Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(21)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(15)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Albigowski Marek
(1)
Bandura Albert
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Goldsmith Marshali
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Illeris Knud
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kincel Adam
(1)
Koralewska-Mróz Helena
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Krupski Rafał
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurcz Ida
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Oelszlaeger Beata
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Phillips D.C
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Ramsza Michał
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Sajdak Anna
(1)
Senge Peter M
(1)
Smolec Bożena
(1)
Soltis Joans F
(1)
Stachura Artur
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Wrona Leszek
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Uczenie się
(16)
Kształcenie
(7)
Nauczanie
(6)
Nauczyciele
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Pedagogika
(5)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Organizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Uczucia
(2)
Zarządzanie
(2)
Agresywność
(1)
Behawioryzm
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonometria
(1)
Emancypacja
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kadry
(1)
Kojs, Wojciech
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teoria chaosu
(1)
Teoria gier
(1)
Teoria krytyczna
(1)
Teoria organizacji
(1)
Teoria systemów
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Motywacja osiągnięć, 2. Cele uczenia się, 3. Cele studentów a ich osiągnięcia w nauce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 576)
1. Wprowadzenie w problematykę teorii uczenia się w grach populacyjnych; 2. Elementy teorii gier; 3. Procedury uczenia się; 4. Średnie zachowanie populacji; 5. Istnienie i stabilność równowagi; 6. Złożoność systemu podatkowego; 7. Duopol Bertranda a dobra o losowych charakterystykach; 8. Gra przetargowa; 9. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Inspiracje)
Cz. I Kierowanie organizacją przyszłości. Nowy język organizacji i jego znaczenie dla liderów. Kierowanie organizacją odchudzoną. Przywództwo oddolne. Tworzenie organizacji o wielu przywódcach. Kierowanie organizacjami uczącymi się. Przywództwo a kultura organizacji. Kierowanie zróżnicowaną kadrą pracowniczą. Stawianie piramidy organizacyjnej do góry nogami. Cz. II Liderzy przyszłości działaniu. Liderzy światowej klasy. Potęga partnerskieg o wsółdziałania... Cz.III Zdobywanie wiedzy na przyszłość. Cz.IV Praktycy na temat przyszłości przywództwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Życie, praca naukowa, dydaktyczna i organizacyjna Jubilata: Rozwój pedagogiki czasu w sensie wartości; Czytelne ślady. Dokonania organizacyjne i dydaktyczno-naukowe Wojciecha Kojsa; Profesor Wojciech Kojs: wybitny uczony, dydaktyk i organizator życia naukowego; Jubileuszowe rozmowy z Prof. Wojciechem Kojsem; Pożytek z lektury; Rola szkoły, myślenia dydaktycznego Wojciecha Kojsa w kształtowaniu kultury logicznej uczniów i wychowanków; R.2 Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość pedagogiki: Pedagogika - między zagubieniem a dążeniem ku synergii mądrości tradycji i wielości ujęć współczesnych; Sytuowanie pedagogicznych badań edukacji szkolnej; Działanie i czyn w przestrzeni pedagogicznej; Innowacyjność pedagogiczna nauczycieli szkół średnich i wyższych Galicji autonomicznej (1868-1918); Z obowiązku, powinności i pasji. Szkic do portretu pewnej zbiorowości; Aspekty edukacji ogólnej w dorobku pedagogicznym Augustyna Wołoszyna; Zarys stanu aktualnego polskiej pedagogiki (zindywidualizowane refleksje autorskie dedykowanie uznanemu autorytetowi w naukach społecznych, Panu Prof. Wojciechowi Kojsowi); Współczesne wyznaczniki dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły; W trosce o edukację i wychowanie. W siedemdziesiątą rocznicę urodzin Prof. Wojciecha Kojsa; Uczenie się całożyciowe a wyzwania edukacyjne; Uczenie się podstawą samokształcenia; Skuteczna socjalizacja a samodzielność w społeczeństwie ryzyka; Edukacja akademicka w trakcie zmiany - wybrane problemy; Przemiany systemu kształcenia specjalnego; E-learning - jako wyzwanie i nowe szanse dla nauczyciela na miarę XXI wieku; R.3 Zagrożenia edukacyjne i propozycje ich rozwiązań: Dialog wokół pojęcia niepowodzeń szkolnych - refleksja dedykowania Prof. Wojciechowi Kojsowi z okazji Jego Jubileuszu; Niedostatki szkoły jako instytucji edukacyjnej; Edukacja szkolna a kapitał ludzki w organizacji; Stres w pracy nauczyciela jako obszar badawczy pedeutologii; Reklamy telewizyjne a proces wychowania dzieci; O trudnościach w byciu animatorem edukacji kulturalnej we współczesnej szkole; Twórcze działanie nauczyciela techniki przeciwko ograniczeniu praktycznych czynności uczniów (studium przypadku); R.4 Aksjologia i teologia w edukacji - wybrane aspekty: Wolność, godność, humanizm podmiotów edukacji; Idea nowego humanizmu jako źródło wartości w edukacji; Wychowanie w duchu podmiotowym jako wspieranie dzieci i młodzieży na drodze do dojrzałości; Promocja zdrowego stylu życia rodzinnego - edukacyjny aspekt zagadnienia; Kulturotwórcza wartość edukacji muzycznej; R.5 Proces kształcenia i jego uwarunkowania: Nauczyciel i uczeń jako równoprawne podmioty w procesie uczenia się - nauczania; Próby kształcenia integralnego w szkole podstawowej; Indywidualizacja procesu kształcenia - podejście systemowe; Miejsce podręczników w działaniach edukacyjnych nauczycieli uczniów klas początkowych; Asymetria funkcjonalna mózgu a wykorzystanie mnemotechnik w procesie dydaktycznym; R.6 Językowe aspekty edukacji: "Cel" w terminologicznej konwencji: prakseologii i/a dydaktyki ogólnej; Aktywność językowa dziecka w kształceniu zintegrowanym - lingwistyczne kompetencje bazowe i docelowe; W poszukiwaniu dialogu nauczyciela z uczniem o sztuce zadawania pytań; Strategie stosowane przez rodziców podczas nauczania dzieci języka; Nauczanie języków obcych w kontekście edukacji wczesnoszkolnej; Dodatek: Zatrzymane w obiektywie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć. Uczenie się. Język / Ida Kurcz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 323, [1] s. : tys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.3)
1. Pamięć: Tło historyczne; Fazy procesów pamięci i jej rodzaje; Metody badania pamięci; Prawidłowości odnoszące się do faz procesów pamięci; Pamięć przemijająca i pamięć długotrwała. Blokowy model pamięci; Podstawowe kierunki krytyki blokowego modelu pamięci. Analiza procesów pamięci; Pamięć semantyczna i pamięć epizodyczna; Teorie pamięci; 2. Uczenie się: Definicja uczenia się; Elementarne rodzaje uczenia się; Teorie wyjaśniające uczenie się poprzez warunkowanie; Uczenie się czynności złożonych; Nabywanie wprawy; Czynniki wpływające na nabywanie wprawy; Czynniki związane ze sposobem uczenia się i z materiałem; Role nastawienia; Uczenie się wspomagane mikrokomputerem; 3. Wstęp; Funkcja językowa; Język a mowa. Kompetencja a realizacja językowa; Neurofilologiczne podstawy języka. Filo- i ontogeneza języka; Produkcja i percepcja mowy; Wiedza językowa (kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna) a wiedza o świecie; Struktura języka a struktura kompetencji językowej; Kompetencja komunikacyjna; Język mówiony a język pisany, uczenie się języka drugiego; 4. Organizacja niektórych czynności psychicznych w mózgu: asymetria półkulowa: Przegląd metod stosowanych w badaniach nad zróżnicowaniem półkul mózgowych; Czego dotyczy zróżnicowanie półkul mózgowych?; Czynniki wpływające na asymetrię półkulowa u człowieka; Współdziałanie półkul mózgowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy, 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki, 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej): 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przelomu wieków, 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną, 6. Język wspólczesnej pedagogiki, 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. Część III ewolucja myslenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związne z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii, 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do teorii rozwoju szkoły: Znaczenie szkoły jako instytucji powszechnego uczestnictwa dzieci i młodzieży; Kierunki rozwoju szkolnictwa w Europie; Krytyka szkoły i symptomy kryzysu; Możliwości i ograniczenia reform zmieniających funkcje szkoły; Szkoła jako siła napędowa rozwoju szkolnictwa; W poszukiwaniu równowagi pomiędzy polityką oświatową a mirkopolityką szkoły. R. 2 Podstawy teoretyczne rozwoju szkoły: Istota i sens zmiany edukacyjnej; Współczesne rozumienie szkoły jako organizacji; Rozwój szkoły w ujęciu systemowym; „Ucząca się organizacja” - „ucząca się szkoła”; Nauczyciel w służbie zmiany edukacyjnej; Współpraca i odpowiedzialność - ramy rozwojowe szkoły. R. 3 W poszukiwaniu sprawczej siły szkoły: Pojęcie jakości edukacji; Ewaluacja i rozwój szkoły; Praktyka ewaluacyjna; Autoewaluacja szkoły. R. 4 Perspektywy edukacji XXI wieku: Przesłanie przebudowy świata; Odrodzenie człowieka; Odczytany na nowo fenomen edukacji; Zrównoważony rozwój perspektywą na nowe stulecie. Zakończenie - szkoła „od A do Z”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nasze działania kreują naszą rzeczywistość i jak możemy ją zmienić; Piąta dyscyplina - kamień węgielny organizacji uczącej się; Główne dyscypliny - kreowanie organizacji uczących się; prototypy; Coda.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Teorie klasyczne, 3. Behawioryzm, 4. Rozwiązywanie problemów, wgląd i aktywność, 5. Piaget i konstruktywizm psychologiczny, 6. Społeczne aspekty uczenia się, 7. Struktury poznawcze i dyscyplinarne, 8. Psychologia poznania, 9. Kwestie sporne i zagadnienia do dyskusji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Źródła zachowania, 3. Poprzedzające determinanty zachowania, 4. Determinanty następcze, 5. Kontrola poznawcza, 6. Determinizm wzajemny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej