własnych; 5. Uwarunkowania indywidualne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 6. Uwarunkowania rodzinne i ich wpływ na akceptacje ucznia klasy integracyjnej; 7. Uwarunkowania szkolne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 8. Synteza wyników badań; 9. Postulaty dla praktyki pedagogicznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again