Form of Work
Książki
(44)
Czasopisma
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(33)
only on-site
(32)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(32)
Author
Radzicki Józef
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Gerrig Richard J
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Półturzycki Józef
(3)
Grabowska Tatiana
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Urbańska Magda
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dusza Bożena
(1)
Evans Christina
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Galloway Charles
(1)
Glasser William
(1)
Godala Magdalena
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Huczek Antoni
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jabłoński Adam Stefan
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Juraszek Joanna
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kasprzak Marek
(1)
Kawalec Anna
(1)
Kirwiel Romuald
(1)
Kleiner Art
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kopciuszewska Elżbieta
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kędra Agnieszka
(1)
Levin Eyal
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Linhart Josef (1917-1992)
(1)
Locke Anne H
(1)
Locke Edwin A
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Majewski Miłosz
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Mikuła Bogusz
(1)
Morańska Danuta
(1)
Musiał Emilia
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nowacki Tadeusz W
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parsloe Eric
(1)
Penc Józef
(1)
Pietrzyk Małgorzata
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(45)
unknown (us)
(1)
Language
Polish
(46)
Subject
Uczenie się
(33)
Nauczanie
(12)
Kształcenie
(9)
Organizacja ucząca się
(9)
Nauczyciele
(8)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Motywacja
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Psychologia
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Motywacja uczenia się
(5)
Osobowość
(5)
Pamięć
(5)
Poznanie
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Psychoterapia
(5)
Stres
(5)
Uczucia
(5)
Zachowanie
(5)
Zarządzanie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Kadry
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Organizacja
(4)
Sen
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Pedagogika
(3)
Samokształcenie
(3)
Zawód
(3)
Decyzje
(2)
Dziecko
(2)
Informacja
(2)
Innowacje
(2)
Konkurencja
(2)
Kultura
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Programy nauczania
(2)
Rodzice
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohol
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Benchmarking
(1)
Bruner, Jerome Seymour
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipnoza
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Leczenie
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
1901-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
46 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7441-357-3
1. Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej, 2. Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów integracji zarządzania i pedagogiki, 3. Edukacja w nowoczesnej organizacji, 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji, 5. Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu w nowoczesnych organizacjach, 6. Motywowanie pracowników w organizacji, 7. Rozwijanie przywództwa w organizacji, 8. Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy, 9. Zarządzanie doradztwem zawodowym, 10. Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny, 11. Planowanie i realizacja kariery zawodowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88193-56-2
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2956-4
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7299-313-0
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-920255-3-5
1. Metody uczenia się: Wstęp; Czym jest uczenie się?; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne integrujące; Jak identyfikować i zaznaczać to, co jest ważne; Jak programować swoją pamięć: istota pamięci, konkretne techniki; Fizyczny kontekst uczenia się; Socjalny kontekst uczenia się; Jak gospodarować czasem; Jak sporządzać notatki z wykładów; Jak przygotować się do egzaminów i jak je zdawać; Monitorowanie swojej nauki; ?. Motywacja w uczeniu się: Motywy podjęcia studiów; Jak radzić sobie ze zmęczenie i znudzeniem; Zahamowania wysiłku umysłowego; Jak radzić sobie z niepokojem związanym z tekstem; Jak radzić sobie z "niepowodzeniem"; Monitorowanie swojej motywacji; Autobiograficzne portrety dwojga dobrze zmotywowanych studentów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Metody aktywizujące w szkoleniach / Mel Silberman. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2004. - 351 s. : tab. ; 24 cm.
(Szkolenia)
ISBN: 83-89355-38-8
Cz.I Wprowadzenie. Cz.II Opracowanie programu aktywnego szkolenia : 1.Ustalenie potrzeb szkoleniowych i określenie profilu uczestników, 2.Wyznaczenie celów nauczania i zadań szkoleniowych, 3.Projektowanie ćwiczeń wprowadzających, 4.Przygotowanie skutecznego wykładu, 5.Wykorzystanie metod zastępujących wykład, 6.Uczenie się przez działanie, 7.Projektowanie ćwiczeń, 8.Ustalanie kolejności ćwiczeń, 9.Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy, 10.Planowanie programu aktywnego szkolenia. Cz.III Realizacja programu aktywnego szkolenia : 1.Rozpoczęcie programu aktywnego szkolenia, 12.Kierowanie grupą szkoleniową, 13.Wygłaszanie wykładów i prowadzenie dyskusji, 14.Prowadzenie ćwiczeń w grupach i wspomaganie zespołowego uczenia się, 15.Zakończenie i ocena programu aktywnego szkolenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7252-344-0
1. Koncepcja organizacyjnego uczenia się, 2. Metody zarządzania procesami biznesowymi, 3. Metody zarządzania informacją, 4. Metody zarządzania strategicznego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7011-735-X
1.Treść i uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 2.Funcje zarządzania marketingiem, 3.Klasyczne metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 4.Współczesne metody zarządzania przedsiębiorstem w przestrzeni marketingowej, 5.Wybrne problemy zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Metody współpracy z klientami
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im.Oskara Langego we Wrocławiu ; Nr 1104)
1. Koncepcje i metody zarządzania - ujęcia ogólne, przekrojowe. 2. Przedsiębiorstwo bazujące na wiedzy. Organizacja ucząca się - zarządzanie wiedzą - zarządzanie kapitałem intelektualnym. 3. Problemy rozwoju i zastosowań wybranych koncepcji i metod zarządzania. 3.1. Ujęcia teoretyczne. 3.2. Wyniki badań empirycznych, 3.3. Doświadczenia praktyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7850-066-7
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkoła Dziś i Jutro)
ISBN: 83-02-08284-8
Cz. I Dlaczego nasi uczniowie się uczą? Wyniki uczenia się jako wartość; 1. Uczenie się, 2. Wynik uczenia się, 3. Cele kształcenia, 4. Cele uczenia się. Cz. II Co powinniśmy wiedzieć o naszych uczniach? W gąszczu uwarunkowań uczenia się; 1. Diagnostyka edukacyjna, 2. Środowisko domowe ucznia, 3. Osobowość ucznia i klasy, 4. Udział w zajęciach edukacyjnych. Cz. III Jak sprawdzić osiągnięcia uczniów? Sprawdzać, czyli upewniać się: 1. Standardy edukacyjne, 2. Holizm i atomizm, 3. Pomiar dydaktyczny, 4. Niezbędne właściwości sprawdzania osiągnięć uczniów. Cz. IV Jak zbudować ocenę osiągnięć uczniów? Skala stopni szkolnych jako umowa z uczniem; 1. Ocena i ocenianie w szkole, 2. Dwa układy wymagań egzaminacyjnych, 3. Znaczenie treściowe stopni szkolnych, 4. Etyczne kwestie oceniania. Cz. V Jak przestawić uczniowi jego osiągnięcia? Droga ucznia do samodzielności: 1. Jak mówić, by nas słuchano, 2. Wyniki egzaminów powszechnych, 3. Wyniki egzaminów doniosłych, 4. Ocenianie szkolne jako umiejętność pedagogiczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Organizacje oparte na wiedzy / Bogusz Mikuła. - Kraków : Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006. - 255 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 173)
ISBN: 83-7252-302-9
Część I: Organizacje w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. 1. Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy. 2. Organizacja ucząca się jako system oparty na wiedzy. 3. Inne wybrane modele organizacji opartej na wiedzy. Część II: Zarządzanie wiedzą w organizacji. 4. Podstawy zarządzania wiedzą. 5. Strategiczne zarządzanie wiedzą. 6. Generowanie wiedzy przez organizację. Część III: Kapitał intelektualny i ludzie organizacji opartych na wiedzy. 7. Istota, rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji. 8. Ludzie pracujący dla organizacji opartych na wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-099-3
Zawiera: Zamiast przedmowy; wstęp; Rozdział 1. Pedagogika i zabawa; Rozdział 2. Czym jest grupa i jak pracuje; Rozdział 3. Geneza pedagogiki przeżyć; Rozdział 4. Uczyć się przez doświadczenie; Rozdział 5. Podstawowe założenia pedagogiki przeżyć; Rozdział 6. Optymalne warunki do przebiegu procesu pedagogiki przeżyć; Rozdział 7. Przebieg projektu edukacyjnego; Rozdział 8. Prowadzący; Rozdział 9. Typowe techniki pedagogiki przeżyć; Rozdział 10. Gry i akcje interaktywne; Rozdział 11. Typowe formy, w których wykorzystuje się pedagogikę przeżyć. Posłowie (Michael Jagenlauf). Bibliografia oraz literatura przedmiotu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88597-68-X
Od czego zacząć?; Myślenie systemowe; Mistrzostwo osobiste; Modele myślowe; Wspólna wizja; Zespołowe uczenie się; Obszary praktyki; Rubieże; Uwagi końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88701-25-8
1.Cele, rodzaje i charakter prac dyplomowych, 2.Proces pisania pracy naukowej, 3.Wewnętrzna budowa pracy naukowej, 4.Przypisy do tekstu, 5.Wymagania redakcyjne i techniczne, 6.Egzamin dyplomowy, 7.Przewód i obrona rozprawy doktorskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again