Form of Work
Książki
(19)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Status
only on-site
(13)
available
(8)
unavailable
(3)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(14)
Author
Andrzejewska Anna
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Aboujaoude Elias
(1)
Alter Adam
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Flores Suzana E
(1)
Giddens Anthony
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Jarema Marek
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kapera Marta
(1)
Kardaras Nicholas
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Mellibruda Jerzy
(1)
Miller William R
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Morańska Danuta
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rollnick Stephen
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sobolewska-Mellibruda Zofia
(1)
Stanek Janusz
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wilk Leszek
(1)
Woronowicz Bohdan T
(1)
Zdrada Damian
(1)
Łuczak Elżbieta
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Subject
Uzależnienie od komputera
(14)
Internet
(8)
Nałóg
(7)
Alkoholizm
(3)
Bulimia
(3)
Młodzież
(3)
Narkomania
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Substancje uzależniające
(3)
Anoreksja
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko
(2)
Gry hazardowe
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pracoholizm
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Uzależnienie
(2)
Uzależnienie od hazardu
(2)
Alkohol
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Facebook
(1)
Gry komputerowe
(1)
Homoseksualizm
(1)
Informatyka
(1)
Intrnet
(1)
Komputery
(1)
Lekozależność
(1)
Lęk
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Mulimedia
(1)
Multimedia
(1)
Mutimedia
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Osobowość
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Seksuologia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres pourazowy
(1)
Synteza
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zakupoholizm
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
29 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-37-0
1.Możliwości cyberświata: Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Edukacja medialna a cyberprzestrzeń; Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni; Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość; Reklama internetowa, jej odbiorcy oraz kierunku rozwoju; Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji. 2. Zagrożenia cyberświata: Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci; Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka; Media a problem uzależnień; Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych; Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych; Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne; Cyberpornografia i cyberseks; Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zaległości; Cyberterrorystyczna internetyzacja; Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-753-7 (Aspra-JR)
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka ; cz. 1)
ISBN: 978-83-62897-44-5
Zawiera: Cz. 1 Od Cro-Magnon do Facebooka: Cybertechnologie w świecie wielkich zmian; Fenomen przekazu informacyjnego; Cyfrowe zmiany i dylematy; Fenomen sieci i społeczeństwa informacyjnego. Cz. 2 21 faktów u progu XXI wieku. Cz. 3 Człowiek i kultura wobec mediów cyfrowych: Nowa kultur@ - konteksty i pułapki; Wokół cyfrowych rewolucji – szanse i dylematy; Czy jest się czego bać? Cz. 4 Mózg (człowiek) a nowe technologie: Kilka słów o mózgu; Mózg i cybertechnologie; Co mówią współczesne badania – obalamy mity. 100 za i 100 przeciw. Cz. 5 W cyfrowej sieci: Specyfika przekazu i treści w sieci; Sieć jako część nowej epoki ekonomicznej; Media cyfrowe jako źródło wzorów; Wyzwania dla praktyki pedagogicznej. Cz. 6 Uzależnienie czy zaburzenie?: Podejścia naukowe i emocjonalne; Cyberwpływ; Teorie uzależnień a cyberzaburzenia; Zaburzenia infoholiczne – co się dzieje z dzieckiem?; A może PUI? I co z tego wyniknie? Próba podsumowania z nutą optymizmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-782-6
Wpływ wysokich technologii na rozwój poznawczy dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; Czy szkoła może być cyfrowa?; Interpersonalne, grupowe i społeczne relacje w nauczaniu na odległość; Nowe media a kształt wczesnej edukacji; Siecioholizm: opis zjawiska oraz jego uwarunkowania psychologiczne, socjokulturowe i technologiczne; Medialna wielozadaniowość (media multitasing) w świetle badań psychologicznych; „Wzmocniona? Rzeczywistość”. Ludzkie praktyki i doświadczenia w hybrydalnej rzeczywistości; Aktywny wymiar typografii; Usługi wybranych bibliotek akademickich wykorzystujących technologie IT oraz nowe narzędzia komunikacji jako formy zdobywania wiedzy i przetwarzania informacji; Ewolucja roli specjalisty w mediach Od paternalistycznego eksperta TV do komunikatywnego everymana w sieci; Kampanie społeczne w obronie praw zwierząt - typologia, kontekst medialny i teoretyczny; Człowiek XXI wieku i doświadczenie rzeczywistości odbite w kinie Puzzle films jako metafora współczesnego świata; Kulturowe aspekty odbioru filmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-4284-7
1. Uczenie się dialogu motywującego, korzystanie z niego i rozszerzanie jego zastosowań, 2. Włączanie elementu zwiększającego motywację do ujednoliconego protokołu transdiagnostycznej terapii zaburzeń emocjonalnych, 3. Zwiększenie skuteczności ekspozycji i powstrzymania reakcji w terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Rola dialogu motywującego, 4. Integrowanie dialogu motywującego z terapią zaburzeń lękowych, 5. Zwiększanie motywacji u osób z podwójną diagnozą zaburzenia stresowego pourazowego oraz zaburzeń spowodowanych używaniem substancji psychoaktywnych, 6. Dialog motywujący jako wstęp do psychoterapii kobiet z depresją, 7. Dialog motywujący w terapii depresji, 8. Dialog motywujący w pracy nad myślami samobójczymi, 9. Farmakoterapia motywująca. Łączenie dialogu motywującego z terapią przeciwdepresyjną w celu osiągnięcia lepszych wyników leczenia, 10. Dialog motywujący w terapii uzależnień, 11. Krótkie interwencje motywujące w pracy z osobami z problemem hazardu, 12. Dialog motywujący jako interwencja w rzucaniu palenia przez młodzież, 13.Dialog motywujący w terapii sprawców przemocy wobec partnera, 14. Dialog motywujący w terapii zaburzeń odżywiania, 15. Podsumowanie i wyznaczenie kierunków przyszłych działań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8102-133-3
Zawiera: Podziękowania; Wstęp: Problem z technologia; Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu; Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat; Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg; Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osoba uzależnioną od gier wideo na odwyku; Rozdział 5. Wielkie odcięcie – wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe; Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu; Rozdział 7. Małpowanie od innych – wpływy mass mediów; Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania; Rozdział 9. Wyrwane z nagłówków – prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo; Rozdział 10. Masakra w Newtown – psychoza spowodowana grami wideo; Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności – oraz zabaw na powietrzu; Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny; Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie; Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona; Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii?; Bibliografia; O Autorze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-227-7
1. Komunikowanie się w sieci; 2. Rola i znaczenie portali społecznościowych; 3. Internet a kształtowanie więzi emocjonalnych; 4. Gry komputerowe rozrywką nastolatków; 5. Uzależnienie od mediów cyfrowych nową formą patologii; 6. Cyberbullying jako forma agresji i przemocy rówieśniczej; 7. Cyberpornografia, cyberprostytucja i cyberseks; 9. Pedofilia w sieci; 9. Seksting- ekshibicjonizm w Internecie; 10. Sponsoring- nowe zachowanie nastolatków; 11. Internetowy hazard; 12. Funkcjonowanie sekt w Internecie; 13. Anoreksja i bulimia- problem współczesnych nastolatek; 14. Bigoreksja- kult męskiego ciała; 15. Edukacja medialna w przygotowaniu dzieci i młodzieży do relacji z mediami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie Prawnicze / C.H.Beck)
ISBN: 978-83-255-3676-3
1. Ogólna charakterystyka hazardu; 2. Hazard jako zjawisko patologii społecznej; 3. Regulacja prawna warunków urządzania i zasad prowadzenia działalności hazardowej oraz uczestnictwa w hazardzie jako czynniku przeciwdziałania zagrożeniom wynikającym z hazardu; 4. Przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym z hazardu za pomocą systemu sankcji; 5. Pozaprawne metody profilaktyki antyhazardowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-60747-83-4
Istotę uzależnienia można określić następująco: (1) człowiek wielokrotnie podejmuje zachowania, które przynoszą poważne szkody; (2) mimo tych szkód kontynuuje owe zachowania; (3) jego próby powstrzymania tych zachowań i kontrolowania ich kończą się niepowodzeniem. Nałogowe zachowania wynikające z uzależnienia mogą dotyczyć picia alkoholu, zażywania narkotyków, palenia tytoniu, seksu, hazardu, odżywiania, pracy, ćwiczeń fizycznych itp. Prezentowany w książce model psychoterapii uzależnienia jest koncepcją integracyjną, w której autorzy starają się połączyć idee i rozwiązania praktyczne pochodzące z wielu źródeł, szczególnie związanych z: (1) założeniami i doświadczeniami Programu 12 Kroków AA; (2) podejściem behawioralno-poznawczym i teorią społecznego uczenia się; (3) psychoterapią humanistyczno-egzystencjalną; (4) podejściem psychodynamicznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61339-21-2
1. Wprowadzenie w problematykę uzależnień; 2. Kompendium dla realizatorów programu; 3. Kompendium dla trenerów i superwizorów programu; 4. Kompendium dla rodziców; 5. Kompendium dla dzieci i młodzieży; 6. Raport z badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Nowe oblicza uzależnień / pod red. Elżbieta Łuczak. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2009. - 184, [2] s. : tab.; wykr. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7299-610-7
1. Typy nastawień młodzieży wobec otaczającego świata; 2. Prawne możliwości postępowania z osobami uzależnionymi; 3. Nadzór rodzinnego kuratora sądowego nad osobami uzależnionymi od alkoholu w przypadku przymusowego leczenia odwykowego; 4. Współczesne oblicza przemocy jako przejaw choroby alkoholowej; 5. Zmiany w populacji osób pijących alkohol; 6. Zmiany w preferowaniu środków odurzających i zagrożenia z nich wynikające; 7. Narkomania w zakładach karnych; 8. Uzależnienie od heroiny- współczesny obraz problemu oraz jego determinanty; 9. Uzależnienie od czynności i ich społeczne implikacje; 10. Wewnętrzny przymus nadmiernego jedzenia; 11. Cyberprzestrzeń a problem uzależnień; 12. Pracoholizm- droga do sukcesu czy zniewolenia?; 13. Telefon komórkowy jako źródło uzależnienia; 14. Seksoholizm- identyfikacja problemu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-966-4
1. Komunikowanie się interpersonalne nadawców i odbiorców w świecie realnym w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Komunikacja elektroniczna we współczesnym świecie- w Internecie i w telefonach komórkowych; 3. Ergonomiczne aspekty używania telefonów komórkowych- bezpieczeństwo techniczne i psychologiczne w układzie- człowiek-telefon komórkowy; 4. Wpływ portali społecznościowych na dzieci i młodzież- zagrożenia i skutki dla osobowości; 5. Zachowania patologiczne i przestępcze w cyberprzestrzeni dzieci, młodzieży i dorosłych; 6. Zapobieganie i leczenie fonoholizmu w rodzinach i szkołach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-388-4
1. Teoretyczne problemy komunikowania społecznego w ujęciu interdyscyplinarnym , 2. Komunikowanie się nadawców i odbiorców w Internecie , 3. Zagrożenia zdrowotne na stanowisku komputerowym - wymogi ergonomiczne dla dzieci i dorosłych , 4. Internetoholizm , gry komputerowe i hazard internetowy , 5. Dzieci i młodzież jako ofiary cyberprzestępczego wykorzystania przez dorosłych w Internecie , 6. Komunikowanie się dzieci i młodzieży przez Internet w badaniach socjologicznych i psychologicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14943-7
1. Codzienne eksperymenty, związki, seksualność. 2. Seksualność według Focaulta. 3. Miłość romantyczna i inne więzi. 4. Miłość, zaangażowanie i czysta relacja. 5. Miłość, seks i inne uzależnienia. 6. Socjologiczne znaczenie współuzależnienia. 7. Kłopoty osobiste, problemy seksualne. 8. Wewnętrzne sprzeczności czystej relacji. 9. Seksualność, represja, cywilizacja. 10. Intymność jako demokracja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-8142-801-9
Królewna Eliza wraz z jedenastoma braćmi wiodła spokojne życie przy boku ojca. Beztroski czas mija bezpowrotnie, gdy król żeni się po raz drugi. Jego wybranka okazuje się wiedźmą. Zamienia wszystkich braci w łabędzie, a Elizę wyrzuca z zamku. Dziewczyna rusza na poszukiwania rodzeństwa. Okazuje się, że zaklęcie działa tylko w dzień, w noc zaś jej bracia wracają do ludzkiej postaci. Eliza dowiaduje się, że istnieje jeden sposób na całkowite pozbycie się czaru. Wymaga ono dużego poświęcenia. Narażając się na utratę zdrowia i życia dziewczyna podejmuje próbę. Czy wyjdzie z niej zwycięsko? Wzruszająca opowieść o sile siostrzanej miłości, która wszystko zniesie. Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Sfejsowani / Suzana E. Flores ; przekł. Katarzyna Mojkowska. - Warszawa : MUZA SA, 2017. - 298, [6] s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-287-0401-5
Zawiera: Przedmowa. Wprowadzenie. Rozdział pierwszy. Relacje z innymi w erze cyfrowej: Przed zachodem słońca; Wirtualny czy rzeczywisty?; Występując dla mas; Narodziny mediów społecznościowych; Haczyk; Tracąc kontakt z rzeczywistością. Rozdział drugi. Czy ja i moje zdjęcie profilowe to jedno i to samo: Facebook a nasze poczucie tożsamości; Wyrażanie siebie czy retusz; Nawiązywanie relacji, gdy zasłaniamy się maską; Kontakt czy kontrola; Facebookowy avatar – nowa gwiazda reality show; I co teraz. Rozdział trzeci. Wszystko, co umieszczam na mojej ścianie, jest prywatne, prawda?: Prywatność a ustawienia Facebooka; Co o mnie myślisz; Czy to jest tego warte; Niekontrolowana siła; Wielbi Brat; Bang with friends; Czy możemy prowadzić życie społeczne, zachowując prywatność; I co teraz? Rozdział czwarty. Ilu masz znajomych: Nawiązywanie relacji w czasach mediów społecznościowych; Kiedy przyjaźnie z Facebooka wywierają wpływ na te prawdziwe; Rozwiązywanie konfliktu; Zaraz, zaraz! Wyrzucił mnie ze znajomych?!; Zasady usuwania z listy znajomych; Usuwać czy nie usuwać; I co teraz? Rozdział piąty. Związek? „To skomplikowane”: Miłość, romans i flirt na Facebooku; Catfish – nowa generacja oszustów; Ale ona jest tylko moją „znajomą”!; Miłość nie jest skomplikowana, ale ludzie już tak; Zachowaj swoje prywatne życie dla siebie; Facebook: wspieramy stalkerów od 2004 roku; I co teraz? Rozdział szósty. Nastoletnie kliki klikają: Wyjątkowe wyzwania, jakie stawia Facebook przed nastolatkami; „Cyfrowi Tubylcy”; Nie tylko Facebook; Nowy autoportret; Seks, kłamstwa i osie czasu; Millenialsi i śmierć prywatności; Cyberprzemoc; Gdy cyberprzemoc już się zacznie; Co możemy zrobić my, rodzice; I co teraz? Rozdział siódmy. Gdy masz takich przyjaciół, po co ci wrogowie: Ciemna strona Facebooka: Manipulatorzy emocjonalni oraz psychiczne szkody, jakie wyrządzają; Sabotażysta; Narcyz; Cierpiętnicy; Uwodziciel; Stalker; Psychologiczne konsekwencje działania Manipulatorów Emocjonalnych; I co teraz? Rozdział ósmy. Jak skombinować działkę Facebooka: Uzależnienie w erze mediów społecznościowych; Efekt automatu do gier; FOMO; Na krok za nowym „polubieniem” lub „obserwującym”; Każdy jest fotografem; Sfejsowani; Prawo a uzależnienie; Sprytny rozpraszacz; Co ma z tym wspólnego mózg; Psychologia uzależnienia; Klatka Skinnera; Co robić, jeśli jesteś sfejsowany; To nie Facebook jest problemem; dowiedz się, co nim jest; Chwila wytchnienia od Facebooka. Rozdział dziewiąty. Lubisz mnie… naprawdę mnie lubisz!: Poszukiwanie aprobaty i potwierdzenia na Facebooku; Porcja mocy dla ego; Zdrowe dowartościowanie na Facebooku; Czy dowartościowanie na Facebooku się liczy; Niezdrowe dowartościowywanie się na Facebooku; I co teraz? Rozdział dziesiąty. Zameldować się bez wymeldowania: Korzystaj z Facebooka tak, by on Cię nie wykorzystał; Domowe szczęście: pewien dobry uczynek, który stał się viralem w Stanach Zjednoczonych; Wiedza to połowa walki; Inwazja porywaczy ciał; Prywatność: mój dom jest twoim domem; To co, jestem czy nie jestem na moim zdjęciu profilowym; I co teraz? Nie istnieje żaden haczyk. Aneks. Studia przypadków. Podziękowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.77
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.77
Book
In basket
ISBN: 978-83-7278-369-1
1.Alkohol: Mity i prawdy o alkoholu, Podstawowe wiadomości o alkoholu, Reakcje organizmu na alkohol, Dlaczego ludzie piją i uzależniają się, Zapobieganie uzależnieniom, Picie alkoholu a zdrowy rozsądek, Problemy zdrowotne, Identyfikacja osób z problemem alkoholowym, Droga ku uzależnieniom, Uzależnienie jako choroba, Motywowanie do zmiany, Interwencje, Leczenie, Picie kontrolowane czy abstynencja?, Specyficzne grupy pacjentów, Skuteczność leczenia, Dylematy terapeutów uzależnień, Osoby uzależnione jako terapeuci, Historia lecznictwa odwykowego w Polsce, Ruchy samopomocowe, Ruchy Trzeźwościowe, Współuzależnienie, Dzieci alkoholików, Alkohol i przemoc, Alkohol w miejscu pracy, Alkohol a prowadzenie pojazdów mechanicznych, Wybrane zagadnienia prawne, O czym jeszcze warto wiedzieć, Historia Michała, 2. Inne substancje psychoaktywne: Leki, Nikotyna, Kofeina i teina, Pochodne makowca, Amfetamina, Kokaina, Pochodne konopi (marihuana i haszysz), Substancje wziewne (inhalanty), Substancje halucynogenne, Kwas hydroksymasłowy (GHB), Steroidy, Napoje energetyzujące i inne "dopalacze", Przeciwdziałanie narkomanii. 3. Zaburzenia nawyków i popędów: Patologiczny hazard, Uzależnienie od komputera i Internetu (sieciocholizm), Zaburzenia odżywiania się (zaburzenia łaknienia), Erotomania (seksoholizm), Pracoholizm (uzależnienie od pracy), Kupnoholizm (uzależnienie od zakupów), Uzależnienie czy "uzależnienie" (tzw. nowe formy uzależnienia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria #nauka)
ISBN: 978-83-233-4476-6
Zawiera: Prolog. Nigdy nie ćpaj własnego towaru. I Czym jest uzależnienie behawioralne i skąd się wzięło? 1. Pojawienie się uzależnień behawioralnych; 2. Każdy z nas może być uzależniony; 3. Biologia uzależnień behawioralnych. II Co się składa na uzależnienie behawioralne (albo jak skonstruować doświadczenie uzależniające). 4. Cele; 5. Reakcja zwrotna; 6. Postęp; 7. Eskalacja; 8. Zawieszenie akcji; 9. Interakcja społeczna. III Uzależnienie behawioralne w przyszłości (oraz jak się z niego uwolnić i jak mu zapobiegać). 10. Zdusić uzależnienia w zarodku; 11. Nawyki a projektowanie; 12. Grywalizacja. Epilog. Podziękowania. Przypisy. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Uzależnienia behawioralne / Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2018. - 465 stron : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-19823-7
Zawiera: CZĘŚĆ I KONCEPCJE I MODELE PRZYCZYN, PROFILAKTYKI I TERAPII UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH: Rozdział 1 Konteksty medyczne, psychologiczne i społeczne zachowań szkodliwych i uzależnień behawioralnych: 1.1. Kontrowersje wokół pojęć „uzależnienia behawioralne” („nałogi”) i „zachowania kompulsywne”; 1.2. Definicja i kryteria diagnostyczne uzależnień behawioralnych; 1.3. Natura uzależnień behawioralnych; 1.4. Mechanizmy uzależnień behawioralnych - impulsywność czy kompulsywność; 1.5. Zachowania szkodliwe i uzależnienia behawioralne a inne zaburzenia psychiczne - współwystępowalność. Rozdział 2 Modele biologicznych i psychologicznych przyczyn oraz mechanizmów uzależnień behawioralnych: 2.1. Neurobiologiczne podłoże uzależnień behawioralnych; 2.1.1. Procesy biochemiczne; 2.1.2. Mechanizmy neuroadaptacji a uzależnienia; 2.1.3. Neuroobrazowanie w rozpoznawaniu podłoża uzależnień behawioralnych; 2.1.4. Podatność genetyczna na uzależnienia behawioralne; 2.2. Koncepcje psychologiczne wyjaśniające uzależnienia behawioralne; 2.2.1. Perspektywa poznawczo-behawioralna; 2.2.2. Psychoanaliza i psychologia osobowości. Rozdział 3 Perspektywa psychopatologii rozwojowej - integracyjne podejście do uzależnień behawioralnych: 3.1. Rozwój normatywny i nienormatywny - ścieżki eksternalizacji i internalizacji problemów; 3.2. Złożoność przebiegu rozwoju - czynniki ryzyka i ochronne u podłoża szkodliwych zachowań; 3.3. Koncepcje i modele integracyjne uzależnień behawioralnych; 3.3.1. Model ścieżek; 3.3.2. Model PACE. Rozdział 4 Profilaktyka uzależnień behawioralnych: 4.1. Profilaktyka wobec jednostki i środowiska; 4.2. Programy profilaktyczne specyficzne i niespecyficzne; 4.2.1. Programy specyficzne, oparte na ryzyku; 4.2.2. Programy niespecyficzne, oparte na wzmacnianiu czynników ochronnych; 4.3. Profilaktyka w perspektywie rozwojowej. Rozdział 5 Poradnictwo psychospołeczne i psychoterapia uzależnień behawioralnych: 5.1. Cele i proces terapii osób uzależnionych behawioralnie; 5.1.1. Cele i modele terapii; 5.1.2. Transteoretyczny model etapów leczenia a cele zmiany; 5.1.3. Relacja i sojusz terapeutyczny; 5.2. Terapie integracyjne i grupy samopomocy uzależnionych behawioralnie; 5.2.1. Dialog i terapia motywująca; 5.2.2. Terapia poznawczo-behawioralna uzależnień behawioralnych; 5.2.3. Terapia behawioralna par i terapia skoncentrowana na emocjach; 5.2.4. Wsparcie społeczne i grupy samopomocy. CZĘŚĆ II TYPY UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH I ZACHOWAŃ SZKODLIWYCH: Rozdział 6 Uzależnienie od hazardu: 6.1. Kryteria diagnostyczne patologicznego hazardu; 6.2. Metody diagnozowania problemu; 6.3. Rozpowszechnienie; 6.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 6.4.1. Fazy rozwoju uzależnienia; 6.4.2. Klasyfikacja osób grających i uzależnionych; 6.4.3. Konsekwencje problemowego uprawiania hazardu; 6.4.4. Współwystępowanie innych zaburzeń; 6.4.5. Wpływ uzależnienia od hazardu na rodzinę; 6.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 6.5.1. Czynniki socjodemograficzne; 6.5.2. Czynniki związane z rodzajem i dostępnością gier hazardowych; 6.5.3. Podatność biologiczna; 6.5.4. Czynniki osobowościowe; 6.5.5. Doświadczenia traumatyczne; 6.6. Terapia i farmakoterapia; 6.6.1. Terapia psychologicza; 6.6.2. Farmakoterapia; 6.6.3. Grupy samopomocy; 6.7. Efektywność terapii w świetle dowodów empirycznych. Rozdział 7 Uzależnienia związane z korzystaniem z nowych technologii i „światem wirtualnym”: 7.1. Problemowe korzystanie z gier wideo; 7.1.1. Definicja i kryteria diagnostyczne; 7.1.2. Metody diagnozowania problemu; 7.1.3. Rozpowszechnienie; 7.1.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.1.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.1.6. Profilaktyka i terapia; 7.2. Problemowe korzystanie z internetu; 7.2.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z internetu; 7.2.2. Metody diagnozowania problemu; 7.2.3. Rozpowszechnienie; 7.2.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.2.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.2.6. Profilaktyka i terapia; 7.3. Problemowe korzystanie z portali społecznościowych; 7.3.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z portali społecznościowych; 7.3.2. Metody diagnozowania problemu; 7.3.3. Rozpowszechnienie; 7.3.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.3.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.3.6. Profilaktyka i terapia; 7.4. Problemowe korzystanie z telefonu komórkowego; 7.4.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z telefonu; 7.4.2. Metody diagnozowania problemu; 7.4.3. Rozpowszechnienie; 7.4.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.4.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.4.6. Profilaktyka i terapia. Rozdział 8 Szkodliwe zachowania związane z kształtowaniem ciała - model uzależnienia: 8.1. Nałogowe uprawianie sportu; 8.1.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego uprawiania sportu; 8.1.2. Metody diagnozowania problemu; 8.1.3. Rozpowszechnienie; 8.1.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.1.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.1.6. Profilaktyka i terapia; 8.2. Szkodliwe opalanie się; 8.2.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwego opalania się; 8.2.2. Metody diagnozowania problemu; 8.2.3. Rozpowszechnienie; 8.2.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.2.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.2.6. Profilaktyka i terapia; 8.3. Nałogowe poddawanie się operacjom plastycznym; 8.3.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego poddawania się operacjom plastycznym; 8.3.2. Metody diagnozowania problemu; 8.3.3. Rozpowszechnienie; 8.3.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.3.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.3.6. Terapia i jej efektywność; 8.4. Nałogowe modyfikowanie ciała (tatuaże, piercing). Rozdział 9 Szkodliwe jedzenie wysokokalorycznych pokarmów - model uzależnienia: 9.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwych zachowań związanych z jedzeniem; 9.2. Metody diagnozowania problemu; 9.3. Rozpowszechnienie; 9.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 9.4.1. Badania laboratoryjne na zwierzętach; 9.4.2. Badania kliniczne; 9.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 9.5.1. Cukier, tłuszcz i wysoka ilość kalorii w pożywieniu; 9.5.2. Otyłość; 9.5.4. Transmisja międzypokoleniowa; 9.5.5. Czynniki socjodemograficzne; 9.6. Profilaktyka i terapia - efektywność oddziaływań; 9.6.1. Profilaktyka; 9.6.2. Farmakoterapia; 9.6.3. Psychoterapia. Rozdział 10 Szkodliwe zachowania związane z robieniem zakupów - model uzależnienia: 10.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego robienia zakupów; 10.2. Metody diagnozowania problemu; 10.3. Rozpowszechnienie; 10.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 10.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 10.6. Terapia i farmakoterapia - efektywność oddziaływań. Rozdział 11 Model uzależnienia od seksu i pornografii: 11.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego uprawiania seksu; 11.2. Metody diagnozowania problemu; 11.3. Rozpowszechnienie problemu; 11.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 11.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 11.6. Terapia i farmakoterapia - skuteczność oddziaływań. Rozdział 12 Szkodliwe i nałogowe wykonywanie pracy - model uzależnienia: 12.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwego wykonywania pracy; 12.2. Metody diagnozowania problemu; 12.3. Rozpowszechnienie; 12.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 12.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 12.6. Profilaktyka i terapia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-200-5593-1
Pierwszą osobą, do której zgłasza się pacjent ze swoimi dolegliwościami, jest lekarz POZ. Jego zadaniem jest rozpoznać chorobę i zastosować właściwe leczenie. Czasami konieczne jest określenie, czy istniejące objawy mają swoje źródło w psychice pacjenta, czy odwrotnie – są związane z jego stanem somatycznym. Zespół autorów pod kierunkiem prof. Marka Jaremy (byłego konsultanta krajowego w dziedzinie psychiatrii) podjął się przygotowania cyklu publikacji, które będą wsparciem dla lekarza POZ w jego codziennej praktyce w takich sytuacjach. Zawarta w książce wiedza pomoże podjąć decyzję, czy leczyć samemu, czy skierować pacjenta do lekarza psychiatry. „Uzależnienia i substancje psychoaktywne w praktyce lekarza POZ” są trzecią publikacją z tego cyklu. W książce obok: - niezbędnych informacji z zakresu etiologii i patogenezy schorzeń, - uproszczonego opisu objawów oraz obrazu klinicznego, - podstawowych wiadomości na temat leczenia farmakologicznego, - opisu działań pozafarmakologicznych (np. psychoterapii) czytelnik znajdzie: - definicje, - omówienie zasad profilaktyki, - orzecznictwo. Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again