Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(15)
Autor
Stojek-Siwińska Magdalena
(2)
Ambroziewicz Maciej
(1)
Anyszka Elżbieta
(1)
Baran Beata
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Damasiewicz Agnieszka
(1)
Dziuba Damian
(1)
Golaś-Olczak Sylwia
(1)
Jasińska-Cichoń Adrianna
(1)
Jaśkowski Kazimierz
(1)
Jelińska Urszula
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(1)
Klimkiewicz Luiza
(1)
Kocot Wojciech (1968- )
(1)
Krysińska-Wnuk Lena
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kutkiewicz Hubert
(1)
Kuźniar Jerzy
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Majczak-Górecka Kinga
(1)
Majkowski Bogdan
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Mierzejewski Paweł
(1)
Nowacki Paweł
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Pankowska-Lier Beata
(1)
Piecyk Katarzyna
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Przybylska Justyna
(1)
Radziejowska Maria
(1)
Rokita Karolina
(1)
Rotkiewicz Marek
(1)
Rycka Magdalena Barbara
(1)
Rączka Magdalena
(1)
Schnell Christian
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Skibińska Małgorzata
(1)
Sobieska Maria
(1)
Sochacka Karina
(1)
Sokołowska Anna
(1)
Stępień Beata
(1)
Suknarowska-Drzewiecka Ewa
(1)
Susałko Monika
(1)
Szkurłat Adam
(1)
Szuster Sergiusz
(1)
Wichrowska-Janikowska Elżbieta
(1)
Wolańska Magdalena
(1)
Wyrwiński Michał
(1)
Wąsowska Marzena
(1)
Zarzycki Marian
(1)
Żmijewski Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Umowa
(6)
Prawo pracy
(5)
Rozwiązanie umowy o pracę
(4)
Umowa o pracę
(3)
Handel międzynarodowy
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(2)
Rynek pracy
(2)
Telepraca
(2)
Wzory umów
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zatrudnienie elastyczne
(2)
Zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy
(2)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Arbitraż gospodarczy
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
CISG (umowa międzynarodowa)
(1)
Czas pracy
(1)
Cło
(1)
Dane osobowe
(1)
Delegowanie pracowników
(1)
Dokumentacja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Kadry
(1)
Kierownicy domów opieki społecznej
(1)
Klauzule abuzywne
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Nieruchomości
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Outplacement
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawa konsumenta
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo telekomunikacyjne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Ryzyko handlowe
(1)
Segmentacja rynku
(1)
Sprzedaż konsumencka
(1)
Spółki komandytowe
(1)
Sądowinictwo gospodarcze
(1)
Transport
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Umowa kupna i sprzedaży
(1)
Umowa międzynarodowa
(1)
Umowa sprzedaży
(1)
Umowy handlowe
(1)
Umowy o świadczenie usług
(1)
Upadłość konsumencka
(1)
Urlopy
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Wypowiedzenie umowy o pracę
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do elastycznych form pracy, 2. Elastyczność na rynku pracy - potrzeba czy konieczność?, 3. Elastyczne formy pracy przyjazne rodzinie, 4. Nowe spojrzenie na pracę w niepełnym wymiarze, 5. Umowy cywilnoprawne, 6. Efektywne zarządzanie czasem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do elastycznych form pracy, 2. Elastyczność na rynku pracy - potrzeba czy konieczność?, 3. Elastyczne formy pracy przyjazne rodzinie, 4. Nowe spojrzenie na pracę w niepełnym wymiarze, 5. Umowy cywilnoprawne, 6. Efektywne zarządzanie czasem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; Rozdział 1. Ramy prawne handlu elektronicznego Rozdział 2. Podstawowe pojęcia 2.1. Świadczenie usług drogą elektroniczną 2.2. Umowa zawarta na odległość 2.3. Usługodawca 2.4. Usługobiorca 2.5. Konsument 2.6. Przedsiębiorca jednoosobowy, do którego stosuje się część ochrony konsumenckiej Rozdział 3. Zasada państwa pochodzenia 3.1. Istota zasady 3.2. Siedziba 3.3. Charakter prawny zasady 3.4. Odstępstwa od zasady państwa pochodzenia 3.5. Zasada państwa pochodzenia a rozstrzyganie sporów Rozdział 4. Ograniczenia dotycz¹ce handlu elektronicznego 4.1. Napoje alkoholowe 4.2. Wyroby tytoniowe, papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe 4.3. Produkty lecznicze Rozdział 5. Ogólne obowiązki informacyjne każdego usługodawcy 5.1. Wprowadzenie 5.2. Adres elektroniczny 5.3. Imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwa lub firma oraz siedziba i adres us³ugodawcy, numer NIP 5.4. Informacja o posiadaniu zezwoleń na wykonywanie usług drogą elektroniczną 5.5. Informacja o spełnieniu ustawowych wymagań do wykonywania zawodu Część I. Kontraktowanie w e-handlu Rozdział 1. Formy zawierania umów w handlu elektronicznym 1.1. Uwagi ogólne 1.2. Forma dokumentowa 1.3. Forma elektroniczna 1.4. Skutki niezachowania formy dokumentowej lub elektronicznej Rozdział 2. Regulamin 2.1. Uwagi ogólne 2.2. Obowiązkowa treść regulaminu 2.3. Problematyka niedozwolonych postanowień umownych 2.4. Dodatkowe wymogi wobec platform internetowych (rozporządzenie 2019/1150) Rozdział 3. Ochrona konsumentów w umowach zawieranych na odległość 3.1. Obowiązki informacyjne 3.2. Prawo odstąpienia Część II. Dane osobowe i pliki cookies Rozdział 1. Dane osobowe w handlu internetowym 1.1. Kluczowe pojęcia 1.2. Zasady przetwarzania 1.3. Przesłanki legalizujące przetwarzanie istotne w e-handlu 1.4. Prawa podmiotów danych 1.5. Polityka prywatności jako centralny dokument dotyczący ochrony danych osobowych i prywatności Rozdział 2. Pliki cookies 2.1. Istota plików cookies i innych zbliżonych technologii 2.2. Przesłanki legalizujące stosowanie plików cookies 2.3. Pliki cookies a dane osobowe 2.4. Projektowane zmiany dotyczące zasad korzystania z cookies Rozdział 3. Regulacja antyspamowa 3.1. Dualizm regulacji 3.2. Zakaz przesyłania niezamówionej informacji handlowej – art. 10 u.ś.u.d.e. 3.3. Zakaz używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego – art. 172 p.t. 3.4. Projekt ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej w kontekście nowych regulacji antyspamowych Część III. Ochrona własności intelektualnej w internecie oraz wyłączenia odpowiedzialności usługodawców internetowych Rozdział 1. Ochrona własności intelektualnej w Internecie 1.1. Prawo ochronne na znak towarowy 1.2. Prawa autorskie 1.3. Prawa sui generis do baz danych Rozdział 2. Wyłączenia odpowiedzialności usługodawców internetowych 2.1. Istota regulacji i przyczyny jej wprowadzenia 2.2. Przegląd możliwych podstaw odpowiedzialności usługodawców internetowych 2.3. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługi zwykłego przekazu 2.4. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługę cachingu 2.5. Wyłączenie odpowiedzialności usługodawcy świadczącego usługę hostingu 2.6. Monitorowanie treści; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Transkacje w handlu zagranicznym - ogólna charakterystyka. 2. Zawieranie umow 0 oferta i kontrakt w handlu zagranicznym. 3. Formuły nahdlowe incoterms. 4. Warunki i zabezpieczenia płatności w handlu zagranicznym. 5. Spedycja i transport towarów w handlu zagranicznym. 6. Odprawa celna towarów. 7. Ubezpieczenia w obrocie międzynadodowym. 8. Podatki pośrednie w obrocie międzynarodowym. 9. Dokumenty w handlu zagranicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Kadr Socjalnych / Ośrodek Kształcenia Służb Publicznych i Socjalnych - Centrum AV)
1. Pozycja kierownika oraz pracownika jednostki, wynikająca z ustawy o pomocy społecznej, 2. Nawiązanie stosunku pracy, 3. Jak rozwiązać umowę o pracę?, 4. Obowiązki w zakresie BHP oraz ochrony zdrowia, 5. Wynagrodzenia i inne świadczenia ze stosunku pracy, 6. Urlopy wychowawcze, 7. Obowiązki wobec pracownika będącego rodzicem, 8. Pozostałe obowiązki pracodawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. 6 Kroków do Nowej Pracy ; 6)
Wprowadzenie; 1. Praca na etacie- co to w ogóle znaczy?; 2. Umowa to podstawa; 3. Pierwsze kroki w firmie; 4. Jestem pracownikiem i mam prawo; 5. Jestem pracownikiem i mam obowiązki; 6. Może praca w Unii Europejskiej?; 7. Pracodawca ma obowiązki; 8. Ile oddać z wynagrodzenia; 9. Zabezpieczenie na przyszłość, czyli wybierz fundusz emerytalny; 10. Jak bronić się przed nieuczciwym pracodawcą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: Wprowadzenie. Wykaz skrótów. Rozdział I. Przyjęcie pracownika do pracy. 1. Katalog danych osobowych – uregulowania prawne. 2. Wstępne badania lekarskie. 3. Przyjęcie pracownika do pracy – sposób postępowania. Rozdział II. Strony stosunku pracy. 1. Pracodawca. 2. Pracownik. Rozdział III. Umowa o pracę. 1. Umowa o pracę. 2. Umowa o pracę na okres próbny. 3. Umowa o pracę na czas określony. 4. Umowa o pracę w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. 5. Umowa na czas wykonania określonej pracy – przepisy przejściowe. 6. Umowa o pracę na czas nieokreślony. Rozdział IV. Delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej. 1. Delegowanie pracowników – uregulowania prawne. 2. Delegowanie na podstawie dyrektywy 96/71. 3. Delegowanie pracowników do Polski w ramach świadczenia usług w UE. 4. Dochodzenie roszczeń z tytułu delegowania przed sądem. 5. Zabezpieczenie społeczne pracowników wykonujących pracę najemną na terenie UE. 6. Zatrudnienie cudzoziemca spoza obszaru UE. Rozdział V. Pozostałe formy świadczenia pracy. 1. Kodeksowe. 2. Cywilnoprawne. 3. Elastyczne formy pracy. Rozdział VI. Zatrudnianie telepracowników. 1. Uwagi wprowadzające i ważniejsze pojęcia. 2. Warunki stosowania telepracy. 3. Praca zdalna. Rozdział VII. Zatrudnianie pracowników tymczasowych. 1. Ogólna charakterystyka pracy tymczasowej i najważniejsze definicje. 2. Zasady zatrudniania pracowników tymczasowych i kierowania tych pracowników do wykonywania pracy tymczasowej. 3. Realizacja zatrudnienia tymczasowego. 4. Rozwiązanie stosunku pracy tymczasowej. Rezygnacja z pracy pracownika tymczasowego. Rozdział VIII. Obowiązki pracodawcy. 1. Zakres obowiązków pracodawcy – zagadnienia ogólne. 2. Katalog obowiązków pracodawcy. 3. Regulamin pracy. 4. Zapewnienie bhp. Rozdział IX. Obowiązki pracownika 1. Obowiązek wykonywania pracy. 2. Szczegółowe obowiązki pracownika. Rozdział X. Odpowiedzialność w stosunkach pracy 1. Odpowiedzialność pracowników. 2. Odpowiedzialność pracodawcy. Rozdział XI. Wynagrodzenie za pracę. 1. Ogólna charakterystyka wynagrodzenia za pracę. 2. Składniki wynagrodzenia za pracę. 3. Ustalanie warunków wynagrodzenia za pracę. 4. Ochrona wynagrodzenia za pracę. 5. Wynagrodzenie za czas niewykonywania pracy. 6. Wynagrodzenie za pracę wadliwą. 7. Inne świadczenia związane z pracą. 8. Odszkodowania przysługujące pracownikom. 9. Roszczenia o wynagrodzenie za pracę. 10. Rola organów Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie realizacji prawa do wynagrodzenia za pracę. 11. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu pojednawczym. 12. Sądowe dochodzenie roszczeń o wynagrodzenie za pracę. 13. Przedawnienie roszczeń o wynagrodzenie za pracę. Rozdział XII. Czas pracy 1. Zagadnienia ogólne. 2. Przepisy o czasie pracy. 3. Kluczowe pojęcia dotyczące czasu pracy. 4. Okresy niewykonywania pracy wliczane do czasu pracy. 5. Okresy niewliczane do czasu pracy. 6. Okresy odpoczynku od pracy. 7. Systemy czasu pracy. 8. Praca w godzinach nadliczbowych. 9. Praca w nocy. 10. Praca w dni wolne od pracy. 11. Szczególne regulacje czasu pracy wybranych grup zawodowych. 12. Kumulacja zatrudnienia a czas pracy. 13. Tryb wprowadzania i zmiany systemów oraz rozkładów czasu pracy. 14. Planowanie i rozliczanie czasu pracy. 15. Ewidencja czasu pracy. 16. Naruszenie przepisów o czasie pracy. Rozdział XIII. Urlopy pracownicze 1. Urlop wypoczynkowy. 2. Urlop bezpłatny. 3. Urlopy szkoleniowe. 4. Urlopy okolicznościowe. Rozdział XIV. Uprawnienia pracownika-rodzica 1. Ochrona stosunku pracy w okresie ciąży. 2. Urlop macierzyński. 3. Urlop wychowawczy. 4. Pozostałe uprawnienia pracownicze związane z rodzicielstwem. 5. Zasiłek opiekuńczy. Rozdział XV. Zatrudnianie pracowników młodocianych 1. Zagadnienia wstępne. 2. Wiek pracowników młodocianych. 3. Zawarcie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego. 4. Prawo do refundacji. 5. Praktyki absolwenckie. Rozdział XVI. Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych 1. Zagadnienia ogólne. 2. Osoba niepełnosprawna. 3. Rehabilitacja społeczna. 4. Typy pracodawców. 5. Adaptacja środowiska pracy. 6. Uprawnienia pracownicze osób niepełnosprawnych, 7. Wpłaty na PFRON, 8. Formy wsparcia dla pracodawców. 9. Wspieranie samozatrudnienia. 10. Pomoc publiczna. 11. Odpowiedzialność wykroczeniowa. 12. Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych. 13. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 14. Rady konsultacyjne do spraw osób niepełnosprawnych. 15. Rada Dostępności. 16. Zespół do spraw opracowania rozwiązań w zakresie poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych i członków ich rodzin. 17. Międzyresortowy Zespół do Spraw Opracowania Systemu Orzekania o Niepełnosprawności oraz Niezdolności do Pracy. 18. Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Rozdział XVII. Środki prawne aktywizacji zawodowej i zatrudniania osób bezrobotnych. 1. Pojęcie bezrobotnego. 2. Środki aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych. 3. Instrumenty wspierające zatrudnianie osób bezrobotnych. 4. Formy zatrudnienia subsydiowanego osób bezrobotnych. 5. Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej jako instrument wspierania samozatrudnienia osób bezrobotnych. 6. Zasiłek dla bezrobotnych jako zastępcza forma wspierania osób bezrobotnych. 7. Uprawnienia przysługujące pracodawcom w związku z zatrudnianiem osób bezrobotnych. 8. Uwagi końcowe. Rozdział XVIII. Zmiana treści stosunku pracy. 1. Porozumienie zmieniające. 2. Wypowiedzenie zmieniające. 3. Czasowe powierzenie pracownikowi innej pracy. Rozdział XIX. Ustanie umowy o pracę 1. Wprowadzenie. 2. Rozwiązanie umowy o pracę – zagadnienia ogólne. 3. Rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron. 4. Rozwiązanie umów terminowych. 5. Wypowiedzenie umowy o pracę. 6. Procedura zwolnień grupowych. 7. Rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia. 8. Wygaśnięcie stosunku pracy. 9. Uprawnienia pracownicze towarzyszące ustaniu umowy o pracę. 10. Świadectwo pracy. Rozdział XX. Rozwiązywanie indywidualnych sporów ze stosunku pracy. 1. Zagadnienia ogólne. 2. Terminy do dochodzenia roszczeń w sprawach z zakresu prawa pracy. 3. Wykonalność orzeczeń z zakresu prawa pracy. 4. Zaskarżanie orzeczeń. 5. Skarga na przewlekłość postępowania. 6. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia. Rozdział XXI. Zbiorowe prawo pracy. 1. Układy zbiorowe pracy. 2. Związek zawodowy u pracodawcy. 3. Rady pracowników. Rozdział XXII. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe – ubezpieczenie wypadkowe. 1. Ustawa wypadkowa – nowe przepisy. 2. Choroby zawodowe. 3. Wypadki i choroby zawodowe powstałe w szczególnych okolicznościach. Rozdział XXIII. Kontrola pracowników. 1. Zakres prawny dopuszczalności kontroli. 2. Kontrola bezpośrednia sposobu i efektywności wykonywanej pracy. 3. Sankcje dla pracodawcy. Rozdział XXIV. Sygnalizowanie nieprawidłowości. 1. Zagadnienia wstępne. 2. System zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing). 3. Ochrona sygnalistów na gruncie obowiązującego prawa zatrudnienia. 4. Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii Europejskiej – tzw. dyrektywa o ochronie sygnalistów. Aneks. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Generalne zasady obowiązujące w handlu międzynarodowym: 1. Fazy przygotowania działalności eksportowej, 2. Przygotowanie oferty eksportowej, 3. Kontrakt eksportowy, 4. Dokumenty handlowe związane z realizacją transakcji, 5. Sposoby płatności w transakcjach eksportowych, 6. Formuły handlowe najczęściej stosowane w handlu miedzyanrodowym INCOTERMS oraz COMBITERMS, 7. Transport i spedycja w handlu międzynarodowym, 8. Ryzko handlowe i finansowe w transakcjach eksportowych, 9. Wykonanie i rozliczenie kantraktu eksportowego. Cz.II Specyficzne regulacje obowiązujące w Unii europejskiej : 10. Konsekwencje wstąpienia Polski do Unii Europejskiej dla polityki handlowej, celnej oraz procedur związanych ze statystyką obrotów towarowych w Unii Europejskiej, 11. Warunki wprowadzenia i utrzyamnia towarów na rynkach Unii Europejskiej, 12. Strategie marketingowe na rynkach Unii Europejskiej, 13. Znaczenie rynków krajów Unii Europejskiej dla polskiego eksportu i importu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawa konsumenta / Karolina Rokita. - Warszawa : LexisNexis Polska Sp. z o.o., 2009. - 225, [1] s. ; 21 cm.
(Poradniki / LexisNexis Polska Sp. z o.o.)
1. Sprzedaż konsumencka, 2. Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, 3. Bezpieczeństwo produktów, 4. Kredyt konsumencki, 5. Nieuczciwe praktyki rynkowe, 6. Spory z udziałem konsumentów, 7. Niedozwolone postanowienia umowne (klauzule abuzywne), 8. Upadłość konsumencka, 9. Prawo karne też chroni konsumenta, 10. Kto pomoże konsumentowi?, 11. Przyszłośc prawa konsumenckiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP Rozdział 1. PODSTAWOWE ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH: 1.1. Dane osobowe - co to takiego?; 1.2. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzane są dane osobowe pracowników?; 1.2.1. Dane zwykłe; 1.2.2. Dane szczególnych kategorii; 1.3. Czym jest przetwarzanie danych osobowych?; 1.4. Jakimi zasadami należy się kierować przy przetwarzaniu danych osobowych?; 1.5. Kim są uczestnicy procesu przetwarzania? Administrator i współadministrator danych, podmiot przetwarzający, odbiorcy danych; 1.6. Co to jest obowiązek informacyjny i kiedy należy go spełnić?; 1.7. Jakie kary grożą za nieprzestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych? Rozdział 2. PROCES REKRUTACJI: 2.1. Jak spełnić obowiązek informacyjny w procesie rekrutacji?; 2.2. Rekrutacja z wykorzystaniem portali społecznościowych - na co zwrócić uwagę, jak spełnić obowiązek informacyjny? Listy referencyjne; 2.3. Selekcja CV i listów motywacyjnych - jakie obowiązki należy wykonać, by były one zgodne z RODO? Kto może brać udział w postępowaniu rekrutacyjnym?; 2.4. Wykorzystywanie testów kompetencji, Assessment Center i inne techniki rekrutacji - jak poprawnie wykorzystać te metody?; 2.5. Zaświadczenie o niekaralności. Kiedy pracodawca może o nie prosić?; 2.6. Rekrutacja zewnętrzna - zasady współpracy z firmami zewnętrznymi i agencjami pracy tymczasowej. Jak prawidłowo zatrudnić kandydata z polecenia?; 2.7. Przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy w grupie kapitałowej. Przykładowe obowiązki informacyjne; 2.8. Rozmowa kwalifikacyjna a poprawność przetwarzania danych osobowych; 2.9. Jak długo można przechowywać aplikacje kandydatów do pracy? Rozdział 3. ZATRUDNIENIE: 3.1. Dokumentacja kadrowo-płacowa zgodna z RODO; 3.2. Przetwarzanie danych szczególnych kategorii. Czy pracodawca ma prawo żądać od pracownika poświadczenia jego obecności w pracy przy użyciu czytnika linii papilarnych?; 3.3. Imię i nazwisko oraz wizerunek pracownika - zasady przetwarzania, w tym udostępniania przez pracodawcę; 3.4. Dokumentacja BHP i medycyna pracy - na co zwrócić uwagę?; 3.5. Monitoring w miejscu pracy, kontrola służbowej poczty elektronicznej; 3.6. ZFŚS - praktyczne omówienie zasady adekwatności i czasowości; 3.7. Zatrudnienie cudzoziemca - zasady ustalania centrum interesów życiowych; 3.8. Przetwarzanie danych osobowych przez firmy zewnętrzne, różnice pomiędzy udostępnieniem a powierzeniem danych osobowych pracowników; 3.9. Kary, nagany i upomnienia a ochrona danych osobowych i prawo do zachowania godności pracownika. Badanie alkomatem oraz podejrzenie o zażyciu substancji psychoaktywnych. Na co zwrócić uwagę, o czym poinformować pracownika?; 3.10. Zajęcia komornicze a zakres przekazanych danych osobowych. Co się zmienia na gruncie RODO, a także opinia byłego GIODO; 3.11. Oceny pracownicze - na co zwrócić uwagę?; 3.12. Inne formy zatrudnienia a zakres i podstawa ich przetwarzania przez podmiot zatrudniający; 3.13. Szacowanie ryzyka danych osobowych i ocena skutków przetwarzania. Zabezpieczenia techniczne i organizacyjne działów personalnych. Na co zwrócić uwagę?; 3.14. Transgraniczne przetwarzanie danych. Rozdział 4. KIEDY NALEŻY WYZNACZYĆ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH? JAKIE SĄ JEGO ZADANIA W DZIALE KADROWO-PŁACOWYM? Rozdział 5. WYPOWIEDZENIE I ARCHIWIZOWANIE DOKUMENTÓW PRACOWNICZYCH: 5.1. Zasada poufności a wypowiedzenie umowy o pracę; 5.2. Co zrobić z danymi osobowymi zwolnionego pracownika? Jak zabezpieczyć telefon, pocztę, fotografię, wizytówki?; 5.3. Nowe zasady archiwizacji dokumentów od stycznia 2019 roku. Rozdział 6. PRZETWARZANIE DANYCH DOTYCZĄCYCH PRZYNALEŻNOŚCI ZWIĄZKOWEJ: 6.1. Odprowadzanie składek członkowskich - lista szczególnie chroniona; 6.2. Czy pracodawca jest podmiotem przetwarzającym wobec związku?; 6.3. Czy związek zawodowy powinien uczestniczyć w procesie oceny skutków?; 6.4. Monitoring zakładu pracy a realizacja obowiązku zapewnienia pomieszczenia na działalność związkową; 6.5. Związek zawodowy a ZFŚS; 6.6. IOD w związku zawodowym. Rozdział 7. PRAKTYCZNE DOKUMENTY: 7.1. Opis procesów kadrowo-płacowych w rejestrze czynności przetwarzania - przykładowy rejestr; 7.2. Przykładowy rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych, np. w przypadku współpracy z agencją pracy; 7.3. Rejestr incydentów + Wzór zgłoszenia incydentu do Urzędu Ochrony Danych Osobowy; 7.4. Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników; 7.5. Wnioski w sprawie realizacji praw pracowników zgodne z RODO. ZAKOŃCZENIE. O AUTORACH. BIBLIOGRAFIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.72/.73 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Skuteczne rozwiązanie stosunku pracy z pracownikiem / Karina Sochacka. - Stan prawny: maj 2012 r. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - VIII, 74, [2] s. ; 17 cm.
(Biblioteka Monitora Prawa Pracy.)
R. 1 Derekrutacja jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi: co to jest derekrutacja i podział działań derekrutacyjnych; Przyczyny i etapy procesu derekrutacji; Definicja stosunku pracy i jego cechy charakterystyczny; Inne stosunki zatrudnienia. R. 2 Formy derekrutacji i ich przebieg: Działania dostępne w procesie derekrutacji; Wypowiedzenie i rozmowa separacyjna - zasady poprawnego rozwiązywania stosunku pracy; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wzory umów w praktyce ; Tom 5)
Cz. A Arbitraż gospodarczy. Cz. B Wzory umów z komentarzem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Umowa o pracę a umowa cywilnoprawna, 2. Umowa zlecenia, 3. Umowa o dzieło, 4. Samozatrudnienie, 5. Praca nakłdcza, 6. Kontrakt menedżerski - umowa o zarządzanie, 7. wzory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klauzule umowne w obrocie gospodarczym / red. nauk. Fryderyk Zoll)
Podstawowe rodzaje umów deweloperskich; Klauzule określające strony umowy; Klauzule dotyczące prawnej i finansowej pozycji dewelopera; Klauzule dotyczące podstawy prawnej prowadzonej budowy; Klauzule określające przedmiot umowy w sensie prawnym; Klauzule określające przedmiot umowy w sensie fizycznym; Klauzule dotyczące terminów; Klauzule dotyczące ceny; Klauzule dotyczące odpowiedzialności stron; Klauzule dotyczące cesji praw wynikających z umowy Klauzule dotyczące zasad modyfikacji umowy; Klauzule dotyczące języka, liczby egzemplarzy; kosztów zawarcia umowy oraz wpisu roszczenia wynikającego z umowy deweloperskiej do księgi wieczystej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 332 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 332 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pracodawca i pracownik / C.H.Beck)
1. Poszukiwanie pracownika; 2. Definicje i zasady prawa pracy; 3. Czynności poprzedzające nawiązanie stosunku pracy; 4. Umowy o pracę; 5. Praca tymczasowa; 6. Telepraca; 7. Umowa o zakazie konkurencji; 7. Prawa cywilne; 9. Samozatrudnienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradniki Prawnicze)
Zawiera: Cz. I: R. 1 Proces kształtowania się jednolitych międzynarodowo norm w odniesieniu do kontraktów sprzedaży; R.2 Ogólna ch-ka Konwencji Wiedeńskiej z 1980 r. o kontraktach międzynarodowej sprzedaży towarów; R.3 Pojęcie i charakter prawny ofert oraz akceptacji w świetle postanowień Konwencji Wiedeńskiej; R.4 Modyfikujące przyjęcie oferty. Problematyka tzw. „kolizji wzorców kontraktowych”; R.5 Zawarcie kontraktu w drodze negocjacji; R.6 Uwagi i wnioski końcowe. Cz. II Modelowa ustawa UNCITRAL dotycząca zagadnień prawnych związanych z Elektronicznym Przekazem Danych (Electronic Data Interchange w skrócie EDI) i pokrewnych środków komunikacyjnych. Cz. III Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzona w Wiedniu 11.04.1980 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji / Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wyd. 3 uaktual. i rozszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 230, [2] s. : il., tabel. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
O autorce; Wstęp; CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE PROCESEM ODCHODZENIA PRACOWNIKÓW Z ORGANIZACJI SPRAWDZIANEM KULTURY ORGANIZACYJNEJ FIRMY Rozdział 1. Zwalnianie pracowników a wizerunek przedsiębiorstwa: Firma w oczach byłych pracowników - rys historyczny; Trwała (?) zmiana podejścia do redukcji personelu; Jaka będzie "nowa normalność"? Pandemia COVID-19 a problem zwalniania pracowników; Rozdział 2. Przegląd najczęściej występujących przyczyn odchodzenia pracowników z organizacji: Zwolnienia spowodowane przyczynami organizacyjnymi; Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy; Zwolnienia z inicjatywy pracownika; CZĘŚĆ II. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACODAWCA Rozdział 3. Restrukturyzacja organizacji a redukcja zatrudnienia: Pojęcie restrukturyzacji; Restrukturyzacja zatrudnienia jako nieodzowny element restrukturyzacji przedsiębiorstwa; Przebieg procesu restrukturyzacji zatrudnienia; Znaczenie komunikacji; Pojęcie planu społecznego; Próba podsumowania; Rozdział 4. Redukcja zatrudnienia a dalsze funkcjonowanie organizacji: Syndrom "tych, co przeżyli"; Sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji; Rozdział 5. Sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia: Planowanie zatrudnienia; Wprowadzanie elastycznych form zatrudnienia; Praca zdalna - pojęcie i podstawowe warunki efektywności; Rozdział 6. Rozwiązania alternatywne wobec redukcji zatrudnienia: Zachęcanie do dobrowolnego odejścia z organizacji połączone z systemem odpraw; Zaproponowanie pracownikom urlopów bezpłatnych (lub częściowo płatnych); Obniżka wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie; Rozdział 7. Podejmowanie decyzji dotyczących wyboru osób przeznaczonych do zwolnienia w ratnach redukcji: Kryterium stażu pracy (LIFO i FIFO); Kryterium społeczne; Kryterium efektywnościowe; Rozdział 8. Przekazywanie pracownikom informacji o podjętych decyzjach: Utrata zatrudnienia jako poważny problem psychologiczny; Kto powinien przekazywać informację o zwolnieniu?; Zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami; Rozdział 9. Outplacement: Czym jest outplacement?; Rodzaje outplacementu; Dlaczego organizacje decydują się na zastosowanie outplacementu? Trudności związane z prowadzeniem programów outplacementu w Polsce; Jak mierzyć efektywność outplacementu?; Rozdział 10. Zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy: Najczęstsze przyczyny niewłaściwego wykonywania zadań; Zagadnienia, które należy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji; Informowanie pracownika o zwolnieniu spowodowanym negatywną oceną pracy; CZĘŚĆ III. GDY DECYZJĘ PODEJMUJE PRACOWNIK Rozdział 11. Powody odchodzenia dobrych pracowników z organizacji: Brak realistycznego obrazu przyszłej pracy; Zatrudnianie osób ze zbyt wysokimi kwalifikacjami; Niewłaściwy przebieg okresu adaptacyjnego; Niesatysfakcjonujący poziom wynagrodzeń; Rozdział 12. Jak zatrzymać wartościowych pracowników w organizacji? Program działań długofalowych; Przestrzeganie najważniejszych zasad efektywnego kształtowania systemów motywacyjnych; Właściwe kształtowanie polityki szkoleniowej; Stwarzanie pracownikom możliwości awansu; Programy zarządzania talentami; Rozdział 13. Rozmowa z odchodzącym pracownikiem źródłem informacji o polityce personalnej organizacji: Sygnały świadczące o zamiarze odejścia; Czy warto nakłaniać pracownika do pozostania?; Exit intewiew - wywiad z odchodzącym pracownikiem; Zasady prowadzenia rozmów z odchodzącymi pracownikami; Exit interuiew jako element standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej; Rozdział 14. Odejść z klasą. Kilka słów do rozstających się z firmą pracowników: Rozstanie z pracodawcą jako naturalny etap życia zawodowego; Jak przewidzieć zwolnienie?; Wskazówki dla odchodzących; Aneks. Kontynuacja czy przełom? Praktyki restrukturyzacji zatrudnienia w opinii Pawia Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału; Lee Hecht Harrison DBM; Trendy dotyczące restrukturyzacji zatrudnienia przed pandemią; Wyzwania okresu pandemii; Bibliografia; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej