Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(14)
Autor
Knapp Julie
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Maria
(1)
Bowers Keri
(1)
Bullock Claire
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Colina Donatella
(1)
Delahooke Mona
(1)
Delaney Tara
(1)
Domagała Aneta
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filipiak Maja
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lara Joanne
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Micheli Enrico
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schaffer David Reed (1946- )
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Smith Myles Brenda
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wiśniewska Aleksandra
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Autyzm
(12)
Dziecko autystyczne
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Dziecko
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Mowa
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Nastolatki
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Zespół ADHD
(2)
Życie codzienne
(2)
Aparaty słuchowe
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza surdologopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Epidemie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głuchoniemi
(1)
Intersubiektywność
(1)
Język dziecka
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Narząd słuchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami mowy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pisanie
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychoseksualny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój seksualny
(1)
Samodzielność
(1)
Seksualność
(1)
Socjologia
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Style poznawcze
(1)
Surdologopedia
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(16)
Medycyna i zdrowie
(11)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Lepiej poznać i zrozumieć ADHD; Rozdział 2. Pomysły dla rodziców; Rozdział 3. Pomysły dla nauczyciela; Rozdział 4. Pomysły dla młodego człowieka; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Percepcja ciała; 2. Koordynacja dynamiczna i równowaga; 3. Sprawność manualna kończyn górnych; Aneks. Materiały do kopiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Zrozumienie programu Autism Movement Therapy® 1. Korzyści płynące z programu muzyczno-ruchowego: Muzyka i ruch pomagają rozwijać podstawowe umiejętności; „Uśmiech!”; Łatwość i przyjemne z natury aspekty Autism Movement Therapy; Podróż Shoshany; Czym jest Autism Movement Therapy? Wielkie marzenia, wielkie cele; Istota mózgu: czym do licha jest neuroplastyczność? Nasze mózgi jak komputery; Ciało modzelowate zrozumienie lewej i prawej półkuli mózgu; Kora mózgu: autostrada informacji; Dowód sukcesu; Dalajlama, mózg i medytacja. 2. Jak wygląda sejsa Autism Movement Therapy®? Dołączenie do grupy rówieśników spoza spektrum autyzmu a Autism Movement Therapy; Pierwsze kroki; Podnoszenie poprzeczki wymagań; Potrzeba lepszej jakości życia; Autism Movement Therapy: 45-minutowa sesja; Rozłóżmy to na czynniki pierwsze. 3. Muzyka i ruch w każdym języku: Co wiemy o muzyce; Pianista Timothy Drury o tym, czemu muzyka to matematyka; Chiny i muzyka; Bujanie się do rytmu – ciekawostki o muzyce; Muzyka to matematyka – podsumowanie. Część II. Zachowanie – zachowanie – zachowanie oraz znaczenie nauczania umiejętności społecznych 1. Zachowanie – zachowanie – zachowanie: Jak powinien wyglądać plan Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Czym jest system Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Określenie funkcji zachowania; Wdrażanie strategii PBS: elementy – „Wielka Trójca”. 2. Umiejętności społeczne. Ty tańczysz, więc ja też: Niezaprzeczalny fakt; Na początku było niewystarczające zrozumienie społeczne…; Ustal według stopnia ważności, jakie są największe problemy na drodze do sukcesu; Przewidywalności zajęć AMT pomaga rozwijać pewność siebie; Uczestnicy zajęć AMT robią niezwykłe postępu; Odnoszenie się do innych uczestników zajęć i sytuacji społecznych; Stanie na kropce: miejsce startu; Modelowanie zachowań z wykorzystaniem techniki wideo: pokaż mi zamiast mówić; Powtórzmy podstawowe cechy charakterystyczne umiejętności społecznych; A teraz wyjdź z domu i działaj! Podsumowując; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: Część I. Choroba Alzheimera jako choroba otępienia. 1: Choroba Alzheimera w świetle aktualnych kryteriów diagnostycznych; 2: Obraz kliniczny i diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o późnym i wczesnym początku. Część II. Komunikacja językowa i jej zaburzenia w chorobie Alzheimera. 3: Mowa w chorobie Alzheimera; 4: Zaburzenia językowych sprawności systemowych w chorobie Alzheimera; 5: Zaburzenia sprawności dialogowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka; 6: Zaburzenia sprawności monologowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 7: Zaburzenia językowej sprawności społecznej i sytuacyjnej w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego; 8: Komunikacja pisemna w chorobie Alzheimera; 9: Neuropsychologiczna diagnoza funkcji poznawczych i językowych w chorobie Alzheimera; 10: Diagnostyka różnicowa afazji pierwotnej postępującej w przebiegu choroby Alzheimera. Część III. Usprawnienie komunikacji językowej w chorobie Alzheimera. 11: Niefarmakologiczne metody terapii w chorobie Alzheimera; 12: Terapia pośrednia w otępieniu. Programy terapii; 13: Bariery w terapii pośredniej. Problemy w komunikowaniu się z chorym; 14: Memory books w opiece logopedycznej nad pacjentem z chorobą Alzheimera. Zastosowanie w terapii pośredniej; 15: Memory books w terapii bezpośredniej. Wskazania do pracy logopedycznej; 16: Terapia bezpośrednia. Wykorzystanie metody zanikających podpowiedzi i bezbłędnego uczenia się; 17: Stymulowanie aktywności językowej chorego. Rodzaje ćwiczeń językowych w ramach terapii bezpośredniej; 18: Terapia pacjentów z wariantem logopenicznym afazji pierwotnej postępującej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część pierwsza - Zrozumieć zachowania Rozdział 1. Poznawanie ukrytych korzyści adaptacyjnych związanych z zachowaniem Rozdział 2. Z góry na dół czy z dołu do góry? Zanim zareagujemy na zachowania musimy zrozumieć jego źródła Rozdział 3. Różnice indywidualne Część druga - Rozwiązania Rozdział 4. Poczucie bezpieczeństwa to punkt wyjścia Rozdział 5. Zająć się tym co leży u podstaw zachowania: oddolna praca nad trudnościami Rozdział 6. Praca nad trudnościami: od oddolnej do odgórnej Część trzecia - Neuroróżnorodność, trauma i spojrzenie w przyszłość Rozdział 7. Zachowania w przypadku autyzmu i neuroróżnorodności: Ostrożnie! Rozdział 8. Wsparcie w przypadku trudności behawioralnych u dzieci doświadczających toksycznego stresu i traumy Rozdział 9. Nadzieja na przyszłość. Teraz mnóstwo pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne; Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo – uściślenie terminologiczne; Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej; Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD – diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD; Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie; Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – propozycja modelu badania; ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – zależności, współwystępowanie, różnicowanie; ASD a epilepsja; Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu; Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD; ESDM (Early Start Denver Model) – wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD; Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu – podstawowe cele i strategie pracy; Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego; Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD; Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD; Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. Niepełnosprawność intelektualna – wprowadzenie do problematyki 1.1. Zarys problemów 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną ROZDZIAŁ 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ROZDZIAŁ 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga 3.3. Masaż logopedyczny 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (PDD – Pervasive Developmental Disorders) ROZDZIAŁ 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ROZDZIAŁ 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju. DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD) 1. Zaburzenie ze spektrum autyzmu - kryteria diagnostycze, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne 2. Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo - uściśnienia terminologiczne 3. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD - porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej 4. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD - diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD 5. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu 6. Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie 7. Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi - propozycja modelu badania 8. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetważania słuchowego - zależności, współwystępowanie, różnicowanie 9. ASD a epilepsja 10. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu 11. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD 12. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD 13. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu - podstawowe cele i strategie pracy 14. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego 15. Wspomagające i alternatywnemetody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD 16. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD 17. Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? 2. Unikaj protekcjonalnego tonu. 3. Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy. 4. Stosuj neutralny język. 5. Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! 6. Zrezygnuj ze słowa "normalny". 7. Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu. 8. Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu". 9. Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby. 10. Mów do rodziców po imieniu. 11. Przystosowanie języka i sposobu mówienia. 12. To, co mówisz, traktujemy dosłownie. 13. Sarkazm. 14. Etykietowanie związane z funkcjonowaniem. 15. Niewerbalny i prewerbalny. 16. Schematy myślowe. 17. Pozory mogą mylić. 18. Triada upośledzeń. 19. Nie każdy ma wyjątkowy talent. 20. Autyzm to schorzenie neurologiczne. 21. Osoba, a nie pacjent z autyzmem. 22. Nie ma powodu do rozpaczy. 23. Autysta jako zagadka. 24. Wyraz twarzy. 25. Mowa ciała. 26. Otoczenie. 27. Kontakt fizyczny. 28. Określ czas sekcji terapeutycznej. 29. Proponuj przerwy podczas sesji. 30. Wyjaśnij plan spotkania. 31. Trzymaj się planu. 32. Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych. 33. Nie mów za szybko. 34. Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej. 35. Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział pierwszy. Omówienie: podstawy; Podstawowe założenia; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami; Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych; Mechanizmy działania mózgu; Plastyczność układu nerwowego; Synapsa; Stymulacja sensoryczna; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji; Kojarzenie różnych modalności; Oddziaływanie odśrodkowe; Sensoryczne sprzężenie zwrotne; Procesy hamowania; Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziomy funkcjonowania od środkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy; Pień mózgu; Móżdżek; Jądra podstawne; Stara kora lub układ limbiczny; Kora nowa; Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy; Układ dotykowy; propriocepcja; Układ słuchowy; Węch; Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji; Neuronalny poziom organizacji; Sekwencja rozwojowa; Mięśnie i ich główny receptor; Mechanizmy posturalne i sterowanie z zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej; Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych; zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne; Współkurcze mięśni antagonistycznych; Napięcie mięśniowe; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Integracja funkcji obu stron ciała; Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje; Stymulacja dotykowa; Stymulacja przedsionkowa; Inne bodźce proprioceptywne; Reakcja przystosowawcza; Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu; Badania poświęcone układowi nerwowemu; Program korekcyjny. Rozdział jedenasty. Apraksja Rozwojowa: Rozwój i natura praksji; Opis zespołu; Zagadnienia neurologiczne; Plan i zasady terapii; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka; Hipoteza dwoistego trybu widzenia; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obronność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne; Kwestie rozwojowe; Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu; Kwestie teoretyczne; Inne funkcje prawej półkuli; Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: natura zespołu; Neuronalne podstawy słuchu i języka; Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy; Nieustalenie preferencji ręki; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej; Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej; Czynniki budujące samodzielność; Poszukiwania z przewodnikiem; Uporządkowanie poszukiwania; Podobieństwo pomiędzy psychoterapią a terapią SI. Bibliografia. Indeks. Spis ilustracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2018. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Zawiera: Od autorki. Wstęp. Część pierwsza: 1. Z historii badań nad autyzmem; 2. Przyczyny i neurofizjologia; 3. Wczesne objawy; 4. Testy przesiewowe; 5. Rozwój psychomotoryczny; 6. Mapy mózgu i ich powiązanie z ciałem; 7. Mechanizmy obronne. Autostymulacje i stereotypie ruchowe; 8. Wokół diagnozy autyzmu. Część druga: 1. Integracja sensoryczna i układy zmysłowe; 2. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 3. Specyfika przetwarzania sensorycznego; 4. Zachowania komunikacyjne i rozwój mowy. Nadwrażliwość kompleksu ustno-twarzowego; 5. Kształtowanie wspólnego pola uwagi; 6. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Część trzecia: 1. Specyfika terapii integracji sensorycznej w autyzmie; 2. Terapia wstępna. Zabawy i ćwiczenia sensomotoryczne; 3. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego; 4. Wspomaganie zdolności komunikacyjnych i rozwoju mowy; 5. Stymulacja rozwoju umiejętności oralno-motorycznych; 6. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego, strategie terapeutyczne, wskazania i zalecenia. Modyfikacja środowiska. Bibliografia. Spis rycin. Aneksy: 1. Lista wybranych narzędzi diagnostycznych do wczesnego wykrywania autyzmu; 2. Fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci z autyzmem oraz ich rodzin; 3. Proponowany zestaw pomocy i przydatnych akcesoriów; 4. Lista pomocy i akcesoriów; 5. Przydatne strony internetowe; 6. Ryciny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp. 1. Receptory: 1.1. Rodzaje i lokalizacja receptorów. 2. Zmysły i ich rola: 2.1. Zmysł czucia; 2.2. Układ przedsionkowy (zmysł równowagi); 2.3. Zmysł słuchu; 2.4. Zmysł wzroku; 2.5. Zmysł powonienia; 2.6. Zmysł smaku; 2.7. Synestezja. 3. Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii układu nerwowego: 3.1. Odśrodkowy układ nerwowy; 3.2. Obwodowy układ nerwowy; 3.3. Autonomiczny układ nerwowy. 4. Rozwój wewnątrzłonowy. Rozwój układu nerwowego: 4.1. Początki rozwoju wewnątrzłonowego; 4.2. Początkowe fazy rozwoju układu nerwowego; 4.3. Dalszy rozwój układu nerwowego. 5. Odruchy: 5.1. Łuk odruchowy i jego składowe; 5.2. Podział odruchów; 5.3. Noworodkowe i niemowlęce odruchy bezwarunkowe; 5.4. Reakcje prostowania; 5.5. Reakcje równowagi. 6. Napięcie mięśni: 6.1. Regulacja napięcia mięśniowego; 6.2. Zaburzenia napięcia mięśni; 6.3. Ocena napięcia mięśniowego. 7. Sensomotoryczny rozwój dziecka: 7.1. Geneza i koncepcje ruchu; 7.2. Rozwój strategii ruchowej; 7.3. Prawidłowy (typowy) sensomotoryczny rozwój dziecka. 8. Neuroplastyczność: 8.1. Pamięć; 8.2. Uczenie się. 9. Stres oraz jego wpływ na zdrowie człowieka i rozwój dziecka: 9.1. Definicja. Rodzaje stresu; 9.2. Powstawanie reakcji stresowej. Drogi przebiegu odpowiedzi na działanie stresorów. Bibliografia. Słowniczek terminów medycznych i skrótów. Spis rycin. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. O ADHD Rozdział II. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko domowe Rozdział III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko szkolne Rozdział IV. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w domu Rozdział V. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w szkole Rozdział VI. Kilka słów o współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi 10. Umiejętności związane z naśladowaniem 11. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 12. Umiejętności językowe związane z mową bierną 13. Umiejętności językowe związane z mową czynną 14. Umiejętności szkolne 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – pojęcie AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi 10. Umiejętności związane z naśladowaniem 11. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 12. Umiejętności językowe związane z mową bierną 13. Umiejętności językowe związane z mową czynną 14. Umiejętności szkolne 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą i inne zachowania; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej