Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(9)
Autor
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czyż Anna
(1)
Fontana David
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Lewicka Maria
(1)
Strzeszewski Michał
(1)
Urban Maria
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Zagórski Krzysztof
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Wartość
(6)
Poczucie własnej wartości
(4)
Postawy
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Bezrobocie
(2)
Grupy społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Praca
(2)
Stereotyp
(2)
Agresywność
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Dzieci
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia -- psychologia -- badanie
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kluby pracy
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Kształcenie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opinia publiczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Polska -- socjologia -- od 1989 r.
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Religijność
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia pracy
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Zapobieganie
(1)
Zawód
(1)
Zwalczanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Świadomość społeczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Indywidualizm i kolektywizm w perspektywie teoretycznej: 1. Indywidualizm i kolektywizm a przemiany więzi; Indywidualizm i kolektywizm w aspekcie ideologicznym; Indywidualizm i kolektywizm jako wzorce kulturowe; Indywidualizm i kolektywizm jako orientacje psychologiczne; Wartości a indywidualizm i kolektywizm; Indywidualizm i kolektywizm jako wymiar mentalności i tożsamości. II. Indywidualizm i kolektywizm młodzieży w świetle badań empirycznych: Założenia teoretyczno-metodologiczne badania indywidualizmu i kolektywizmu młodzieży; Indywidualizm i kolektywizm w kontekście przekonana o tożsamości i relacjach z innymi ludźmi; Wartości życiowe młodzieży; Pożądany przez młodzież ład polityczny i gospodarczy; Składniki modelowych orientacji psychologicznych; Determinanty psychologiczne indywidualizmu i kolektywizmu; Psychologiczna orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna; Między indywidualizmem a kolektywizmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Makropsychologia czyli psychologia zmiany społecznej: szkic osobisty; Potoczne rozumienie moralności; Wpływ telewizji na postawy i decyzje wyborcze oraz jej percepcja; Daj czy wypracuj? Sześcienny model aktywności; Hiperuległość; Orientacje społeczne; Kontrola, preferencje kontroli, postawy wobec problemów społecznych; Bezradność społeczna, bezradność wyuczona; Percepcja społecznego konsensusu, myślenie stereotypowe, a skłonność do uprzedzeń; Związki poznawczej indywidualizacji z efektem asymetrii w spostrzeganiu dystansów ja-inni jako miara stereotypów społecznych; Orientacje prospołeczne a preferowanie wartości (w kategoryzacji Shaloma Schwartza); Rola interakcji w wyjaśnianiu percepcji grup społecznych; Style funkcjonowania w grupie zadaniowej; Sztuka układania ankiet ewaluacyjnych; Specyfika następstw skrajnego stresu- historia poglądów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości; 2. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży na podstawie analizy wypowiedzi badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; 1. Koncepcje i uwarunkowania stresu 1.1. Od biologizmu po personalizm 1.2. Transakcyjne ujęcie stresu 1.3. Wybrane zasoby osobiste a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego osób słabosłyszących 2.1. Epidemiologia występowania uszkodzeń słuchu 2.2. Wybrane konteksty diagnozy i rehabilitacji uszkodzeń słuchu  2.3. Uszkodzenia słuchu a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2.4. Samoocena osób z uszkodzonym słuchem 3. Metodologiczne podstawy prowadzonych badań 3.1. Przedmiot, cel badań i pytania badawcze 3.2. Zmienne, wskaźniki, metody weryfikacji danych 3.3. Narzędzia pomiaru zmiennych 3.4. Procedury prowadzenia badań 3.5. Charakterystyka próby 4. Zestawienie wyników badań nad poziomem stresu osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem PSS-10 4.1. Wyniki badań ogółem 4.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 4.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 4.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 4.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 4.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 4.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 5. Zestawienie wyników badań nad strategiami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem Mini-COPE 5.1. Wyniki badań ogółem 5.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 5.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 5.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 5.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 5.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 5.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 6. Zestawienie wyników badań nad stylami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem CISS 6.1. Wyniki badań ogółem 6.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 6.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 6.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 6.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 6.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 6.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 7. Zestawienie wyników badań nad samooceną osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem MSEI 7.1. Wyniki badań ogółem 7.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 7.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 7.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 7.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 7.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 7.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 8. Zestawienie wyników badań nad związkami pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 8.1. Zmienne objaśniające poziom stresu oraz poziom samooceny ogólnej i jej komponentów w badanej próbie 8.2. Komponenty samooceny a aktywne sposoby walki ze stresem 8.3. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem skoncentrowane na poszukiwaniu wsparcia 8.4. Komponenty samooceny a pasywne i unikowe sposoby walki ze stresem 8.5. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem zorientowane na emocje i zwrot ku religii 8.6. Zmienne objaśniające poziom ogólnej samooceny w badanej próbie 8.7. Związki pomiędzy komponentami samooceny a poziomem stresu, sposobami walki ze stresem 9. Analiza i interpretacja wyników badań 9.1. Poziom stresu oraz analiza uwarunkowań trendu 9.2. Strategie, style walki ze stresem a samoocena 9.3. Analiza związków pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 10. Odpowiedzi na pytania badawcze 11. Wnioski i postulaty; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polska droga do Unii Europejskiej, 2. Polska a świat, 3. Oceny zmian po roku 1989, 4. Dynamika nastrojów społecznych, 5. Postawy wobec demokracji, 6. Demokracja w działaniu, 7. Autoidentyfikacje polityczne Polaków, 8. Przekształcenia własnościowe i obcy kapitał, 9. Nierówności społeczne, 10. System wartości materialnych i niematerialnych, 11. Społeczeństwo obywatelskie na przełomie wieków, 12. Dialog społeczny i działalność związków zawodowych, 13. Warunki życia i zróżnicowanie materialne, 14. Bezrobocie i bezrobotni, 15. Zadowolenie z życia i kondycja psychiczna Polaków, 16. Religijność i stosunek do Kościoła Katolickiego, 17. Społeczeństwo informacyjne, 18. Postrzeganie korupcji w Polsce, 19. Poczucie bezpieczeństwa i stosunek do kary śmierci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Nowe wyd. popr. i uzupeł. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 28 cm.
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej; 2. Metodologia: Jak wyglądają badania psychologii społecznej; 3. Poznanie społeczne: Jak myślimy o świecie społecznym; 4. Spostrzeganie społeczne: Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi; 5. Własne Ja: Rozumienie siebie w kontekście społecznym; 6. Potrzeba uzasadniania swoich zachowań; 7. Postawy i zmiany postaw: Oddziaływanie na myśli i uczucia; 8. Konformizm: Wpływ na zachowanie; 9. Procesy grupowe: Wpływ w grupach społecznych; 10. Atrakcyjność interpersonalna: Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych; 11. Zachowania prospołeczne: Dlaczego ludzie pomagają; 12. Agresja: Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec; 13. Uprzedzenia: Przyczyny i środki zaradcze; Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój; Psychologia społeczna a zdrowie; Psychologia społeczna a prawo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 3)
1. Aksjologiczne aspekty pracy w ujęciu Jana Pawła II, 2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty środowiska pracy, 3. Przedmiot zainteresowań i problematyka psychologii pracy, 4. Przedmiot zainteresowań i problematyka pedagogiki pracy - ujęcie teoretyczne i pragmatyczne, 5. Praca w aspekcie socjologicznym-wybrane zagadnienia adaptacji społeczno-zawodowej, 6. Zarządzanie jakością w pracy socjalnej, 7. Psychopedagogiczne oraz osobowościowe uwarunkowania środowiska pracy nauczyciela, 8. Praca szkoleniowa z kobiecą drużyną sportową w świetle psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych badań nad środowiskiem pracy, 9. Idea, powstanie i działalność Klubów Pracy, 10. Historyczne doświadczenia organizowania się środowiska robotniczego na Górnym Śląsku przełomu XIX i XX wieku na przykładzie analizy treści "Pracy"- organu Związku Wzajemnej Pomocy Robotników Górnośląskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Praca źródłem satysfakcji zawodowej: Praca w systemie wartości człowieka; Rola pracy w rozwoju człowieka; Pojęcie satysfakcji, zadowolenia, niezadowolenia; Wyznaczniki satysfakcji zawodowej; Przyczyny i skutki niezadowolenia; Satysfakcja a motywacja. R. 2 Wzorce nauczycielskiej osobowości źródłem satysfakcji zawodowej pedagogów: Zawód nauczyciela na przestrzeni lat i w dobie współczesnych przemian edukacyjnych; Nauczyciel wobec wyzwań współczesności i przyszłości; Kompetencje współczesnego nauczyciela; Najbardziej pożądane właściwości i umiejętności sychopedagogiczne nauczycieli; Źródła niezadowolenia nauczycieli z pracy zawodowej w świetle badań nad stresem edukacyjnym; Satysfakcja zawodowa nauczycieli w doniesieniach naukowych. R. 3 Podstawy metodologiczne badań własnych: Przedmiot i cel badań; Problemy badawcze; Zmienne i ich wskaźniki; Metoda badań; Organizacja badań i charakterystyka badanych. R. 4 Wyniki badań własnych: Ogólny poziom satysfakcji zawodowej nauczycieli; Charakterystyka komponentów ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej nauczycieli; Analiza czynników zapewniających satysfakcję nauczycieli z pracy edukacyjnej; Czynniki powodujące poczucie dyssatysfakcji z pracy pedagogicznej; Satysfakcja jako subiektywny stan zadowolenia; Satysfakcja z atmosfery i stosunków między ludzkich panujących w miejscu pracy; Zadowolenie z pracy pedagogicznej na tle szerszego kontekstu społecznego; Satysfakcja z pracy jako wartość. Podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 307 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym: Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede; Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym; Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego; Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część II. Poczucie własnej wartości – wymiar aksjologiczny sukcesu dzieci w młodszym wieku szkolnym: Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu; Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia; Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego; Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym; Część III. Sukces zawodowy jednostki: Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu; Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych; Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki; Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część IV. Znaczenie sukcesu wychowawczego w przestrzeni edukacyjnej: Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta; Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań; Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych); Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela; Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży; Część V. Uwarunkowania sukcesu społecznego młodych polaków w różnych środowiskach: Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet; Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych; Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków; Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej