Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Tischner Józef
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Bagrowicz Jerzy
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Wychowanie religijne
(6)
Wartość
(4)
Filozofia
(2)
Filozofia chrześcijańska
(2)
Nadzieja
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cierpienie
(1)
Demografia
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Godność ludzka
(1)
Jakość życia
(1)
Kryzys
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Personalizm
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Religia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Strach
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rodzina współczesna / pod red. nauk. Maria Ziemska. - Wyd.2. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2005. - 207, [1] s. : tab. ; 24 cm.
Sytuacja demograficzna rodziny polskiej lat dziewięćdziesiątych i jej konsekwencje społeczne; Relacja "rodzina - społeczeństwo globalne" w okresie transformacji; Orientacje na mikrostrukturę a rodzina; Zmiany w relacjach małżeńskich w cyklu życia rodziny; Sytuacja wychowawcza w nowych kategoriach rodzin w okresie transformacji ustrojowej; Rodzina jako wartość w tradycji kulturowej Górnego Śląska; Wychowanie religijne w rodzinie górnośląskiej; Rodzina bytomska w badaniach socjologicznych; Rodzina w oczach młodego człowieka; Praktyki religijne młodzieży a uznawane wartości prorodzinne; Rozwód w opinii społecznej - kierunki zmian; Rozwód w opinii społecznej - kierunki zmian; Rozwód a separacja w opinii kobiet i mężczyzn; Rodzina współczesna - jej geneza i kierunki przemian; Rezultaty zmian w rodzinach holenderskich w końcu XX wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Scripta Theologica Thoruniensia ; 3)
1. Biblijna myśl wychowawcza jako źródło i podstawa edukacji: Istota i cel wychowania według Biblii; Podstawy biblijnej myśli wychowawczej; Istotne elementy pedagogii przymierza; Pedagogia patriarchów; Prorocy - wychowawcy Izraela; Jezus Chrystus - Nauczyciel i Wychowawca; Aktualność biblijnej myśli wychowawczej. 2. Godność osoby fundamentem wychowania: Doświadczenie czasów - zagrożenie godności człowiek; Godność jako podstawa podmiotowego charakteru osoby- podstawy antropologiczne; Etyczne aspekty godności osoby; Biblijno-teologiczne podstawy godności osoby; Godność osoby w praktyce wychowawczej; Wychowanie do uszanowania godności osoby; Godność człowieka jako fundament wartości europejskich oraz podstawa dialogu kultur religii. 3. Wychowanie sumienia: O naturze sumienia, Dojrzewanie ludzkiego sumienia; Znaczenie wychowania moralnego w kształtowaniu sumienie; Inicjacja jako droga formacji sumienia;4. Autorytet w wychowaniu: Pojęcie autorytetu i jego miejsce w kulturze; Autorytet w nauce i wychowaniu; Relacja mistrz - uczeń. 5. Doświadczenia religijne jako problem pedagogiczny: Próba wyjaśnienia pojęć; Aspekty pedagogiczno-katechetyczne; 6. Edukacja religijna dorosłych: Czym jest edukacja religijna dorosłych?; Formacja religijna dorosłych w ciągu wieku; Uwarunkowania edukacji religijnej dorosłych w czasach najnowszych; Współczesne formy edukacji dorosłych. 7. Podręcznik do nauki religii - uwagi pedagogiczne: Teoria dydaktyczna a podręcznik do nauki religii - aspekty historyczne; Przemiany modelu podręcznika do nauki religii; Podstawowe funkcje podręcznika do nauki religii; Między uczniem a nauczycielem; Ku nowym formom podręcznika do nauki religii. 8. "By człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem" - istotne elementy wychowania człowieka według Jana Pawła II: Kontekst społeczno-kulturowy i pedagogiczny myśli wychowawczej Jana Pawła II; Prawda o człowieku jako podstawa wizji wychowania; Ku integralnemu wychowaniu człowieka; Spotkania, które wychowują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. W cieniu sarmackiej melancholii. 1. Chochoł sarmackiej melancholii. 2. Z problematyki wychowania chrześcijańskiego. 3. U źródeł współczesności. 4. Nowy wiek. 5. Rewolucja i patologia nadziei. 6. Refleksje o etyce pracy. 7. Praca nad nadzieją bliźniego. II. Człowiek i wartość. 1. Filozofia i ludzkie sprawy człowieka. 2. W poszukiwaniu istoty wolności. 3. Etos wolności. 4. Impresje aksjologiczne. 5. Egzystencja i wartość. 6. Genesis z ducha. III. Wielka nadzieja. 1. W poszukiwaniu doświadczenia Boga. 2. Filozofia czeka na wcielenie. 3. Prolegomena chrześcijańskiej filozofii śmierci. 4. Wiązania nadziei. 5. Noc zdziwienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat ludzkiej nadziei / Józef Tischner. - Kraków : Znak, 2000. - 299 s. ; 21 cm.
I. W cieniu sarmackiej melancholii. 1. Chochoł sarmackiej melancholii. 2. Z problematyki wychowania chrześcijańskiego. 3. U źródeł współczesności. 4. Nowy wiek. 5. Rewolucja i patologia nadziei. 6. Refleksje o etyce pracy. 7. Praca nad nadzieją bliźniego. II. Człowiek i wartość. 1. Filozofia i ludzkie sprawy człowieka. 2. W poszukiwaniu istoty wolności. 3. Etos wolności. 4. Impresje aksjologiczne. 5. Egzystencja i wartość. 6. Genesis z ducha. III. Wielka nadzieja. 1. W poszukiwaniu doświadczenia Boga. 2. Filozofia czeka na wcielenie. 3. Prolegomena chrześcijańskiej filozofii śmierci. 4. Wiązania nadziei. 5. Noc zdziwienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek a religia, 2. Spotkania z Biblią : Poznajemy Boga, Poznajemy siebie, Pokonujemy własną słabość, Między ludźmi, Sprawy codzienne, Przekraczamy siebie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Człowiek - osoba podmiotem wychowania: 1. Człowiek - dramat natury i osoby, 2. Cielesno - duchowy wymiar człowieka, 3. Duchowa rzeczywistość czyniąca człowieka osobą, 4. Transcendentne odniesienie człowieka, 5. Człowiek istotą seksualną, 6. Płciowość między naturą i kulturą, 7. Człowiek a aspekcie społecznym. Cz. II Od filozofii człowieka do filozofii wychowania: 1. Filozofia człowieka podstawą filozofii wychowania, 2. Wychowanie chrześcijańskie - wychowaniem personalistycznym, 3. Racje za personalistyczną filozofią wychowania, 4. Godność osoby fundamentem wychowania, 5. Wychowanie jako spotkanie osób. Cz. III Wychowanie ukierunkowane na wartości: 1. Wartości u podstaw wychowania personalistycznego, 2. Tolerancja a wychowanie, 3. Granice tolerancji, 4.Zdrowie w wymiarze aksjologicznym i wychowawczym, 5. Pluralizm wartości i wychowanie, 6. Wychowanie do wyboru wartości, 7. Wychowywać do urzeczywistniania wartości, Cz. IV Wychowanie personalistyczne wychowaniem integralnym: 1. Prawda jako zasada życia społecznego i zadanie wychowania, 2. Wychowanie moralne jako istotny element wychowania, 3. Rola edukacji religijnej i wychowania religijnego, 4. Wychowanie do wolności i odpowiedzialności, 5. Wychowanie do miłości - miłości trzeba się uczyć, 6. Wychowanie seksualne częścią wychowania człowieka, 7. Argumentacja i motywacja w wychowaniu młodzieży do czystości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej