Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(5)
Autor
Okuniewski Juliusz
(2)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bowers Keri
(1)
Budzińska Anna
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Faherty Catherine
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grandin Temple
(1)
Górski Adam
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lara Joanne
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lundine Vicki (1949- )
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Panasiuk Maria
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Seip Jo-Anne
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sims Sean
(1)
Smith Catherine (1948- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Autyzm
(10)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Osoby z autyzmem
(6)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczucia
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Hortiterapia
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kształcenie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawo
(1)
Przyjaźń
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samodzielność
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szacunek
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Środowisko pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Zrozumienie programu Autism Movement Therapy® 1. Korzyści płynące z programu muzyczno-ruchowego: Muzyka i ruch pomagają rozwijać podstawowe umiejętności; „Uśmiech!”; Łatwość i przyjemne z natury aspekty Autism Movement Therapy; Podróż Shoshany; Czym jest Autism Movement Therapy? Wielkie marzenia, wielkie cele; Istota mózgu: czym do licha jest neuroplastyczność? Nasze mózgi jak komputery; Ciało modzelowate zrozumienie lewej i prawej półkuli mózgu; Kora mózgu: autostrada informacji; Dowód sukcesu; Dalajlama, mózg i medytacja. 2. Jak wygląda sejsa Autism Movement Therapy®? Dołączenie do grupy rówieśników spoza spektrum autyzmu a Autism Movement Therapy; Pierwsze kroki; Podnoszenie poprzeczki wymagań; Potrzeba lepszej jakości życia; Autism Movement Therapy: 45-minutowa sesja; Rozłóżmy to na czynniki pierwsze. 3. Muzyka i ruch w każdym języku: Co wiemy o muzyce; Pianista Timothy Drury o tym, czemu muzyka to matematyka; Chiny i muzyka; Bujanie się do rytmu – ciekawostki o muzyce; Muzyka to matematyka – podsumowanie. Część II. Zachowanie – zachowanie – zachowanie oraz znaczenie nauczania umiejętności społecznych 1. Zachowanie – zachowanie – zachowanie: Jak powinien wyglądać plan Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Czym jest system Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Określenie funkcji zachowania; Wdrażanie strategii PBS: elementy – „Wielka Trójca”. 2. Umiejętności społeczne. Ty tańczysz, więc ja też: Niezaprzeczalny fakt; Na początku było niewystarczające zrozumienie społeczne…; Ustal według stopnia ważności, jakie są największe problemy na drodze do sukcesu; Przewidywalności zajęć AMT pomaga rozwijać pewność siebie; Uczestnicy zajęć AMT robią niezwykłe postępu; Odnoszenie się do innych uczestników zajęć i sytuacji społecznych; Stanie na kropce: miejsce startu; Modelowanie zachowań z wykorzystaniem techniki wideo: pokaż mi zamiast mówić; Powtórzmy podstawowe cechy charakterystyczne umiejętności społecznych; A teraz wyjdź z domu i działaj! Podsumowując; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Informacje dla rodziców i opiekunów; Jak korzystać z tej książki; Zadania: Zabawa w chowanego ze zwierzętami; Dokop się do dinozaurów; Zagubione uczucia; Wskazówki z ciała; Potworni przyjaciele; Odkryj nową planetę; Twarze na patyczkach do lodów; Ruchy zwierząt; Gdzie jest moja czapka?; Kaczka Kwaczka się zgubiła; Dopasuj uczucia; Pięć minut przerwy; Quiz o elastyczności; Po pierwsze, po drugie, po trzecie; Plac zabaw; Piękny motyl; Co robi Dawid?; Narysuj przyjaciela; Zaprojektuj swoje superja; Duży, mały, wysoki i niski; Słowa, które się rymują; Pięć zmysłów; Jaki to dźwięk?; Poszukiwania na łące; Znajdź jedzenie; Podążaj za latawcami; Narysuj psa; Myśli, uczucia i działania; Dopasuj kształty; Ile?; Zabawa z gliną; Małpi labirynt; Tukan Tomek; Gra w pytania; Tęczowy tamburyn; Pokoloruj gwiazdę; Pomieszane kształty; Magiczna butelka na uspokojenie; Skaczący króliczek; Zabawa taneczna; Pudełka sensoryczne; Jedziemy pod namiot!; Pudełko na prezenty; Zimowy dzień; Zabawa z bębenkiem; Kto pierwszy posprząta?; Obraz i słowo; Wydruki z liści; Sztuka ze sznurka; Moje zbiory. Odpowiedzi; Materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Autyzm – wolna wola – odpowiedzialność; Rozdział 2 Kognitywistyczne podstawy odpowiedzialności prawnej osób autystycznych: świadomość w kontekście teorii umysłu; Rozdział 3 Dyskryminacja, wykluczenie, wiktymizacja osób autystycznych; Rozdział 4 Wpływ autyzmu na zakres odpowiedzialności karnej; Rozdział 5 Autyzm i jego istota w kontekście zdolności do rozpoznania znaczenia popełnianego czynu lub pokierowania swoim postępowaniem; Rozdział 6 Karnoprawna ochrona nauczycieli przedszkoli specjalnych; Rozdział 7 Osoby ze spektrum autyzmu a przypisanie odpowiedzialności karnej; Rozdział 8 Autyzm i ochrona zdrowia psychicznego: wybrane uwagi i refleksje; Rozdział 9 Autyzm w praktyce oddziałów niepsychiatrycznych: zagadnienia podstawowe; Rozdział 10 Wybrane cywilnoprawne aspekty statusu prawnego osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Struktura książki? Podręcznik; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Kto w rzeczywistości napisał ten podręcznik? O czym trzeba pamiętać, kiedy posługujemy się pomysłami z tej książki. Rozdział 1. Wprowadzenie: Mogę mieć pytania; Lektura tej książki; To podręcznik; Pisanie w tej książce; Praktyka zaznaczania tego, co jest prawdą; Strona z ćwiczeniami; Przedstawianie się; Mocne strony i talenty; Autyzm to jedna z moich cech; Czym jest autyzm? Dlaczego autyzm? Czy urodziłem się z autyzmem? Z myślą o starszych czytelnikach; Samowiedza; Autyzm i samowiedza; Neuroróżnorodność; Wyrażenia opisujące mnie i autyzm: „tożsamość przede wszystkim” ...; Więcej informacji o wyrażeniach opisujących mnie i autyzm: „osoba przede wszystkim”; Dobór słów nie ma dla mnie znaczenia; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zaznaczanie tego, co jest prawdą; Podręcznik wymaga twojej współpracy i pomocy; Co zrobić, jeśli młody czytelnik chce zaznaczyć wszystkie opcje albo nie zaznaczy żadnej? Zachęć czytającego, by za pomocą kawałka papieru wskazywał istotny fragment, przysłaniając resztę tekstu, co pomoże mu się skupić; Wybierz strony do przeczytania; Jak to powiedzieć? Język: „osoba przede wszystkim” i „tożsamość przede wszystkim”. Rozdział 2. Doświadczenie zmysłowe: Pięć zmysłów; Głośne lub niespodziewane dźwięki; „Ciche” dźwięki, których inni nie słyszą; Dotyk; Powonienie; Wzrok; Smak; Ból fizyczny; Manieryzmy ruchowe: jak to robię? Manieryzmy ruchowe: dlaczego to robię? Zrozumieć manieryzmy ruchowe; Z myślą o starszych czytelnikach; Tiki; Ból emocjonalny; Współczucie emocjonalne; Samookaleczanie; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Strefa ciszy; Ograniczanie stymulacji wzroku; Kontrolowanie stymulacji słuchu; Kierowanie stymulacją dotyku; Zapachy; Stymulacja sfery oralnej i narządów artykulacyjnych; Jedzenie; Preferencje wizualne i rozpraszanie uwagi; Manieryzmy ruchowe; Ocena integracji sensorycznej; Ból fizyczny; Współczucie emocjonalne; Tiki; Samookaleczanie. Rozdział 3. Sposoby myślenia: Szczególne zainteresowania; Szczegóły; Sposoby uczenia się; Perfekcjonizm; Perfekcjonizm a robienie wszystkiego, na co cię stać; Rutyna i przyzwyczajenia; Zmiany; Planowanie może pomóc mi być elastycznym; Zmiany w ostatniej chwili; Z myślą o starszych czytelnikach; Skupianie się i niepodzielność uwagi; Uwaga i wielozadaniowość; Rozpraszanie uwagi; Organizacja; Co to znaczy „uczyć się na błędach”? Plan siedmiu kroków: kiedy znajdę błąd; Niepewność; Dla rodziców i nauczycieli; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Potrzeba odnoszenia sukcesów; Błędy; Ocena; Codzienna nieformalna ocena; Brak konsekwencji; Nauka oparta na bodźcach wizualnych; Plan; Sześć przykładów planów. Rozdział 4. Talent i twórcze wyrażanie siebie: Muzyka; Teatr; Rysowanie; Malowanie; Fotografowanie i kręcenie filmów; Pisanie; Komiksy; Majsterkowanie i robótki ręczne; Gotowanie; Projekty mechaniczne; Komputery, tablety i inne technologie; Wiele innych sposobów; Z myślą o starszych czytelnikach; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Dlaczego uważasz, że kreatywne wyrażanie siebie jest ważne? W jaki sposób rodzice mogą wpłynąć na rozwój talentu swojego dziecka? Czy masz jakieś inne refleksje na temat osób z autyzmem i talentów? Jakie jest twoje osobiste doświadczenie związane z rozwijaniem swojego talentu? Rozdział 5. Ludzie: Ludzie; Członkowie mojej rodziny; Więcej informacji o członkach mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w domu; Drzewo genealogiczne mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w szkole; Inni ważni ludzie; Zwracanie uwagi na więcej niż jedną osobę; Bezpieczeństwo; Więcej o bezpieczeństwie; Przyjaciele; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Wpisywanie nowych osób do planu; Posługiwanie się kalendarzem; Zapisywanie planu wydarzeń, gdy spodziewasz się gości; Goście, którzy zostają na noc; Rodzice poza domem; Rozumienie zmian zachodzących w rodzinie; Nauczyciel na zastępstwie; Zapisywanie historyjek społecznych; Historyjka społeczna: dni, kiedy mamy zastępstwo; Wyrabianie nawyku proszenia o pomoc. Rozdział 6. Rozumienie: Kontakt wzrokowy; Słowa: znaczenie dosłowne i przenośne; Więcej przykładów wyrażeń o znaczeniu przenośnym; Język ciała i mimika twarzy; Więcej informacji o języku ciała i mimice twarzy; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających stan szczęścia; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających smutek; Zrozumienie mojej mimiki twarzy; Trudności w rozumieniu ludzi; Lepiej rozumieć ludzi; Zrozumieć, o co im chodzi; Wyłączanie się; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ogromna przepaść między mówieniem a rozumieniem; Przyjrzyj się bliżej; Kontakt wzrokowy; Dobór słów; Tempo i pauzy; Bądź świadomy czynników rozpraszających uwagę; Kształtowanie czasu na słuchanie; Język ciała; Zapisz to; Wyłączanie się. Rozdział 7. Myśli: Czym są myśli? Kto myśli? Marzenia to myśli; Obawy to myśli; Wyobraźnia: świat fantazji; Myśli innych ludzi; Kto zna moje myśli? Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Założenia; Komiksowe rozmówki; Rozdział 8. Komunikacja: Komunikacja za pomocą mowy jest naturalna dla wielu ludzi; Komunikacja nie zawsze przychodzi łatwo; Proces komunikacyjny; Ubieranie myśli w słowa; Jak rozpocząć zdanie; Pewność, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Z kim się komunikować? Słuchanie i odpowiadanie na to, co ktoś mówi; Dlaczego rozmowa może wprawiać w zakłopotanie; Mówić dużo; Zadawać to samo pytanie; Milczeć; Style wypowiadania się; Zakończenie rozmowy; Mówienie do siebie; Proszenie o pomoc; Bycie szczerym i uprzejmym; Więcej o byciu szczerym i uprzejmym; Poczucie humoru; Więcej o poczuciu humoru; Dlaczego ludzie się śmieją, kiedy nie żartuję; Komunikacja poprzez sztukę; Z myślą o starszych czytelnikach; O co chodzi z tą całą komunikacją? Nieporozumienie; Co powinienem robić, jeśli doszło do nieporozumienia? Skąd mam wiedzieć, że mam coś do zakomunikowania? Kategoria pierwsza: wyrażanie potrzeby zmiany (na lepsze); Co może się zdarzyć, gdy poproszę o pomoc? Kategoria druga: pozytywne doświadczenia i wyrażanie wdzięczności; Kategoria trzecia: dzielenie się pomysłami, myślami i uczuciami; Komunikacja: istnieją możliwości wyboru! Odkryj ulubiony sposób na rozmowę; Komunikuj się szczerze i życzliwie; Upominanie się o swoje prawa; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Język i komunikacja to dwie różne sprawy; Mowa nie świadczy o tym, że dziecko jest komunikatywne; Znaczące różnice pojawiają się już we wczesnych latach; Dokonaj oceny rozwoju mowy i języka; Korzystaj z tej książki; Eksperyment z pisaniem odręcznym lub na komputerze; Dostarczaj wskazówek wizualnych; Proszenie o pomoc, przy mojej błękitnej bufiastej kurtce; Wypróbuj to! Ułatw rozmowę; Korzystaj z formuł komunikacyjnych; Strony stworzone „z myślą o starszych czytelnikach”. Rozdział 9. Szkoła: Różne rodzaje szkół; Świadomość tego, co się dzisiaj stanie; Miejsce do pracy; Moje własne biuro; Więcej informacji o moim własnym biurze; Dlaczego może być trudno pracować samodzielnie; Bycie samodzielnym i zorganizowanym w systemie pracy; Wskazówki pisemne; Świadomość tego, co jest najważniejsze; Pisanie odręczne; Wykorzystywanie moich szczególnych zainteresowań; Technologia; Prace szkolne; Czas wolny; Wiedzieć więcej o czasie wolnym; Zasady; Więcej o zasadach; Praca domowa; Dobre oceny; Więcej informacji o dobrych ocenach; Strefa ciszy; Uczenie innych dzieci o mnie; Co myślę o szkole; Z myślą o starszych czytelnikach; IN (indywidualne nauczanie); IN: co i kto? Moja lista na spotkanie na temat IN; Informacje, jakich potrzebuje zespół do spraw IN; Formularz komunikacyjny IN; Więcej informacji na temat zespołu do spraw IN; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Środowisko edukacyjne; Pamiętaj o planie! Problemy w nabywaniu umiejętności samodzielnej pracy; Osobisty asystent; Tworzenie biura; Jak mam stosować tryb pracy, by nauczyć dziecko pracować samodzielnie? Zapewnianie wskazówek pisemnych; Pisemne wskazówki można też stosować w domu; Organizowanie miejsca pracy, przyborów i materiałów; Modyfikowanie arkuszy; Zadania z wykorzystaniem papierowych teczek; Satysfakcja i motywacja ucznia; Włączanie szczególnych zainteresowań; Konspekty, rysunki, modele, notatki i mapy; O tworzeniu mapy umysłu; Jak stworzyć mapę umysłu; Dziewięć sposobów adaptowania lekcji; Instrukcje grupowe; Komputer: środki bezpieczeństwa; Praca domowa; Jakie są najważniejsze umiejętności, których powinienem nauczyć dziecko? Strefa ciszy; Dlaczego on taki jest? Programy, które uczą rówieśników o różnicach; Rozmawianie o autyzmie i twoim dziecku; Autentyczne uczestnictwo w IN. Rozdział 10. Przyjaciele: Kim jest przyjaciel? Zabawa; Zabawa na niby; Zabawa na świeżym powietrzu; Bieganie i inne umiejętności motoryczne; Wygrywanie i przegrywanie; Bycie dobrym graczem; Drużyny; Przyjaciel przychodzi do mnie do domu; Dogadywanie się z przyjacielem; Bycie przyjacielskim; Zastanawiam się, dlaczego; Czy przyjaciele powinni wiedzieć o autyzmie? Szukanie autystycznych przyjaciół; Przyjaciel-zwierzątko; Mieć mentora; Przyjaciele i internet; Z myślą o starszych czytelnikach; Przyjaciele, których znamy osobiście; Znajomi; Kim jest znajomy z sieci? Czy znajomi z internetu nie są niebezpieczni; Odpowiedzialność podczas czatowania; Sześć zasad dotyczących znajomych z sieci; Dlaczego nawiązywanie kontaktów w sieci może być łatwiejsze; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zacznij od szacunku; Ocena; Zbadaj, co jest fajne z perspektywy twojego dziecka; Ocena 1: Co jest fajne? Oceń poziom komfortu społecznego; Ocena 2: Poziom komfortu społecznego; Zapewnij niezbędną strukturę; Ocena 3: Struktura; Wzór na udane doświadczenie społeczne; Pomocnicy z grupy rówieśniczej i inne formy współpracy; Indywidualizacja wydarzenia towarzyskiego: duże przyjęcie nie zawsze jest przyjemne! Historyjki społeczne; Wszyscy jesteśmy w tym razem; Prawdziwi przyjaciele; Grupy społeczne; Ostatnie słowo o rozwoju społecznym; Przyjaciele-zwierzęta; Bezpieczeństwo w Internecie: apel. Rozdział 11. Mieć zły humor: Odczuwanie emocji; Nazywanie emocji; Odczuwanie niepokoju; Co się dzieje, kiedy odczuwam niepokój; Robić na przekór; Robienie sobie krzywdy; Robienie krzywdy innym; Odczytywanie emocji innych ludzi; Emocjometr dla mojego rodzica; Emocjometr dla mnie; Doradztwo; Czuć się lepiej; Z myślą o starszych czytelnikach; Wyrażanie emocji; Co to znaczy, gdy ktoś mówi, że; Te wyrażenia mogą wejść w nawyk; Co naprawdę mogą oznaczać nawykowe wyrażenia; Depresja; Dlaczego powinienem powiedzieć komuś, że mam depresję? Co robić; Wybierz jeden albo kilka sposobów komunikowania się z tej listy; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Zapobieganie; Samoakceptacja; Podczas ataku; Po ataku; Uważaj przy wychodzeniu z pociągu; Korzystanie z emocjometru; Ponowna ocena; Ogranicz stymulację zmysłową; Częste przerwy; Strefa ciszy; Doradztwo; Środki farmakologiczne; Specjalna wzmianka o dorastaniu; Depresja i lęk. Rozdział 12. Szczęście – poczucie dobrostanu: Czym jest szczęście? Ćwiczenie mięśnia sercowego; Rozciąganie; Relaks; Sen; Zdrowa dieta; Bycie uprzejmym; Czym jest szacunek? Wszyscy są jednakowi; Czy na świecie istnieją inne osoby autystyczne? Jak wiele osób z autyzmem mieszka w moim województwie lub kraju? Dopasowanie się lub bycie tym niepowtarzalnym sobą; Wdzięczność; Mówienie o tym, jak się czuję; Jak się dzisiaj czuję (przykład codziennego formularza komunikacyjnego do wykorzystania w szkole); Więcej o szczęściu; Z myślą o starszych czytelnikach; Słowa wyrażające szczęście; Więcej o relaksie; Więcej o ćwiczeniach; Dlaczego ćwiczenia fizyczne tak pomagają? Stwórz plan aktywności fizycznej; Akceptacja; Przebaczenie; Wdzięczność; Po co odczuwać i wyrażać wdzięczność? Odwaga; Życzliwość; Związki; Więcej o związkach; Miłość; Wiara; Żyj tylko jednym dniem; Więcej o życiu tylko jednym dniem; „Wzloty i upadki”; Pozytywne nastawienie; Wypracowanie pozytywnego nastawienia; Żyj pełnią życia; Sprawiać, by świat był lepszym miejscem; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ćwiczenia; Relaks; Dieta; Sen; Badania na temat szczęścia; Autorzy ilustracji i inni; Podziękowania; O autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne; Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo – uściślenie terminologiczne; Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej; Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD – diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD; Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie; Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – propozycja modelu badania; ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – zależności, współwystępowanie, różnicowanie; ASD a epilepsja; Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu; Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD; ESDM (Early Start Denver Model) – wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD; Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu – podstawowe cele i strategie pracy; Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego; Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD; Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD; Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych, 2. Powstawanie i rozwój umysłowej reprezentacji świata dziecka, 3. Zakłócenia w rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań eksperymantalnych, 6. Konkuluzje i implikacje praktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Część pierwsza. Na progu Rozdział I. Predyktory autyzmu u dzieci przed trzecim rokiem życia w opinii ich rodziców Rozdział II. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców Rozdział III. Rola rodziców we wczesnej interwencji terapeutycznej ESDM (Early Start Denver Model) Rozdział IV. Leczenie żywieniowe w autyzmie Rozdział V. Wpływ diety na funkcjonowanie osób z autyzmem w percepcji rodziców Część druga. Wkraczając w świat Rozdział VI. Diagnoza funkcji poznawczych u osób ze spektrum autyzmu – wybrane aspekty Rozdział VII. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział VIII. Przyswajanie pisma przez uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział IX. Obowiązki szkoły wobec ucznia ze spektrum autyzmu. Rozdział X. Zajęcia rewalidacyjne w szkole – kilka propozycji Część trzecia. W świecie relacji Rozdział XI. Doświadczanie autyzmu przez rodzeństwo osób z autyzmem Rozdział XII. Rola wolontariatu rówieśniczego w okresie dojrzewania osób ze spektrum autyzmu Rozdział XIII. Podatność wiktymizacyjna osób z autyzmem Rozdział XIV. Multiwiktymizacja w doświadczeniu osób z autyzmem – charakterystyka zjawiska, jego formy i skutki Część czwarta. W świecie płci Rozdział XV. Seksualność osób ze spektrum autyzmu Rozdział XVI. Dziewczynki i kobiety w spektrum autyzmu Część piąta. Pełnia życia Rozdział XVII. Wizja dorosłości osób ze spektrum autyzmu w opinii rodziców Rozdział XVIII. Dorośli ze spektrum autyzmu – przegląd badań; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Rozwiązania, czyli podróż waszego życia: 1. Wstęp do dorosłości (Rozłóż mapę); 2. Podstawy komunikacji (On to, ona tamto); 3. Radzenie sobie w sytuacjach społecznych (Unikanie przeszkód); 4. Radzenie sobie z problemami sensorycznymi (Kiedy po prostu już nie mogę); 5. Zainteresowania i wzorce zachowań (Kultura geeków); 6. Manieryzmy (Niech żyją dziwactwa). Część II Mieszkanie, własne miejsce: 7. Opuszczamy gniazdo (Potrafisz latać!); 8. Samodzielne mieszkanie (Pan na włościach); 9. Życie z innymi (Nowa rodzina). Część III Niezależność. Święty Graal dorosłości: 10. Zarządzanie czasem (Zapanuj nad nim); 11. Kwestie transportowe (Jedź, dokąd chcesz); 12. Zarządzanie pieniędzmi (Bądź swoim bankierem); 13. Samodzielne radzenie sobie z problemami (Koniec z udręką); 14. Samoorzecznictwo (Mów prawdę); 15. Ujawnienie się (Mówić czy nie mówić?). Część IV Rozrywka. Czasami to tylko zabawa: 16. Kluby i grupy (Zabawa z innymi); 17. Samotna rozrywka (Kto powiedział, że zabawa to sport zespołowy?); 18. Przyjaźń (Zasady); 19. Randki i intymność (To nie film). Część V Praca. Utrzymanie domu: 20. Gotowi do pracy (Każdy szuka kogoś z umiejętnościami); 21. Jak dobrze wypaść na rozmowie (Pewność siebie); 22. Masz pracę! I co dalej? (Jak odnieść sukces). Część VI. Z perspektywy. Wszystko razem. 23. Ostatnie wskazówki (Jesteście gotowi). Atlas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys ogólny; 2. Samoświadomość; 3. Umiejętności życiowe; 4. Podejmowanie decyzji, określanie celów i rozwiązywanie problemów; 5. Świadomość zawodowa; 6. Przygotowanie do wejścia w środowisko pracy; 7. Portfolio zawodowe: prezentacja umiejętności, postaw i zalet; 8. Współpraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ 1 Adolescencja i wczesna dorosłość osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: zagadnienia psychologiczno-medyczne: Rozdział 1 Psychologiczne aspekty dojrzewania i wczesnej dorosłości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 2 Autyzm w biegu życia jednostki. Namysł osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nad stanem samoświadomości oraz nad własną przeszłością i przyszłością; Rozdział 3 Społeczno-komunikacyjne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u osób ze spektrum autyzmu. Od narodzin ku dorosłości; Rozdział 4 Temporalny aspekt funkcjonowania osoby z autystycznym spektrum zaburzeń; Rozdział 5 Zaburzenia psychiatryczne współwystępujące u adolescentów i młodych osób dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera - strategie leczenia; Rozdział 6 Specyfika zaburzeń neurologicznych w przypadku osób ze spektrum autyzmu; CZĘŚĆ 2 Wybrane kierunki działań strategicznych w opiece nad osobami z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Zastosowania praktyczne: Rozdział 7 Model Pozytywnego Wspierania Zachowań w przełamywaniu barier na drodze do integracji społecznej i aktywizacji zawodowej młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 8 Trening umiejętności społecznych dla osób z ASD. Założenia programowe uwzględniające wyzwania okresu dojrzewania; Rozdział 9 Zasady tworzenia przyjaznego środowiska sensorycznego dla osób z autyzmem; Rozdział 10 Farma Życia szansą na godne życie dorosłych osób z autystycznym spektrum zaburzeń; Rozdział 11 Przygotowanie zawodowe osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na przykładzie działalności fundacji MADA - Warsztat Terapii Zajęciowej; Rozdział 12 Przygotowanie osób z autystycznym spektrum zaburzeń do dorosłego życia w założeniach programowych lubelskiego oddziału Krajowego Towarzystwa Autyzmu; CZĘŚĆ 3 Sytuacja rodziny osoby z autyzmem: kierunki wsparcia społeczno-specjalistycznego: Rozdział 13 Wyzwania rodzicielskie związane z okresem dojrzewania osoby z autyzmem; Rozdział 14 Profesjonalna pomoc rodzinie z dzieckiem lub dorosłym z ASD. Terapia rodzinna; Rozdział 15 Ubezwłasnowolnienie a autonomia dorosłych osób z autyzmem; Rozdział 16 Analiza prawna możliwości wsparcia przez instytucje państwowe rodzin osób z autystycznym spektrum zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Medyczne terapie celowane a samookaleczenia. 2. Zachowania autoagresywne i agresywne w autyźmie - głębsze spojrzenie. 3. Zachowania autoagresywne i agresywne oraz napady padaczkowe w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. 4. Neuropsychiatryczny model ewaluacji i leczenia zachowań autoagresywnych w autyźmie. 5. Badanie wpływu skutków ubocznych leków stosowanych w terapii zachowń problemowych. 6. Zachowania autoagresywne u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - wpływ chorób alergicznych. 7. Medyczne i żywieniowe podejście do leczenia zachowań autoagresywnych i agresji w zaburzeniach ze spektrum autyzmu - piętnaście studiów przypadku. 8. Interwencje dietetyczne i żywieniowe w przypadku zachowań autoagresywnych w autyźmie - wnioski z pięciu lat pracy klinicznej. 9. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego a zachowania autoagresywne. 10. Zachowania autoagresywne - ocena i interwencja za pomocą strategii wspierania pozytywnych zachowań. 11. Trening komunikacji funkcjonalnej jako metoda postępowania w zachowaniach autoagresywnych. 12. Zachowania autoagresywne związane z lękiem - ocena i interwencja. 13. Podejście redukcji stresu w przypadkach zachowań autoagresywnych u osób z autyzmem. Załącznik A: Biologiczne współuwarunkowania zachowań autoagresywnych. Załącznik B: Kwestionariusz celowany wskazujący rozdziały z określonymi zagadnieniami. Załącznik C: Wywiad ustrukturyzowany do oceny skutków ubocznych leków (SIAMSE). Załącznik D: Kompleksowa lista behawioralnych wskaźników lęku. Indeks rzeczowy. Indeks autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej