Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(5)
Książki
(3)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
E-booki
(6)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Biały Kamila
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Helios Joanna
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kruczyński Jacek
(1)
Kusz Damian
(1)
Kuźma Inga
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Piasek Piotr F
(1)
Pieniążek Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
angielski
(1)
Temat
Dziecko maltretowane
(2)
Trauma
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Policjanci
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wtórny stres traumatyczny
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zastępczy wzrost po traumie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ARTISTIC ALLERGIES In its literal application, the term allergy, connoting a reaction different from the customary – from the Greek allos (“different”) and ergos (“reaction”) – is used in the field of medicine. However, in the cultural domain, and particularly in the realm of art, one may discern some reactions analogous to the pathological behavior of a tissue when confronted with an allergen. Such behavior manifests itself in the form of negative sensitivity, lacking normal justification, which leads to a subconscious or semi-conscious avoidance of certain notions or works of art, or even to their active negation and rejection. Such reactions may be individual in nature or may be manifested by smaller or larger groups of people. The causes of such allergies or hypersensitivity may be genetic or environmental. They may be sought in the original circumstances or in some activities of the organism; one can try to established them by focusing on the incidence of the infection. Artistic allergies understood in this way have occurred frequently in the history of various arts, also manifesting themselves in the fields of art theory and aesthetics. The present issue of Art Inquiry sets out to describe some of their varieties and to examine the mechanisms governing their appearance and their subsequent course. Grzegorz Sztabiński Translated by Krzysztof Majer ALERGIE ARTYSTYCZNE Słowo alergia oznaczające odmienną reakcję (gr. allos – inny + ergosreakcja) stosowane jest w znaczeniu dosłownym w medycynie. W dziedzinie kultury, a chyba szczególnie w sztuce, zauważyć można jednak sposoby reagowania zachodzące analogicznie do patologicznej reakcji tkanek na alergen. Przejawiają się one jako pozbawione normalnego uzasadnienia negatywne uwrażliwienie, prowadzące do nieuświadomionego lub częściowo tylko świadomego pomijania, odrzucania pewnych idei lub dzieł, a także ich zwalczania lub negowania. Reakcje takie mogą mieć charakter indywidualny lub dotyczyć mniejszych lub większych grup ludzi. Ich uwarunkowania mogą być genetyczne albo środowiskowe. Przyczyn uczuleń lub nadwrażliwości poszukiwać można w warunkach początkowych czy sytuacjach rozwojowych, albo koncentrując się na występowaniu infekcji, zarażania się. Alergie artystyczne miały miejsce wielokrotnie w dziejach różnych dziedzin sztuki, a także w teoriach artystycznych i w estetyce. Opisaniu niektórych ich odmian, a także próbom prześledzenia zasad ich pojawiania się i przebiegu poświęcony jest niniejszy tom Art Inquiry. Grzegorz Sztabiński
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Specyfika funkcjonowania dziecka z traumą rozwojową, 2. Dziecko z traumą rozwojową na tle międzynarodowych i polskich standardów ochrony praw dziecka, 3. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie oświatowym, 4. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie rodzinnym i opiekuńczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jest to nowoczesne, praktyczne i zwięzłe opracowanie z zakresu traumatologii, w którym kompleksowo omówiono standardy postępowania przy najczęściej występujących urazach u dorosłych i dzieci, na miejscu wypadku i w czasie transportu chorego do szpitala, a także podstawowe zasady rehabilitacji w traumatologii. Autorzy uwzględnili współcześnie stosowane podziały, sposoby leczenia oraz standardy postępowania w traumatologii. Kompendium z pewnością ułatwi przyswajanie wiadomości do ćwiczeń, seminariów i zaliczeń, bądź egzaminów. Adresowane jest do studentów wydziałów lekarskich uczelni medycznych oraz uczelni wychowania fizycznego, lekarzy nie specjalizujących się w zakresie ortopedii i traumatologii, rehabilitantów i pielęgniarek.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Słownik został stworzony na podstawie projektu badawczego: "Kształtowanie się podmiotowości biografii jednostek w obliczu przemian neonowoczesnego społeczeństwa".

Wydany w koedycji Oficyny Związek Otwarty i Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. Napisany z perspektywy filozoficznej i socjologicznej, odwołujący się do teorii pola i metodologii terapii Gestalt:

Klasyczna metodologia wywiadu narracyjnego i zogniskowanego wywiadu grupowego w połączeniu z metodologią terapii Gestalt jest propozycją tzw. enactive research, czyli łączenia nauki i praktyki, tworzenia interwencji z obszaru aktywizmu społecznego.

W centrum uwagi jest, można powiedzieć klasycznie, podmiot i świat, jednostka i społeczeństwo, tę relację tu też opisujemy, dostrzegając konieczność uwzględnienia znaczenia szerokiego kontekstu społeczno-kulturowego w rozumieniu symptomów indywidualnej biografii, w tym krytyki psychoterapii i kultury terapeutycznej, a jednocześnie otwieramy się na fenomenologiczny detal, który dezorientuje nierzadko krytyczny ogląd społeczny, nie porzucając go nigdy do końca. Z drugiej strony, w centrum uwagi jest coś bardziej aktualnego, wykraczającego poza sprawczość indywidualną czy znaczenie sił instytucjonalnych, coś co ma wektor mniej aktywny a bardziej pasywny, wiąże się z odbieraniem, rezonowaniem na innych i świat. Tym samym oznacza to przywrócenie ciału, cielesności roli w każdym naszym działaniu, myśleniu, czuciu czy postrzeganiu. Wyposażeni w takie epistemologiczne nastawienie, a także socjologiczną i filozoficzną wiedzę, jako badacze słuchamy indywidualnych biografii, dyskusji grupowych i teraźniejszych doświadczeń naszych narratorów, czyli tym samym uczestniczymy w ich stawianiu sobie pytań o to, kim byli i kim się stają w ciągu własnego życia, jaki świat chcą budować, i jaką rolę w tym pełnią inni.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Na książkę zbiorową Tematy trudne. Sytuacje badawcze składa się dziewięć tekstów autorstwa przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Autorzy wychodzą od swoich doświadczeń badawczych, koncentrując się wokół jednego zagadnienia, które połączyło ich na różnych etapach pracy – tytułowych tematów trudnych. Składają się na nie cudze traumy i problemy lżejszego kalibru; to teren, gdzie badacz wpada w swoisty system manipulacji, rozgrywek wewnętrznych i staje się ich elementem często poza swoją wolą i świadomością; są to również miejsca i sprawy, gdzie występują różnego rodzaju konflikty i napięcia. Poszczególne rozdziały ukazują wysiłek podjęty przez badaczy, aby przekraczać znane im możliwości poznawcze, ponieważ sytuacje „trudne“, w jakich się znaleźli, czasami wymagają od nich zmiany postawy, przemyślenia metodologii, weryfikacji praktyki badawczej oraz refleksji nad wymogami etycznymi towarzyszącymi ich pracy. Książka ukazuje więc, jak badacze mierzą się z barierami poznania, rozumienia i opisu. Dowodzą tym samym rozwoju wiedzy, ponieważ sięgają w rozumieniu rzeczywistości dalej i głębiej. Publikacja odkrywa zaplecze pracy naukowej, pokazując naukowców w trakcie refleksji nad własną praktyką badawczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowa uaktualniona trzecia edycja podręcznika jest źródłem kompleksowej współczesnej i praktycznej wiedzy niezbędnej w pracy lekarza zajmującej się narządem ruchu. Zaprezentowane w trzech częściach treści (zagadnienia ogólne, ortopedia szczegółowa, traumatologia), ponad 800 dobrze dobranych rycin, odwołania do źródeł przedstawianych informacji oraz bardzo precyzyjny język powodują, że książka jest przystępna dla wszystkich, którzy po nią sięgną. Warto zwrócić uwagę na części podręcznika prezentujące aspekty praktyczne omawianych zagadnień – są ważnym elementem kształcenia. Podręcznik odpowiada na potrzeby programu specjalizacji w ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Dodatkowy materiał w wersji elektronicznej znajduje się na platformie edu.pzwl.pl i jest dostępny za pośrednictwem kodu QR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej