Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(6)
Autor
Frąckiewicz Lucyna
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Paprotna Gabriela
(2)
Szymański Andrzej
(2)
Budniak Alina
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Luber Dorota
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Dziecko
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież
(2)
Bibliotekarstwo
(1)
Edytorstwo
(1)
Gerontologia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Katecheza
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Prawo autorskie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rodzina
(1)
Starzenie się
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wychowanie
(1)
Wydawnictwa
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89032-16-3
1. Cywilizacyjne zagrożenia życia młodego pokolenia i sposoby ich przezwyciężania: Dewiacje wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa śląskiego; Zjawisko subkultur w środowisku młodzieży; Hooligans- młodzi na trybunach stadionów sportowych; Zapobieganie i walka z handlem oraz wykorzystywaniem dzieci; Młodzież- policja- mniejszości narodowe; Przestępczość nieletnich a sytuacja społeczno-gospodarcza regionu; 2. Wieloaspektowość bezpieczeństwa dzieci i młodzieży: Zaspokajanie potrzeb psychicznych dziecka wyznacznikiem jego poczucia bezpieczeństwa w rodzinie; Postawy rodzicielskie stosujących przemoc wobec dzieci; Alkoholizm w rodzinie jako przyczyna niedostosowania społecznego młodzieży; Bezpieczeństwo dzieci a organizacja ich czasu "wolnego" od zajęć szkolnych; Sport jako naturalna forma rozładowania wewnętrznej frustracji dzieci i młodzieży; Rola i znaczenie wychowania chrześcijańskiego w zaspokajaniu potrzeb psychoduchownych młodzieży; Wychowanie religijne jako ochrona przed ryzykiem; Rządowy "program zapobiegania niedostosowaniu społecznemu i przestępczości wśród dzieci i młodzieży" jako istotny element polityki państwa w obszarze przeciwdziałania przemocy i agresji wśród nieletnich- rola policji w jego realizacji; Pozycja Prawna Rzecznika Praw Dziecka; Działalność szkoleniowa centrum szkolenia Policji w zakresie ochrony praw dziecka; Psychologiczne determinanty socjalnego zachowania młodzieży; 3. Zapobiegawcze i kompensacyjne działania wobec dzieci i młodzieży: Mediacja między nieletnim a ofiarą- alternatywną wobec środków tradycyjnych; Informatyczne wspomaganie dydaktyki w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; Działania profilaktyczne Straży Miejskiej miasta Krakowa jako przykład kooperacji instytucji samorządowych na poziomie lokalnym; Posługi religijne w procesie resocjalizacji. Program autorski: grupa samodzielnego funkcjonowania; Odblokować blokowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89032-21-X
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89032-20-1
1. Środki dydaktyczne i ich wykorzystanie w pedagogice: Powszechne wychowanie muzyczne w przestrzeni stosowanych mediów i środków dydaktycznych. 2. Media dydaktyczne w edukacji muzycznej uczniów: Stan posiadania i wykorzystania mediów dydaktycznych na lekcji muzyki w szkole ogólnokształcącej; Nauczyciel muzyki w dobie wielokanałowego (multimedialnego) przekazu informacji; wykorzystanie mediów dydaktycznych w usprawnieniu czynności ucznia podczas realizowania wybranych form aktywności muzycznej. 3. Miejsce i znaczenie mass mediów w kształtowaniu percepcji muzycznej uczniów szkoły ogólnokształcącej. 4. Charakterystyka wybranych mediów oraz propozycje ich wykorzystania w edukacji muzycznej uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89032-25-2
1. Droga życia i posługi Jana Pawła II jako kontekst jego nauczania podczas VII pielgrzymki: Droga Karola Wojtyły do kapłaństwa; Realizacja misji Apostolskiej na Stolicy Piotrowej; Wybrane zagadnienia misyjne z nauczania papieskiego. 2. Idea i praktyka pielgrzymowania Jana Pawła II jako uwarunkowanie jego nauczania w czasie VII pielgrzymki: Pojęcie pielgrzymki w aspekcie chrześcijańskim; Kalendarium pielgrzymek Karola Wojtyły do Ojczyzny; Główne wątki nauczania Ojca Świętego podczas pobytu w Polsce. 3. Aspekty pedagogiczne i duszpasterskie VII papieskiej wizyty w kraju - Jan Paweł II katecheta i pielgrzym nadziei: Tło przemian ustrojowych jako droga misyjna Papieża; Katecheza jako droga sprawowania apostolstwa; Sposoby i środki posługi katechetycznej Ojca Świętego - metodyka katechezy. 4. Wartość edukacyjna katechez Jana Pawła II wygłoszonych do Polaków podczas VII pielgrzymki do ojczyzny: W obronie godności człowieka; Rodzina środowiskiem wychowania do wartości; Solidarność podstawą wyzwolenia człowieka i tożsamości podmiotowej w relacji z Bogiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-88587-27-7
1. Aktualne problemy prawa autorskiego w działalności wydawniczej w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, 2. Odpowiedzialność wydawcy za treść publikacji w orzecznictwie polskim i amerykańskim, 3. Działania public relations w obszarze książki niskonakładowej, 4. Rola bibliotek w marketingu wydawnictw szkół wyższych, 5. Zarządzania nowymi technologiami na rynku wydawniczym publikacji naukowych i fachowych, 6. Wydawanie publikacji Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach na podstawie systemu zarządzania jakością ISO 9001, 7. Standaryzacja małej drukarni offsetowej, 8. Refleksje nad komunikacją interpersonalną w aspekcie psychospołecznych uwarunkowań pracy bibliotekarzy (na przykładzie środowiska osób o szczególnych potrzebach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89032-85-0
Zawiera: 1.Teoretyczno-metodologiczne przesłanki studiów i badań nad zawodem nauczyciela przedszkola: Nauczyciel przedszkola w kontekście pedentologicznym; profesjo twórcza funkcja pedagogiki przedszkolnej; Paradygmaty w pedagogice przedszkolnej i metodologia badań nad zawodem nauczyciela. 2.Specyfika funkcjonowania zawodowego nauczycieli przedszkoli: Sylwetka osobowościowa nauczyciela przedszkola; Wybrane czynniki kształtowania zawodu nauczyciela przedszkola na początku XXI wieku; Role zawodowe nauczycieli przedszkoli. 3.Społeczne oczekiwania wobec nauczycieli przedszkoli: Postrzeganie i usytuowanie zawodu nauczyciela przedszkola w społeczeństwie; Społeczne zapotrzebowanie na pracę nauczycieli przedszkoli; Perspektywy pedagogiczno-społecznej działalności nauczycieli przedszkoli. 4.Warunki pracy nauczycieli przedszkoli: Przemiany społeczno-pedagogiczne jako źródło nowych zadań zawodowych; Wymagania w zakresie rozwoju zawodowego nauczycieli przedszkoli; Niektóre trudności w procesie przygotowania do pracy i realizacji zadań zawodowych nauczycieli przedszkoli. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89032-08-9
Zawiera: R. I Zachowania dewiacyjne młodzieży - uwarunkowania i profilaktyka: Uwarunkowania i profilaktyka zachowań dewiacyjnych młodzieży’ Profilaktyka demoralizacji i przestępczości nieletnich - ujęcie lokalne; Problem uzależnień wśród młodzieży niepełnosprawnej; Zachowania siucydalne dzieci i młodzieży województwa śląskiego w latach 22000-2005; Psychologiczne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci i młodzieży oraz ich profilaktyka. R. II Rodzina i szkoła a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży: Dysfunkcjonalność życia rodzinnego i jej konsekwencje socjalizacyjne dla dzieci i młodzieży; Wartości zagubione w wychowaniu rodzinnym a demoralizacja dzieci i młodzieży; Atmosfera domowa w środowisku rodzinnym a przestępczość dzieci i młodzieży; Udział Straży Miejskiej w realizacji programu profilaktycznego dla szkół gimnazjalnych; Postępowanie nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci oraz młodzieży przestępczością i demoralizacją. R. III Rozwój cywilizacyjny źródeł zagrożeń bezpieczeństwa dzieci i młodzieży: Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w kontekście zagrożeń informacyjno-informatycznych; Zjawisko wtórnego pylenia jako zagrożenie cywilizacyjne dzieci i młodzieży; Zjawisko wtórej emisji PB i Cd jako zagrożenia cywilizacyjne dzieci i młodzieży; Zagrożenia cywilizacyjne i koszty społeczne związane ze spożywaniem alkoholu przez kobiety ciężarne. R. IV W trosce o godne życie, rozwój i wychowanie dziecka: Ochrona i opieka dziecka we współczesności polskiej; Postawy wobec młodzieży marginalizowanej - zadania duszpasterskie; Wyzwania wychowawcze i profilaktyczne epoki mediów; Dzieci dziesięcioletnie i ich uspołecznienie w ruchu drogowym; Problemy współpracy instytucji realizujących programy profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89032-60-7
1. Od przeszłości do przyszłości. Narodziny międzynarodowej współpracy w kształceniu dorosłych; 2. Instytucje pomocy osobom starszym; 3. Kształcenie ustawiczne jako element przygotowania do starości; 4. Od ag izmu- negatywnych stereotypów do dobrej babuni- emocjonalnego wzoru ludzi starych; 5. Projekt "Senior-Seniorowi" jako forma aktywizacji osób starszych w środowisku lokalnym; 6. Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; 7. Perspektywa gen derowa- aktualne wyzwanie dla andragogiki i gerontologii; 8. Ludzie starzy w kulturze indywidualizmu; 9. Konceptualizacja kształcenia osób starszych- płaszczyzna komunikacji andragogiki z gerontologią; 10. Poczucie alienacji u osób starszych; 11. Geragogiczne aspekty w kształceniu asystentów osób starszych; 12. Obszary aktywności seniorów - mity i rzeczywistość; 13. Wolontariat- aktywizacja osób starszych; 14. Elementy psychoanalizy starości na podstawie dzieła Charlotte Herfray "Starość: interpretacja psychoanalityczna"; 15. Aktywność zawodowa osób starszych a warunki bytu i jakość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89032-12-6
1. o potrzebie nowego zarządzania pomocą społeczną; 2. Usługi socjalne użyteczności publicznej- próba zakreślenia obszaru pojęciowego; 3. Przygotowanie do pokonywania obciążenia zawodowego w ramach studiów pracowników socjalnych; 4. Polski system kształcenia zawodowego dla sektora pomocy społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem opieki długoterminowej; 5. Pracownik socjalny pracownikiem wiedzy; 6. Przyszłość pracy socjalnej; 7. Podstawy modelu profesjonalnej pracy socjalnej i systemu kształcenia kadr do zawodu. Kierunki i bariery modernizacji; 8. Kulturowe uwarunkowania zarządzania organizacjami pomocy społecznej; 9. Kariera zawodowa kobiet- menedżerek; 10. Zarządzanie w procesie społeczno-gospodarczym- rola przedsiębiorcy; 11. Praca socjalna w Republice Czeskiej- perspektywy i dylematy edukacji i praktyki; 12. Rekrutacja pracowników socjalnych; 13. Zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym- wybrane aspekty; 14. Zarządzanie usługami opiekuńczo-medycznymi a jakość sprawowanej opieki; 15. Zarządzanie pomocą społeczną w Chorzowie; 16. Pomoc społeczna dla osób starszych- aspekt praktyczny na przykładzie miasta Chorzów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej