Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(3)
Autor
Paradowski Ryszard
(2)
Maliszewska-Nienartowicz Justyna
(1)
Załęcki Paweł
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Unia Europejska
(2)
Demokracja
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Konstytucja Europejska
(1)
Opinia publiczna
(1)
Prawo krajowe a prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo pierwotne Wspólnot Europejskich
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie -- stan na 2005 r.
(1)
Prawodawstwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sądownictwo międzynarodowe
(1)
Umowy międzynarodowe
(1)
Świadomość społeczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7322-175-1
Wstęp: Demokracja i panowanie; Kulturowe instrumentarium panowania. Cz.I - Polityka i manipulacja polityczna: Dominacja i wolność w kulturze; Socjotechniczne aspekty panowania; Język a władza. Między totalitarną gnozą polityczną a statokratyzmem. Język oficjalnych wypowiedzi państwowo-partyjnych funkcjonariuszy PRL w latach 1981-1989; Wybrane procesy sądowe II RP jako przykład manipulacji politycznej; Manipulacja jako metoda mentalnego uzależnienia; Obrona Putina. Uwagi historyka idei; Prasa lokalna ziemi leszczyńskiej jako instrument kształtowania opinii publicznej; Mity reklamy politycznej; Skuteczność negatywnej reklamy politycznej. Cz.II - religia: Religia jako ideologia poznawcza; Twórcy i przywódcy nowych ruchów religijnych: legitymizacje kulturowe; Państwo i cerkiew w Rosji imperialnej, radzieckiej i dzisiejszej; Współczesna katolicka krytyka liberalizmu; Wybrane problemy konfrontacji: studenci a przedstawiciele nowych ruchów religijnych. Cz.III - Reklama: Ideologia reklamy, reklama jako ideologia; W sieci utkanej z bilboardów. Psychologiczno-ewolucyjne uwarunkowania manipulacji reklamowej; Metody wywierania wpływu wykorzystywane w reklamie; Władza poprzez schematy, czyli o stereotypach w reklamie; Błędy oceny w sytuacji pracy. Manipulowanie wrażeniem decyzją i oceną; Organizacje gospodarcze i problem manipulacji tożsamością (podmiotowością) pracownika; Reklama manipuluje komiksem. Praktyka ewolucji medialnej; Między estetyką a etyką. Reklamowe manipulowanie wrażeniami; Seksizm w reklamie, czyli kilka uwag o krytyce feministycznej; Kobieta w reklamie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7285-257-X
Cz. I Ogólna charakterystyka Unii Europejskiej; 1. Charakter prawny Unii Europejskiej, 2. Struktura Unii europejskiej, 3. Cele Unii Europejskiej, 4. Zasady UE. Cz. II Pojęcie i zakres obowiązywania prawa Unii europejskiej; 1. Pojęcie i charakter prawa UE, 2. Zakres obowiązywania prawa UE. Cz. III Zasady europejskiego prawa wspólnotowego; 1. Zasada pierwszeństwa prawa wspólnotowego w krajowych porządkach prawnych, 2. Zasada bezpośredniego skutku prawa wspólnotowego w krajowych porządkach prawnych, 3. Zasada lojalnej współpracy, 4. Zasada kompetencji powierzonych. Rodzaje kompetencji, 5. Zasada subsydiarności, 6. Zasada proporcjonalności. Cz. IV Źródła prawa Unii europejskiej; 1. Klasyfikacja źródeł prawa UE. Zasada hierarchii źródeł prawa; 2. Prawo pierwotne,3. Prawo wtórne WE, 4. Prawo wtórne w II i III filarze, 5. Umowy międzynarodowe. Cz. V Tworzenie prawa Unii Europejskiej; 1. Tworzenie prawa pierwotnego, 2. Tworzenie prawa wtórnego WE, 3. Tworzenie prawa wtórnego w II i III filarze, 4. Zawieranie umów międzynarodowych przez WE. R.VI Kontrola przestrzegania prawa UE przez sądy krajowe i wspólnotowe; 1. Sądy krajowe jako gwaranci zasady pierwszeństwa i bezpośredniego skutku, 2. Współpraca sądów krajowych z Trybunałem Sprawiedliwości w ramach procedury prejudycjalnej (o wydanie orzeczenia wstępnego), 3. Prawo wspólnotowe przed Trybunałem Sprawiedliwości i Sądem Pierwszej Instancji - system skarg bezpośrednich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87704-94-6
Zjednoczona Europa i jej obywatele; Demokracja w integrującej sę Europie: modele i uwarunkowania; Konstytucja Europejska i kwestia wartości; Społeczeństwo obywatelskie a społeczeństwo Unii Europejskiej; O podmiocie etycznym i podmiocie etyki; Konotacje polityczne Ody do radości; Społeczeństwo obywatelskie w Unii Europejskiej; Europejska opinia publiczna; Stan społeczeństwa obywatelskiego - Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej; Proeuropejskość i prorozwojowość jako kategorie edukacyjne społeczeństwa obywatelskiego; Wpływ rynku na kształt etyki politycznej liberalnej demokracji; Czy idea społeczeństwa obywateslkiego zdoła zapewnić integrację społeczeństw Europy?; Perspektywy rozwoju europejskiego społeczeństwa obywatelskiego w świetle funkcjonowania instytucji obywatelstwa UE; Społeczność lokalna jako podstawa ustroju demokratycznego w świetle Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego; Tradycja polskiego unionizmu i federalizmu a współczesność; Bezpieczeństwo w zjednoczonej Europei. Europejskie Siły Zbrojne a przysżłość NATO; Nowa Europa czy nowe państwo? ; Unia Europejska a społeczeństwo obywatelskie. Perspektywy państwowości europejskiej; Powściągliwość i fallibilizm w sporze o kształt Europy; Polityka kulturalna w społeczeństwie obywatelskim (na przykładzie Francji); Unia Europejska w polityce zagranicznej Federacji Rosyjskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej