Form of Work
Książki
(13)
Status
only on-site
(10)
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(10)
Author
Kamińska Aleksandra
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Chowaniak Jolanta
(1)
Draus Jan
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Glomb Dominika
(1)
Griese Hartmut M
(1)
Kargul Józef
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Malach Josef
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Matusek Beata
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Pięta Jan
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Turos Lucjan
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zdolska Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Oświata dorosłych
(10)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Wychowanie dorosłych
(5)
Czas wolny od pracy
(3)
Młodzież
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teatroterapia
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Biblioterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Emisja głosu
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Harcerstwo
(1)
Instytucja totalna
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Odpoczynek
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Samokształcenie
(1)
Samoobrona
(1)
Siła robocza
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Wartość
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie seksualne
(1)
Subject: time
1901-
(2)
1801-
(1)
17 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7363-161-5
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Powstanie i rozwój andragogiki: Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki; Powstanie i rozwój andragogiki na tle tendencji rozwojowych nauk humanistycznych; Przedmiot badań andragogiki i jej miejsce w systemie nauk pedagogicznych; Ogólna charakterystyka związków andragogiki z naukami humanistycznymi; Struktura andragogiki; 2. Dorobek badawczy andragogiki w Polsce- analiza wybranych prac i zagadnień: O potrzebie analizy dorobku badawczego; Ogólna charakterystyka dorobku naukowego i badawczego w zakresie oświaty i wychowania dorosłych w Polsce Ludowej; Teoretyczne koncepcje samokształcenia i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny szkolnictwa dla pracujących i wybrane przykłady badań; Zagadnienia z dziedziny działalności kulturalno-oświatowej i wybrane przykłady badań; Zagadnienia oświaty rolniczej i wybrane przykłady badań; 3. Badawcze i metodologiczne zagadnienia andragogiki: Doświadczenia badawcze autora; Andragogiczny punkt widzenia w naukowych badaniach empirycznych; Planowanie badań. Potrzeby społeczne; 4. Zadania andragogiki w badaniu i rozwiązywaniu problemów edukacji permanentnej w PRL: Istota i źródła edukacji permanentnej; Społeczne i kulturotwórcze zadania andragogiki; Rola andragogiki w uogólnianiu dorobku nauk społecznych dla potrzeb sterowania rozwojem edukacji permanentnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-53-6
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-634-4
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-28-7
1. Tło, tendencje rozwojowe, szanse i zagrożenia edukacji dorosłych. 2. O całożyciowym uczeniu się. 3. Cielesność człowieka jako obszar edukacji. 4. Edukacja w życiu rodzinnym. 5. Stosunki międzyludzkie z perspektywy edukacji dorosłych. 6. Czas wolny - czas edukacji. 7. Edukacja w procesie pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 7/2012)
1. Pedagogika wczoraj i dziś: Stan i kierunki zmian w polskiej pedagogice ostatniego półwiecza; 2. Praktyka edukacyjna- wyzwania i problemy współczesnego nauczyciela: "Klucz do uczenia się"- innowacyjność czy renesans teorii?; Rozwijające walory teatru- inspiracje metodyczne; Mutyzm wieku dziecięcego na podstawie doświadczeń własnych; O emisji głosów kilka; 3. Komunikat: Fundacja SPINA szansą na lepszy start.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86990-82-1
1. Zjawisko czasu wolnego, 2. Znaczenie zdrowotne odpoczynku, 3. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy, 4. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze pracy nad sobą jako funkcji czasu wolnego, 5. Historia problematyki czasu wolnego, 6. Współczesne formy spędzania wolnego czasu najczęściej praktykowane, 7. Korzystanie z instytucji kulturalnych jako współczesna forma pożytecznego zagospodarowania wolnego czasu, 8. Formy spędzania wolnego czasu o ograniczonej popularności, 9. Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego, 10. Pedagogika i jej metody badawcze, 11. Wychowanie do wczasów, 12. Rola środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, 13. Harcerskie wzory spędzania wolnego czasu, 14. Edukacja permanentna i elementy andragogiki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7096-061-8
1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna, 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki pracy, 3. Problemy kształcenia przedzawodowego, 4. Kształcenie zawodowe, 5. Kształcenie ustawiczne w tym problemy doskonalenia zawodowego, 6. Problemy humanizacyjne i społeczno-wychowawcze zakładu pracy, 7. Pedagog pracy jako specjalista oraz główny realizator idei i zadań pedagogiki pracy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7096-341-2
Zawiera: Wprowadzenie do wyd. trzeciego; 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna; 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki pracy; 3. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 4. Edukacja pro zawodowa; 5. Edukacja zawodowa w wersji założonej i rzeczywistej; 6. Zatrudnienie, praca zawodowa i bezrobocie – prawidłowości oraz patologie; 7. Edukacja ustawiczna dorosłych; 8. Problemy humanizacyjne i społeczno-wychowawcze oraz edukacyjne zakładu pracy; 9. Pedagog pracy jako specjalista oraz główny realizator idei i zadań pedagogiki pracy; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-01-17891-8 t. 1
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-911436-6-X
R.1 Podstawy filozoficzno-socjologiczne; R.2 Pedagogika społeczna/praca socjalna; R.3 Edukacja polityczna; R.4 Edukacja dorosłych/Andragogika; R.5 Pytania o przyszłość pedagogiki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
ISBN: 83-229-1838-0
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Wychowanie dorosłych (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Wychowanie dorosłych - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again