Form of Work
Książki
(36)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(29)
available
(19)
Branch
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(29)
Author
Kożusznik Barbara
(4)
Ehrlich Andrzej
(3)
Robbins Stephen P
(3)
Doliński Dariusz
(2)
Gros Urszula
(2)
Nowak Andrzej
(2)
Praszkier Ryszard
(2)
Antonides Gerrit
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bianga Milena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Clarke David
(1)
Douglas Mary
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Foxall Gordon
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Goffman Erving
(1)
Gulla Bożena
(1)
Hamer Hanna
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Herbert Martin
(1)
Horodeński Ryszard
(1)
Jachnis Anna
(1)
Judge Timothy A
(1)
Jurkowski Ryszard
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Koperek Adam
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kucia Marek
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lambkin Mary
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Musiał Emilia
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Ozorowski Edward
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Patrzałek Wanda
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Raaij Fred van
(1)
Raaij van Fred W
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Siara Olga
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szlendak Tomasz
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szopski Marek
(1)
Sztompka Piotr
(1)
Tylka Monika
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Waśkiewicz Olena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wiszniowski Robert
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Łaszcz Jacek
(1)
Światowy Grażyna
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(37)
Language
Polish
(37)
Subject
Zachowanie
(25)
Organizacje
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Konsumenci (ekon.)
(8)
Zachowanie prospołeczne
(5)
Kadry
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Reklama
(4)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Młodzież
(3)
Organizacja
(3)
Polityka
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy
(3)
Socjologia
(3)
Agresywność
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instytucja totalna
(2)
Kultura
(2)
Negocjacje
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przywództwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Struktura społeczna
(2)
Studenci
(2)
Władza
(2)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Durkheim, Emile
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Fleck, Ludwik
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konformizm
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Miłość
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nałóg
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pokwitanie
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postęp
(1)
Poznanie
(1)
Przestępczość
(1)
Przysłowia
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płeć
(1)
Rewolucja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina -- etyka -- materiały konferencyjne
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Rynek
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Samotność
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Sporty wodne
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Spożycie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szpitale psychiatryczne
(1)
Teatroterapia
(1)
Telewizja
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
41 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2660-1
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3037)
ISBN: 978-83-229-2890-5
1. Kategoria europejskiej przestrzeni politycznej, 2. Instytucjonalny wymiar europejskiej rywalizacji wyborczej, 3. Zachowania wyborcze a europejska przestrzeń rywalizacji politycznej, 4. Dynamika rywalizacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego, 5. Charakterystyka europejskich zachowań wyborczych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-010-6
1. Cechy instytucji totalnej; 2. Ewolucja moralna pacjentów psychiatrycznych; 3. Sekretne Zycie instytucji publicznej; 4. Model medyczny a hospitalizacja psychiatryczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Pogranicza)
ISBN: 978-83-01-16489-8
1. Instytucje nie posiadają umysłu; 2. Mała skala jest bez znaczenia; 3. Przetrwanie grup ukrytych; 4. Instytucje opierają się na analogii; 5. Instytucje decydują o podobieństwie; 6. Instytucje pamiętają i zapominają; 7. Przykład instytucjonalnego zapominania; 8. Instytucje dokonują klasyfikacji; 9. Instytucje decydują o życiu lub śmierci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-09409-9
1.Czym jest kultura?, 2.CZym jest komunikowanie, 3.Tożsamość a komunikowanie, 4.Percepcja a komunikowanie, 4.Kultura a zachowanie, 6.Niechęć do innych/obcych, 7.Język a komunikowanie, 8.Komunikowanie niewerbalne, 9.Instytucje społeczne, 10.Kompetentne komunikowanie międzykulturowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Komunikowanie się. Zarys wykładu / Ryszard Jurkowski. - Warszawa : Wyższa Szkoła Menedżerska SIG, 2004. - 164, [2] s. : rys.; tab. ; 21 cm.
ISBN: 83-87919-54-3
1. Proces komunikowania się: Pojęcie procesu komunikowania się; Modele interpersonalnego komunikowania się; Rodzaje przekazów w komunikowaniu się; Umiejętność przekonywania w komunikowaniu się; 2. Społeczne zachowanie się: Jednostka i jej zachowania; Grupa społeczna i jej zachowania; Zachowania zbiorowości; Niektóre aspekty osobowości w relacjach społecznych; Błędy przy opisywaniu i wyjaśnianiu przyczyn zachowania społecznego; 3. Specyficzne formy komunikowania się: Komunikowanie się w związkach; Komunikowanie się w grupach społecznych; Komunikowanie się poprzez konflikt społeczny; Komunikowanie się międzykulturowe; Komunikowanie się dla wywierania wpływu dla ludzi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2685)
ISBN: 83-229-2555-7
1.Czynniki kulturowe wpływajace na zachowania konsumenckie, 2.Współczesny konsumpcjonizm, 3.Zachowania konsumenckie w myśli socjologiczno-ekonomicznej, 4.Świadomość i kultura prawna konsumentów, 5.Wpływ mediów masowych na zachowania konsumenckie, 6.Kulturowe uwarunkowania percepcji reklamy, 7.Wpływ zmian wtórnych wartości kulturowych na zachowania konsumenckie, 8.Nowy produkt jako zmiana kulturowa, 9.Kulturowe determinanty zachowań nabywczych rolników
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-341-2
1. Nieletni w świetle przepisów prawnych i badań kryminologicznych; 2. Charakterystyka psychologiczna motywacji; 3. Zachowania antyspołeczne w ujęciu psychologicznym, pedagogicznym i prawnym; 4. Zachowania prospołeczne- indywidualny i społeczny kontekst pomagania innym; 5. Metodologia badań własnych; 6. Motywacja zachowań prospołecznych i antyspołecznych młodzieży- cechy procesu motywacyjnego; 7. osobowościowe tło motywacyjne zachowań prospołecznych i antyspołecznych; 8. Środowiskowe tło motywacyjne- znaczenie społecznego uczenia się, dynamiki grupowej i więzi emocjonalnych w genezie zachowań prospołecznych i antyspołecznych; 9. Sytuacyjne tło motywacyjne zachowań prospołecznych i antyspołecznych; 10. Motywacja zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich- podsumowanie wyników, kierunki dalszych badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
ISBN: 978-83-60807-85-9
1. Umysł rodem z sawanny. Natura ludzka oczami psychologów ewolucyjnych. 2. Czy telewizja jest dla idiotów? O rzeczywistości uciśnionej przez hiperrzeczywistość, 3. Panieniki z okienka. Dlaczego ekran ocieka seksem?, 4. Mściciele, zębiska i ciemne moczary. Sensacja, thiller i horror jako kopalnia danych o człowieku, 5. Salwy śmiechu z pudełka. komedia, sitcom i inne rozweselacze, 6. Fabuła zlepiona z fajerwerków. Reguła punktu kulminacyjnego i scenariusz optymalny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0746-8
1. Przedsiębiorczość społeczna; 2. Dynamika zmian społecznych; 3. Kapitał społeczny budowany przez przedsiębiorców społecznych; 4. Nowy styl przywództwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0746-8
1. Przedsiębiorczośc społeczna; 2. Dynamika zmian społecznych; 3. Kapitał społeczny budowany przez przedsiębiorców społecznych; 4. Nowy styl przywództwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60186-55-8
1. Wprowadzenie do psychologii i socjologi konsumenta, 2. Procesy informacyjne (uwaga, spostrzeganie, kategoryzacja), 3. Procesy pamięci i uczenia się konsumenta, 4. Procesy podejmowania deczyji konsumenckich, 5. Procesy emocjonalne i motywacyjne konsumenta, 6. Osobowość konsumenta, 7. Satysfakcja konsumenta, 8. Postawy konsumenta a reklama, 9. Reklama jako komunikacja perswazyjna, 10. Zachowanie konsumenta w grupie, 11. Wpływ kultury na zachowanie konsumenta
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia społeczna : teoria i praktyka / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2005. - 334 s. : rys. ; 23 cm.
ISBN: 83-7251-537-9
1. Przedmiot i metody badań w psychologii społecznej, 2. Psychologiczne różnice między kobietami a mężczyznami, 3. Dysonans poznawczy, 4. Konformizm i posłuszeństwo wobec autorytetu, 5. Antypatia, sympatia, przyjaźń, 6. Miłość i szczęście, 7. Poznawanie siebie i innych, 8. Motywacja i motywowanie, 9. Uprzedzenia i tolerancja, 10. Zachowania prospołeczne, 11. Agresja, 12. Manipulacje i makiawelizm, 13. Zasady, techniki i pułapki autoprezentacji, 14. Grupy społeczne i władza, 15. Konflikt i negocjacje, 16. Człowiek racjonalny vs irracjonalny
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia i Zarządzanie)
ISBN: 83-89120-66-6
1. Zamiast wprowadzenia. 2. Reklama - co może, a czego nie może: Iluzja odporności na działanie reklamy; Wpływ reklamy na zakupy; Reklama kontra plotka; Reklama - pieniądze w błoto?; Marketing mix i zasada łańcucha; Problemy etyczne. 3. Ogólne determinanty skuteczności reklamy: Grupa do celowa; Dopasowanie i brak dopasowania; Specyficzność kulturowa; Plusy i minusy reklamy porównawczej; Ogłoszenia; Wielkość reklamy i częstość jej pojawiania się 4. Procesy poznawcze: Percepcja; Uwaga; Warunkowanie klasyczne; Przetwarzanie informacji; Pamięć; Potęga wyobraźni; Język reklamy. 5. Nastrój i emocje: Nastrój a odbiór reklamy; Intensywność przezywanych emocji a odbiór reklamy; Specyficzne emocje wywoływane przez reklamy; Skuteczność reklamy emocjonalnej; Humor w reklamie. 6. Człowiek w reklamie: Kto do reklamy?; Atrakcyjność fizyczna; Płeć osób występujących w reklamach; Dziecko w reklamie; Czy te oczy mogą kłamać; Człowiek stereotypowy. 7. Zachowania konsumenckie: Klient - istota nieracjonalna; Kupony, talony, bony; Skuteczna promocja; Patriotyzm, nacjonalizm, kosmopolityzm; Meandry oceny jakości; Kupowanie kompulsywne; Badania marketingowe; Niezadowolenie klienta i reputacja firmy; Sztuczki sprzedawców i domokrążców. 8. Reklama polityczna i społeczna: Specyficzność reklamy politycznej i społecznej; Rola plotki w polityce; Polityczna reklama wyborcza; Wizerunek polityka; Jak sprawić, by ludzie troszczyli się o siebie i o innych? Emocje w reklamie społecznej; Ambasador dobrych serc, czyli człowiek w reklamie społecznej; Techniki pozyskiwania funduszy na cele charytatywne. 9. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (2 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia i Zarządzanie)
ISBN: 83-89120-66-6
1. Zamiast wprowadzenia. 2. Reklama - co może, a czego nie może: Iluzja odporności na działanie reklamy; Wpływ reklamy na zakupy; Reklama kontra plotka; Reklama - pieniądze w błoto?; Marketing mix i zasada łańcucha; Problemy etyczne. 3. Ogólne determinanty skuteczności reklamy: Grupa do celowa; Dopasowanie i brak dopasowania; Specyficzność kulturowa; Plusy i minusy reklamy porównawczej; Ogłoszenia; Wielkość reklamy i częstość jej pojawiania się 4. Procesy poznawcze: Percepcja; Uwaga; Warunkowanie klasyczne; Przetwarzanie informacji; Pamięć; Potęga wyobraźni; Język reklamy. 5. Nastrój i emocje: Nastrój a odbiór reklamy; Intensywność przezywanych emocji a odbiór reklamy; Specyficzne emocje wywoływane przez reklamy; Skuteczność reklamy emocjonalnej; Humor w reklamie. 6. Człowiek w reklamie: Kto do reklamy?; Atrakcyjność fizyczna; Płeć osób występujących w reklamach; Dziecko w reklamie; Czy te oczy mogą kłamać; Człowiek stereotypowy. 7. Zachowania konsumenckie: Klient - istota nieracjonalna; Kupony, talony, bony; Skuteczna promocja; Patriotyzm, nacjonalizm, kosmopolityzm; Meandry oceny jakości; Kupowanie kompulsywne; Badania marketingowe; Niezadowolenie klienta i reputacja firmy; Sztuczki sprzedawców i domokrążców. 8. Reklama polityczna i społeczna: Specyficzność reklamy politycznej i społecznej; Rola plotki w polityce; Polityczna reklama wyborcza; Wizerunek polityka; Jak sprawić, by ludzie troszczyli się o siebie i o innych? Emocje w reklamie społecznej; Ambasador dobrych serc, czyli człowiek w reklamie społecznej; Techniki pozyskiwania funduszy na cele charytatywne. 9. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2762-1
1. Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachowaniu jako zjawiska interdyscyplinarne. 2. Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne. 3. Przystosowanie w naukach psychologicznych. 4. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowym i emocjonalnym. 5. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne. 6. Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczości filmowej. 7. Środowisko społeczne a nieprzystosowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87981-17-6
Cz.I Wartość życia rodzinnego : 1. Nieprzemijalna wartość rodziny, 2. Etyczne problemy życia rodzinnego, 3. Dokumenty Magisterium Kościoła o roli rodziny w społeczeństwie, 4. Rodzina w Biblii, 5. Blaski i cienie rodziny polskiej w XVIII wieku, 5. Przygotowanie do życia w rodzinie. Cz.II Pomoc rodzinie: Polityka rodzinna w Polsce w XXI w., 2. Problemy polityki rodzinnej w Polsce na przełomie wieków, 3. Aksjologiczne aspekty polityki rodzinnej, 4. Pomoc społeczna rodzinie wielodzietnej, 5. Wybrane aspekty zabezpieczenia rodziny w polskim systemie ubezpieczeń społecznych, 6. Formy wsparcia społecznego dla rodzin dotkniętych bezrobociem. Cz.III Warunki życia rodzin ; 1. Statystyczny wizerunek rodziny polskiej w świetle wyników Narodowego Spisu Powszechnego 2002, 2. Perspektywy wzrostu gospodarki polskiej, 3. Sytuacja ekonomiczna i oczekiwania zawodowe osób bezrobotnych w świetle badań w województwie podlaskim, 4. Wpływ nielegalnej pracy na emigracji na życie rodziny wiejskiej, 5. Warunki życia ludności wiejskiej w Polsce w świetle statystyki publicznej, 6. Rodzina polska wobec bezrobocia i ubóstwa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Wychowawcy)
ISBN: 978-83-7489-183-7
1. Wiek dojrzewania- rozstanie z dzieciństwem: Owca w skórze wilka?; Spojrzenie na wiek dojrzewania jako na okres burzliwy i stresujący; Rozwój poznawczy; Obraz własnego ciała i samego siebie; Kształtowanie się tożsamości; Zmiany hormonalne; Rozwój zachowań seksualnych; 2. Zachowania aspołeczne: Profil dzieci wykazujących zaburzenia społeczne; Teoria społecznego uczenia się; Rozwój destrukcyjnych zachowań aspołecznych; Zachowania o charakterze przestępczym; Terroryzowanie innych; Wyuczona bezradność rodziców; Poszukiwanie przyczyn; 3. Ocena sytuacji oraz metody interwencyjne: Ocena zachowania oraz sformułowanie problemów; Wybór odpowiedniej metody; Ocena metod interwencji; Praca z rodzicami; Wielokierunkowe metody interwencyjne; Terapia poznawczo-behawioralna (bezpośrednia praca z młodzieżą); Interwencje w środowisku dziecka; 4. Przykłady interwencji w praktyce: Złożone podejście poznawczo-behawioralne; Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz zawieranie kontraktów rodzinnych; Trening umiejętności rozwiązywania problemów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0597-8
1. Socjologia jako nauka, 2. Zachowanie i działanie ludzkie, 3. Interakcje i stosunki społeczne, 4. Organizacja i struktura społeczna, 5. Zachowania zbiorowe i ruchy społeczne, 6. Grupy społeczne, 7. Kultura, 8. Normy, wartości i role, 9. Idee i przekonania, 10. Nierówności społeczne, 11. Władza i panowanie, 12. Socjalizacja i kontrola społeczna, 13. Dewiacja, 14. Postęp, 15. Rewolucja, 16. Globalizacja
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again