Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Dzieńdziora Joanna
(1)
Jamka Beata
(1)
Lisiński Marek
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Zarządzanie różnorodnością
(3)
Zarządzanie talentami
(2)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Banki
(1)
Budżetowanie
(1)
COVID-19
(1)
Chatbot
(1)
Coworking
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Faktura VAT
(1)
Freelancer
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Logistyka
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Praca biurowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Struktura organizacyjna
(1)
System elektroenergetyczny
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Transfer wiedzy
(1)
Ulga na złe długi
(1)
Voicebot
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przegląd literatury
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Uwarunkowania współczesnego ZZL: Rozdział I. Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego: I.1. Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa; I.2. Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorodnością; I.3. Procesy technologiczne: dematerializacja pracy i pracowników a flexicurity; I.4. Procesy rynkowe - finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw; I.5. Scenariusze rozwoju ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych. Rozdział II. Endogeniczne uwarunkowania ZZL w organizacji: II.1. Struktura organizacji: w kierunku organizacji sieciowych; II.2. e-ZZL: ku zarządzaniu „w chmurze”; II.3. Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości; II.4. Potencjał diagnostyczno-prognostyczny struktury zasobów ludzkich organizacji; Podsumowanie i wnioski. Zarządzanie przez pomiar: Rozdział III. Wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa - dylematy pomiaru: III.1. Wejście - ZZL; III.2. Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa; III.3. Wyjście - wyniki przedsiębiorstwa. Rozdział IV. „Twarde” wyzwania HR a potencjał kadr działu personalnego: problem luki kompetencyjnej: IV.1. Współczesne ZZL - ku zarządzaniu przez pomiar; IV.2. Wyzwania HR a zadania nowoczesnego pionu personalnego; IV.3. ZZL to zarządzanie: (nie)spójność zadań i możliwości; Wnioski i rekomendacje. Rozdział V. Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR: V.1. Jakość i wartość zasobów ludzkich; V.2. Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów; V.3. Konkursy jako certyfikacja działów kadrowych i zawodu menedżera/specjalisty HR; Dyskusja wyników i podsumowanie. Zarządzanie potencjałem ludzkim: atrybutowe zarządzanie talentami a wzrost innowacyjności i przedsiębiorczości kadr: Rozdział VII. Podmiotowe i atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych: VI.1. „Wojna o talenty”; VI.2. Podmiotowe a atrybutowe pojęcie talentu; VI.3. Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu; VI.4. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu; VI.5. Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu. Rozdział VII. Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr: VII.1. Istota kreatywności i innowacyjności; VII.2. Kreatywność a pojęcie talentu; VII.3. Stymulowanie kreatywności kadr poprzez atrybutowe zarządzanie talentami; VII.3.1. Etap I: Identyfikacja talentów; VII.3.2. Etap II: Aktywacja talentów; VII.3.3. Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów. Rozdział VIII. Wzrost innowacyjności organizacji poprzez rozwój przedsiębiorczości jako talentu: VIII.1. Przedsiębiorczość a innowacyjność; VIII.2. Pojęcie talentu; VIII.3. Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu; VIII.3.1. Zdolności ogólne; VIII.3.2. Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji; VIII.3.3. Cechy osobowości stymulujące działanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze; VIII.3.4. Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu sposobności/okazje; VIII.3.5. Myślenie twórcze; VIII.4. Rozwój talentu przedsiębiorczości; VIII.4.1. Modelowe typy przedsiębiorców; VIII.4.2. Edukacja przedsiębiorcza. Rozdział IX. Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potencjał ukryty w specjalizacji półkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu: IX.1. Modelowe charakterystyki przedsiębiorców; IX.2. Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neronauk; IX.2.1. Specjalizacja półkul mózgowych a „pożądanie nowości”; IX.2.2. Myślenie „wolne” i „szybkie” a podejmowanie decyzji; IX.2.3. Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania; IX.3. Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu. Rozdział X. Ku ekonomii kreatywności: Bariery organizacji pracy w Polsce: X.1. Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności - pojęcia bazowe i rys sytuacyjny; X.2. Determinanty twórczości; X.2.1. Ogólna motywacja pracy/zaangażowanie; X.2.2. Wsparcie kulturowe; X.2.3. Czas pracy. Zarządzanie różnorodnością: komplementarne wykorzystanie potencjału kreatywności kadr: Rozdział XI. Kierowanie karierami kobiet - problemy i perspektywy: XI.1. Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego; XI.2. Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet; XI.3. Cykl życia kobiety; XI.4. Kariera a tzw. Family competencies; XI.5. Kierowanie karierą kobiet w wymiarze organizacyjnym a polityka równych szans. Rozdział XII. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet: XII.1. Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet; XII.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą; XII.3. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako źródło popytu na zróżnicowane kadry. Rozdział XIII. Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 50+: XIII.1. Zarys problemu zarządzania wiekiem/różnorodnością; XIII.2. Istota kompetencji; XIII.3. Kompetencje transferowalne; XIII.4. Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników „starszych” (50+); XIII.5. Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego. Rozdział XIV. Zarządzania wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 45/50+: XIV.1. Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy; XIV.2. Istota zarządzania wiedzą; XIV.3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie; XIV.4. Wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45+. Rozdział XV. Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk: XV.1. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy; XV.2. Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim; XV.3. Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości; XV.4. Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - implikacje dla pracodawców. Spis tabel. Spis rysunków i wykresów. Nota wydawnicza. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem sztuczną inteligencją na przykładzie zastosowania chatbotów w wybranych bankach w Polsce; Dojrzałość organizacyjna w krytycznym przeglądzie literatury; Zmiany na rynku przestrzeni coworkingowych w Polsce na przestrzeni lat 2016–2021; System ratownictwa medycznego w Polsce jako system logistyczny – struktura i wyzwania; Faktura jako dowód prawa do odliczenia przez podatnika ulgi na złe długi; Zarządzanie wiedzą w procesie onboardingu; Przywództwo transformacyjne a satysfakcja z pracy w sektorze hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym w czasie pandemii COVID-19; Projekt systemu budżetowania sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, oparty na usługach chmury obliczeniowej Microsoft Azure – studium przypadku; Wpływ percepcji na zarządzanie organizacją – metodyczny przegląd literatury; Zarządzanie dobrostanem pracowniczym w organizacji; Rola instytucji otoczenia biznesu województwa śląskiego w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP; Wykluczenie cyfrowe w kontekście pandemii COVID-19: wprowadzenie do zagadnienia; Metody zarządzania wiedzą ukrytą pracowników z długim stażem naukowym na przykładzie instytucji naukowych zajmujących się budownictwem. Założenia wstępne; Model kompetencji dyrektora szkoły podstawowej; Model architektury systemu zarządzania talentami w organizacji; Porównanie holakracji z innymi strukturami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej