Form of Work
Książki
(27)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
only on-site
(20)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(20)
Author
Tischner Józef
(3)
Kostkiewicz Janina
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bańka Józef
(1)
Bohdanowicz Andrzej
(1)
Borowska Teresa
(1)
Breczko Anetta
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bukowska Sonia
(1)
Chrobak Stanisław
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gadamer Hans-Georg
(1)
Kalaga Wojciech
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Koczanowicz Leszek
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Nerczuk Zbigniew
(1)
Nowak Antoni J
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piecuch Czesława
(1)
Piontek Franciszek
(1)
Pulinowa Maria Zofia
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Słomski Wojciech
(1)
Wiśniewski Czesław
(1)
Wojewoda Beata
(1)
Zubelewicz Jan
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Ślęczek-Czakon Danuta
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Subject
Wartość
(23)
Wychowanie
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Pedagogika
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie religijne
(4)
Etyka
(3)
Filozofia chrześcijańska
(3)
Osobowość
(3)
Personalizm
(3)
Filozofia
(2)
Jakość życia
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Młodzież
(2)
Nadzieja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Życie
(2)
Arystoteles
(1)
Bioetyka
(1)
Dobro
(1)
Dziecko
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Fenomenologia
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Kościół katolicki
(1)
Małżeństwo
(1)
Medycyna paliatywna
(1)
Miłość
(1)
Multimedia
(1)
Nauczyciele
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Platon
(1)
Polityka
(1)
Poronienie sztuczne
(1)
Praca
(1)
Prawo
(1)
Przeznaczenie
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Samorealizacja
(1)
Sens życia
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Teoria poznania
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie dorosłych
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Wzór osobowy
(1)
Śmierć
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: time
1901-
(1)
2001-0
(1)
35 results Filter
E-book
In basket
Er(r)go… , ou-topos, nie-miejsce, a może eu-topos, dobre miejsce? W każdym razie utopia, albo też kontrutopia, antyutopia, dystopia, technoutopia, uchronia, metatopia, allotopia i wreszcie komputopia. I jeszcze ekotopia jako świat tylko możliwie dobry, a na tym nie koniec, bo także multimedialna symulacja jako utopia – mentalne zapętlenia ludzkości w utopotezji, nie-miejscach, w bez-czasie, w próżni, nieskończoności i nieograniczoności, krótko mówiąc, komputerowa narkotyzacja. Taka to nasza technocodzienność: przesunięcia ontologiczne, transwersalne przenikanie się wirtualności i realności, brak ochoty na wyjście z kreacji, deterytorializacja utopii. A wcześniej utopijne futurospazmy futurystów: sempre in avanti, piękno szybkości, ryczący samochód pędzący po taśmie karabinu maszynowego, nienasycone dworce kolejowe, szerokopierśne lokomotywy i lot ślizgowy aeroplanów. A później antropologicznie niepewny Baudrillard: „jestem w końcu człowiekiem czy maszyną?” pyta. Fundamentalistyczny, uzurpacyjny, toksyczny, utopizm (proszę nie mylić go z utopianizmem) i jego dwie Nieznośności. Instytucjonalizacja moralności, tropienie przeciwników i zwieranie szeregów. A utopista? Niedorzeczny krawiec, który przykrawa klienta zamiast materiału. Myśl naukowa uderza w kulturę, a Lem z tego korzysta: wzmacniacz inteligencji, maszyna gnostyczna, fantomatyczny generator i producent świata, teletaktor, wszechplanetarny superfantomat, cyberdyktatura, ale nie proletariatu, fantomatyczne rozpasanie: onanizm odśrodkowy i technika ułatwionej rozkoszy, a w efekcie sfantomatyzowane społeczeństwo – łechtanie próżności, wyrzynanie wrogów, maltretowanie podwładnych, krwawa dyktatura i samozniszczenia awatara albo przesiadanie się do innego ciała, poprawiania, retuszowania, fałszowania mózgu, cerebromatyczne zabójstwa, a pośród tego wszystkiego pan Smith. Utopie korporacyjne – co za typy! Korporanci, Czystokrwiści, Konsumenci, Fabrykanci, Adamowie i Ewy, plebsszczury, Ogrodnicy. Świat Złowszechny, kasty i warstwy, Plebsopolie i Kompleksy, bezwodny potop, korporacjobójstwo, recykling klonów, a Fabrykantki spożywają Amnezjadę i Stymulinę. Groźna sprawa – HE (human enhancement) – ktoś chce nas udoskonalić! Majsterkowanie ontologiczne: co tu w nas ulepszyć, co by jeszcze poprawić? To ci transhumaniści każą nam nakręcać nasze sprężyny, śrubować nas samych. Zarejestrowany człowiek-cyborg słyszy kolory, a gdzie posthumanistyczna godność? Wielkie wizje czy pragmatyzm? Teoria zbawienia, świat pozadoczesny, nie-miejsce, które istnieje, pedagogika cnotliwego życia, sankcja eschatologiczna, życie wieczne, mentalność ucieczkowa, samozbawienie. A może inżynieria cząstkowa: stwórzmy sobie obywatela aktywnego, krytycznego, zaciekawionego, zdolnego do przeciwstawiania się władzy i presji środowiskowej i oszacujmy swoją niemoc. Jesteśmy głodni. A wolność? „Wolność! Tej zjeść się nie da!”. Udajemy się na Śląsk, a tam zmityzowany symbol kuturowy – czynszowe koszary familoków – ale też Arkadia: ludzka, higieniczna utopia Giszowca, utopia wcielona w życie, robotnicze szczęście na co dzień (choć samotni mężczyźni wypchnięci do domu kawalera), natura, rozsądek, ład, harmonia i wygoda. Ale i Arkadię trzeba sprzątać, nawet prewet i gnojownię. I (re)konstruowanie Śląska: biografia Horsta Bienka jako destylat. Bienek między metafizycznymi pejzażami i protokołami z Auschwitz, Bienka warsztat poetologiczny, modernistyczny kosmos tekstualny i strategie tekstualizacyjne, polifonicznie otwarte tekstury, iluzje referencjalnej autentyczności, poetycki realizm, opowiadanie nieopowiadalnego Shoa, kapo, rzężenie mężczyzny i zapach jaśminu. Heimatliteratur i zawodowi wypędzeni. Bienek (s)twarza się w sobąpisaniu a homoerotyczne podniecenie ucieka w trzecią osobę. (Auto[r])biograficzne (o)pisania i narracyjna gra pomyłek. W Ameryce nieżyjący już Fuller, architekt rzeczy w ruchu, powiela duszę wszechświata: dymaxionowy środek transportu, dymaxionowe domy i ich kosmiczna świadomość, dymaxionowa mapa i trzy święte: święta geometria, święta technologia, święta sekularność świata. A jeszcze tu (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 83-7363-161-5
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-887-0
I. Aksjologia a studia pedagogiczne: 1. Akjologiczne wymiary ksztalcenia pedagogów, 2. Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenie pedagogów, 3. Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich, 4. Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktyczmy, 5. Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych. II. Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym: 6. Filozofia człowieka - filozofia edukacji - rozwój moralny studenta, 7. Aksjologiczny wymiar celow kształcenia pedagogów, 8. Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski, 9. Edukacja aksjlogiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu, 10. Stymulowaniew rozwoju moralnego pedagogów - kontekst pedagogiczno - psychologiczny, 11. Rozwój emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej. III. Edukacja aksjologiczna - kultura w edukacji: 12. Afirmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej, 13. Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania, 14. Pedagogika zabawy - nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej, 15. Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno - wychowawczych w polskiej szkole, 16. Zajęcia tereneowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii, 17. dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej. IV. Świat wartości studentów i nauczyieli akademickich: 18. Wartości życia czlowieka w opinii studentów pedagogiki, 19. Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?, 20. Autoedukacja studentów w kotekście preferowanych wartości, 21. "Uczucia duchowe" jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów, 22. Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów, 23. Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie do spotkania z osobą niepełnosprawną, 24. Edukacja akademicka niepełnosprawnych - wymiar aksjologiczny, 25. Czy mozna nauczyć cnoty?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7174-505-2
Zawiera: R. 1 Istota wartości i ich znaczenie w edukacji: Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami edukacji; Pojęcie wartości; Rola wartości w edukacji. R. 2 Kategorie wartości: Klasyfikacja wartości; Wartości poznawcze; Wartości uniwersalne. R. 3 Odczytywanie, klaryfikacja oraz techniki wartości i ich związek z celami edukacji: Interpretacja wartości; Relacje między wartościami; Związek między wartościami, a człowiekiem; Klaryfikacja wartości i jej techniki; Źródło celów edukacji; Refleksje końcowe. R. 4 Wartości preferowane przez młodzież, studentów i nauczycieli: Niektóre rezultaty rozpoznawania wartości z ostatnich lat; Badania własne. R. 5 ojczyzna: „Synteza naczelnych wartości”; Pojęcie Ojczyzny, jej funkcje i odniesienia; Ojczyzna w sensie dziedzictwa literackiego; Czy Ojczyzna jest wartością dla młodzieży szkolnej i studenckiej oraz nauczycieli? R. 6 Nośnik wartości: Pojęcie języka i jego funkcje w procesie edukacji szkolnej; Świadectwa zawstydzającego regresu cywilizacji; Najtrudniej uleczalne okaleczenie; Język w sensie dziedzictwa kulturowego; Kultura języka i troska o nią; Konkluzje. R. 7 Wartości a edukacja nauczycieli: Aksjologiczny fundament w kształceniu nauczycieli i ich aktywności zawodowej; Spór o koncepcję kształcenia nauczycieli; Wiedza w kształceniu nauczycieli; Standardy kompetencji zawodowych nauczycieli; Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli; Potrzeba bliższego zainteresowania się praktykami pedagogicznymi; Ch-ka praktyk pedagogicznych, ich przebieg i warunki zaliczenia; We wspólnym interesie; Potrzeba intensyfikacji pedagogicznych praktyk nauczycielskich; Zadania doskonalenia zawodowego nauczycieli; Formy i treści doskonalenia zawodowego nauczycieli; Doskonalenie nauczycieli w miejscu ich pracy; Wypalanie się nauczycieli a ich doskonalenie; Konstatacje końcowe. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61087-68-7
1. Integralność filozofii i etyki. 2. Filozofia i etyka u progu XXI wieku. 3. Człowiek - podmiot działań etycznych. 5. Prawa człowieka. 6. Wobec wyzwań bioetycznych. 7. Narodziny i śmierć. Przyjąć i darować życie. 8. Kontrola genetyczna. 9. Klonowanie: na obraz i podobieństwo. 10. Transplantacje: ratując życie. 11. Szanse i zagrożenia ludzkiej płciowości. 12. W niewoli płci. 13. Molestowanie seksualne. 14. Przeciw życiu. 15. Powracający dylemat. Kara śmierci. 16. Tolerancja - ale jaka? 17. Globalizacja - szansa czy zagrożenie? 18. Mobbing - zagrożenie miejsc pracy. 19. Lobbing - sztuka skutecznego wywierania wpływu. 20. Narkotyki - podróż poza granice świadomości. 21. Internet - świat bez granic? 22. Furtum et abigeatus. 23. Ekologizm: zielona polityka. 24. Terroryzm - broń słabych. 25. Dylematy etyki lekarskiej. 26. Wokół etyki polityki. 27. W kręgu etyki mediów. 28. Z zagadnień etyki biznesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 17 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
ISBN: 83-7308-000-7
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Filozofia dramatu / Józef Tischner. - Wyd.2. - Kraków : Znak, 2006. - 255 s. ; 20 cm.
ISBN: 83-240-0694-X
1. Wydarzenie spotkania, 2. Odpowiedź na pytanie, czyli wzajemność, 3. Błądzenie, 4. Przestrzeń obcowania z drugim, 5. Ostatnie słowo dramatu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-76-8
1. Antropologiczne założenia, 2. Deklarowane cele, 3. Środki, 4. Geneza i rezultaty
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88524-37-2
Sokratejska wiedza i niewiedza; Polis a wiedza o dobru; Dialektyka dobra w Filebie; Arystotelejska krytyka idei dobra; Idea "filozofii praktycznej".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Nauki Teologiczne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
ISBN: 83-232-1715-7
1. Rola założeń aksjologicznych etyki Hildebranda w uchwyceniu fenomenu miłości, 2. Adekwatna odpowiedź na wartość w małżeńskiej relacji mężczyzny i kobiety, 3. Rozwój miłości małżeńskiej na płaszczyźnie naturalnej, 4. wyniesienie miłości małżeńskiej na płaszczyźnie nadprzyrodzonej, 5. Wartość miłości w życiu wspólnoty małżeńskiej, 6. Miłość małżeńska jako zadanie, 7. Próba oceny koncepcji miłości małżeńskiej w ujęciu Dietricha von Hildebranda
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-242-0511-X
Cz. I Życie autentyczne człowieka współczesnego:1. Bycie sobą w świecie współczesnym, 2. W jaki sposób indywidualizm redukuje człowiek?, 3. Zagubiony i odnaleziony w nie-miejscu, 4. Otrzymać siebie w darze, 5. Moc i łaska. Dwa ideały twórczości, 6. Rany duchowości. Cz. II Wymiar aksjologiczny człowieka współczesnego: 1. Między relatywizmem a absolutyzmem. Hermeneutyczna koncepcja prawdy Hansa - Georga Gadamera, 2. Rozum na granicy. Wokół koncepcji Odona Marquada, 3. Człowiek a współodpowiedzialności, 4. Człowiek wobec powszechnej estetyzacji codzienności, 5. Kondycja człowieka w świetle perspektyw rozwojowych inżynierii genetycznej. Cz. III Wymiar religijny człowieka współczesnego: 1. Kim jest człowiek w kontekście nadprzyrodzonym i w kontekście współczesnego ewolucjonizmu, 2. Humanizm i naturalizm - współczesny spór o człowieka, 3. człowiek współczesny wobec konfliktu religii, 4. Jak jest możliwa sinizacja Zachodu?, 5. Kształcenie emocji. Buddyjska odpowiedź na zagrożenia zachodnie cywilizacji. Cz. IV Człowiek w obrazach myślicieli współczesnych: 1. Człowiek epoki technicznej. Rozpoznania Arnolda Gehelma, 2. Wspólnota i separacja. Aktualności myśli Alfreda Adlera. Przyczynek do rozważań o problemach współczesnego człowieka, 3. Między naturalizmem a transcendentalizmem. Koncepcja człowieka u Wittensteina, 4. Człowiek w filozofii Nietzchego na tle kantowskiej antropologii, 5. Kondycja człowieka w perspektywie filozofii męstwa Paula Pilicha, 6. Wizerunek człowieka we współczesnym prawie w myśl Ernsta-Wolfganaga Böckenfördego, 7. Pytając o człowieka, 8. Zgryzoty po-nowoczesne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 2)
ISBN: 83-88587-02-1
1. Depozyt wartości w alternatywnych, globalnych koncepcjach rozwoju, 2. Technologie w urzeczywistnianiu "rozwoju" w procesie globalizacji - przesłanie dla człowieka i depozytu wartości, 3. Człowiek w świecie i specyfika jego bytowania, 4. Osoba a system wartości - ich znaczenie dla urzeczywistniania rozwoju, 5. Osoba-kryterium dobra i zła w urzeczywistnianiu rozwoju, 6. Rozwój w służbie osoby
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 17 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87925-00-4
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
ISBN: 83-88209-54-X
1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania, 2. Wychowanie do pełni człowieczeństwa przez wartości, 3. Środowisko wychowawcze osoby jako communio personarium, 4. Personalistyczne aspekty samowychwalania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7072-570-9
1. Filozoficzno-antropologiczna interpretacja nadziei w perspektywie pedagogicznej: Nadzieja jako kategoria ludzkiego życia; Psychospołeczny wymiar nadziei; Postawy pokrewne i przeciwne wobec nadziei. 2. Specyfika i motywy nadziei chrześcijańskiej: Źródła nadziei chrześcijańskiej; Uniwersalizm nadziei chrześcijańskiej; Nadzieja chrześcijańska w "wydarzeniach ostatecznych";. 3. Biblijne egzemplifikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja wbrew nadziei - Abraham; Nadzieja - spełnione obietnice: Dawid; Siła nadziei - Hiob; Nadzieja: dać świadectwo - oddać życie; Uświadomiona nadzieja - św. Paweł; Znak niezawodnej nadziei - Maryja. 4. Personalistyczno-chrześcijańskie aplikacje pedagogiki nadziei: Nadzieja w świetle dokumentów Soboru Watykańskiego II i nauczania posoborowego; Nauczanie posoborowe; Tożsamość człowieka w perspektywie nadziei; Nadzieja w działaniu pedagogicznym. 5. Nadzieja jako źródło inspiracji pedagogicznych: Nadzieja - etos nauczyciela-wychowawcy; Fakt "bycia wychowankiem"; Edukacyjne miejsca nadziei; Nadzieja w erze globalnych wyzwań. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka "Horyzontów Wychowania" / pod red. Wit Pasierbek, Ryszard Terlecki ; 3)
ISBN: 83-89631-05-9
1. Podmiot wychowania moralnego, 2. Przedmiot wychowania moralnego, 3. Uwarunkowania procesów wychowania moralnego, 4. Zadania wychowania moralnego, 5. Motywy w procesach wychowania moralnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86137-98-3
1. Moralność i etyka na gruncie orientacji filozoficznych, 2. Stosunek wybranych szkół w prawie do wartości, 3. Relacje między prawem a moralnością w demokratycznych państwach, 4. Etyczne problemy współczesności
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 17 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2210)
ISBN: 83-226-1324-5
1. Bioetyka - przedmiot, warunki powstania, stanowiska, praktyczne znaczenie, 2. Wartość życia, 3. Od kiedy istnieje człowiek? Spór o istotę człowieczeństwa, 4. Aborcja, 5. Prokreacja medycznie wspomagana, 6. Konsekwencje rewolucji terapeutycznej i biologicznej, 7. Śmierć w kulturze i medycynie, 8. Życie ludzkie w kontekstach moralnych - etyka wartości życia a etyka jakości życia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 17 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-8142-835-4
Dobre przywództwo ma krytyczne znaczenie zarówno dla rozwoju społeczno-ekonomicznego, jak i powodzenia w biznesie. W coraz mniej bezpiecznym, niestabilnym i trudno przewidywalnym świecie pojawia się potrzeba przywództwa w każdej organizacji, w każdej instytucji – silniejsza niż kiedykolwiek. Przywództwo przez wartości to odpowiedź na widoczne problemy współczesności i wyzwania przyszłości. Sprawiedliwość to jedna z tych wartości, które kształtują dobre życie, umiejętne sprawowanie władzy czy zarządzanie. Znajduje ona zastosowanie w przywództwie przejawiającym się w każdej postaci. Autorka książki udowadnia to w sposób jednoznaczny i co równie ważne – pokazuje, na czym to polega w praktyce. Fragment Spis treści
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again