Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(13)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(12)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(6)
Autor
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Almog Oz
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chutnik Monika
(1)
Derda Ahata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Freeman Edward R. (1951- )
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Idem Magdalena
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karwacki Arkadiusz (1977- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(1)
Koziński Bartosz (1988- )
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Marzec Bożena (1958- )
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rongies Witold
(1)
Sarleja Teresa Z
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Sulima Magdalena
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szerląg Alicja (1958- )
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Vajda Marta
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Wielokulturowość
(13)
Odmienność kulturowa
(4)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Integracja europejska
(2)
Kobieta
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Arteterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cywilizacja zachodnia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Międzykulturowość
(1)
Motywacja
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Obraz siebie
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pracowitość
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Przywództwo
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Savoir-vivre
(1)
Sens życia
(1)
Stres
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły
(1)
Służba więzienna
(1)
Uchodźcy
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(2)
Ukraina
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Litwa
(1)
Słowacja
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 218)
Wstęp; 1. Świadomość interkulturowości: Edukacja do międzykulturowości; Rozumienie kultur a wybijanie się na człowieczeństwo; Kultura sąsiedztwa i współpracy w kontekście lokalnym i międzynarodowym; Kolektywizm – indywidualizm jako przeciwstawne przejawy kulturowego rozwoju społeczeństw ludzkich (zarys problemu); Zainteresowania kulturowe osób starszych. 2. Środowisko a interkulturowość: Katalizator edukacji dla interkulturowości; Turystyka i możliwości wychowania interkulturowego; Internet i wycieczki w edukacji interkulturowej; Stowarzyszenie regionalne – stymulatorem aktywności lokalnej; Suwalszczyzna – region wielu narodów (z praktyki szkolnej). 3. Szkoła i nauczyciel dla interkulturowości: Nauczyciel szkoły zawodowej w upowszechnianiu edukacji dla interkulturowości, międzykulturowości czy wielokulturowości; Interkulturowe aspekty zawodowego rozwoju nauczycieli współczesnej szkoły; Rola szkoły zawodowej w przygotowaniu do zatrudnienia na europejskim rynku pracy; Zakład pracy jako organizacja wielokulturowa; Metoda projektów – nowe zadania dla uczniów i nauczycieli. 4. Interkulturowość jako nowe wyzwanie: Z zakresu edukacyjnych perspektyw aktualnych wyzwań cywilizacyjnych; Wychowanie dla wielokulturowości jako wyzwanie współczesnej edukacji; Przygotowanie do życia w społeczeństwach wielokulturowych; Znaczenie cech charakteru narodowego dla procesu edukacyjnego; Oczekiwania młodzieży szkolnej polskiej i niemieckiej wobec partnera życiowego; Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu wobec innych kultur; Edukacja dla interkulturowości – czy jest potrzebna? O edukacji międzykulturowej – refleksje organizatora i uczestnika; Moja droga do interkulturowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Europa jest wspólnotą wartości cywilizacyjnych, do których należą wolność i równość jednostki, demokracja, państwo prawa, społeczeństwo obywatelskie, to „europejski dom” nie może być budowany niezależnie od tych wartości lub wbrew nim, ale tylko i wyłącznie na ich podstawie. Wspólna polityka europejska musi więc występować w obronie wymienionych wartości oraz brać za nie odpowiedzialność. Teoria integracji europejskiej wymaga zgody co do strategii i celów zjednoczenia, a budowa tej zgody nie jest możliwa bez określonych koncepcji legitymizacyjnych.
Oś problemową podjętych rozważań stanowi kwestia legitymizacji Unii Europejskiej – jej instytucji oraz stanowionego przez nie prawa. Inspiracją do podjęcia tematu było poczucie szeroko rozumianego kryzysu legitymizacji demokratycznej UE. Niewątpliwie w Unii występuje problem z uzasadnianiem decyzji – szczególnie w zakresie prawa pochodnego i orzecznictwa – w sposób wpisywalny w dominujące koncepcje demokracji, do których przywykły krajowe dyskursy profesjonalne. Receptą na ów kryzys może być wzmocnienie legitymizacji cywilizacyjnej Unii Europejskiej, tj. odbudowa wspólnoty inkluzywnej przy wykorzystaniu zasady solidarności, kanonu wartości wspólnych i wielokulturowości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (7 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody i Techniki Zarządzania)
Zarządzanie zespołem wielokulturowym; Wielokulturowość a zarzadzanie; Metody zarządzania międzykulturowego; Interkulturowość prawa. Treści czynności prawnych; Aspekty kulturowe rachunkowości; Wybrane problemy zarządzania podmiotami leczniczymi w dobie przemian kulturowych na podstawie badań pilotażowych; Prawo pacjenta do informacji i autonomii decydowania o wymiarze wielokulturowości; Nauczyciel w szkole wielokulturowej; Kultura strategiczna - nowe podejście w zarządzaniu strategią; Reklama w perspektywie wielokulturowości; Zezwolenia na pracę cudzoziemców ze wschodu w Polsce; Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców ze wschodu; Obraz ciała kobiet w różnych kulturach - wybrane konteksty; Normatywne uwarunkowania ochrony zabytków sakralnych Tomaszowa Mazowieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przestrzenie konfliktu i porozumienia w społecznościach wielokulturowych: Struktura narodowościowa i wyznaniowa społeczeństwa II Rzeczypospolitej. Konflikt czy porozumienie?; Mniejszość żydowska w II Rzeczypospolitej: obszary porozumienia i napięć; Konflikt a proces adaptacji społecznej i kulturowej na Dolnym Śląsku po II wojnie światowej w narracjach przesiedleńców z Kresów Południowo-Wschodnich; Konflikt a dialog na przykładzie kultury Wileńszczyzny; Łemkowie w zachodniej Polsce jako przykład międzykulturowego uczenia się społeczności; Dwujęzyczność a zagrożenia dla tożsamości. Raport z badań dotyczących dwujęzyczności rodzin pochodzenia białoruskiego ze wschodniej Polski; Polscy imigranci w przestrzeni New York City; Serbski nacjonalizm jako mechanizm dekonstrukcji dialogu międzykulturowego w Jugosławii przełomu lat 80. I 90. XX w.; 2. Na rzecz międzykulturowego dialogu: Konfliktorodność przestrzeni wielokulturowych wieku globalizmu; Młode pokolenie "międzyepoki" na przykładzie litewskiego pogranicza kulturowego; Akulturacja, asymilacja czy edukacja? Drogi do porozumienia w społeczeństwach wielokulturowych; Spotkanie z Innym, czyli o edukacyjnej wartości podróży; Uczenie się międzykulturowe jako szansa na przełamywanie stereotypów narodowych; Działalność regionalna jako przestrzeń przełamywania stereotypów narodowych; Działalność regionalna jako przestrzeń przełamywania stereotypów i budowania dialogu międzykulturowego; Przygotowanie nauczycieli do rozwiązywania konfliktów międzykulturowych; Problematyka wychowania wielokulturowego w kontekście nauczania historii w Republice Czeskiej; Szkolnictwo dla mniejszości narodowych w czeskim systemie oświaty; Edukacyjne implikacje konfliktu życia i śmierci w przestrzeniach międzykulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podziękowanie; Wprowadzenie: 1. Polskie szkoły a ukraińscy uchodźcy; 2. Dane statystyczne; 3. Przyczyny migracji ludności. I. Prawne i praktyczne aspekty funkcjonowania ukraińskich uczniów w polskim systemie oświaty: 1. System oświaty w Polsce i w Ukrainie; 2. Zmiany w przepisach prawa dotyczące uczniów z Ukrainy; 3. Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022; 4. Kształcenie uczniów z Ukrainy po 1 września 2022 r. II. Ukraińscy uchodźcy w polskiej szkole: 1. Uchodźcy i ich problemy; 2. Oddziały przygotowawcze; 3. Dostosowania edukacyjne dla uczniów z Ukrainy; 4. Nauka zdalna w ukraińskim systemie oświaty; 5. Polscy uczniowie wobec swoich koleżanek i kolegów z Ukrainy. III. Raport badań: 1. Cel badania; 2. Metodologia, narzędzia oraz etyka badania; 3. Przedstawienie wyników badania; 4. Wnioski i rekomendacje z pierwszej części badań; 5. Nauka języka polskiego obcokrajowców. Studium przypadku; 6. Nauka języka polskiego ucznia ukraińskiego przed 24 lutego 2022 r. 7. Nauczanie języka polskiego ucznia ukraińskiego po 24 lutego 2022 r. 8. Wnioski i rekomendacje z drugiej części badań. IV. Praca nauczycieli z ukraińskimi uczniami: 1. Ukraiński nauczyciel w polskiej szkole; 2. Zatrudnianie obywateli Ukrainy na stanowisku nauczyciela; 3. Uznawanie kwalifikacji nauczyciela z Ukrainy; 4. Ukraińscy nauczyciele ze znajomością języka polskiego; 5. Polscy nauczyciele ze znajomością języka ukraińskiego; 6. Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach zróżnicowanych pod względem narodowościowym. V. Nowa szkolna rzeczywistość a wielokulturowość: 1. Badania na wielokulturowością i międzykulturowością w edukacji; 2. „Sami swoi” i „Ten obcy”; 3. Spotkanie z Innym; 4. Szkoła jako miejsce spotkań. Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Ankiety.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Katechizm" współczesnego Europejczyka. Cz. I Pluralizm kulturowy: Europa - jedność w wielości czy wielość w jedności?; Obszary pluralizmu a obszary integracji europejskiej; Znaku kultury, kultura znaków O semiotycznych źródłach kultury europejskiej; Europa jako wspólnota ludzka; Kultura organizacyjna - inny wymiar integracji; Ewolucja współczesnej europejskiej kultury prawnej; Rola książki rękopiśmiennej i drukowanej w procesie zbliżenia kontynenty europejskiego. Cz. II Pluralizm gospodarczy: Zróżnicowanie krajów Europy Środkowej i Wschodniej w procesie integracji z Unią Europejską; Regionalne zróżnicowanie krajów Unii Europejskiej; Szczyt Rady Europejskiej w Kopenhadze. Analiza uzgodnień negocjacyjnych dot. Polski; Tożsamość polskiej ziemi w kontekście wstąpienia Polski do Unii Europejskiej; Międzynarodowe koncerny prasowe a proces jednoczenia Europy; Ludność Podkarpacia wobec integracji Polski z Unią Europejską - raport z badań; Strategia radzenia sobie z traumą przemian na Podkarpaciu. Cz. III Pluralizm narodowy: Trójkąt nierównoboczny. Postawy Polaków wobec Francji i Niemiec od początku XX wieku do początku XXI wieku; O różnych koncepcjach przynależności do narodu w polskim dyskursie publicznym; Problemy narodowego słowackiego socjalizmu; Ariergarda Zachodu czy awangarda Wschodu? Polska jako kraj pogranicza kulturowego w obliczu integracji z Unią Europejską. Cz. IV Pluralizm regionalny: Katolicyzm, prawosławie, protestantyzm - od konfrontacji do pluralizmu; Nowe ruchy religijne w starej Europie - problem adaptacji i akceptacji; Kościół katolicki wobec sekt jako zjawiska historyczno-kulturowego; Prawo a sekty, kulty i no we ruchy religijne (studium analityczno-prawne); Nowe ruchy religijne jako próba pluralizacji metafizyki; Przejaw pluralizmu wyznaniowego i religijnego w protestanckim ruchu charyzmatycznym; Neopogaństwo słowiańskie w Polsce; Subiektywizacja religijności jako podło że pluralizmu religijnego; Kultura chrześcijańska w europie XXI wieku; Między tradycją a pluralizmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne wprowadzenie w zagadnienia pluralistycznej, wielosektorowej i aktywizującej polityki, pomocy i integracji społecznej; 2. Pluralizm i wielosektorowość w pomocy na Mazowszu- analiza dynamiki instytucji; 3. Pomoc społeczna a międzysektorowa współpraca i usługi społeczne w województwie mazowieckim na tle sytuacji w Polsce- raport z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja „Podróże po drewnianym Podlasiu 2” jest pomysłem na promocję i ochronę dziedzictwa kulturowego. Proponowana w niej wycieczka wiedzie najmłodszych oraz ich rodziców lokalnymi ścieżkami, wskazując podlaską tożsamość oraz podkreślając ważność kultury regionu.

Tytułowe „drewniane Podlasie” stanowi bowiem „żywy” organizm, z którym kontakt ma zachęcać i angażować do wędrówki po różnych zakamarkach tego zakątku Polski, tak geograficznych jak i tematycznych. Książka jest kontynuacją części I, która oprowadzała po terenach powiatów bielsko-hajnowskich. Część druga, skonstruowana jest jako rodzaj ilustrowanego przewodnika po kulturze innego obszaru Podlasia – powiatu sokólskiego i okolic.

Trasa, przez którą prowadzi, zorientowana jest na drewniane obiekty o istotnych walorach kulturowych, ukazujących różnorodność opisywanych miejsc. To charakterystyczne dla pagórkowatego terenu Sokólskich Wzgórz drewniane olbrzymy czyli wiatraki, które do dziś spotkać można w pasie pomiędzy Sokółką, Kuźnicą Białostocką i Krynkami. To drewniana zabudowa domów mieszkalnych z gankami i przeszklonymi werandami w okolicach Korycina i Suchowoli. To powrót, za sprawą przetrwałych tu dworów, do zakorzenionego w polskiej świadomości wzorca szlachcica – ziemianina, żyjącego w zgodzie z przyrodą. To w końcu deskale (nie murale!), czyli wielkopowierzchniowe malowidła, które powstały na ścianach drewnianych domów i budynków gospodarczych. Na tak małym obszarze spotykają się aż 4 kultury i religie, które poznajemy zwiedzając m.in. najstarszy drewniany kościół na Podlasiu, malowniczo wpisujące się w wiejski krajobraz drewniane krzyże i kapliczki, prawosławne cerkwie, żydowskie domy modlitwy, czyli synagogi oraz przepełnione symboliką meczety i mizary we wsiach Bohoniki i Kruszyniany, gdzie po dziś dzień społeczność tatarska kultywuje swoją religię, tradycje i folklor.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Różnice kulturowe w biznesie / Radosław Zenderowski, Bartosz Koziński. - Wyd. 4. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 352 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Podstawowe pojęcia 1.1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa 1.1.1. Pojęcie kultury 1.1.2. Pojęcie kultury narodowej 1.1.3. Pojęcie tożsamości narodowej 1.2. Biznes międzynarodowy 1.2.1. Pojęcie biznesu międzynarodowego 1.2.2. Obszary biznesu międzynarodowego 1.2.3. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa (etapy) 1.2.4. Formy orientacji międzynarodowej 1.2.5. Standaryzacja i dyferencjacja 1.3. Różnice rasowe i kulturowe 1.3.1. Rasa 1.3.2. Naród 1.3.3. Cywilizacja 1.3.4. Religia 1.3.5. Język 1.4. Pożytki z różnorodności kulturowej 1.5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji 1.5.1. Stereotypy 1.5.2. Uprzedzenia 1.6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa 1.6.1. Pojęcie szoku kulturowego 1.6.2. Przyczyny i okoliczności szoku kulturowego 1.6.3. Kategorie osób szczególnie narażonych na szok kulturowy 1.6.4. Proces adaptacji kulturowej 1.6.5. Uczenie się innych kultur Rozdział 2. Kultury narodowe: próba klasyfikacji 2.1. „Wielki podział" między kulturami świata biznesu 2.1.1. Kultury propartnerskie 2.1.2. Kultury protransakcyjne 2.2. Relacje jednostka-społeczeństwo 2.2.1. Kultury indywidualizmu 2.2.2. Kultury kolektywizmu 2.3. Pojmowanie władzy 2.3.1. Kultury hierarchiczne 2.3.2. Kultury demokratyczne 2.4. Status społeczny i okazywanie szacunku 2.4.1. Kultury ceremonialne 2.4.2. Kultury nieceremonialne 2.5. Sposób i styl wypowiadania się 2.5.1. Kultury wysokiego kontekstu (ogólnikowego sposobu wypowiedzi) 2.5.2. Kultury niskiego kontekstu (otwartego sposobu wypowiadania się) 2.6. Pojmowanie czasu 2.6.1. Czas linearny 2.6.2. Czas elastyczny 2.6.3. Czas cykliczny 2.7. Stosunek do czasu i harmonogramów 2.7.1. Kultury monochroniczne 2.7.2. Kultury polichroniczne 2.8. Niewerbalne sposoby zachowania 2.8.1. Kultury ekspresyjne 2.8.2. Kultury powściągliwe Rozdział 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych 3.1. Komunikowanie 3.1.1. Pojęcie komunikowania 3.1.2. Cechy procesu komunikowania 3.1.3. Funkcje komunikowania 3.1.4. Poziomy i etapy procesu komunikowania 3.1.5. Elementy komunikowania 3.1.6. Znaki i kody 3.2. Komunikacja werbalna 3.2.1. Pojęcie komunikacji werbalnej 3.2.2. Style komunikacji werbalnej 3.3. Komunikacja parawerbalna (paralangue) 3.4. Komunikacja niewerbalna 3.4.1. Pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej znaczenie w kontaktach międzykulturowych 3.4.2. Rola i funkcje komunikacji niewerbalnej 3.4.3. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych 3.4.4. Elementy i techniki komunikacji niewerbalnej Rozdział 4. Różnice kulturowe w procesie negocjacji 4.1. Kultury propartnerskie 4.1.1. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe 4.1.2. Kultury propartnerskie, ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe 4.1.3. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i ekspresyjne 4.1.4. Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne, o niestałej ekspresyjności 4.2. Kultury protransakcyjne 4.2.1. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu, ekspresyjne 4.2.2. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne, powściągliwe 4.2.3. Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochromiczne, powściągliwe 4.2.4. Kultury protransakcyjne, nieceremonialne, monochromiczne, o zróżnicowanej ekspresyjności Rozdział 5. Inne zagadnienia 5.1. Protokół i etykieta w biznesie międzynarodowy 5.1.1. Ubiór 5.1.2. Tytułowanie 5.1.3. Wizytówki 5.1.4. Prezenty 5.1.5. Pisma (korespondencja) 5.1.6. Poczęstunki 5.2. Wartości i zwyczaje - ich znaczenie w komunikowaniu międzykulturowym 5.3. Religia i normy religijne 5.4. Stosunek do korupcji i łapownictwa 5.5. Kobiety w biznesie międzynarodowym; Bibliografia; Test sprawdzający; Klucz odpowiedzi; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I: 1. Różnorodność kulturowa populacji więziennej: polityka karna i penitencjarna wobec skazanych cudzoziemców w Polsce i Unii Europejskiej; Organizacyjne i kulturowe trudności wykonywania kary pozbawienia wolności wobec cudzoziemców. 2. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości: Przestrzenie uobecniania się różnorodności kulturowej w systemie penitencjarnych; Edukacja wielokulturowa w systemie penitencjarnym; Edukacja międzykulturowa a kultura organizacyjna systemu penitencjarnego. 3. Strukturalny model funkcjonowania systemu penitencjarnego; Reguły wprowadzania zmiany do struktury systemu. 4. Problemy praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności wobec skazanych muzułmanów: Islamofobia medialna a potencjalne konflikty w relacjach między kulturami; Różnorodność obrzędów skazanych muzułmanów w kontekście jakości warunków odbywania kary; Dieta jako wyraz prawa do manifestowania odmienności religijnej osadzonego muzułmanina; Relacje społeczne w świecie muzułmańskim a problem interakcji z funkcjonariuszkami. Część II: 5. Metodologiczne założenia badań triangulacyjnych, diagnozujących reagowanie systemu penitencjarnego na wyzwania wielokulturowości: Rola badań triangulacyjnych w w diagnozie relacji kulturowych; Pragmatyka więzienna wobec oczekiwań wynikających z odmienności kulturowej skazanych muzułmanów. 6. Przestzenie uobecniania się zróżnicowania kulturowego w systemie penitencjarnym: Relacja między wykonawcami kary a mniejszością, czyli skazanymi muzułmanami; Wymiary aktywności funkcjonariuszy penitencjarnych wobec potrzeb kulturowych mniejszości; Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa wsparciem dla praktyki penitencjarnej. 7. W kierunku strategii uwrażliwiania w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej: Proponowane założenia uwrażliwiającej strategii edukacji wielokulturowej i międzykulturowej; Cele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej dla penitencjarystyki; Metodyczne aspekty programu edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Globalizujący się świat, 2. "Szok kulturowy" i jego badania, 3. Współczesne podejścia do procesu przystosowywana się za granicą, 4. Główne perspektywy teoretyczne, 5. Rozwijanie międzykulturowej kompetencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia. Cz. I Tymczasowe poznanie: Edukacja etniczna i regionalna szansą reinhabilitacji. Od wielokulturowej ku międzykulturowej edukacji regionalnej; Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego; Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości; Współczesna tożsamość kaszubska; Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego. Cz. II Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości: Szkolnictwo polskiej mniejszości narodowej na Białorusi. Osiągnięcia – tendencje – oczekiwania; determinanty egzogenne i endogenne wpływające na kondycję i jakość pracy kulturalno-oświatowej związków i stowarzyszeń mniejszościowych w województwie pomorskim; Współczesne autoidentyfikacje mieszkańców pogranicza etniczno-kulturalnego; Mariawici w przestrzeni edukacyjnej: od koherencji ku dyferencjacji (intra)dyskursu nad mniejszością mariawicką; O edukacji regionalnej. Z doświadczeń nauczyciela regionalisty; Głodnica – Cassubia Felix?; Codzienność i zdroworozsądkowość wychowania rodzinnego a możliwość jego waloryzacji regionalizmem. Refleksje na marginesie codzienności. Cz. III Język – edukacja – zmagania o tożsamość: Rola języka w edukacji służącej w budowaniu tożsamości na przykładzie Górnego Śląska; Nauczanie języków mniejszościowych: metody, działania, wyzwania. Przykład języków: bretońskiego, łużyckiego i kaszubskiego; Niemieckie szkolnictwo prywatne i nauczanie wędrowne na Pomorzu w latach 1926-1939; Kiedy język polski staje się obcym… O nauczaniu języka i kultury polskiej Polaków na Wschodzie. Cz. IV (Tymczasowe) propozycje edukacyjne: Od edukacji regionalnej do edukacji międzykulturowej – ku zbliżeniu ludzi i ich kultur; Edukacja regionalna wsparta na dziecięcym filozofowaniu. Refleksje z pogranicza praktyki; Dialog międzykulturowy i polska szkoła; Edukacja regionalna a media masowe; Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej; Szkoła Suki Biłgorajskiej – rodzinna inicjatywa muzycznej edukacji regionalnej; etnoedukacja – pomiędzy myśleniem globalnym a działanie lokalnym; Doświadczanie edukacji regionalnej w przestrzeni pogranicza na przykładzie programu „Klasa dziedzictwa kulturowego); Edukacja regionalna na Kurpiowszczyźnie; Edukacja międzykulturowa wobec polityki migracyjnej Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W prezentowanej książce Almog rozdziela wielokulturowy Izrael, poszczególne społeczności izraelskie, na siedem grup – sektorów: 5 żydowskich i dwie nieżydowskie. Pierwszą grupą są weterani, pochodzący głównie z Europy i Ameryk, aszkenazyjczycy, w większości niereligijni, świeccy a nawet ateiści. Do grupy tej należy pierwsze, drugie, trzecie i czwarte pokolenie. Liczy ona ok 3,3 mln osób. Druga grupa to społeczność religijno-narodowa, można dodać: syjonistyczno-narodowa, głównie złożona z aszkenazyjczków. Liczy ona od 600 do 800 tys. Trzecią są ultraortodoksyjni Żydzi, pochodzący w większości z krajów północnej Afryki i bliskiego Wschodu (nazywani są mizrachim, czasami sefardim) – ok. 800 tysięcy. Czwarty sektor – imigranci z byłego Związku Radzieckiego to ok. 1 mln 200 tys. Piąty sektor – Żydzi Etiopscy, kolejne 120 tys. to żydowskie sektory. W nieżydowskich, w sektorze szósty m, znajdują się Palestyńscy Arabowie mieszkający w państwie Izrael. Jest ich ok 1 mln 300 tys. (muzułmanów, chrześcijan i innych). Siódmy sektor to społeczeństwo druzyjskie – 120 tys.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tożsamość europejska a procesy integracyjne: Wymiary integracji europejskiej a poczucie tożsamości Europejczyka; Integracja prawna jako składnik europejskiej tożsamości; Tożsamość europejska a realizacja zasady solidarności w Unii Europejskiej; Unijny przegląd za sad realizacji Wspólnej Polityki Rolnej - wnioski dla Polski. Tożsamość europejska a procesy globalizacyjne: Tożsamość europejska w warunkach globalizacji; Społeczne siły przeciwważne wobec globalizacji gospodarki oraz kultury medialnej; Stosowanie cen transferowych przez koncerny wielonarodowe w Polsce. Tożsamość w perspektywie historycznej: Wspólna Europamit czy rzeczywistość?; Pisanie historii a tożsamość Europy XX wieku. Tożsamość w perspektywie narodowej (ukraińskiej): Syn drom niedogotowanej wody. Uwagi do problematyki kształtowania się narodu ukraińskiego w XX wieku; Obraz Ja we współczesnej ukraińskiej prasie; Reformy pisma jako odzwierciedlenie procesów samoidentyfikacji. tożsamość w perspektywie religijnej: Chrześcijańska tożsamość narracyjna; Problemy identyfikacyjne ze współczesnymi kultami, sektami i nowymi ruchami religijnymi; Religijność kościelna i New Age u schyłku millenium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej