Form of Work
Książki
(38)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
only on-site
(30)
available
(21)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(30)
Author
Kawula Stanisław
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Szarota Zofia
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszek Adam
(1)
Bednarek Józef
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślak Roman
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derber Charles
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Fengler Jorg
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Klinik Anna
(1)
Kordas-Surowiec Mariola
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Maciejewska Olga
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Niesporek Andrzej
(1)
Nowacki Gabriel
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Palak Zofia
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Skidmore Rex A
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Stanek Tadeusz
(1)
Swadźba Stanisław
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szatur-Jaworska Barbara
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Sęk Helena
(1)
Thackeray Milton G
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Zych Adam A
(1)
Łuszczyńska Aleksandra
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(40)
Language
Polish
(40)
Subject
Wsparcie społeczne
(33)
Niepełnosprawni
(9)
Opieka społeczna
(8)
Ludzie starzy
(7)
Pedagogika specjalna
(6)
Pedagogika społeczna
(5)
Rodzina
(5)
Polityka społeczna
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Domy pomocy społecznej
(3)
Dziecko
(3)
Bezrobocie
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Surdopedagogika
(2)
Wychowanie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Alkoholizm
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autorytet
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Gerontologia
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Kraków)
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nałóg
(1)
Osobowość
(1)
Państwo
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki interpesonalne
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Więźniowie
(1)
Wojna psychologiczna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Subject: time
1989-
(6)
2001-0
(2)
Subject: place
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
61 results Filter
E-book
In basket
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 83-227-2258-3
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.2)
ISBN: 978-83-7571-189-9
1. Kościół katolicki wobec problematyki starości; 2. Dominujące wartości starszych wiekiem słuchaczy Radia Maryja; 3. Senior w wielkim mieście na przykładzie projektu "Krakowski plakat dla seniorów"; 4. Przygotowanie kadr pomocy społecznej w obszarze wsparcia dla seniorów; 5. Kluby Seniora miejscem uczestnictwa kulturalnego i animacji społeczno-kulturalnej; 6. "Każdy ma swój Everestů"- turystyka górska jako forma aktywności osób po 60 roku życia; 7. Zagraniczne oferty edukacyjne dla osób starszych; 8. Kapitał ludzki seniorów a jego wartość społeczna w opiniach słuchaczy cieszyńskiego Uniwersytetu III Wieku; 9. Turystyka leczniczo-uzdrowiskowa jako forma profilaktyki gerontologicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
ISBN: 978-83-7246-902-1
1. Redystrybucja a opiekuńczość, 2. wielkość i struktura wydatków na zabezpieczenie społeczne w krajach Unii europejskiej - analiza empiryczna, 3. Główne obszary opiekuńczej działalności państwa w krajach Unii Europejskiej, 4. Próba klasyfikacji systemów gospodarczych krajów członkowskich Unii Europejskiej z punktu widzenia opiekuńczości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2273)
ISBN: 83-226-1371-7
1. Bezrobocie jako sytuacja zagrożenia, 2. Zachowanie zaradcze, 3. Wsparcie społeczne, 4. Poczucie zagrożenia i otrzymywane wsparcie społeczne a zachowanie zaradcze osób bezrobotnych - badania własne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-68-2
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7299-389-0
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom II)
ISBN: 978-83-7308-492-6
Część I Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; Kilka obrazów z drogi życia - od Piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacji matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych. Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości. Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi. Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Diagnostyka ... ; 01)
ISBN: 83-7096-513-X
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7395-139-6
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-767-4
Zawiera: Rozdział I. Mechanizmy psychologiczne pozostawiania w krzywdzącej relacji. Wybrane koncepcje. 1. Wyuczona bezradność; 2. „Pranie mózgu”; 3. Współuzależnienie ofiar przemocy; 4. Syndrom sztokholmski; 5. Zespół zaburzeń stresu pourazowego – PTSD; 6. Teoria cyklu przemocy Lenory E. Walker; 7. Wtórne zranienie. Rozdział II. Formy i procedury pomocy osobom doświadczającym przemocy w rodzinie. 1. Pomoc osobom doświadczającym przemocy w rodzinie w świetle obowiązujących przepisów prawa; 2. Rola zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 3. Procedura „Niebieskie Karty”. Rozdział III. Charakterystyka grupowych form pomocy psychologicznej. 1. Rozwój grupowych form pomocy; 2. Rodzaje grupowych form pomocy; 3. Modele grup dla ofiar urazu; 4. Historia grup dla osób doświadczających przemocy; 5. Istota grup wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie. Rozdział IV. Organizowanie grup wsparcia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie. 1. Planowanie i organizacja grupy wsparcia; 2. Zasady grupowe i kontrakt; 3. Fazy pracy w grupie; 4. Kompetencje i rola moderatora grupy; 5. Niektóre problemy występujące w grupie. Rozdział V. Grupy wsparcia dla osób doświadczających przemocy na terenie województwa mazowieckiego. 1. Początki działalności grup dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy; 2. Instytucje i organizacje tworzące grupy dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego; 3. Rodzaje grup dla osób doświadczających przemocy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61190-29-5
Praktyka jest nauczycielem umiejętności; 1. Koncepcje i tworzenie dobrych praktyk w pomocy społecznej; Socjologiczne mapy badawcze w miejskiej polityce społecznej. Od tradycji do współczesnych dobrych praktyk w rozwiązywaniu problemów w mieście; O uwarunkowaniach dobrych praktyk w lokalnych systemach i sieciach wsparcia; Interwencja socjalna z perspektywy praktyk organizacyjnych i współpracy z instytucjami wsparcia społecznego w Katowicach w opinii pracowników MOPS-u; Szkolne systemy profilaktyki i wsparcia społecznego uczniów zagrożonych wykluczeniami w Katowicach. Diagnoza i przykłady dobrych praktyk; Współpraca Miasta Katowice z organizacjami pozarządowymi w obszarze rozwiązywania problemów społecznych= przykłady dobrych praktyk; 2. Działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Katowicach; Środowiskowe programy profilaktyczne w Katowicach; Stowarzyszenia i inne organizacje pozarządowe w Katowicach- dawcy dobrych praktyk czy grupy interesów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60282-01-4
1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością instytucja wsparcia społecznego: Filantropia; Potrzeba; Opieka; Ratownictwo; Pomoc; Kompensacja; Substytucja; Wsparcie społeczne; Profilaktyka; Resocjalizacja; Interwencja; Dbałość opiekuńcza; Zabezpieczenie społeczne; Opieka socjalna; Służby społeczne; 2. Wolontariat; 3. Twórcy, prekursorzy i reprezentanci instytucji wsparcia społecznego; 4. Początki opieki w Polsce. Pierwsze instytucje wsparcia społecznego; 5. Wybrane instytucje wsparcia społecznego w Polsce; 6. Działania instytucji wsparcia społecznego w wybranych krajach Unii Europejskiej; 7. Prakseologia socjalna; 8. Pracownik socjalny w instytucjach wsparcia społecznego; 9. Najważniejsze, współczesne problemy społeczne wymagające pomocy instytucji wsparcia społecznego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
ISBN: 978-83-8085-974-6
Zawiera: O pracy socjalnej z osobami chorującymi psychicznie – raz jeszcze. 1. Od wykluczenia do integracji – nowe perspektywy we wspieraniu osób z doświadczeniem choroby psychicznej, 2. Wspieranie procesu zdrowienia w praktyce, 3. O kryzysie psychicznym i jego korelatach, 4. Praca socjalna z osobami z doświadczeniem choroby psychicznej – uwagi praktyczne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-62098-09-5
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-711-3
1. Charakterystyka działań psychologicznych, 2. Organizacja działań psychologicznych w wybranych państwach, 3. Kierunki zmian w prowadzeniu działań psychologicznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
ISBN: 978-83-7299-491-2
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62828-18-0
1. Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną- od pacjenta do obywatela; 2. Starożytni- niepełnosprawni w percepcji współczesnych; 3. O przygotowaniu dzieci do korzystania z informacji medialnych. Niektóre hipotezy, wyniki badań i wnioski na przykładzie korzystania z informacji podawanych w formie ikonicznej; 4. Zastosowanie terapii akustyczno-wibracyjnej Musica Lingua w oddziaływaniach glottodydaktycznych; 5. Teoretyczne i empiryczne aspekty kształcenia osób niepełnosprawnych przez multimedia; 6. Przydatność i zagrożenia Internetu dla osób niepełnosprawnych; 7. Autoprezentacja medialną szansą na integrację społeczną osób niepełnosprawnych; 8. Badanie potrzeb szkoleniowych osób z niepełno sprawnościami; 9. Media jako element w rozwoju komunikacji językowej osób niepełnosprawnych; 10. Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie informacyjnym- wybrane problemy i wyniki badań ankietowych; 11. Analiza koncepcji prezentowania człowieka niepełnosprawnego w mediach ze względu na stopień nasycenia przekazu niepełnosprawnością; 12. Rola czasopisma „Laski” w kreowaniu zintegrowanego obrazu osób z dysfunkcją wzroku; 13. Technologie komputerowe i Internet- szanse i zagrożenia dla osób niepełnosprawnych; 14. Nowoczesne technologie w służbie osobom niepełnosprawnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again