Form of Work
Książki
(7)
Status
only on-site
(5)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Author
Borkowska Stanisława
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Popek Stanisław
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Stańczak Małgorzata
(1)
Sękowski Andrzej E
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Zdolności
(7)
Osobowość
(3)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Nauczanie
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Bruner, Jerome Seymour
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Temperament
(1)
Uczenie się
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
9 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-227-1790-3
1. Twórczość - natura zjawiska i płaszczyzny jego rozpatrywania. 2. Osobowość ludzi twórczych. 3. Proces twórczy i jego uwarunkowania osobowościowe i społeczne. 4. Zdolności i uzdolnienia jako niezbędne warunki twórczości. 5. Społeczne uwarunkowania twórczości. 6. Znaki zapytania. 7. Materiały źródłowe. Twórcy i twórczość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14189-1
Cz.I Wybitne zdolności a osobowość, Cz.II Psychospołeczne aspekty edukacji osób zdolnych, Cz.III Diagnoza i identyfikacja wybitnych zdolności, Cz.IV Wybitne zdolne osoby dorosłe, Cz.V Współczesne tendencje w badaniach zdolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-365-7
Zawiera: Wstęp: Dlaczego koncepcja Wygotskiego?; Dlaczego koncepcja Brunera? Cz. I Co wnoszą teorie socjokulturowe Wygotskiego i Brunera do myślenia o zmianie i rozwoju w edukacji?: Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy; Strategie pracy nauczyciela z uczniem: w kierunku budowania rusztowania i wrażliwej kontroli nauczania, negocjowania wiedzy i konstruowania znaczeń; Dziecko-uczeń w teorii socjokulturowej; Nauczyciel i jego rola w perspektywie socjokulturowej; Motywacja uczenia się – kontekst socjokulturowy; Szkolne środowisko uczenia się, reguły kierowania klasą i proces „uczenia się”; Planowanie i organizacja pracy ucznia. Od działania ze wsparciem do działania samodzielnego; Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia. Cz. II Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia: Narzędzia ogólne – strategie generujące uczenie się i umożliwiające opanowanie metody naukowego poznania; Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów w rozwijaniu samodzielności myślenia i działania; pytania – ich znaczenie dla rozwijania zdolności uczenia i myślenia; Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się – mapy mentalne; Budowanie rusztowania dla interpretacji i rozumienia tekstu; Strategie pracy samokształceniowej. Zamiast zakończenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 83-87890-66-9
Cz. I Podstawy zarządzania talentami: 1. Zarządzanie talentami - wyzwanie współczesnych organizacji, 2. Samorealizacja talentów - możliwości i ograniczenia interpersonalne, 3. Globalizacja- Różnorodność - zarządzanie talentami. Cz. II Pozyskiwanie, identyfikacja, pomiar i rozwój talentów: 1. Identyfikacja i pomiar talentu organizacji, 2. Metody i techniki wyłaniania kadry o wysokim potencjale (wnioski z praktyki), 3. Zarządzanie talentami - rozważania praktyka, 4. Światem rządzi ruch - firma zarządza talentem czy talent zarządzania firmą?, 5. Jak utrzymać talenty, jak budować ich zaangażowanie i lojalność w długookresowej perspektywie?. Cz. III Motywowanie: 1. Motywowanie do rozwoju, 2. Motywowanie i rozwój pracowników o wysokim potencjale, 3. Motywy działania i typy zachowań menedżerów sprzedaży na drodze do sukcesu zawodowego. Cz. IV Zarządzanie talentami - podejścia specyficzne: 1. Tworzenie programów dla pracowników o wysokim potencjale, 2. Zarządzanie talentem na najwyższych szczeblach organizacji, 3. Zarządzanie talentami i pracownikami wiedzy w praktyce firm medialnych, 4. Co decyduje o sukcesie? Doświadczenia menedżerów - założycieli przedsiębiorstw - liderów, 5. Zarządzanie talentami w międzynarodowych korporacjach, 6. ING inwestuje w talenty
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-620-6
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 83-89886-22-7
1. Pojecie i twórczości, zdolności i postawy twórczej, 2. Elektroniczne media, 3. Nauczyciele i twórczość, 4. Problemy i metoda badań, 5. Wyniki badań ilościowych, 6. Wyniki badań jakościowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Zdolności - psychologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again