Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(278)
IBUK Libra
(19)
Forma i typ
Książki
(278)
Publikacje naukowe
(26)
E-booki
(19)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(245)
dostępne
(132)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(137)
Czytelnia
(246)
Autor
Andruszko Robert
(12)
Sadza Agata
(8)
Cierpisz Małgorzata
(5)
Włodarczyk Cezary (1946- )
(5)
Bankowicz Marek
(4)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(4)
Józefik Barbara
(4)
Lorek Marta
(4)
Malec Dorota
(4)
Malec Jerzy
(4)
Mańczak-Wohlfeld Elżbieta
(4)
Barbaro Bogdan de
(3)
Borowiec Piotr
(3)
Danilewska Joanna
(3)
Gaweł Łukasz
(3)
Hess Agnieszka
(3)
Kapera Marta
(3)
Kocójowa Maria
(3)
Krauz-Mozer Barbara
(3)
Król Marek
(3)
Morrison James R. (1940- )
(3)
Nierenberg Bogusław
(3)
Urban Bronisław
(3)
Ziaja Wiesław
(3)
Allan Stuart
(2)
Bankowicz Bożena
(2)
Bankowicz Marek (1960- )
(2)
Baylis John (1946- )
(2)
Beck Aaron T
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Braithwaite Dominika
(2)
Czabanowska Katarzyna
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gruszczak Artur
(2)
Gulla Bożena
(2)
Gąsior-Niemiec Anna
(2)
Herdan Agnieszka
(2)
Hodalska Magdalena
(2)
Kepplinger Hans Mathias
(2)
Klekot Ewa
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kotlicki Rafał
(2)
Kożuch Artur
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(2)
Magoska Maria
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Małek Agnieszka
(2)
Miller William R
(2)
Młynarz Miłosz
(2)
Niezgoda Marian
(2)
Orzechowski Emil
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Prawelska-Skrzypek Grażyna
(2)
Radwan Beata
(2)
Rollnick Stephen
(2)
Sajdak Anna
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Sieczkowski Tomasz
(2)
Slany Krystyna
(2)
Szczerski Krzysztof
(2)
Tegnerowicz Joanna
(2)
Tobiasz-Adamczyk Beata
(2)
Warat Marta
(2)
Wojciechowski Jacek
(2)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Adams Sally
(1)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Akademia Ekonomiczna w Krakowie
(1)
Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Alford Brad A
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Alter Adam
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta
(1)
Andrews Phil
(1)
Appiah K. Anthony Appiah
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Armada Paweł
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Banaś Monika
(1)
Bandarzewski Kazimierz
(1)
Bankowicz Bożena. T. 1 Główne nurty współczesnej polskiej myśli politycznej
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Baran Stanley J
(1)
Barański Janusz
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Batko Roman
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(80)
2000 - 2009
(206)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(297)
Język
polski
(296)
angielski
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(32)
Komunikacja społeczna
(14)
Psychoterapia
(13)
Dziecko
(12)
Internet
(11)
Polityka
(11)
Dziennikarstwo
(9)
Telewizja
(9)
Autyzm
(8)
Globalizacja
(8)
Młodzież
(8)
Rodzina
(8)
Społeczeństwo
(8)
Agresywność
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Kultura
(7)
Prawo wspólnotowe europejskie
(7)
Europa
(6)
Informacja
(6)
Kobieta
(6)
Opinia publiczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Polska
(6)
Prawo międzynarodowe
(6)
Psychologia
(6)
Reklama
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Zachowanie
(6)
Zarządzanie
(6)
Administracja
(5)
Antropologia społeczna
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Kultura masowa
(5)
Osobowość
(5)
Pedagogika
(5)
Polityka międzynarodowa
(5)
Radiofonia
(5)
Służba zdrowia
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Terroryzm
(5)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Dziennikarze
(4)
Filozofia
(4)
Integracja europejska
(4)
Leczenie
(4)
Liberalizm
(4)
Motywacja
(4)
Nauki polityczne
(4)
Nałóg
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Prawa człowieka
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Unia Europejska
(4)
Wywiad motywujący
(4)
Zdrowie publiczne
(4)
Behawioryzm
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Broń jądrowa
(3)
Grupy społeczne
(3)
Historia
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konstytucja
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Ludzie starzy
(3)
Lęk
(3)
Menedżerowie
(3)
Multimedia
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja
(3)
Partie polityczne
(3)
Państwo
(3)
Perswazja
(3)
Praca
(3)
Prawo
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przestępczość
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Schizofrenia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Sądownictwo międzynarodowe
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Uczniowie
(3)
Wybory
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia mediów
(2)
Autystycy
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dyplomacja
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(10)
1901-2000
(9)
1989-2000
(8)
1901-
(3)
1945-
(3)
1945-1989
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Wielka Brytania
(3)
Afganistan
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Holandia
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ameryka Północna
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Irak
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Szwecja
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Antologia
(2)
Esej
(2)
Biografia
(1)
Literatura
(1)
Literatura angielska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wywiad
(1)
Wywiady
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Medycyna i zdrowie
(16)
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
297 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Integracja sensoryczna: Wybór odpowiednich zajęć sensorycznych; Dwanaście oznak przeciążenia sensorycznego; Sport to nie wszystko! Pięćdziesiąt sposobów, by rozruszać dzieci; Nauka i zabawa na świeżym powietrzu; Bransoletka na spacer; Zabawa latem, zabawa zimą; Cały świat w domu; Stolik-piaskownica; Zabawy przy stoliku-piaskownicy; Trochę większy pająk; Tuzin pomysłów na zabawę z kartonem; Zabawy sensoryczne w łazience; Wszędzie pełno wody; Malowanie palcami; Dotykanie jedzenia; Zjedz mnie: przepisy na jadalną plastelinę; Patrz, jak się turlam!; Bujanie się i wirowanie; Czynności rozwijające motorykę dużą; Zabawy typu „Szymon mówi”; Zabawy kontaktowe przyjazne dzieciom; Czynności rozwijające motorykę małą; Kredki dla każdego; Kosz pełen zabawek; Ręcznie robione zabawki; Czy to szczotka do włosów?; Czynności rozwijające motorykę ust; Balonomania; Zabawy z bańkami; Podłoga jest za twarda! Widzenie a wzrok; Świat pod lupą; Spostrzeganie figury i tła; Pierwsza pomoc sensoryczna; Nauka samoregulacji; Radzenie sobie z nieprzyjemnymi dźwiękami; Słuchawki – zalety i wady; Chodzenie na palcach; Co tak fajnie pachnie? Czy czujesz to, co ja? To takie ciężkie! Człowiek hamburger; Ściskający szal; Kryjówka; Poduszki z fasolą; Przede wszystkim wygoda; Preferencje odzieżowe; Jeszcze kilka słów o ubraniach; Prześpij się z tym; Spanie w obcym miejscu; Działania profilaktyczne; Dieta sensoryczna dla dzieci z podwrażliwością; Jak odróżnić nagradzanie od zaspokajania potrzeb; Nauka przez dotyk; Głęboki nacisk podczas siedzenia w ławce; Zostań na swoim miejscu; Teraz możesz spacerować po klasie; Czynności samostymulujące w klasie; Cele sensoryczne a indywidualny program edukacyjny (IEP); Znów ten zapach szkoły; Zajęcia pozalekcyjne; Niebezpieczne, społecznie niewłaściwe czy tylko irytujące? Rozdział 2. Komunikacja i język: Dociekliwi pytają; Pytanie o odwrotność; Cztery ważne słowa: „Jestem tu dla ciebie”; Czy ono słyszy to, co ty? Po pierwsze i najważniejsze: zwróć jego uwagę; Między myślami; Przypominaj słowa, ucz języka; Zatrzymanie rozwoju mowy; Hierarchia praktycznych czynności, które pomagają dzieciom z autyzmem i zespołem Aspergera uczyć się mówienia; Więcej niż pojedyncze słowa; Nie zrażaj się chwilowymi zanikami mowy; Strategie wizualne; Przed skorzystaniem z harmonogramu; Kiedy używać harmonogramu graficznego? Czy pomoc wizualna nadal jest potrzebna? Dopasuj pomoc wizualną do stylu uczenia się dziecka; Jak używać harmonogramu graficznego? Ekspresywne czy receptywne? Technologia pomocnicza (AT) to więcej niż klawiatura; Wpływ środowiska na rozwój mowy; Odpowiednie środowisko językowe; Zasada dwóch minut; Dwusekundowa przerwa przed odpowiedzią; Podwieczorek: Nie chodzi tylko o jedzenie; Czas się pożegnać; Książki bez słów; Lektury dla dzieci myślących konkretnie; Opowiadania z powtarzającymi się frazami; Niech czytanie będzie zabawą; Wychowaj czytelnika: Co mogą zrobić rodzice; Mów to, co myślisz, myśl to, co mówisz; Jeśli podobał wam się film, przeczytajcie książkę; Uwaga na idiomy; Łowienie idiomów; Czasowniki frazowe; Homofony; Fiszki – zalety i wady; Nie tylko dla tygrysków: Zabawa na trampolinie; Wulgaryzmy; Prawie tak proste jak dwa razy dwa; Projektuj pracę dziecka; Zabawa z krzyżówkami; Kiedy niedostępność jest dobra; Pałeczka mówcy; Gra w obserwatora; Język w ruchu; W domowym kinie; Dzień i noc; Cele IEP związane z komunikacją; Zmniejsz tremę ucznia; Pomóż uczniom zrozumieć trudności językowe; Dlaczego mówimy; Zadawanie pytań i komentowanie; Komplementy; Cztery etapy komunikacji. Rozdział 3. Zachowanie: Mocne strony i słabości; Nie pytaj, dlaczego; Co się „chowa” w zachowaniu; Zachowanie a osobowość: Bierz pod uwagę jedno i drugie; Współpraca i dyscyplina; Nauka przez konsekwencje; „Jestem zły!”; Język znaków: Nie tylko dla baseballistów; Podkreślaj pozytywne zachowania; Skonstruuj barierę wizualną; Koncentracja w dwóch krokach; Strach przed łazienką = strach przed ciemnością; Opór/unikanie; Wrogość i agresja; Co robić w chwili załamania; Oby nie było gorzej: Jak uniknąć eskalacji kryzysu; Pomoc rówieśników i ostrzeżenia; Nauka elastyczności; Przyjemne sposoby na naukę elastycznego myślenia; Nie tylko przed lustrem: Pamiętniki i albumy z podróży; Jak pomóc dziecku, które się gryzie; Siedź na swoim miejscu; Sposoby na łagodną krytykę; Koniec dyskusji; Słyszę cię – koniec dyskusji; Systemy żetonowe; Umowy; Uważaj, jakie zachowanie wzmacniasz; Bliska pochwała; Sezonowe zainteresowania przez cały rok; Pukanie do drzwi; „Nie umiem” – kapsuła czasu; Akcja i reakcja; Poprawa własnego zachowania; Umożliwianie niewłaściwych zachowań; Tylko fakty! To był dobry dzień. Rozdział 4. Życie codzienne: Kwestie wyboru; Wygrana to nie wszystko; Jeszcze chwilę? Rozwój umiejętności przez zabawę; Nie krępuj się – rysuj na ścianie; Sposoby na zmniejszenie lęku separacyjnego; Jak przetrwać wizytę u fryzjera; Nie taki szampon straszny; Obcinanie paznokci; Zjedz chociaż trochę; Pomocne przystosowania żywieniowe; Wąskie preferencje żywieniowe; Kooperatywy spożywcze a specjalne diety; Jak skłonić dziecko do mycia zębów; Twój przyjaciel dentysta; Rany, zadrapania, siniaki; Wizyta w szpitalu; Sposoby na katar; Korzystanie z toalety; Korzystanie z toalet publicznych; Zapinanie ubrań; Wychodzenie z domu; Błyskotliwe riposty; Jedzenie w restauracji a autyzm; Przeprowadzka do nowego miejsca; Kiedy rodzic jest daleko; Próba stroju na ważną okazję; Przytulać czy nie przytulać; Wspólne zajęcia rodzeństwa; Czas dla rodzeństwa; Gazeta – okno na świat; Udane przyjęcie urodzinowe; Niekoniecznie tort; Niezwykłe prezenty dla niezwykłych dzieci; Przyjmowanie prezentów; Znaczenie ram; Autyzm a bezpieczeństwo; Bezpieczeństwo w ogrodzie; Bezpieczeństwo w domu dla kaskaderów i akrobatów; Kiedy dziecko nie śpi; Relaks przez oddychanie; Jak rozmawiać o śmierci z dzieckiem autystycznym; Zmieniaj tylko jedną rzecz naraz; Jak to przełknąć; Pomoc finansowa; Witaminy w aerozolu; Pozbądź się alergenów, zapobiegaj infekcjom uszu; Leki: Zachowaj ostrożność; Koło czytelników książek na temat autyzmu; Tak wiele książek, tak mało czasu; Robię to sam – okres przedszkolny; Umiem więcej – kiedy dziecko rośnie; Jestem bardzo samodzielny – starsze dziecko; Możesz zrobić to sam – niechęć do działania; Droga dziecka z autyzmem do dorosłości; Rozdział 5. Myślenie społeczne, życie w społeczności: Porównywanie społeczne; Dzielenie uwagi; Historyjki społeczne; Poproś o lekcję; Relacje ze światem zewnętrznym; Przyjaźnie z młodszymi dziećmi; Jak rozwijać umiejętność zabawy; Kontakty z rówieśnikami; Interakcje na placu zabaw; Pierwszy w kolejce – nie bez powodu; Tworzenie gry planszowej; Przystosowania gier planszowych; Zabawka idealna; Moje! Moje! Moje! Nauka współpracy przez zabawę; Nauka współpracy przez jedzenie; Teoria umysłu; Przyjmowanie cudzej perspektywy; Rozumienie emocji; Rozpoznawanie emocji; Intensywność emocji; Oddzielanie uczuć od działań; Czym jest uprzejmość; Kontrolowanie złości; Szukanie rozwiązań; Nie wypada; Potrzebuję przerwy; Gdy najtrudniej powiedzieć „przepraszam”; Czy to sprawiedliwe? Jak protestować; Przewidywanie; Proszenie o pomoc; Ucz szczerości, dając przykład; Każdy popełnia błędy; Kilka słów o „normalności”. Rozdział 6. Nauczyciele i uczniowie: To dobre dla wszystkich dzieci; Szanuj dziecko; Postaraj się mnie zrozumieć; Szukaj prawdziwej przyczyny; Nie ucz posłuszeństwa; Wyznaczony nauczyciel; Zajęcia w małej grupie; Wykorzystuj zainteresowania dziecka; Karta społeczna Shreka; Parawan pomaga w koncentracji; Miejsce do stania; Zmęczenie rąk; Rozgrzewka przed lekcją; Houston, nie mamy problemu ze zmianami; Most do zabawy w kółku; Udana zabawa w kółku – wskazówki; Grupy zabawy integracyjnej; Gotowe czy nie? Pierwszy dzień w przedszkolu? Zaplanuj go wcześniej; Początki i zakończenia; Rzeczy do zrobienia później; Czynniki kulturowe i społeczne; Partnerstwo; Wybór specjalisty; Wybór programu edukacyjnego; Testy umiejętności; Bezpieczeństwo w szkolnym autobusie; Trudności z przetwarzaniem informacji dźwiękowych; Alarm przeciwpożarowy; Jedna umiejętność naraz; Zmniejsz odblask papieru; Oczy szeroko otwarte; Plan uczestnictwa; Nauka koncentracji; Wskazówki czy podpowiedzi? Skuteczne podpowiadanie; Czy to okazja do nauki? Zaangażowanie; Zatrzymaj się i stwórz plan; Wybór kroju pisma; Jak było w szkole? Nowe tematy dla dziecka o wąskich zainteresowaniach; Rodzic, nauczyciel, klasa; Natura w klasie; Pokochaj swoją klasę; Usuń zbędne rzeczy; Ogranicz fluorescencyjne oświetlenie; Cała klasa; Niech gazetki ścienne coś znaczą; „Najpierw…, a potem…”, a nie „jeśli,…, to…”; Ucz płynności/precyzji; Widzenie czasu; Przystosowania i modyfikacje programu; Prace domowe; Odpowiednie cele IEP; Żargon IEP; Asystent edukacyjny; Pomoc dla zastępcy nauczyciela; Prawa nauczycieli a edukacja specjalna; Wykształcona kadra; Moc rówieśników; Terapia przez sztukę; Nauka rysunku dla miłośników zdjęć; Uczeń nauczycielem; Kolorowy spacer; W poszukiwaniu dźwięków; Tak/Nie – gra językowa; Kto to jest? Przypomnienia fotograficzne; Połącz ulubione zajęcie z mniej lubianym; Tworzenie pojęć; Idziemy na polowanie; Jak masz na imię? Lustereczko powiedz przecie; Ucz sukcesu; Czy odwiedzać dziecko w szkole? Zaprojektowane z myślą o dziecku z zespołem Aspergera; Kiedy, kiedy, kiedy? Trening czyni mistrza; Czym rysować; Łatwe przystosowania na lekcjach wychowania fizycznego; Niekoniecznie rowerek; Przyzwyczajanie do pracy w grupie; Sposoby na udaną adaptację; Kontrola perseweracji; Natura biegacza; Rozbrajanie; Nie pocieszaj; Nie pozwalaj na poniżanie; Idealne warunki do nauki; Zmniejsz odległość między szkołą a „prawdziwym życiem”; Wykorzystaj indywidualne zainteresowania do nauki matematyki; Kinestetyczne uczenie matematyki; Więcej matematycznych sztuczek; Kinestetyczne uczenie alfabetu; Sprawozdanie dla nauczyciela; Koniec wakacji: Jak wrócić do szkoły; Skuteczny rzecznik; Potrzebna mediacja! Zadawaj ważne pytania; Pozytywne partnerstwo; Przypisy; Indeks; O autorkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Zawiera: Część I. Rozumienie ADHD 1. Co to jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi? 2. „Co właściwie jest nie tak z moim dzieckiem?”. Zaburzenia funkcji samokontroli. 3. Jak powstaje ADHD? 4. Czego można oczekiwać? Charakterystyka zaburzenia. 5. Sytuacja rodzinna dziecka z ADHD. Część II. Opanowanie sytuacji: jak osiągnąć sukces w roli skutecznego rodzica 6. Decyzje o diagnozie dziecka w kierunku ADHD. 7. Przygotowanie do diagnozy. 8. Reakcja na wiadomość o stwierdzeniu ADHD. 9. Czternaście podstawowych zasad wychowywania dziecka z ADHD. 10. Tylko dla rodziców. Jak zadbać o siebie. Część III. Życie z ADHD: metody skutecznego postępowania i radzenia sobie w domu i szkole 11. Osiem kroków w kierunku poprawy zachowania. 12. Postępowanie w domu. Sztuka rozwiązywania problemów. 13. Jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu kłopotów w relacjach z rówieśnikami. 14. Przetrwać dojrzewanie. 15. Dobry start. Zarządzanie procesem edukacji dziecka. 16. Wspieranie procesy kształtowania w szkole i w domu. Sposób na sukces od zerówki do ostatniej klasówki. 17. Postawa dystansu wobec wyników w nauce. Część IV. Farmakoterapia 18. Rekomendowane leki z atestem. Środki psychostymulujące i niestymulujące. 19. Inne leki. Środki przeciwdepresyjne oraz obniżające ciśnienie. Instytucje wspierające rodziców; Zalecane lektury i materiały wideo; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński)
1. Zagadnienia ogólne, 2. Organizacja administracji publicznej w czasie klęski żywiołowej, 3. Podstawy prawne i rodzaje działań administracji publicznej w czasie klęski żywiołowej, 4. Akty normatywne jako forma działania administracji publicznej w czasie klęski żywiołowej, 5. Akty administracyjne jako forma działalności administracji publicznej w czasie klęski żywiołowej, 6. Czynności faktyczne oraz inne formy działania administracji publicznej w czasie klęski żywiołowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
Zawiera: Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści; Psychoterapeuta jako obywatel; „My” kontra „oni”: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych; Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata; Biologiczne aspekty rywalizacji o status; Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji?; Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych; Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji”; Agresja a narodziny dziecka – planowanie interwencji na podstawie Dynamic Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM); Wstyd, mentalizacja i agresja; Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym; Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia; Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze; Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP; Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Suwerenność ludu i "wyższe prawo" (high er law) w angloamerykańskiej mysli politycznej XVII i XVIII wieku; 2. Oświeceniowa idea konstytucjonalizmu; 3. Sądowa kontrola konstytucyjności prawa; 4. Polityczny konstytucjonalizm jako obowiązujący paradygmat konstytucyjny w państwach anglosaskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antropologia codzienności / Roch Sulima. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, cop. 2000. - 194 s. : fot. ; 21 cm.
(Anthropos)
Wstęp; Między rajem a śmietnikiem; Wprowadzenie do semiotyki śmierci; O imionach widywanych na murach; Semantyka libacji alkoholowej; szepty i krzyki na daczach; Supermarket. Przyczynek do retoryki konsumpcji; Zamknięcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cultura)
1. Poznawanie antropologii; 2. Rozumienie i badanie kultury; 3. Źródła antropologii kulturowej; 4. Język a stosunki społeczne; 5. Uczenie się bycia jednostką: osobowość i płeć kulturowa; 6. Jednostki i tożsamość: rasa i etniczność; 7. Ekonomika: ludzie, przyroda i organizacja społeczna; 8. System pokrewieństwa i organizacja nieoparta na pokrewieństwie: tworzenie grup społecznych; 9. Polityka: ład społeczny i kontrola społeczna; 10. Religia: interakcje ze światem nieludzkim; 11. Dynamika kulturowa: ciągłość i zmiana; 12. Kolonializm i źródła globalizacji; 13. Walka o tożsamość polityczną: nacjonalizm, etniczność i konflikt; 14. Walka o niezależność ekonomiczną: rozwój, modernizacja i globalizacja; 15. Walka o kulturowe przetrwanie, odrodzenie i rewitalizację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cultura)
1. Wprowadzenie: Co się kryje pod nazwą "antropologia"?; Historia antropologii; Współrzędne czasowe i przestrzenne; Uprawianie antropologii społecznej. 2. Produkcja i konsumpcja: Gospodarka i analizy ekonomiczne; Praca; Wymiana; Własność; Konsumpcja. 3. Kontrola i opór: Władza i legitymizacja; Społeczeństwa i państwa; Konflikt i przemoc; Prawo i porządek; Symbole i ideologie. 4. Wierzenia i obrzędy: Magia, nauka i religia; Sposoby myślenia; Sposoby działania; Religie światowe; Religia obywatelska i nieobywatelska. 5. Pokrewieństwo i przynależność: Wprowadzenie do pokrewieństwa; Pochodzenie i prokreacja; Seks i małżeństwo; Rodziny i gospodarstwa rodzinne; Tożsamości podstawowe i zależne. 6. Podsumowanie: Edukacja antropologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i zakres nadzoru korporacyjnego; 2. Specyfika audytu wewnętrznego; 3. Audyt wewnętrzny a nadzór korporacyjny; 4. Analiza porównawcza praktyk w obszarze audytu wewnętrznego w brytyjskich i polskich spółkach giełdowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Charakterystyka autyzmu. 1. Zapowiedź: wczesne oznaki autyzmu; 2. Zbieranie: pasje i obsesje; 3. Jedz, pij i bądź wybredny: problemy żywieniowe; 4. Dźwięki ciszy: mit milczenia; 5. W dowolnym dniu: trudne zachowania; 6. DNA Disneya: echolalia i trudności językowe; 7. Niezgoda na dojrzewanie płciowe: dorastanie i seksualność; 8. Meteorolog: zmienne nastroje; 9. Język miłości w autyzmie: wyrażanie czułości; 10. Wyznania zabójcy gekonów: lekcja o śmierci i stracie. Część II. Edukacja. 11. Teorie na temat piramid: wybór interwencji; 12. Sport widowiskowy: zaangażowanie rodzica w edukację; 13. Dziesięć sposobów na wspieranie ucznia z autyzmem; 14. Zaplanowany smutek: plany nauczania indywidualnego; 15. Idziemy naprzód: okresy przejściowe w edukacji; 16. Dzień Niepodległości: korzystanie z toalety i higiena osobista; 17. Mówisz, że chcesz być ekspertem: zgłębianie wiedzy o autyzmie. Część III. Życie rodzinne. 18. Plan A: zaakceptować plan „M”; 19. Banda braci: relacje w rodzeństwie; 20. Autyzm w drugim stopniu: wiele możliwości w rodzinie; 21. Krzyżówki: dbanie o małżeństwo; 22. Konflikty i dochodzenie do porozumienia: agresja, samookaleczanie i inne trudności; 23. Mama wykraczająca poza normy: życie na granicy; 24. To jest ta pora roku: święta; 25. Podróże: w drodze z autyzmem; 26. Możesz być rodzicem dziecka autyzmem, jeśli; 27. Krok po kroku: miara postępów; 28. Często zadawane pytania: podręcznik samoobrony. Część IV. Relacje społeczne. 29. „Czy neandertalczycy polują na mamuty, tak jak my się modlimy?”; 30. Zakupy do utraty tchu: cierpienie w Walmarcie; 31. Cała prawda: co i kiedy powiedzieć; 32. Olimpiada autystyczna: bieg na 100 metrów przez parking; 33. Syrop z cebuli: interakcje z lekarzami. Epilog: Prawdziwa mama. Załącznik: Włączenie ucznia z autyzmem – zróżnicowany plan prowadzenia lekcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Struktura książki? Podręcznik; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Kto w rzeczywistości napisał ten podręcznik? O czym trzeba pamiętać, kiedy posługujemy się pomysłami z tej książki. Rozdział 1. Wprowadzenie: Mogę mieć pytania; Lektura tej książki; To podręcznik; Pisanie w tej książce; Praktyka zaznaczania tego, co jest prawdą; Strona z ćwiczeniami; Przedstawianie się; Mocne strony i talenty; Autyzm to jedna z moich cech; Czym jest autyzm? Dlaczego autyzm? Czy urodziłem się z autyzmem? Z myślą o starszych czytelnikach; Samowiedza; Autyzm i samowiedza; Neuroróżnorodność; Wyrażenia opisujące mnie i autyzm: „tożsamość przede wszystkim” ...; Więcej informacji o wyrażeniach opisujących mnie i autyzm: „osoba przede wszystkim”; Dobór słów nie ma dla mnie znaczenia; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zaznaczanie tego, co jest prawdą; Podręcznik wymaga twojej współpracy i pomocy; Co zrobić, jeśli młody czytelnik chce zaznaczyć wszystkie opcje albo nie zaznaczy żadnej? Zachęć czytającego, by za pomocą kawałka papieru wskazywał istotny fragment, przysłaniając resztę tekstu, co pomoże mu się skupić; Wybierz strony do przeczytania; Jak to powiedzieć? Język: „osoba przede wszystkim” i „tożsamość przede wszystkim”. Rozdział 2. Doświadczenie zmysłowe: Pięć zmysłów; Głośne lub niespodziewane dźwięki; „Ciche” dźwięki, których inni nie słyszą; Dotyk; Powonienie; Wzrok; Smak; Ból fizyczny; Manieryzmy ruchowe: jak to robię? Manieryzmy ruchowe: dlaczego to robię? Zrozumieć manieryzmy ruchowe; Z myślą o starszych czytelnikach; Tiki; Ból emocjonalny; Współczucie emocjonalne; Samookaleczanie; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Strefa ciszy; Ograniczanie stymulacji wzroku; Kontrolowanie stymulacji słuchu; Kierowanie stymulacją dotyku; Zapachy; Stymulacja sfery oralnej i narządów artykulacyjnych; Jedzenie; Preferencje wizualne i rozpraszanie uwagi; Manieryzmy ruchowe; Ocena integracji sensorycznej; Ból fizyczny; Współczucie emocjonalne; Tiki; Samookaleczanie. Rozdział 3. Sposoby myślenia: Szczególne zainteresowania; Szczegóły; Sposoby uczenia się; Perfekcjonizm; Perfekcjonizm a robienie wszystkiego, na co cię stać; Rutyna i przyzwyczajenia; Zmiany; Planowanie może pomóc mi być elastycznym; Zmiany w ostatniej chwili; Z myślą o starszych czytelnikach; Skupianie się i niepodzielność uwagi; Uwaga i wielozadaniowość; Rozpraszanie uwagi; Organizacja; Co to znaczy „uczyć się na błędach”? Plan siedmiu kroków: kiedy znajdę błąd; Niepewność; Dla rodziców i nauczycieli; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Potrzeba odnoszenia sukcesów; Błędy; Ocena; Codzienna nieformalna ocena; Brak konsekwencji; Nauka oparta na bodźcach wizualnych; Plan; Sześć przykładów planów. Rozdział 4. Talent i twórcze wyrażanie siebie: Muzyka; Teatr; Rysowanie; Malowanie; Fotografowanie i kręcenie filmów; Pisanie; Komiksy; Majsterkowanie i robótki ręczne; Gotowanie; Projekty mechaniczne; Komputery, tablety i inne technologie; Wiele innych sposobów; Z myślą o starszych czytelnikach; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Dlaczego uważasz, że kreatywne wyrażanie siebie jest ważne? W jaki sposób rodzice mogą wpłynąć na rozwój talentu swojego dziecka? Czy masz jakieś inne refleksje na temat osób z autyzmem i talentów? Jakie jest twoje osobiste doświadczenie związane z rozwijaniem swojego talentu? Rozdział 5. Ludzie: Ludzie; Członkowie mojej rodziny; Więcej informacji o członkach mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w domu; Drzewo genealogiczne mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w szkole; Inni ważni ludzie; Zwracanie uwagi na więcej niż jedną osobę; Bezpieczeństwo; Więcej o bezpieczeństwie; Przyjaciele; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Wpisywanie nowych osób do planu; Posługiwanie się kalendarzem; Zapisywanie planu wydarzeń, gdy spodziewasz się gości; Goście, którzy zostają na noc; Rodzice poza domem; Rozumienie zmian zachodzących w rodzinie; Nauczyciel na zastępstwie; Zapisywanie historyjek społecznych; Historyjka społeczna: dni, kiedy mamy zastępstwo; Wyrabianie nawyku proszenia o pomoc. Rozdział 6. Rozumienie: Kontakt wzrokowy; Słowa: znaczenie dosłowne i przenośne; Więcej przykładów wyrażeń o znaczeniu przenośnym; Język ciała i mimika twarzy; Więcej informacji o języku ciała i mimice twarzy; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających stan szczęścia; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających smutek; Zrozumienie mojej mimiki twarzy; Trudności w rozumieniu ludzi; Lepiej rozumieć ludzi; Zrozumieć, o co im chodzi; Wyłączanie się; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ogromna przepaść między mówieniem a rozumieniem; Przyjrzyj się bliżej; Kontakt wzrokowy; Dobór słów; Tempo i pauzy; Bądź świadomy czynników rozpraszających uwagę; Kształtowanie czasu na słuchanie; Język ciała; Zapisz to; Wyłączanie się. Rozdział 7. Myśli: Czym są myśli? Kto myśli? Marzenia to myśli; Obawy to myśli; Wyobraźnia: świat fantazji; Myśli innych ludzi; Kto zna moje myśli? Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Założenia; Komiksowe rozmówki; Rozdział 8. Komunikacja: Komunikacja za pomocą mowy jest naturalna dla wielu ludzi; Komunikacja nie zawsze przychodzi łatwo; Proces komunikacyjny; Ubieranie myśli w słowa; Jak rozpocząć zdanie; Pewność, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Z kim się komunikować? Słuchanie i odpowiadanie na to, co ktoś mówi; Dlaczego rozmowa może wprawiać w zakłopotanie; Mówić dużo; Zadawać to samo pytanie; Milczeć; Style wypowiadania się; Zakończenie rozmowy; Mówienie do siebie; Proszenie o pomoc; Bycie szczerym i uprzejmym; Więcej o byciu szczerym i uprzejmym; Poczucie humoru; Więcej o poczuciu humoru; Dlaczego ludzie się śmieją, kiedy nie żartuję; Komunikacja poprzez sztukę; Z myślą o starszych czytelnikach; O co chodzi z tą całą komunikacją? Nieporozumienie; Co powinienem robić, jeśli doszło do nieporozumienia? Skąd mam wiedzieć, że mam coś do zakomunikowania? Kategoria pierwsza: wyrażanie potrzeby zmiany (na lepsze); Co może się zdarzyć, gdy poproszę o pomoc? Kategoria druga: pozytywne doświadczenia i wyrażanie wdzięczności; Kategoria trzecia: dzielenie się pomysłami, myślami i uczuciami; Komunikacja: istnieją możliwości wyboru! Odkryj ulubiony sposób na rozmowę; Komunikuj się szczerze i życzliwie; Upominanie się o swoje prawa; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Język i komunikacja to dwie różne sprawy; Mowa nie świadczy o tym, że dziecko jest komunikatywne; Znaczące różnice pojawiają się już we wczesnych latach; Dokonaj oceny rozwoju mowy i języka; Korzystaj z tej książki; Eksperyment z pisaniem odręcznym lub na komputerze; Dostarczaj wskazówek wizualnych; Proszenie o pomoc, przy mojej błękitnej bufiastej kurtce; Wypróbuj to! Ułatw rozmowę; Korzystaj z formuł komunikacyjnych; Strony stworzone „z myślą o starszych czytelnikach”. Rozdział 9. Szkoła: Różne rodzaje szkół; Świadomość tego, co się dzisiaj stanie; Miejsce do pracy; Moje własne biuro; Więcej informacji o moim własnym biurze; Dlaczego może być trudno pracować samodzielnie; Bycie samodzielnym i zorganizowanym w systemie pracy; Wskazówki pisemne; Świadomość tego, co jest najważniejsze; Pisanie odręczne; Wykorzystywanie moich szczególnych zainteresowań; Technologia; Prace szkolne; Czas wolny; Wiedzieć więcej o czasie wolnym; Zasady; Więcej o zasadach; Praca domowa; Dobre oceny; Więcej informacji o dobrych ocenach; Strefa ciszy; Uczenie innych dzieci o mnie; Co myślę o szkole; Z myślą o starszych czytelnikach; IN (indywidualne nauczanie); IN: co i kto? Moja lista na spotkanie na temat IN; Informacje, jakich potrzebuje zespół do spraw IN; Formularz komunikacyjny IN; Więcej informacji na temat zespołu do spraw IN; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Środowisko edukacyjne; Pamiętaj o planie! Problemy w nabywaniu umiejętności samodzielnej pracy; Osobisty asystent; Tworzenie biura; Jak mam stosować tryb pracy, by nauczyć dziecko pracować samodzielnie? Zapewnianie wskazówek pisemnych; Pisemne wskazówki można też stosować w domu; Organizowanie miejsca pracy, przyborów i materiałów; Modyfikowanie arkuszy; Zadania z wykorzystaniem papierowych teczek; Satysfakcja i motywacja ucznia; Włączanie szczególnych zainteresowań; Konspekty, rysunki, modele, notatki i mapy; O tworzeniu mapy umysłu; Jak stworzyć mapę umysłu; Dziewięć sposobów adaptowania lekcji; Instrukcje grupowe; Komputer: środki bezpieczeństwa; Praca domowa; Jakie są najważniejsze umiejętności, których powinienem nauczyć dziecko? Strefa ciszy; Dlaczego on taki jest? Programy, które uczą rówieśników o różnicach; Rozmawianie o autyzmie i twoim dziecku; Autentyczne uczestnictwo w IN. Rozdział 10. Przyjaciele: Kim jest przyjaciel? Zabawa; Zabawa na niby; Zabawa na świeżym powietrzu; Bieganie i inne umiejętności motoryczne; Wygrywanie i przegrywanie; Bycie dobrym graczem; Drużyny; Przyjaciel przychodzi do mnie do domu; Dogadywanie się z przyjacielem; Bycie przyjacielskim; Zastanawiam się, dlaczego; Czy przyjaciele powinni wiedzieć o autyzmie? Szukanie autystycznych przyjaciół; Przyjaciel-zwierzątko; Mieć mentora; Przyjaciele i internet; Z myślą o starszych czytelnikach; Przyjaciele, których znamy osobiście; Znajomi; Kim jest znajomy z sieci? Czy znajomi z internetu nie są niebezpieczni; Odpowiedzialność podczas czatowania; Sześć zasad dotyczących znajomych z sieci; Dlaczego nawiązywanie kontaktów w sieci może być łatwiejsze; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zacznij od szacunku; Ocena; Zbadaj, co jest fajne z perspektywy twojego dziecka; Ocena 1: Co jest fajne? Oceń poziom komfortu społecznego; Ocena 2: Poziom komfortu społecznego; Zapewnij niezbędną strukturę; Ocena 3: Struktura; Wzór na udane doświadczenie społeczne; Pomocnicy z grupy rówieśniczej i inne formy współpracy; Indywidualizacja wydarzenia towarzyskiego: duże przyjęcie nie zawsze jest przyjemne! Historyjki społeczne; Wszyscy jesteśmy w tym razem; Prawdziwi przyjaciele; Grupy społeczne; Ostatnie słowo o rozwoju społecznym; Przyjaciele-zwierzęta; Bezpieczeństwo w Internecie: apel. Rozdział 11. Mieć zły humor: Odczuwanie emocji; Nazywanie emocji; Odczuwanie niepokoju; Co się dzieje, kiedy odczuwam niepokój; Robić na przekór; Robienie sobie krzywdy; Robienie krzywdy innym; Odczytywanie emocji innych ludzi; Emocjometr dla mojego rodzica; Emocjometr dla mnie; Doradztwo; Czuć się lepiej; Z myślą o starszych czytelnikach; Wyrażanie emocji; Co to znaczy, gdy ktoś mówi, że; Te wyrażenia mogą wejść w nawyk; Co naprawdę mogą oznaczać nawykowe wyrażenia; Depresja; Dlaczego powinienem powiedzieć komuś, że mam depresję? Co robić; Wybierz jeden albo kilka sposobów komunikowania się z tej listy; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Zapobieganie; Samoakceptacja; Podczas ataku; Po ataku; Uważaj przy wychodzeniu z pociągu; Korzystanie z emocjometru; Ponowna ocena; Ogranicz stymulację zmysłową; Częste przerwy; Strefa ciszy; Doradztwo; Środki farmakologiczne; Specjalna wzmianka o dorastaniu; Depresja i lęk. Rozdział 12. Szczęście – poczucie dobrostanu: Czym jest szczęście? Ćwiczenie mięśnia sercowego; Rozciąganie; Relaks; Sen; Zdrowa dieta; Bycie uprzejmym; Czym jest szacunek? Wszyscy są jednakowi; Czy na świecie istnieją inne osoby autystyczne? Jak wiele osób z autyzmem mieszka w moim województwie lub kraju? Dopasowanie się lub bycie tym niepowtarzalnym sobą; Wdzięczność; Mówienie o tym, jak się czuję; Jak się dzisiaj czuję (przykład codziennego formularza komunikacyjnego do wykorzystania w szkole); Więcej o szczęściu; Z myślą o starszych czytelnikach; Słowa wyrażające szczęście; Więcej o relaksie; Więcej o ćwiczeniach; Dlaczego ćwiczenia fizyczne tak pomagają? Stwórz plan aktywności fizycznej; Akceptacja; Przebaczenie; Wdzięczność; Po co odczuwać i wyrażać wdzięczność? Odwaga; Życzliwość; Związki; Więcej o związkach; Miłość; Wiara; Żyj tylko jednym dniem; Więcej o życiu tylko jednym dniem; „Wzloty i upadki”; Pozytywne nastawienie; Wypracowanie pozytywnego nastawienia; Żyj pełnią życia; Sprawiać, by świat był lepszym miejscem; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ćwiczenia; Relaks; Dieta; Sen; Badania na temat szczęścia; Autorzy ilustracji i inni; Podziękowania; O autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Labirynty Psychologii / red. nauk. Jerzy Siuta)
1. Psychologia wobec pojawiających się koncepcji jednolitej wiedzy. Parafraza dyskusji. 2.Fenomenologia:wyzwanie dla psychologii eksperymentalnej. Parafraza dyskusji. 3.Pół wieku behawioryzmu. Parafraza dyskusji. 4.W stronę nauki o sobie. Parafraza dyskusji. 5.Behawioryzm
jako filozofia psychologii.Parafraza dyskusji. 6.Po glądy na naturę człowieka.Parafraza dyskusji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
e-ISBN: 978-83-233-8649-0 Seria: ZMIANY ORGANIZACYJNE W INSTYTUCJACH RYNKU PRACY Badania, których wyniki prezentuje niniejszy tekst zostały zrealizowane w ramach projektu badawczego Zmiany organizacyjne w instytucjach rynku pracy, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny (Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich 2004–2006). Celem programu było dokonanie, w oparciu o wcześniejszą diagnozę, zmian organizacyjnych i modyfikacji w sposobie funkcjonowania urzędów pracy, mających na celu doskonalenia ich działania. Badanie osób bezrobotnych (korzystających z usług urzędów pracy) miało być właśnie elementem wspomnianej diagnozy istniejącego stanu rzeczy, miało dostarczyć informacji niezbędnych dla zaprojektowania działań w celu dokonania zmian organizacyjnych, prowadzących do bardziej efektywnego funkcjonowania powiatowych urzędów pracy. Obok badań nad bezrobotnymi, zrealizowane zostały także w ramach wspomnianego projektu badania nad pracodawcami, instytucjami i organizacjami rynku pracy, a także personelem powiatowych urzędów pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Czas i powinności. 2. Biblioteczna wartość nadana. 3. Bibliotekarstwo w stanie ewolucji. 4. Biblioteczne strategie. 5. Konsorcja biblioteczne. 6. Kierownik biblioteki. 7. Biblioteczne rekomendacje i filtracje. 8. Komunikacja elektroniczna: język - odbiorca. 9. Flirt literatury z maszyną turinga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(EIDOS / Uniwersytet Jagielloński)
Spotkanie z Dawkinsem: wyznanie osobiste: 1. Samolubny gen: darwinowski obraz świata: Postać Dawkinsa; Nowe podejście- Karol Darwin; Mechanizm dziedziczenia- genetyka według Mendla; Odkrycie genu; Rola DNA w genetyce; Podejście Dawkinsa- samolubny gen; Rzeka genów: poznawanie darwinowskiego świata; 2. Ślepy zegarmistrz: czy ewolucja wyklucza istnienie Boga? Nauki przyrodnicze nie prowadzą ani do ateizmu, ani do chrześcijaństwa; Bóg jako hipoteza wyjaśniająca, Przypadek Wiliama Paleya; Poglądy religijne Karola Darwina; Reakcja chrześcijańskie na poglądy Darwina; 3. Dowód i wiara: miejsce faktów w nauce i w religii: Wiara jako ślepe zaufanie?; Czy ateizm jest wiarą?; Czy wiara chrześcijańska jest irracjonalna?; Problem radykalnej zmiany teorii w nauce; Retoryczna obrona ateizmu; 4. Darwinizm kulturowy? Osobliwa "nauka" o memach: Pochodzenie memów; Czy rozwój kulturowy ma charakter darwinowski? Czy memy naprawdę istnieją?; Chybiona analogia pomiędzy memem a genem; Nadmiarowość memu; Bóg jako wirus?; 5. Nauka a religia: dialog czy intelektualne ustępstwo? Wojna nauki z religią; Prowincjonalny, średniowieczny kosmos zinstytucjonalizowanej religii; Doznanie zachwytu i trwogi; Umysł Boga; Tajemnica, szaleństwo i bezsens
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama a teorie kultury; telewizja a postmodernizm. Negocjacyjny charakter odbioru tekstów telewizyjnych; Muzyczne teledyski i telewizyjne reklamy jako teksty postmodernistyczne. Migotanie znaczeń w nowoczesnych tekstach promocyjnych; Tradycyjna reklama telewizyjna a postmodernistyczny tekst promocyjny - podobieństwa, różnice, klasyfikacje; Młodzież jako odbiorca telewizyjnych reklam i muzycznych teledysków; Młodość, młodzież, młodzieńczy bunt jako kategorie kulturowe; Koaktywna perswazja w tekstach promocyjnych skierowanych do młodzieży; Budowanie przekazu perswazyjnego; Dyskursywna analiza zawartości tekstów wyrażonych w języku buntu; Kilka ciekawych tekstów perswazyjnych i co z nich wynika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Całe życie w Sieci / red. Barbara Szmigielska. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. - 313 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
Rola Internetu w biegu życia ludzkiego; Wiedza dziecka na temat komputera i Internetu; Aktywność w Internecie podejmowana przez dzieci w wieku przedszkolnym; Analiza stron internetowych dla najmłodszych z punktu widzenia ich rozwoju; Cyberedukacja seksualna i cyberseks młodzieży; Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni Internetu; Rola Internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów; Wirtualne wspólnoty kobiet na forach internetowych jako źródło wsparcia w przygotowaniu do macierzyństwa; Komunikacja polskich emigrantów z rodzina za pośrednictwem Internetu; Wirtualny seks i zdrada w ocenie osób dorosłych; Internet z perspektywy rozwoju w wieku starczym; Ludzie starzy w świecie wirtualnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Wstęp; 2. Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy; 3. Czym jest cyberprzemocy?; 4. Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy; 5. Co mogą zrobić rodzice; 6. Co mogą zrobić nauczyciele; 7. Prawa i procedury.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Idea społeczeństwa obywatelskiego na przełomie XX/XXI wieku: Współczesny kształt idei społeczeństwa obywatelskiego; Społeczeństwo obywatelskie w dyskursie opozycji demokratycznej w Europie Środkowej; O podmiotowości społeczeństwa - idea społeczeństwa obywatelskiego w pracach Adama Michnika; Koncepcja obywatelskiego według Jacka Kuronia; Fenomen narodzin społeczeństwa obywatelskiego w Polsce okresu schyłkowego komunizmu. Mirosława Dzielskiego koncepcja "odrodzenia ducha - budowy wolności"; Społeczeństwa obywatelskie a demokracja; Religia, człowiek a społeczeństwo obywatelskie. CZ. II Poziom rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Europie: Główne przeszkody w realizacji idei społeczeństwa obywatelskiego; Rozwój społeczeństwa obywatelskiego w Polsce po 1989 roku; Społeczeństwo polskie a oświata: spostrzeżenia w warunkach polskich; Społeczeństwo obywatelskie w Niemczech; Sektor non profit jako jeden z elementów kształtowania się społeczeństwa obywatelskiego w Czechach i na Węgrzech po 1989 roku; Społeczeństwo obywatelskie na Słowacji; Społeczeństwo obywatelskie na Ukrainie: trudna droga do wolności; szanse rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w krajach Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej / pod red. Maria Kocójowa ; Zeszyt 7[9] 2004)
1. Modele wyszukiwania informacji 2. Koncepcje interfejsu użytkownika 3. Interfejsy dialogowe 4. Modelowanie dialogu wyszukiwawczego 5. Wiedza systemu o użytkowniku jako podstawa prowadzenia dialogu wyszukiwawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej