Form of Work
Książki
(51)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(46)
available
(29)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(47)
Author
Kamińska Aleksandra
(8)
Oleśniewicz Piotr
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(4)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kocór Maria
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Tylka Monika
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bykowski Igor
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciosek MIeczysław
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Covan David
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Elliott Julian
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Adam
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(57)
Language
Polish
(57)
Subject
Uczniowie
(39)
Wychowanie
(19)
Nauczyciele
(18)
Kształcenie
(12)
Szkolnictwo
(12)
Młodzież
(9)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Dziecko
(7)
Nauczanie
(7)
Rodzina
(7)
Agresywność
(6)
Pedagogika
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Promocja zdrowia
(5)
Studenci
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Nałóg
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia wychowania
(2)
Internet
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Patologia społeczna
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zielona szkoła
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1989-
(6)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
57 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-02-08352
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-52-X
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-002-9
1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych, 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania, 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka, 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności, 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów a różnym poziomie dysfunkcjonalności, 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-07781-X
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8019-150-1
Zawiera: Rozdział I: Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów; Rozdział II: Rodzina jako środowisko wychowawcze; Rozdział III: Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju; Rozdział IV: Metodologia badań własnych; Rozdział V: Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VI: Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VII: Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD – analiza porównawcza; Rozdział VIII: Funkcjonowanie systemy rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia – analiza porównawcza; Rozdział IX: Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy – analiza porównawcza; Rozdział X: Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów; Rozdział XI: Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-87925-81-9
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-592-0
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-20-8
I. Przygotowanie do edukacji szkolnej: Pedagogika przedszkolna. Teraźniejszość - przyszłość - aspekty zmian; Adaptacja dziecka do warunków szkolnych; Świadomość ekologiczna sześciolatków - doniesienie z badań; II. Kadra pedagogiczna w procesie kształcenia małego dziecka; Opinie nauczycieli o możliwościach oddziaływania własnym przykładem we wczesnej edukacji; Hierarchia wartości studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; III. Wychowanie i kształcenie w klasie szkolnej; Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji; Indywidualizacja pracy młodszych uczniów w teorii i praktyce; IV. Rozwój językowy dziecka w młodszym wieku szkolnym; Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi; Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym; V. Wspomaganie rozwoju małego dziecka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych - doniesienie z badań; Metoda Alfreda Tomatisa w stymulacji głosu i mowy dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60038-10-9
1. Drogowskazy edukacji pozalekcyjnej w pozaszkolnej zawarte w wartościach; 2. Ku pedagogice czasu i jego wartości; 3. W stronę czasu wolnego; 4. Aktywność krajoznawczo-turystyczna młodzieży szkolnej; 5. Podstawy edukacji pozalekcyjnej i pozaszkolnej oraz ich rola w wychowaniu młodzieży; 6. Wycieczki szkolne; 7. Zielone szkoły; 8. Obozy wędrowne; 9. Decydują nauczyciele kraju ojczystego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7780-471-1
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15167-6
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (4 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15167-6
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60143-01-3
1. "Tocząca się reforma" edukacji; 2. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego; 3. Znaczenie zajęć pozaszkolnych w wychowaniu młodych polaków; 4. Wycieczki szkolne; 5. Zielone szkoły; 6. Wakacyjne wędrówki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2055-1
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Ja i grupa : trening dla uczniów / Justyna Święcicka. - Warszawa : Difin, 2007. - 113 s. ; 22 cm.
ISBN: 978-83-7251-801-9
Wstęp, I. Integracja, ćwiczenia, II. Umiejętności społeczne, ćwiczenia, III. Twórcze myślenie, ćwiczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Ja i grupa : trening dla uczniów / Justyna Święcicka. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2010. - 136 s. ; 22 cm.
ISBN: 978-83-7251-801-9
Wstęp, I. Integracja, ćwiczenia, II. Umiejętności społeczne, ćwiczenia, III. Twórcze myślenie, ćwiczenia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again