Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(10)
Autor
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Dawson Peg
(1)
Emmons Poly Godwin (1960- )
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Guare Richard
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kirwiel Romuald
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Locke Anne H
(1)
Locke Edwin A
(1)
Meyer Paul J. (1928-2009)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Polańska Aurelia
(1)
Ponteves Hadelin de
(1)
Reid Gavin
(1)
Ruhe Dick
(1)
Różyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Silberman Mel
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Turopolski Witold
(1)
Waliś Robert
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Wójcicki łukasz
(1)
Łucki Zbigniew (1938- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Uczenie się
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Praca umysłowa
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Czytanie
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Egzaminy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Leczenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Modyfikacja zachowań
(1)
Młodzież z trudnościami w uczeniu się
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Prawo autorskie
(1)
Samokształcenie
(1)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uczenie się maszyn
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zawód
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Zawiera: Wprowadzenie: Co powinieneś wynieść z lektury tej książki; Ostateczny cel. 1 Czym jest integracja sensoryczna?: Krótka historia integracji sensorycznej; Przetwarzanie bodźców zmysłowych; Układy sensoryczne; Kolejne etapy rozwoju; Rozwój społeczny i emocjonalny a integracja sensoryczna; Rozwój z perspektywy integracji sensorycznej. 2 Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?: Objawy; Dysfunkcja układów sensorycznych; Dzień z życia Krzysia; Dysfunkcja sensoryczna na poszczególnych etapach rozwoju; Sfery funkcjonowania widziane przez pryzmat integracji sensorycznej; Diagnoza; Programy i usługi. 3 Zaburzenia towarzyszące: Czym są zaburzenia związane ze spektrum autyzmu?; Czym są trudności z nauką?; Czym jest ADHD?; Czym jest zaburzenie dwubiegunowe?; Leczyć czy nie leczyć… oto jest pytanie. 4 Dysfunkcja sensoryczna w szkole: Każdy ma zadanie do wykonania; Czym jest, a czym nie jest specjalna edukacja; „Zawodnicy” grający w drużynie dziecka; Analizowanie potencjalnych zaburzeń sensorycznych i szukanie rozwiązań; Nauczyciel jako detektyw; Współpraca między szkołą i domem; Przystosowanie się do dziecka. 5 Strategie działania w domu i szkole: Techniki pracy z dzieckiem dotkniętym dysfunkcją sensoryczną; Modyfikacja środowiska; Strategie dotyczące dbania o higienę osobistą. 6 Więcej o zespole Aspergera: Diagnozowanie zespołu Aspergera; Problemy dotyczące życia społecznego i komunikacji: Pragmatyka; Dzień z życia Olka. 7 Ellie i Dylan: Dziesięć lat później: Wprowadzenie; Historia Ellie (część pierwsza); Historia Ellie (część druga); Historia Dylana (część pierwsza); Historia Dylana (część druga). Podsumowanie; Dodatek 1: Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną; Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metody uczenia się: Wstęp; Czym jest uczenie się?; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne integrujące; Jak identyfikować i zaznaczać to, co jest ważne; Jak programować swoją pamięć: istota pamięci, konkretne techniki; Fizyczny kontekst uczenia się; Socjalny kontekst uczenia się; Jak gospodarować czasem; Jak sporządzać notatki z wykładów; Jak przygotować się do egzaminów i jak je zdawać; Monitorowanie swojej nauki; ?. Motywacja w uczeniu się: Motywy podjęcia studiów; Jak radzić sobie ze zmęczenie i znudzeniem; Zahamowania wysiłku umysłowego; Jak radzić sobie z niepokojem związanym z tekstem; Jak radzić sobie z "niepowodzeniem"; Monitorowanie swojej motywacji; Autobiograficzne portrety dwojga dobrze zmotywowanych studentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Egzamin; Dlaczego trudna zdać egzamin; Uczenie się do egzaminu; Zdawanie egzaminu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz.I Wprowadzenie. Cz.II Opracowanie programu aktywnego szkolenia : 1.Ustalenie potrzeb szkoleniowych i określenie profilu uczestników, 2.Wyznaczenie celów nauczania i zadań szkoleniowych, 3.Projektowanie ćwiczeń wprowadzających, 4.Przygotowanie skutecznego wykładu, 5.Wykorzystanie metod zastępujących wykład, 6.Uczenie się przez działanie, 7.Projektowanie ćwiczeń, 8.Ustalanie kolejności ćwiczeń, 9.Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy, 10.Planowanie programu aktywnego szkolenia. Cz.III Realizacja programu aktywnego szkolenia : 1.Rozpoczęcie programu aktywnego szkolenia, 12.Kierowanie grupą szkoleniową, 13.Wygłaszanie wykładów i prowadzenie dyskusji, 14.Prowadzenie ćwiczeń w grupach i wspomaganie zespołowego uczenia się, 15.Zakończenie i ocena programu aktywnego szkolenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp do polskiego wydania; Wprowadzenie; Udało nam się!; Część 1. Zrozumieć wzmocnienie, aby osiągnąć zmianę zachowania Rozdział 1. Ochota na złoto Rozdział 2. Czym jest wzmocnienie? Rozdział 3. Zmiana zachowania jest decydująca Rozdział 4. Oddziaływanie na zmianę zachowania Część 2. Tworzenie fundamentów Rozdział 5. Ogólne informacje na temat 7 zasad wzmocnienia Rozdział 6. Zasada 1: Opanuj 3 fazy, aby uzyskać rezultaty Rozdział 7. Zasada 2: Zlikwiduj 5 luk wzmocnienia Rozdział 8. Zasada 3: Osiągnij mierzalną zmianę zachowania Rozdział 9. Podsumowanie tworzenia fundamentów Część 3. Zaangażowanie Rozdział 10. Zasada 4: Zapewnij idealny efekt push and pull Rozdział 11. Zasada 5: Wytwórz tarcie i wyznacz kierunek Rozdział 12. Zasada 6: Płyń z przepływem wzmocnienia Rozdział 13. Podsumowanie zaangażowania Rozdział 14. Zasada 7: Umieść uczestnika szkolenia centrum Część 4. Analiza twojego programu wzmocnienia Rozdział 15. Znajdowanie równowagi dzięki dźwigni wzmocnienia Rozdział 16. Tworzenie komunikatów wzmacniających Rozdział 17. Wzmocnienie dla różnych rodzajów szkoleń Rozdział 18. Wprowadzanie Twojego programu wzmocnienia Rozdział 19. Sore -Made Załącznik. Narzędzia do stworzenia programu wzmocnienia; Źródła; O autorach; O Mindmarker; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele, rodzaje i charakter prac dyplomowych, 2.Proces pisania pracy naukowej, 3.Wewnętrzna budowa pracy naukowej, 4.Przypisy do tekstu, 5.Wymagania redakcyjne i techniczne, 6.Egzamin dyplomowy, 7.Przewód i obrona rozprawy doktorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość jako główna kategoria w rozważaniach o dziecku jako osobie; 2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Uczniowie z nadpobudliwością ruchową; 4. Uczniowie szczególnie uzdolnieni; 5. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 6. Uczniowie z problemami zdrowotnymi; 7. Kształcenie dzieci w zakładach- z praktyki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Witamy w świecie robotów. Rozpoczęcie przygody z AI. Cztery różne modele AI. Dokąd może Cię zaprowadzić nauka AI? Podsumowanie. Rozdział 2. Poznaj narzędzia AI. Strona GitHuba. Colaboratory. Podsumowanie. Rozdział 3. Podstawy języka Python - naucz się kodować w Pythonie. Wyświetlanie tekstu. Zmienne i operacje. Listy i tablice. Instrukcje warunkowe if. Pętle for i while. Funkcje. Klasy i obiekty. Podsumowanie. Rozdział 4. Podstawowe techniki AI. Co to jest uczenie ze wzmacnianiem? Pięć zasad Reinforcement Learning. Podsumowanie. Rozdział 5. Twój pierwszy model AI - uważaj na bandytów! Problem wielorękiego bandyty. Model próbkowania Thompsona. Podsumowanie. Rozdział 6. AI w sprzedaży i reklamie - sprzedawaj jak Wilk z AI Street. Problem do rozwiązania. Budowanie środowiska do przeprowadzenia symulacji. Rozwiązanie AI i odświeżenie umysłu. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 7. Witamy w Q-learningu. Labirynt. Cały proces Q-learningu. Podsumowanie. Rozdział 8. AI w logistyce - roboty w magazynie. Budowanie środowiska. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 9. Zostań ekspertem od sztucznego mózgu - głębokie Q-learning. Przewidywanie cen domów. Teoria głębokiego uczenia. Jak działają sieci neuronowe? Głębokie uczenie. Podsumowanie. Rozdział 10. Sztuczna inteligencja dla pojazdów autonomicznych - zbuduj samochód samojezdny. Budowanie środowiska. Przypomnienie rozwiązania AI. Implementacja. Prezentacja. Podsumowanie. Rozdział 11. AI dla biznesu - minimalizuj koszty dzięki głębokiemu Q-learningowi. Problem do rozwiązania. Budowanie środowiska. Rozwiązanie AI. Demo. Podsumowanie - ogólny schemat AI. Podsumowanie. Rozdział 12. Głębokie konwolucyjne Q-learning. Do czego służą sieci CNN? Jak działają CNN? Głębokie konwolucyjne Q-learning. Podsumowanie. Rozdział 13. AI dla gier wideo - zostań mistrzem Snake'a. Problem do rozwiązania. Tworzenie środowiska. Rozwiązanie AI. Implementacja. Demo. Podsumowanie. Rozdział 14. Podsumowanie. Podsumowanie - ogólny schemat AI. Odkrywanie, co czeka Cię dalej w AI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak czynić studia drogą do pracy zawodowej. 2.Praca nad kwalifikacjami. 3.Uczelnia warsztatem twórczej pracy. 4.Praca nad osobowością. 5.Wiedza produktem stu diów. 6.Kształtowanie umiejętności zawodowych. 7.Zasa dy, cele i pomysły studentów na dobre studiowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, cele i warunki samokształcenia, 2. Rola motywacji, pamięci i uwagi w samokształceniu, 3. Planowanie i organizacja pracy samokształceniowej, 4. Źródła samokształcenia, 5. Wybrane metody samokształcenia, 6. Notowanie, 7. Trudności i błędy w samokształceniu, 8. Samokontrola i samoocena w samokształceniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
CD
W koszyku
1. Wstęp; 2. Problem; 3. Brakujące ogniwo; 4. Siła powtarzania; 5. Powód nr 1 zalew informacji; 6. Zasada "mnie, ale częściej" w praktyce; 7. Powód nr 2 negatywny filtr; 8. Słuchanie a pozytywny sposób myślenia; 9. Myślenie przez pryzmat zielonego światła; 10. Powód nr 3 Brak kontynuacji; 11. Pomoc innym dzięki akcentowaniu tego, co pozytywne; 12. Większa dyscyplina, większe wsparcie, większe poczucie odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Co sprawia, że twoje dziecko jest zdolne, ale rozkojarzone; 2. Podstawy udanych interwencji; 3. Jak to wszystko połączyć?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej