Form of Work
Książki
(7)
Status
only on-site
(7)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(7)
Author
Denek Kazimierz
(4)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Boczkowska Magdalena
(1)
Hessen Sergiusz
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Theiss Wiesław
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Zieleńczyk Adam
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Wychowanie pozaszkolne
(7)
Pedagogika społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zielona szkoła
(2)
Edukacja medialna
(1)
Harcerstwo
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Obozy wędrowne
(1)
Odpoczynek
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Samokształcenie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
11 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-86770-41-4
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-03-8
Część I. Kapitał ludzki a edukacja jutra Społeczne funkcje edukacji i ich wpływ na rozwój cywilizacji Całożyciowa edukacja ludzi starszych w kontekście wyzwań współczesności Osoby starsze w społeczeństwie informacyjnym Edukacja dorosłych a kształtowanie kompetencji w zakresie technologii informacyjnych Klimat organizacyjny w procesie szkolenia kadr Część II. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej Perspektywy edukacji zawodowej. Kontekst globalnego rynku pracy Potrzebne, lecz nadal lekceważone. Rzecz o poradnictwie zawodowym Poradnictwo kariery w kontekście edukacji małego dziecka Część III. Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra Czas wolny jako wartość dla młodzieży szkolnej Wychowanie do całożyciowej aktywności ruchowej na przykładzie rodzinnej turystyki kajakowej Znaczenie aktywności fizycznej w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży Aktywność ruchowa w czasie wolnym młodzieży szkół średnich województwa śląskiego - wyniki badań Ocena rozwoju motorycznego 9-letnich dziewcząt ze szkół podstawowych w Bydgoszczy na tle stanu rozwoju somatycznego Poziom rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich a typ placówki wychowania przedszkolnego Część IV. Rola harcerstwa w wychowaniu młodzieży Harcerstwo szkołą obywatelskiego wychowania dzieci i młodzieży Turystyka jako element harcerskiej metody wychowania Harcerstwo jako skuteczny system wychowania Część V. Współczesna rodzina. Edukacja prorodzinna. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń Quo vadis polska rodzino? Wizerunek małżeństwa i rodziny w dobie pluralizacji życia rodzinnego Jak wspierać rodziców w wychowaniu? . Błędy wychowawcze jako rezultat braku refleksji oraz świadomości pedagogicznej rodziców Uczestnictwo dziadków w wychowaniu wnuków. Ujęcie z perspektywy wnuków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83734-058-7
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60038-10-9
1. Drogowskazy edukacji pozalekcyjnej w pozaszkolnej zawarte w wartościach; 2. Ku pedagogice czasu i jego wartości; 3. W stronę czasu wolnego; 4. Aktywność krajoznawczo-turystyczna młodzieży szkolnej; 5. Podstawy edukacji pozalekcyjnej i pozaszkolnej oraz ich rola w wychowaniu młodzieży; 6. Wycieczki szkolne; 7. Zielone szkoły; 8. Obozy wędrowne; 9. Decydują nauczyciele kraju ojczystego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-451-8
1. Pedagogika społeczna- dylematy dyscypliny i profesji: Kryzys pedagogiki społecznej- kontrola i subiektywizm; Funkcje pedagogiki społecznej w społeczeństwie mitu, wolności, demokracji i inteligencji cywilizacji. Wybrane kwestie; Od wspólnoty do osamotnienia; W nawiązaniu do propozycji zintegrowanego paradygmatu pedagogiki społecznej- ramy dyskusji; Konteksty oraz możliwości zastosowania synthetic methodology we współczesnej pedagogice społecznej (żywiołowość versus laboratyzacja światła i planowanie społeczne); Profesjonalna pułapka. Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną; "Środowisko"- historyczne czy teoretyczne pojęcie pedagogiki społecznej?; 2. Podstawowe pojęcia- definicje i redefinicje: Rekomendacja do doskonalenia (specyficznych) umiejętności pedagogów społecznych i poszerzania ich Pola działalności zawodowej; Edukacja utowarowiona. Pułapki komercjalizacji edukacji zinstytucjonalizowanej; Przestrzenno-społeczne zorientowanie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej (na przykładzie wybranych refleksji i doświadczeń); Prawa dziecka w perspektywie pedagogiki społecznej; Doświadczenie biograficzne jako kontekst zmiany społecznej- perspektywa pedagogiki; O instytucjonalizacji w nauce- rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej; 3. Przestrzenie społeczno-kulturowe i wychowanie: Edukacja domowa w Japonii- obecna sytuacja i wyzwania; Tradycja kulturowa jako płaszczyzna inkluzji społecznej; Idea inkluzji społecznej w systemie prewencyjnym św. Jana Bosko; Polskość na peryferiach kultury narodowej- tożsamość kulturowa Polaków na Grodzieńszczyźnie; Miejsce i pamięć. Klonowo nad Brdą: mieszkańcy wobec dziedzictwa przeszłości; Jedna pamięć, miejsca dwa: Czeczeni w Polsce; Przemieszczenia. Co wynika z wymian młodzieżowych relacji Polska-Izrael?; 4. Rodzina i więzi społeczne: Rodzina w meandrach przestrzeni i czasu; Znaczenie rodziny w wymiarze indywidualnym i społecznym; Przemoc wobec dzieci- perspektywa zjawiska w ujęciu globalnym; Więzi w rodzinie a wychowanie do uczestnictwa społecznego; Więzi w rodzinie- uświadomienie, odkrywanie, odbudowa (zapiski z pamiętnika); Komunikacja w rodzinie a rozwój i wychowanie dziecka; Zmiana modelu rodziny czy jej atrofia? W świetle badań poglądów młodzieży; Optymalizacja pracy z rodziną jako najistotniejszy warunek zapobiegania jej samo wyłączaniu się z życia społecznego; Rodzice inwestujący w przyszłość swoich dzieci- odkrywanie sensu i znaczenia; Zjawisko atomizacji społecznej i moralnej w obszarze współczesnych działań pedagogicznych; 5. Zdrowia i jakość życia: Uwarunkowania jakości życia dziecka chorego w rodzinie; Zaburzenia zdrowia psychicznego okresu dzieciństwa i adolescencji jako przedmiot oddziaływań psychopedagogicznych; Profilaktyka i promocja zdrowia w środowisku )na przykładzie miasta Tychy) a choroby układu krążenia; Paliatywna i hospitalizacyjna opieka nad pacjentem i jego rodzina; Wpływ środowiska rodzinnego na zdrowie samopoczucie dziecka z nadpobudliwością ruchowa; Wybrane zachowania zdrowotne studentów Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Medycznego; 6. Edukacja pozaszkolna- problemy i propozycje rozwiązań: Edukacja pozaszkolna w Izraelu jako droga do efektywnego obywatelstwa; Edukacja pozaszkolna z udziałem mediów środowiskowych w kontekście pedagogiki społecznej; Strategie inkluzyjne stosowane przez wolontariuszy w pedagogice podwórkowej; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci i młodzieży; Cele doradztwa społeczno-andragogicznego; Koncepcja i realizacja zajęć pozalekcyjnych w niektórych szkołach słoweńskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60143-01-3
1. "Tocząca się reforma" edukacji; 2. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego; 3. Znaczenie zajęć pozaszkolnych w wychowaniu młodych polaków; 4. Wycieczki szkolne; 5. Zielone szkoły; 6. Wakacyjne wędrówki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-990-2
1. Wychowanie w rodzinie z perspektywy współczesnych zagrożeń i wyzwań: Między sterowaniem a wychowaniem dziecka; Bezradność opiekuńczo-wychowawcza rodziców jako problem współczesnej rodziny- prośba konceptualizacji zjawiska; Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla dziecka i jego rodziny w kontekście praktyki poradni; Wolontariat jako forma uspołeczniania dzieci i młodzieży; Współczesne formy pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej; Projekt kwestionariusza do oceny jakości opieki i wychowania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; Obszary poczucia jakości życia osoby pochodzącej z rodziny dysfunkcjonalnej- sytuacja rodzinna i relacje interpersonalne; Social media- źródło wiedzy o życiu młodego człowieka?; Problem euro sieroctwa jako konsekwencja migracji rodziców; Funcjonowanie emocjonalne dziecka w sytuacji emigracji zarobkowej rodzin do krajów Unii Europejskiej- teoria i badania; "Zarówno tu, jak i tam"? Ku problemowi współczesnego macierzyństwa transnarodowego. Studium przypadku; Zjawisko migracji a problematyka rodzin cudzoziemskich; 2. Przestrzeń szkoły w XXI wieku- w stronę zdrowia: Współczesna szkoła z perspektywy zagrożeń i wyzwań; Edukacja małego dziecka profilaktyką dysfunkcji rozwoju; Coaching rodzinny szansą zawodową dla pedagogów; Dyrektor szkoły przyszłości; Walory edukacyjne i wychowawcze druzyn Nieprzetartego Szlaku w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawna intelektualnie na przykładzie własnych doświadczeń w pracy pedagoga specjalnego i instruktora harcerskiego; Czynniki środowiska rodzinnego warunkujące zdrowie dzieci i młodzieży; Płodowy zespół alkoholowy jako czynnik ryzyka wykolejenia społecznego; Dziecko z padaczką w szkole. Kształcenie kadry pedagogicznej w dziedzinie epileptologii szansą na normalne funkcjonowanie dziecka chorego przewlekle; Zaburzenia odżywiania- problem niszczący całą rodzinę; Bigoreksja- odwrotna anoreksja. Zaburzenia obrazu własnego ciała u mężczyzn; Stare zagrożenia, aktualne problemy, sukcesy; 3. Resocjalizacja- współczesne dylematy, problemy, sukcesy: Formy patologii destabilizujące wychowanie i sytuacja dziecka w rodzinie patologicznej; Rodzina adopcyjna jako otwarta forma resocjalizacji; Poczucie własnej skuteczności jako istotny czynnik chroniący przed wykolejeniem społecznym i zachowaniami patologicznymi wśród młodzieży; Potęga grupy. Grupa rówieśnicza a kształtowanie się zachowań dewiacyjnych; Oddziaływania wychowawcze wobec nieletnich sprawców czynów karalnych w warunkach izolacyjnych; Wybrane formy oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej- aspekty teoretyczne i praktyczne; programy resocjalizacyjne formą oddziaływań w warunkach izolacji więziennej na przykładzie Oddziału Zewnętrznego Zakładu Karnego w Zamościu; Wybrane programy resocjalizacji sprzyjające przygotowaniu do readaptacji społecznej skazanych na przykładzie własnych doświadczeń w pracy penitencjarnej w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy; Czynniki ułatwiające i utrudniające readaptację społeczną osób wychodzących na wolność oraz znaczenie pomocy postpenitencjarnej; Środki oddziaływania resocjalizacyjnego na skazanego stosowane w zakładach karnych jak próba zmiany nawyków; Zachowania autoagresywne u młodzieży dorastającej- psychospołeczne uwarunkowania problemu; Praca jako szczególna forma oddziaływań wychowawczych w polskim systemie penitencjarnym na przykładzie Zakładu Karnego w Chełmie; Rola kontaktów zewnętrznych w procesie resocjalizacji skazanych na przykładzie Zakładu Karnego w Herbach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Wychowanie pozaszkolne (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Praca pozaszkolna ; Zajęcia pozaszkolne
Authority data
Wychowanie pozaszkolne - teoria (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Wychowanie pozaszkolne - Polska (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again