Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(30)
Autor
Kusztal Justyna
(4)
Piasecka Małgorzata
(4)
Müller-Siekierska Diana
(3)
Nastazjak Aleksandra
(3)
Piątek Karolina
(3)
Szwejka Łukasz
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Andrzejewska Anna
(2)
Chwaszcz Joanna
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Walczak-Człapińska Karolina
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Alter Adam
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielska Ewa
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błachnio Agata
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Deckers Lambert
(1)
Deptuła Maria
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Donovan Denis M
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Duniewska Zofia (1953- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Flores Suzana E
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giddens Anthony
(1)
Golińska Lucyna
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hallada Marek
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jaworska-Dębska Barbara (1949- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kapera Marta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kardaras Nicholas
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Kompowska-Marek Radosława
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Koszowski Michał
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kołodziej Blandyna
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lizińczyk Sebastian
(1)
Malanowski Łukasz
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
McWhirter Anna M
(1)
McWhirter Benedict T
(1)
McWhirter Ellen Hawley
(1)
McWhirter Jeffries J
(1)
Mellibruda Jerzy
(1)
Miller William R
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Temat
Uzależnienie (nałóg)
(18)
Uzależnienie od komputera
(14)
Zapobieganie
(8)
Internet
(7)
Narkomania
(6)
Uzależnienia behawioralne
(6)
Alkoholizm
(5)
Nałóg
(5)
Uzależnienie od hazardu
(5)
Gry hazardowe
(4)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Stres pourazowy
(4)
Substancje uzależniające
(4)
Uzależnienia medialne
(4)
Uzależnienie od Internetu
(4)
Zwalczanie
(4)
Bulimia
(3)
Leczenie
(3)
Media społecznościowe
(3)
Narkotyki
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Zaburzenia osobowości
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Anoreksja
(2)
Badania naukowe
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dzieci
(2)
E-learning
(2)
Ewaluacja
(2)
Fonoholizm
(2)
Gry komputerowe
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Medycyna
(2)
Motywacja
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Pracoholizm
(2)
Prawo administracyjne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Seksuologia
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Uczniowie
(2)
Uzależnienie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agresywność
(1)
Akta stanu cywilnego
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohol
(1)
Alkohole
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
COVID-19
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Controlling
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cywilizacja
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dowód osobisty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(4)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Uzależnienia - fakty i mity / pod red. Iwona Niewiadomska, Dariusz Sikorski)
R.1 Właściwości; R.2 Historia; R.3 Szkody; R.4 Uzależnienie; R.5 Współuzależnienie od alkoholu; R.6 Profilaktyka; R7. Mity
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych.

Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1.Możliwości cyberświata: Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Edukacja medialna a cyberprzestrzeń; Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni; Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość; Reklama internetowa, jej odbiorcy oraz kierunku rozwoju; Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji. 2. Zagrożenia cyberświata: Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci; Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka; Media a problem uzależnień; Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych; Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych; Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne; Cyberpornografia i cyberseks; Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zaległości; Cyberterrorystyczna internetyzacja; Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka ; cz. 1)
Zawiera: Cz. 1 Od Cro-Magnon do Facebooka: Cybertechnologie w świecie wielkich zmian; Fenomen przekazu informacyjnego; Cyfrowe zmiany i dylematy; Fenomen sieci i społeczeństwa informacyjnego. Cz. 2 21 faktów u progu XXI wieku. Cz. 3 Człowiek i kultura wobec mediów cyfrowych: Nowa kultur@ - konteksty i pułapki; Wokół cyfrowych rewolucji - szanse i dylematy; Czy jest się czego bać? Cz. 4 Mózg (człowiek) a nowe technologie: Kilka słów o mózgu; Mózg i cybertechnologie; Co mówią współczesne badania - obalamy mity. 100 za i 100 przeciw. Cz. 5 W cyfrowej sieci: Specyfika przekazu i treści w sieci; Sieć jako część nowej epoki ekonomicznej; Media cyfrowe jako źródło wzorów; Wyzwania dla praktyki pedagogicznej. Cz. 6 Uzależnienie czy zaburzenie?: Podejścia naukowe i emocjonalne; Cyberwpływ; Teorie uzależnień a cyberzaburzenia; Zaburzenia infoholiczne - co się dzieje z dzieckiem?; A może PUI? I co z tego wyniknie? Próba podsumowania z nutą optymizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wpływ wysokich technologii na rozwój poznawczy dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; Czy szkoła może być cyfrowa?; Interpersonalne, grupowe i społeczne relacje w nauczaniu na odległość; Nowe media a kształt wczesnej edukacji; Siecioholizm: opis zjawiska oraz jego uwarunkowania psychologiczne, socjokulturowe i technologiczne; Medialna wielozadaniowość (media multitasing) w świetle badań psychologicznych; „Wzmocniona? Rzeczywistość”. Ludzkie praktyki i doświadczenia w hybrydalnej rzeczywistości; Aktywny wymiar typografii; Usługi wybranych bibliotek akademickich wykorzystujących technologie IT oraz nowe narzędzia komunikacji jako formy zdobywania wiedzy i przetwarzania informacji; Ewolucja roli specjalisty w mediach Od paternalistycznego eksperta TV do komunikatywnego everymana w sieci; Kampanie społeczne w obronie praw zwierząt - typologia, kontekst medialny i teoretyczny; Człowiek XXI wieku i doświadczenie rzeczywistości odbite w kinie Puzzle films jako metafora współczesnego świata; Kulturowe aspekty odbioru filmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Uczenie się dialogu motywującego, korzystanie z niego i rozszerzanie jego zastosowań, 2. Włączanie elementu zwiększającego motywację do ujednoliconego protokołu transdiagnostycznej terapii zaburzeń emocjonalnych, 3. Zwiększenie skuteczności ekspozycji i powstrzymania reakcji w terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Rola dialogu motywującego, 4. Integrowanie dialogu motywującego z terapią zaburzeń lękowych, 5. Zwiększanie motywacji u osób z podwójną diagnozą zaburzenia stresowego pourazowego oraz zaburzeń spowodowanych używaniem substancji psychoaktywnych, 6. Dialog motywujący jako wstęp do psychoterapii kobiet z depresją, 7. Dialog motywujący w terapii depresji, 8. Dialog motywujący w pracy nad myślami samobójczymi, 9. Farmakoterapia motywująca. Łączenie dialogu motywującego z terapią przeciwdepresyjną w celu osiągnięcia lepszych wyników leczenia, 10. Dialog motywujący w terapii uzależnień, 11. Krótkie interwencje motywujące w pracy z osobami z problemem hazardu, 12. Dialog motywujący jako interwencja w rzucaniu palenia przez młodzież, 13.Dialog motywujący w terapii sprawców przemocy wobec partnera, 14. Dialog motywujący w terapii zaburzeń odżywiania, 15. Podsumowanie i wyznaczenie kierunków przyszłych działań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp: Problem z technologia; Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu; Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat; Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg; Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osoba uzależnioną od gier wideo na odwyku; Rozdział 5. Wielkie odcięcie – wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe; Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu; Rozdział 7. Małpowanie od innych – wpływy mass mediów; Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania; Rozdział 9. Wyrwane z nagłówków – prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo; Rozdział 10. Masakra w Newtown – psychoza spowodowana grami wideo; Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności – oraz zabaw na powietrzu; Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny; Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie; Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona; Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii?; Bibliografia; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie się w sieci; 2. Rola i znaczenie portali społecznościowych; 3. Internet a kształtowanie więzi emocjonalnych; 4. Gry komputerowe rozrywką nastolatków; 5. Uzależnienie od mediów cyfrowych nową formą patologii; 6. Cyberbullying jako forma agresji i przemocy rówieśniczej; 7. Cyberpornografia, cyberprostytucja i cyberseks; 9. Pedofilia w sieci; 9. Seksting- ekshibicjonizm w Internecie; 10. Sponsoring- nowe zachowanie nastolatków; 11. Internetowy hazard; 12. Funkcjonowanie sekt w Internecie; 13. Anoreksja i bulimia- problem współczesnych nastolatek; 14. Bigoreksja- kult męskiego ciała; 15. Edukacja medialna w przygotowaniu dzieci i młodzieży do relacji z mediami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: R. 1 Tło i przegląd zagadnień; R. 2 Etapy zmian; R. 3 Metody oceny; R. 4 Planowanie terapii; R. 5 Terapia indywidualna; R. 6 Terapia grupowa; R. 7 Terapia par i zaangażowanie rodziny w proces leczenia; R. 8 Grupy osób o specjalnych potrzebach: terapia kobiet i osób popełniających przestępstwa drogowe pod wpływem substancji psychoaktywnych; R. 9 Nawroty; R. 10 Interwencje w środowiskach sprzyjających leczeniu; R. 11 Uwagi końcowe i wskazówki dotyczące kierunków rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie wzmacniające jakość programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 1.1. Uzależnienia behawioralne jako przedmiot oddziaływań profilaktycznych; 1.2. Programy profilaktyczne jako przedmiot badań ewaluacyjnych; 1.3. Ewaluacja jako strażnik jakości programów profilaktycznych. 2. Metody badań ewaluacyjnych: 2.1. Podejścia metodologiczne w ewaluacji procesu; 2.2. Gromadzenie danych w badaniach ewaluacyjnych; 2.3. Kompleksowe metody gromadzenia i opracowania danych. 3. Etyka w ewaluacji programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 3.1. Zasady etyki w badaniach ewaluacyjnych oraz dylematy etyczne ewaluatora; 3.2. Etyka w standardach ewaluacji; 3.3. Kompetencje ewaluatora programów profilaktycznych; 3.4. Komisje etyczne do spraw badań naukowych. 4. Ewaluacja procesu programów profilaktycznych – badania własne: 4.1. Metodologia badań w zakresie ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych; 4.2. Potencjał ewaluacji procesu na podstawie analizy raportów z badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych; 4.3. Szanse i zagrożenia dla ewaluacji procesu programów profilaktycznych na podstawie analizy otoczenia; 4.4. Wnioski z badań i rekomendacje dla doskonalenia ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych. 5. Projektowanie i wdrażanie ewaluacji programów profilaktycznych: 5.1. Cele badań ewaluacyjnych; 5.2. Problemy badawcze w ewaluacji procesu; 5.3. Zmienne w badaniach ewaluacyjnych; 5.4. Wskaźniki w badaniach ewaluacyjnych; 5.5. Ilościowy dobór grupy badawczej; 5.6. Dobór grupy badawczej i dokumentów do ewaluacji prowadzonej metodami jakościowymi; 5.7. Przygotowanie i opracowanie danych ilościowych zgromadzonych za pomocą kwestionariusza ankiety; 5.8. Przygotowanie narzędzi i opracowanie danych jakościowych; 5.9. Wyniki i wnioski z badań ewaluacyjnych; 5.10. Rekomendacje w badaniach ewaluacyjnych. 6. Opracowanie raportu z ewaluacji programu profilaktycznego i upublicznienie wyników badań: 6.1. Struktura raportu z ewaluacji; 6.2. Upublicznianie wyników ewaluacji; Bibliografia; Zakończenie; Załączniki; Spis tabel, wykresów i schematów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hazard : studium kryminologiczne i prawne / Leszek Wilk. - Warszawa : C.H.Beck , 2012. - XXVIII, 280 s. ; 21 cm.
(Monografie Prawnicze)
1. Ogólna charakterystyka hazardu; 2. Hazard jako zjawisko patologii społecznej; 3. Regulacja prawna warunków urządzania i zasad prowadzenia działalności hazardowej oraz uczestnictwa w hazardzie jako czynniku przeciwdziałania zagrożeniom wynikającym z hazardu; 4. Przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym z hazardu za pomocą systemu sankcji; 5. Pozaprawne metody profilaktyki antyhazardowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest próbą przedstawienia złożonego i ważnego problemu, jakim jest uzależnienie od zachowań seksualnych. Zagadnienie hiperseksualności jest wciąż szeroko analizowane. Prowadzone są badania zarówno neurobiologiczne, jak i psychologiczne, z wykorzystaniem nowych technik diagnostycznych. Leczenie hiperseksualności wiąże się z wykorzystaniem integracyjnego modelu, obejmującego zarówno spojrzenie psychodynamiczne, metody poznawczo-behawioralne, jak i użycie technik behawioralnych, czy koncepcji obsesyjno-kompulsyjnej. Znani i cenieni terapeuci dzielą się z czytelnikami wiedzą kliniczną oraz wskazówkami i dylematami, z którymi spotykają się w swojej codziennej praktyce zawodowej. Autorzy omawiają seksualność człowieka, normę seksualną, klasyfikację zaburzeń seksualnych, czynniki wpływające na rozwój uzależnienia, diagnozę medyczną i psychoterapeutyczną według koncepcji wielu wymiarów, a także istotne zagadnienia prawne. Prezentowana publikacja z pewnością zainteresuje terapeutów uzależnień, psychoterapeutów, lekarzy i wszystkie osoby zajmujące się tematyką hiperseksualności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Rozwój instrumentarium polityki społecznej na ziemiach polskich do połowy XX wieku; 2. Normatywne i organizacyjne uwarunkowania polityki społecznej; 3. Patologika społeczna jako naukowy instrument polityki społecznej; 4. Edukacja kulturowa narzędziem polityki profilaktyki społecznej; 5. Instrumenty monitorowania i controllingu w uczelniach publicznych; 6. Instrumenty finansowania polityki społecznej; 7. Raportowanie spółek w zakresie społecznie odpowiedzialnego biznesu; 8. Reklama zamknięta w okowach prawa; 9. Policja instrumentem polityki społecznej państwa (na przykładzie problemów nieletnich w powiecie zgierskim); 10. Środki prawne zwalczania przemocy w rodzinie; 11. Między sein a sollen. Tryb określania dóbr chronionych prawem na przykładzie przestępstw i wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji; 12. Polityka karna państwa w aspekcie zwalczania przestępczości przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji; 13. Prawnoadministracyjne instrumenty przeciwdziałania zjawisku niealimentacji; 14. Postępowanie w przedmiocie przymusowego leczenia osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków; 15. Instrumenty wspierania zdrowia a polityka społeczne - wybrane problemy; 16. Potrzeba instytucjonalnego wsparcia wobec ludzi z otyłością; 17. Doradztwo i pośrednictwo zawodowe jako instrumenty polityki społecznej; 18. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w kontekście projektowania karier na współczesnym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Uwaga! Utwór nie daje możliwości kopiowania tekstu. Istotę uzależnienia można określić następująco: (1) człowiek wielokrotnie podejmuje zachowania, które przynoszą poważne szkody; (2) mimo tych szkód kontynuuje owe zachowania; (3) jego próby powstrzymania tych zachowań i kontrolowania ich kończą się niepowodzeniem. Nałogowe zachowania wynikające z uzależnienia mogą dotyczyć picia alkoholu, zażywania narkotyków, palenia tytoniu, seksu, hazardu, odżywiania, pracy, ćwiczeń fizycznych itp. Prezentowany w książce model psychoterapii uzależnienia jest koncepcją integracyjną, w której autorzy starają się połączyć idee i rozwiązania praktyczne pochodzące z wielu źródeł, szczególnie związanych z: (1) założeniami i doświadczeniami Programu 12 Kroków AA; (2) podejściem behawioralno-poznawczym i teorią społecznego uczenia się; (3) psychoterapią humanistyczno-egzystencjalną; (4) podejściem psychodynamicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uzależnienia - fakty i mity / pod red. Iwona Niewiadomska, Dariusz Sikorski)
R.1 Środki masowego przekazu; R.2 Media i kultura; R.3 Nadużywanie środków masowego przekazu; R.4 Szkody wywołane używaniem i nadużywaniem mediów; R.5 Profilaktyka nadużywania środków masowego przekazu; R.6 Mity związane z mediami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej