Form of Work
Książki
(12)
Status
only on-site
(12)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(12)
Author
Kamińska Aleksandra
(4)
Oleśniewicz Piotr
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Grabowska Tatiana
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Bibik Renata
(1)
Bykowski Igor
(1)
Czaja Ewa
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Gurba Adam
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Komorowska Alina
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kraus Ewa
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Królica Maria
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kumala Regina
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matusek Beata
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Morańska Danuta
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostaficzuk Elżbieta
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prusak Paweł
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rogalska Magdalena
(1)
Rudy-Muża Monika
(1)
Samborska Iwona
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Szczepkowska-Oustkowska Maria
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wróżyńska Hanna
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Świątek Beata
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Subject
Nauczyciele
(7)
Nauczanie
(5)
Uczniowie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oswiata
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
13 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-88278-68-1
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-29-8
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-21-5
I. Aspekty nauczania we współczesnej szkole: Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach; Edukacja dla przyszłości; Nauczanie w klasach łączonych - kontekst teoretyczno-empiryczny; II. Wzorzec współczesnego pedagoga; Lider czy zgodny współpracownik? Stale aktualny dylemat roli współczesnego nauczyciela; Nauczyciel facylitator w perspektywie adolescenta; Co może wyczarować nauczycielska wyobraźnia?; III. Sukcesy i niepowodzenia młodzieży szkolnej; Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych; Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych i ich wpływ na przebieg procesu socjalizacji; Tradycja i nowoczesność - lista lektur w szkole ponadgimnazjalnej: skrócić, zmienić czy zostawić? Refleksje o kształceniu literackim i kulturowym; IV. Problemy młodzieży w wieku gimnazjalnym; Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem przez osoby w okresie wczesnej dorosłości; Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji nacisku społecznego; V. Edukacja jutra w rozważaniach teoretycznych; Modelowe środowisko szkolne. Idea czy rzeczywistość Pedagogika sukcesu - perspektywa nowej subdyscypliny pedagogicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88555-41-3
1. Kim jest uczeń? 2. Dorosły jako ciemiężca 3. Miejsce na etyczną rozmowę w szkole 4. Etyczny problem szkoły 5. Budowanie drogi ku marzeniu 6. Dzień powszedni nauczyciela
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-43-7
Rozdział I. Świadomość - treść i zakres pojęcia: Świadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych; Świadomość jako kategoria psychologiczna Rozdział II. Rola społeczna nauczyciela: Rola społeczna - treść i zakres pojęcia; Pojęcie roli społecznej; Pozycja/status społeczny a rola społeczna; Rola, status i pozycja nauczyciela; Pojęcie i zakres roli nauczyciela-wychowawcy. Rozdział III. Postrzeganie roli nauczyciela przez uczniów i nauczycieli: Postrzeganie roli nauczyciela-wychowawcy u uczniów; Uświadamianie sobie roli nauczyciela-wychowawcy przez nauczycieli i uczniów; Rola nauczyciela-wychowawcy poza szkołą. Rozdział. Metodologia badań własnych: Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Opis środowiska badawczego. Rozdział V. Uczniowska świadomość roli nauczyciela: Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie obowiązków dydaktycznych nauczyciela; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz klasy; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz ucznia; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz szkoły; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela wobec samego siebie. Wnioski i uogólnienia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 8)
ISBN: 978-83-925552-7-8
1.Można i trzeba uczyć inaczej; 2. Partnerzy i sojusznicy; 3. Nauczyciel i uczeń w szkolnej przestrzeni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I.Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II.Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III.Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-7644-018-7
1. Zmienność myślenia o dziecku i nauczycielu klas początkowych: Dyskurs pedagogiki wczesnoszkolnej; Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej; Prawa dziecka; Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu; Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego; (P)rogi Szkoły; 2. Socjalizacja- wychowanie- tożsamość dziecka: Oblicza szkolnej socjalizacji; Wczesna edukacja i płeć kulturowa; Książka obrazkowa dla dzieci; Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji; Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka; Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych; 3. Kształcenie- wiedza- dziecięce dociekania: Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko; Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór z kultury"; Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej; Dociekania filozoficzne z dziećmi; Poznawanie ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61612-04-9
1. Zapobieganie trudnościom w uczeniu się; 2. Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży; 3. Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego; 4. Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole; 5. Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej; 6. Dziecko z ADHD w przedszkolu; 7. Dysleksja- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 8. Logopeda radzi- praca nad wymową dziecka; 9. Nauka pisania a trudności w pisaniu- dysgrafia; 10. Trudności w uczeniu się matematyki- jak im zapobiegać?; 11. Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia- propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski; 12. Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Analiza i interpretacja danych w badaniach o charakterze jakościowym, 2. O badaniach zagrożeń dla przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej w konfrontacji z rzeczywistością wychowawczą, 3. Wyzwania dla edukacji zdrowotnej dorosłych, 4. O potrzebie relatywizacji oceny szkolnej w procesie fizycznej edukacji, 5. Znaczenie aspektów społecznych podczas oceniania osiągnięć uczniów niedostosowanych społecznie, 6. W poszukiwaniu współczesnego modelu kształcenia nauczycieli, 7. Stowarzyszenia nauczycielskie jako środowisko samokształcenia pedagogicznego i działalności na rzecz edukacji, 8. Nauczyciele w procesie reformowania polskiej szkoły; zmiany zakładowe a rzeczywiste, 9. Kształcenie kompetencji praktyczno-moralnych studentów pedagogiki specjalnej, 10. Wioski Dziecięce SOS jako jedna z form opieki nad dziećmi trudnymi, 11. Różnorodność systemów i form opieki w świecie nad dziećmi trudnymi i zaniedbanymi wychowawczo, 12. Alternatywy dla pomocy psychologicznej. E-psychoterapia. charakterystyka zajawiska i postaw wobec pomocy psychologicznej przez Internet, 13. Humanistyczne i narodowe aspekty w kształceniu uczniów romskich, 14. Z pedagogiki ukraińskiej. Analiza poglądów pedagogicznych A Makarenki i W. Schumolińskiego, 15. Wychowawcza rola turystyki w ujęciu Karola Wojtyły, 16. Projkety edukacyjne w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli, 17. Stowarzyszenia nauczycielskie enklawą pracy twórczego nauczyciela
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89275-74-5
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Uczniowie - nauczanie - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again