Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(9)
Autor
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Horodeński Ryszard Czesław
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Nowak Marian
(1)
Ozorowski Edward
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Topa Danuta
(1)
Ziemska Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Rodzina
(5)
Wychowanie
(4)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Demografia
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
AIDS
(1)
Cierpienie
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka płciowa
(1)
HIV
(1)
Jakość życia
(1)
Kobieta
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież -- socjologia -- Polska
(1)
Nauczanie
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcostwo duchowe
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Płeć
(1)
Seksizm
(1)
Seksuologia -- socjologia -- Polska
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Strach
(1)
Tyszka, Zbigniew (1933-2003)
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Religia i duchowość
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 16)
Artykuły: Kobiety na rynku pracy - bariery płci. Patologia seksualna w systemie rodzinnym. Sytuacja i niektóre tendencje w rozwoju współczesnej rodziny w Rosji i Sankt-Petersburgu. Relacje zachodzące pomiędzy osobami samodzielnymi życiowo a ich rodzinami pochodzenia. Wielkość i struktura rodziny a przejście demograficzne. Zagrożenia przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej - jakościowa analiza opinii. Od wielodzietności do bezdzietności? Przemiany w poglądach na posiadanie dzieci i ich uwarunkowania. Rodzina wobec poszkodowanego w wypadku jej członka. Pożądany i unikany absenteizm członków rodziny w oczekiwaniach osób bezdomnych. Anorexia nervosa - fenomen ponowoczesnje kultury i choroba systemu rodzinnego. "Europejscy poszukiwacze" czy "alterkontestatorzy" - kolejne ogniwo wymiany pokoleń. Referaty: Profesor Zbigniew Tyszka jako badacz rodziny i koordynator ogólnopolskich programów badawczych. Rola Zbigniewa Tyszki w rozwoju socjologii lubelskiej. Poznańska socjologiczna szkoła badań nad rodziną w nurcie powojennej ewolucji socjologii rodziny w Polsce. Refleksje Profesora Zbigniewa Tyszki nad człowiekiem i rodziną XXI wieku. Koncepcja rodziny i sposoby jej badania w ujęciu profesora Zbigniewa Tyszki. Znaczenie systemu metodologicznego wieloaspektowej, integralnej analizy życia rodzinnego w badaniach nad rolą ojca w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Dziecko dobrem wspólnym: Dziecko w aspekcie celu; Dziecko w nauczaniu Jana Pawła II; Dziecko w rodzinie i społeczeństwie w świetle nauczania Kościoła katolickiego; Dziecięctwo naturalne a nadprzyrodzone; Aksjologiczny status dziecka w kontekście współczesnej kultury życia; Dobro potomstwa jako istotny element zgody małżeńskiej w świetle prawa kanonicznego; Pozycja społeczna dziecka w Polsce w XVIII wieku; Cz. II. Warunki życia i rozwoju rodziny: Uwarunkowania wzrostu gospodarczego. Polska w roku 2007; Rodzina- sprawa prywatna czy sprawa publiczna?; Polityka państwa na rzecz rodziny- wybrane problemy; O zróżnicowaniu sytuacji rodzin wielodzietnych w Polsce; Rodzina zastępcza jako instytucja pomocy społecznej; Instytucje opieki nad dzieckiem a potrzeby pracujących rodziców; Internaty szkolne i bursy publiczne w funkcji wyrównywania warunków rozwojowych i szans edukacyjnych młodzieży; Demograficzne i ekonomiczne uwarunkowania rozwoju systemu oświaty i wychowania; Klimat życia rodzinnego w percepcji dzieci ojców o wysokim poziomie aktywności zawodowej; Cz. III. Zagrożenia w wychowywaniu dzieci: Dobrobyt społeczny a ubóstwo w ujęciu regionalnym i globalnym- polityka społeczna wobec wykluczenia społecznego; Ubóstwo dzieci. Przyczyny- skutki- potrzeba działania; Dziecko wobec zagrożeń płynących z mass mediów; Wybrane uwarunkowania dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży; Małżeństwa "naprawcze" w powojennej Polsce; Cz. IV. Dyskusja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 3. - Kraków : Wydaw. WAM, 2003. - 423, [1] s. ; 20 cm.
(Biblioteka życia duchowego)
I. Kryzys ojcostwa dzisiaj 1. Ojcostwo dzisiaj 2. Niektóre przyczyny kryzysy ojcostwa 3. Współczesne przejawy kryzysu męskości 4. Nadzieja na odbudowanie ojcostwa II. Opuścić ojca i matkę 5. Relacje z rodzicami 6. Relacje z ojcem 7. Relacje z matką 8. Potrzeba wewnętrznego uzdrowienia relacji do rodziców III. Zaangażowanie w osobiste dojrzewanie 9. Porządkowanie niedojrzałych zmiennych 10. Samodzielność emocjonalna 11. Dojrzewanie do integracji seksualnej 12. Najgłębszy fundament ojcostwa IV. Zbudować dom 13. Narzeczeństwo szkołą życia 14. Budowanie wzajemnej relacji mełżeńskiej i rodzicieskiej 15. Przyjaźń w zyciu narzeczeńskim i małżeńskim 16. Świadome rodzicielstwo 17. Początki ojcostwa V. Relacje ojca z dzieckiem 18. Czas i uwaga poświęcone dziecku 19. Odpowiedzieć na zaufanie dziecka 20. Przyjaźń z dzieckiem 21. Fizyczna bliskość z dzieckiem 22. Rozumieć świat uczuć dziecka 23. Autorytet wobec dziecka VI. Wychowanie do życia 24. Wychowanie do życia w wolności 25. Wprowadzenie dziecka w życie duchowe 26. Budowanie tradycji rodzinnych 27. Spotkanie ojca z dziekiem na polu twórczości 28. Wychowanie seksulane dziecka 29. Wychowanie do radości życia 30. Dlaczego moje dziecko klamie? 31 Karanie dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rodzina współczesna / pod red. nauk. Maria Ziemska. - Wyd.2. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2005. - 207, [1] s. : tab. ; 24 cm.
Sytuacja demograficzna rodziny polskiej lat dziewięćdziesiątych i jej konsekwencje społeczne; Relacja "rodzina - społeczeństwo globalne" w okresie transformacji; Orientacje na mikrostrukturę a rodzina; Zmiany w relacjach małżeńskich w cyklu życia rodziny; Sytuacja wychowawcza w nowych kategoriach rodzin w okresie transformacji ustrojowej; Rodzina jako wartość w tradycji kulturowej Górnego Śląska; Wychowanie religijne w rodzinie górnośląskiej; Rodzina bytomska w badaniach socjologicznych; Rodzina w oczach młodego człowieka; Praktyki religijne młodzieży a uznawane wartości prorodzinne; Rozwód w opinii społecznej - kierunki zmian; Rozwód w opinii społecznej - kierunki zmian; Rozwód a separacja w opinii kobiet i mężczyzn; Rodzina współczesna - jej geneza i kierunki przemian; Rezultaty zmian w rodzinach holenderskich w końcu XX wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej