Form of Work
Książki
(21)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(23)
Author
Kamińska Aleksandra
(3)
Oleśniewicz Piotr
(3)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Wrońska Marta
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chrobak Stanisław
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Fontana David
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Morańska Danuta
(1)
Musiał Emilia
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Remża Piotr
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Topa Danuta
(1)
Tylka Monika
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnar Irena
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Świtka Jan
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(23)
Language
Polish
(23)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Wartość
(14)
Pedagogika
(10)
Wychowanie
(8)
Wychowanie do wartości
(8)
Młodzież
(6)
Dziecko
(4)
Nauczanie
(4)
Etyka
(3)
Nauczyciele
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Rodzina
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Folklor
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry i zabawy
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kluby pracy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka społeczna
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Przeznaczenie
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Religia
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Samoobrona
(1)
Sens życia
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-887-0
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
ISBN: 978-83-7614-056-8
1. Wprowadzenie w problematykę wartości: Kształtowanie się pojęcia "wartość"; Wielorakie definiowanie i funkcjonowanie pojęcia "wartość"; Sposoby istnienia wartości; Hierarchiczność wartości; 2. Proces wychowania do wartości i poprzez wartości: Wieloaspektowość i złożoność procesu wychowania; Zasady wychowania do wartości; Okoliczności procesu wychowania do wartości; Przebieg aksjologicznego rozwoju człowieka; Akceptacja i internalizacja wartości w ponowoczesnym kontekście społeczno-kulturowym; Wartości w procesie samowychowania; 3. Środowiska wychowawcze w procesie przekazu wartości: Środowisko rodzinne; Środowisko szkolne; Kościół; Grupy rówieśnicze; Srodki masowego przekazu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-79-3
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-070-8
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7151-388-7
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja społeczna w edukacji)
ISBN: 978-83-7441-702-0
I. Tradycyjne i nowe orientacje działania komunikacyjnego w edukacji 1. Jürgena Habermasa teoria działania komunikacyjnego i jej implikacje dla pedagogiki (wybrane tropy i paradoksy w retrospekcji) 2. Uwarunkowanie kryzysu edukacji i jego skutki 3. Syndrom demiana i postawa Trikstera. O komunikacji między (za) światami humanistyki a prze(d)świtem pedagogiki integralnej 4. Potencjał komunikacyjny nauczyciela 5. Rozwój jednostki a kształtowanie procesu nauczania - uwagi praktyczne w kontekście integralnego modelu człowieka K. Wilbera 6. Edukacja a Wilberowska koncepcja integralnego rozwoju jednostki i świata 7. System wartości i aksjologia współczesnej edukacji 8. Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 9. Autorytet a kompetencje - perspektywa edukacyjna II. Szkoła - działania komunikacyjne - wartości a postawy 1. Kompensacyjne zadania szkoły w zakresie transmisji wartości jako pedagogiczny skutek "wielkiej emigracji" 2. Szkoła wobec kryzysów egzystenacjalnych młodzieży 3. Opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole 4. Komunikacja intepersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego 5. Film jako wartość w kulturze i edukacji 6. Autorskość w kształtowaniu postaw obywatelskich 7. Patriotyzm jako wartość - mit czy rzeczywistość? 8. Metodologiczne aspekty pomiaru postaw jako wypadkowej systemu wartości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87925-00-4
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14847-8
Cz. I Debata o dyscyplinie, jej zmienności i paradygmacie (tach): 1. Kształtowanie się dyscypliny - główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym, 2. Pedagogika społeczna, jej wyzwania na początku XXI w., 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym - problemy i perspektywy rozwoju, 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji, 5. Pedagogika społeczna- pytania o tożsamość i przyszłość, 6 Przyszłość pedagogiki społecznej - o nowy paradygmat. Cz. II Debata o związkach pedagogiki społecznej z innymi (sub)dyscyplinami nauk o wychowaniu, o kulturze i społeczeństwie: 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami, 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej, 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania, 11. Od próżniaczenia do zniewolenia - w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność w warunkach wielokulturowości, 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna, 14. Ja zapewniać byt wartościom - wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych, 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej. Cz. III Debata o odmianach społeczno - pedagogicznego punktu widzenia w innych krajach. 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej, 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjalnej, 18. Równość płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych, 19. Przemiany myśli społeczno - pedagogicznej w Niemczech, 20.Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej - analiza porównawcza, 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia, 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach. Cz. IV Debata na temat pól działania pedagoga społecznego, 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej,24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogiki i gerontologii, 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesuralna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego, 25. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu, 27. Pedagogika społeczna i raca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności, 8. Pedagogika społeczna i rodzina - obszary badań, 29. Mass media i multimedia - dominująca przestrzeń życia dziecka, 30. Styl życia a zagrożenie zdrowia jednostki i społeczeństwa w rozwijającej się cywilizacji, 31. Uwagi na zakończenie - w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7489-021-5
1. Historia wychowania. 2. Wprowadzenie do pedagogiki. 3. Pedagogika ogólna. 4. Współczesne kierunki pedagogiczne. 5. Modele wychowania. 6. Aksjologiczne podstawy wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7072-570-9
1. Filozoficzno-antropologiczna interpretacja nadziei w perspektywie pedagogicznej: Nadzieja jako kategoria ludzkiego życia; Psychospołeczny wymiar nadziei; Postawy pokrewne i przeciwne wobec nadziei. 2. Specyfika i motywy nadziei chrześcijańskiej: Źródła nadziei chrześcijańskiej; Uniwersalizm nadziei chrześcijańskiej; Nadzieja chrześcijańska w "wydarzeniach ostatecznych";. 3. Biblijne egzemplifikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja wbrew nadziei - Abraham; Nadzieja - spełnione obietnice: Dawid; Siła nadziei - Hiob; Nadzieja: dać świadectwo - oddać życie; Uświadomiona nadzieja - św. Paweł; Znak niezawodnej nadziei - Maryja. 4. Personalistyczno-chrześcijańskie aplikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja w świetle dokumentów Soboru Watykańskiego II i nauczania posoborowego; Nauczanie posoborowe; Tożsamość człowieka w perspektywie nadziei; Nadzieja w działaniu pedagogicznym. 5. Nadzieja jako źródło inspiracji pedagogicznych: Nadzieja - etos nauczyciela-wychowawcy; Fakt "bycia wychowankiem"; Edukacyjne miejsca nadziei; Nadzieja w erze globalnych wyzwań. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-421-7
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 3)
ISBN: 83-88587-57-9
1.Aksjologiczne aspekty pracy w ujęciu Jana Pawła II, 2.Psychologiczno-pedagogiczne aspekty środowiska pracy, 3.Przedmiot zainteresowań i problematyka psychologii pracy, 4.Przedmiot zainteresowań i problematyka pedagogiki pracy - ujęcie teoretyczne i pragmatyczne, 5.Praca w aspekcie socjologicznym-wybrane zagadnienia adaptacji społeczno-zawodowej, 6.Zarządzanie jakością w pracy socjalnej, 7.Psychopedagogiczne oraz osobowościowe uwarunkowania środowiska pracy nauczyciela, 8.Praca szkoleniowa z kobiecą drużyną sportową w świetle psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych badań nad środowiskiem pracy, 9.Idea, powstanie i działalność Klubów Pracy, 10.Historyczne doświadczenia organizowania się środowiska robotniczego na Górnym Śląsku przełomu XIX i XX wieku na przykładzie analizy treści "Pracy"- organu Związku Wzajemnej Pomocy Robotników Górnośląskich
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7363-300-6
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
ISBN: 978-83-88335-45-7
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8017-346-0
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-253-4
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.174)
ISBN: 978-83-87+25-96-3
Pedagogika pracy wobec problemu wartości: Wartości podstawą określania celów edukacji we współczesnej szkole; Istotność treści kształcenia z pedagogiki pracy; Praca jako wartość w pedagogice pracy; Aksjologiczne problemy pedagogiki pracy; Pedagogika pracy w cywilizacji bitowej; Jakość jako jedna z wartości w pedagogice pracy; Badania biograficzne i ich aplikacje w pedagogice pracy; Zawodowe samookreślenie, zawodowa identyczność, identyfikacja; ukierunkowanie na przyszły zawód jako problem badawczy pedagogiki pracy; 2. Praca w kręgu wartości: Etyczny wymiar pracy ludzkiej- inspiracja myślą Józefa Tischnera; Wartość pracy w świadomości młodzieży; Praca jako wartość ze wzglądu na zaspokajanie ludzkich potrzeb; Postrzeganie wartości pracy w zróżnicowanych środowiskach społecznych; Aretologiczny wymiar pracy człowieka; Homo laborans- personalistyczne inspiracje pedagogiki pracy; 3. Edukacja zawodowa miejscem upowszechniania wartości: Aksjologia podstawą odbudowy i rozwoju teorii edukacyjnej; Etyka pedagogiczna; Aksjologiczny wymiar kwalifikacji i ich struktur; Kształtowanie kompetencji podmiotowych poprzez edukacją; Kształcenie ustawiczne przeciw marginalizacji i wykluczeniu; Od etosu pracy do społeczeństwa wiedzy; Wartości towarzyszące wyborom dróg edukacyjnych absolwentów liceów profilowanych; 4. Wartość- kryterium kształtowania postaw zawodowych i pracowniczych: Wartości w pedagogice pracy nauczyciela akademickiego: współczesność i przyszłość; O kulturze pracy i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego- mistrza; Wychowanie pracownicze- możliwości kształtowania sylwetek pracowników; Zdrowie jako wartość; Wypalenie zawodowe zagrożeniem współczesnego miejsca pracy; Kształtowanie postaw twórczych w ramach kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego na przykładzie Akademii Młodych Twórców
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again