Form of Work
Książki
(89)
Status
available
(60)
only on-site
(54)
unavailable
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(54)
Author
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Materska Maria
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Doliński Dariusz
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Robbins Stephen P
(3)
Binder Marek
(2)
Eysenck Hans
(2)
Eysenck Michael
(2)
Forward Susan
(2)
Frazier Donna
(2)
Gros Urszula
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Heszen Irena
(2)
Jachnis Anna
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Myers David G
(2)
Urban Bronisław
(2)
Waliś Robert
(2)
Wojciszke Bogdan
(2)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Attwood Tony
(1)
Baer Jean
(1)
Bandura Albert
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Bianga Milena
(1)
Biała Monika
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bosak Adriana
(1)
Bowlby John
(1)
Brycz Hanna
(1)
Bugdol Marek
(1)
Buss David M
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błoch Bogusław
(1)
Clarke David
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Deptuła Maria
(1)
Douglas Mary
(1)
Dowhyluk Magdalena
(1)
Emmons Michael
(1)
Emmons Poly Godwin
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fensterheim Herbert
(1)
Ferguson Jan
(1)
Foxall Gordon
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Goddard Sally
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Gould Judith
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gut Jerzy
(1)
Haman Wojciech
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Hamer Hanna
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hendrickx Sarah
(1)
Herbert Martin
(1)
Huczek Marian
(1)
Jaworski Marcin
(1)
Johnson Robert L
(1)
Judge Timothy A
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kapera Marta
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska Maria
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kwiatkowski Paweł
(1)
Kępiński Antoni
(1)
Lambkin Mary
(1)
Leippe Michael R
(1)
Maciej Adam Michalski
(1)
Majchrzak Małgorzata
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Maliszewski Norbert
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Year
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(1)
Country
Poland
(89)
Language
Polish
(89)
Subject
Zachowanie
(59)
Psychologia
(24)
Stosunki interpersonalne
(21)
Psychologia społeczna
(18)
Motywacja
(12)
Stres
(12)
Osobowość
(11)
Uczenie się
(11)
Dziecko
(10)
Organizacje
(10)
Pamięć
(9)
Psychoterapia
(9)
Uczucia
(9)
Choroby psychiczne
(8)
Organizacja
(8)
Zmysły
(8)
Konsumenci (ekon.)
(7)
Postawy
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Poznanie
(6)
Przywództwo
(6)
Sen
(6)
Świadomość
(6)
Młodzież
(5)
Reklama
(5)
Zachowanie prospołeczne
(5)
Kadry
(4)
Nałóg
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Agresywność
(3)
Asertywność
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Język
(3)
Menedżerowie
(3)
Mózg
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rodzina
(3)
Słuch
(3)
Układ nerwowy
(3)
Wzrok
(3)
Zarządzanie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autyzm
(2)
Choroby
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Chorzy
(2)
Decyzje
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjologia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Hormony
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Konformizm
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Medycyna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Narząd ruchu
(2)
Negocjacje
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Perswazja
(2)
Polityka
(2)
Praca
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przestępczość
(2)
Schizofrenia
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autystycy
(1)
Behawioryzm
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Durkheim, Emile
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Ewolucja
(1)
Fleck, Ludwik
(1)
Gniew
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipnoza
(1)
Intuicja
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Subject: time
1989-
(1)
109 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87957-83-6
Cz.1 Ty i twoje prawo do wyrażania siebie: Asertywność i ty; Twoje pełne prawo; Obserwuj własny rozwój; Jak bardzo jesteś asertywny?; Wyznacz sobie cele. Cz.2 Odkrywanie asertywności: Co to znaczy: być asertywnym; Czy możesz podać mi przykład?; Nie chodzi o to, co mówisz, ale jak to robisz! Cz.3 Stawanie się asertywnym: Asertywne myślenie; Nie ma się czego bać; To umiejętność, której możesz się nauczyć; Rób tylko jeden krok naraz. Cz.4 Zajmowanie stanowiska: Złość to nie słowo na pięć liter; Nie musisz godzić się na upokorzenia. Cz.5 Wykorzystywanie asertywności: Asertywność kształtuje równorzędne relacje; Asertywność, intymność i seksualność; Asertywność przynosi efekty również w pracy; Radzenie sobie z trudnymi ludźmi. Cz.6 Prowadzenie asertywnego życia: Zdecyduj, kiedy być asertywnym; Pomóż innym postępować ze sobą jako nową asertywną osobą; Poza asertywnością. Aneks: Asertywność wymaga ćwiczeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Book
In basket
(Poradnik Doskonały)
ISBN: 83-7120-753-0
Podziękowania; Wprowadzenie; Czym jest asertywność; Zachowania nieasertywne i ich następstwa; Czy znajdziesz w tym coś dla siebie?; Jesteś odpowiedzialny; Stań się swoim najlepszym przyjacielem; Idź naprzód, odpuść sobie; Radzenie sobie z konfliktem; Asertywny konsument; Odmawianie i wyznaczanie granic; Etapy osiągania asertywności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14688-7
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14688-7
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-753-7 (Aspra-JR)
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Determinanty zachowań menedżerów w chronicznym stresie zawodowym / Jacek Szostak. - Warszawa : Difin, 2009. - 223, [1] s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-153-8
1. Psychologiczne i społeczne koncepcje pojęcia zachowań menedżerskich; 2. Osobowość i jej znaczenie dla regulacji zachowania jednostki; 3. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym; 4. Specyfika stresu zawodowego; 5. Zjawisko stresu chronicznego w pracy menedżera w świetle badań własnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
ISBN: 978-83-60215-42-5
Zawiera: Wprowadzenie: Co powinieneś wynieść z lektury tej książki; Ostateczny cel. 1 Czym jest integracja sensoryczna?: Krótka historia integracji sensorycznej; Przetwarzanie bodźców zmysłowych; Układy sensoryczne; Kolejne etapy rozwoju; Rozwój społeczny i emocjonalny a integracja sensoryczna; Rozwój z perspektywy integracji sensorycznej. 2 Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?: Objawy; Dysfunkcja układów sensorycznych; Dzień z życia Krzysia; Dysfunkcja sensoryczna na poszczególnych etapach rozwoju; Sfery funkcjonowania widziane przez pryzmat integracji sensorycznej; Diagnoza; Programy i usługi. 3 Zaburzenia towarzyszące: Czym są zaburzenia związane ze spektrum autyzmu?; Czym są trudności z nauką?; Czym jest ADHD?; Czym jest zaburzenie dwubiegunowe?; Leczyć czy nie leczyć… oto jest pytanie. 4 Dysfunkcja sensoryczna w szkole: Każdy ma zadanie do wykonania; Czym jest, a czym nie jest specjalna edukacja; „Zawodnicy” grający w drużynie dziecka; Analizowanie potencjalnych zaburzeń sensorycznych i szukanie rozwiązań; Nauczyciel jako detektyw; Współpraca między szkołą i domem; Przystosowanie się do dziecka. 5 Strategie działania w domu i szkole: Techniki pracy z dzieckiem dotkniętym dysfunkcją sensoryczną; Modyfikacja środowiska; Strategie dotyczące dbania o higienę osobistą. 6 Więcej o zespole Aspergera: Diagnozowanie zespołu Aspergera; Problemy dotyczące życia społecznego i komunikacji: Pragmatyka; Dzień z życia Olka. 7 Ellie i Dylan: Dziesięć lat później: Wprowadzenie; Historia Ellie (część pierwsza); Historia Ellie (część druga); Historia Dylana (część pierwsza); Historia Dylana (część druga). Podsumowanie; Dodatek 1: Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną; Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
ISBN: 978-83-60215-43-2
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2660-1
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-782-9
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87887-54-4
Etyczny wymiar psychoterapii; Teoretyczny i praktyczny wymiar związku etyki z psychoterapią i... polityką; Przemoc a pomoc. Szyfr absurdu i szyfr harmonii; O manipulacji w psychoterapii; Psychoterapeuta wobec osobliwości i manipulacji; Terapeuta jako wzór osobowy kultury współczesnej. Na marginesie Alasdaira MacIntyre'a teorii moralności; Tajemnica zawodowa w zespole psychoterapeutycznym; Zagadnienia etyczne w psychoterapii wieku rozwojowego; Energia libidinalna a moralność akademicka; NLP a imperatywy kategoryczne Kanta; Wybrane aspekty etyczne metody ustawień systemowych Berta Hellingera; Etyka pracy z procesem w psychoterapii Arnolda Mindella; Deontologia w hipnozie i hipnoterapii; Poczucie jakości życia terapeutów (zawodowych pomagaczy). Psychospołeczny portret; Terapia przez mądrość. Możliwości edukacji na pograniczu etyki i psychologii; Psychoterapia wobec zagadnienia sensu rozwoju człowieka; Wartości a działanie w świetle wybranych koncepcji psychospołecznych i w praktyce szkoleniowej; Etyczne problemy w pracy menedżera; Problemy etyczne w polskim poradnictwie zawodowym; Etyczne aspekty pomocy psychologicznej online; Emocje i cnoty. Psychologiczne podstawy etyki cnót.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Gry i zachowania nieetyczne w organizacji / Marek Bugdol. - Warszawa : Difin, 2007. - 212 s. : tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7251-716-6
1. Gry społeczne w organizacji. System i struktura społeczna organizacji; Role społeczne; Organizacja areną polityczną; Gry społeczne - podstawowe pojęcia; Działania zbiorowe i "wspólne pastwisko"; Zwolennicy teorii dramaturgicznej; Gry społeczne a zadania grupowe; Przykłady gier społecznych w organizacji; Współpraca; Oszukiwanie. 2. Zachowania nieetyczne w organizacji. Zagadnienia wprowadzające; Konflikty; Mobbing/bullying; Molestowanie seksualne; Romansowanie; Szantaż; Sabotaż w miejscu pracy; Plotkowanie w miejscu pracy; Kradzież; Kłamstwo; Inwigilacja i donoszenie; Znieważanie; Zdrada; Łapówkarstwo; Protekcja i faworyzacja; Niewolnictwo XXI wieku. 3. Zarządzanie zachowaniami nieetycznymi. Koncepcje zarządzania a zachowanie pracownicze; Formalne struktury organizacyjne a zachowania pracownicze; Szkolenia a zachowania pracownicze; Kodeksy etyczne i procedury zarządzania; Znaczenie przywództwa; Znaczenie jakości życia w miejscu pracy; Wyrażanie uznania i szacunku; Dyscyplina pracy a zachowania pracownicze; Pomaganie pracownikom; Zarządzanie pracownikami trudnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-198-6
Samoświadomość; Rozwijanie własnej asertywności; Rozwijanie i wzmacnianie asertywności u innych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
(Pogranicza)
ISBN: 978-83-01-16489-8
1. Instytucje nie posiadają umysłu; 2. Mała skala jest bez znaczenia; 3. Przetrwanie grup ukrytych; 4. Instytucje opierają się na analogii; 5. Instytucje decydują o podobieństwie; 6. Instytucje pamiętają i zapominają; 7. Przykład instytucjonalnego zapominania; 8. Instytucje dokonują klasyfikacji; 9. Instytucje decydują o życiu lub śmierci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-4386-8
Zawiera: Rozdział 1: Kobiety też mają autyzm; Rozdział 2: Rozważanie diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu u kobiet i dziewczynek; Rozdział 3: Niemowlęctwo i dzieciństwo; Rozdział 4: Relacje z ludźmi w okresie dzieciństwa; Rozdział 5: Okres dojrzewania; Rozdział 6: Edukacja; Rozdział 7: Dorosła kobieta odkrywa swój autyzm; Rozdział 8: Nie wyglądasz autystycznie; Rozdział 9: Relacje z ludźmi: dorosłość; Rozdział 10: Seksualność i tożsamość płciowa; Rozdział 11: Związki uczuciowe; Rozdział 12: Ciąża i rodzicielstwo; Rozdział 13: Zdrowie i dobre samopoczucie; Rozdział 14: Praca; Rozdział 15: Starzenie się z autyzmem; Rozdział 16: Idealne życie; Rozdział 17: Przesłanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Źródła Współczesnej Psychologii / red. nauk. Jerzy Siuta ; 2)
(Źródła Współczensje Psychologii)
ISBN: 83-233-1560-4
Wpływ nacisku grupy na zmianę i zniekształcenie sądów, Ocena skuteczności psychoterapii, Urwisko wzrokowe, Dynamika relacji interpersonalnych w warunkach symulowanego więzienia, Behawiorwalne badania nad posłuszeństwem, O normalnych ludziach w nienormalnych miejscach, Facylitacja społeczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61201-10-6
1. Skłonność do nieplanowanych zakupów w dotychczasowych badaniach; 2. Typologia zakupów nieplanowanych; 3. Typologia polskich konsumentów; 4. Zwyczaje konsumentów różniących się strukturą motywacji do kupowania nieplanowanego; 5. Charakterystyka osobowościowa konsumentów różniących się motywacją do zakupów nieplanowanych; 6. Polski konsument a badania zachodnie; 7. Patomechanizmy, diagnoza, wskazówki terapeutyczne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1898-0473 ; Nr 3)
ISBN: 978-83-232185-0-0
1. Internet jako środowisko funkcjonowania człowieka. 2. Charakterystyka nadmiernego używania Internetu. 3. Nadmierne używanie Internetu - założenia teoretyczne badań. Problem i metoda badań własnych. 4. Analiza i dyskusja wyników. 5. Podsumowanie wyników prac badawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
ISBN: 978-83-60807-85-9
1. Umysł rodem z sawanny. Natura ludzka oczami psychologów ewolucyjnych. 2. Czy telewizja jest dla idiotów? O rzeczywistości uciśnionej przez hiperrzeczywistość, 3. Panieniki z okienka. Dlaczego ekran ocieka seksem?, 4. Mściciele, zębiska i ciemne moczary. Sensacja, thiller i horror jako kopalnia danych o człowieku, 5. Salwy śmiechu z pudełka. komedia, sitcom i inne rozweselacze, 6. Fabuła zlepiona z fajerwerków. Reguła punktu kulminacyjnego i scenariusz optymalny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-05-13081-9
1. "To mi pomogło - pomoże i tobie"; Naucz się być zdrowym, nie neurotycznym; 2. Twoje problemy z asertywnością; 3. Szkoła asertywności; 4. Kontakty z ludźmi; 5. Związki uczuciowe; 6. Aktywne podejście do seksu; 7. Asertwność a samokontrola; 8. Zmiana nawyków- poradnik praktyczny; 9. Depresja, czyli brak bodźców wzmacniających; 10. Jak schudnąć i nie tyć; 11. Problemy mniejszości seksualnych; 12. Asertywność w pracy; 13. Grupa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again