Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(16)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(16)
E-booki
(13)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(16)
Autor
Wiśniewski Szymon
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Kozłowska Agata
(2)
Motowidlak Urszula
(2)
Olbińska Katarzyna
(2)
Tokarski Daniel
(2)
Wojewnik-Filipkowska Anna
(2)
Węgrzyn Joanna
(2)
Załęczna Magdalena
(2)
Brach Jarosław
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Błoch Żaneta
(1)
Dziaduch Izabela
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grzelakowski Andrzej S
(1)
Jabłoński Jakub
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kowalewski Mirosław
(1)
Kozłowski Remigiusz
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Kupiec Leszek
(1)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(1)
Rydzkowski Włodzimierz
(1)
Sekuła Jolanta
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Stasikowski Rafał
(1)
Szymczak Maciej
(1)
Truskolaski Tadeusz
(1)
Tundys Blanka
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Wojewódzka-Król Krystyna
(1)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(1)
Załoga Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Transport
(11)
Logistyka gospodarcza
(7)
Infrastruktura techniczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Drogi
(2)
Infrastruktura kolejowa
(2)
Kolejnictwo
(2)
Komunikacja miejska
(2)
Logistyka
(2)
Lotnictwo
(2)
Miasta
(2)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(2)
Polityka transportowa
(2)
Transport kolejowy
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Administracja publiczna
(1)
Demokracja
(1)
Drogi wodne
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Euroregiony
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informacja
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Lotniska
(1)
Outsourcing
(1)
Państwo
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Polityka
(1)
Polska
(1)
Porty
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Prawo
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo kurierskie
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Rolnictwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Telekomunikacja
(1)
Traktat lizboński (2007)
(1)
Transport kombinowany
(1)
Transport morski
(1)
Transport powietrzny
(1)
Transport wewnętrzny
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zażalenie (prawo)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bałtycki, region
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Dobre państwo - kryteria, oczekiwania i problemy projektowania: Referaty: Dobre państwo - spojrzenie prawnika; Struktury i kierunki zarządzania państwem; Sprawność cywilnej służby publicznej jako instrumentu rządzenia państwem; Państwo opiekuńcze i jego przyszłość; Dobre państwo. Doświadczenia i oczekiwania Polaków; Założenia i problemy projektowania dobrego państwa. Komunikaty i dyskusja: Dobre państwo - niektóre powinności; Państwo i organizacja - paralelizm koncepcji; Syndrom niedomyślności w działaniach społecznych; Kondycja polskiej demokracji; Władzom publicznym brakuje "nawigatorów"; Państwo jako "trzecia strona" w dialogu między sektorem biznesu a społeczeństwem obywatelskim; Dobre państwo - dobra legislacja; Polityka ekorozwojowa w III Rzeczypospolitej; Dostosowanie prawa polskiego w zakresie własności przemysłowej do standardów UE; Dobre państwo - skuteczne państwo (na przykładzie drobnej przedsiębiorczości); Ideał państwa i jego realizacja w oczach młodzieży; Istota "dobrego ustroju" w ujęciu przedstawicieli wybranych kategorii mieszkańców Rzeszowa; Pożądane kierunki i sfery działań rządu w opiniach przedstawicieli samorządów lokalnych Polski południowo- wschodniej. Cz.II Diagnoza i wnioski: Referaty: Administracja publiczna: instytucje obywatelskiej partycypacji; Demokracja pod presją neoliberalnej doktryny; Polityka innowacyjna a budowa dobrego państwa; Państwo sprzyjające gospodarce opartej na wiedzy; Chore państwo i jego lekarze; Dostęp do informacji w sprawach publicznych; Sprzeciw obywatelski w demokratycznym państwie; Deregulacja oraz ograniczenie roli państwa; Dobra ordynacja warunkiem dobrego państwa. Komunikaty i dyskusja: Wpływ persupozycji na sprawność diagnozowania i usprawniania organizacji zarządzania w państwie XXXI wieku; Prywatyzacyjne przesłanki dysfunkcji państwa; Dobry transport i jego infrastruktura; Infrastruktura drogowa Polski jako kraju Unii Europejskiej; Percepcja funkcjonowania urzędu wojewódzkiego i marszałkowskiego; W poszukiwaniu modelu polskiego lobbingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Przyczyn wypadków i kolizji drogowych jest wiele, jednak nie zawsze zdarzenia te są zupełnie przypadkowe. Można odnaleźć zależności, które wskażą, jak im zapobiegać, np. poprzez modernizację infrastruktury drogowej. Działania zmierzające do podnoszenia bezpieczeństwa na drogach są trudne i nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty, ale mimo wszystko należy je podejmować. Autorzy niniejszej monografii dołożyli wszelkich starań, aby zidentyfikować przyczyny zagrożeń na siedmiu najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w Łodzi. Ponadto opracowali propozycje modernizacji infrastruktury drogowej w taki sposób, żeby dążyć do wyeliminowania wypadków i kolizji zdarzających się na tych skrzyżowaniach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Analiza i ocena dotychczas stosowanych form i metod finansowania infrastruktury transportowej w Polsce oraz skutki tych działań. 2. Systemy finansowania infrastruktury transportu w innych krajach - analiza porównawcza. 3. Ocena możliwości pozyskiwania i wykorzystania środków finansowych na cele rozwoju infrastruktury transportu w Polsce oraz metody analizy efektywności tych inwestycji. 4. Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda i forma finansowania inwestycji w sferze infrastruktury transportowej. 5. Zasady i formy określania odpłatności użytkowników za korzystanie z różnych składników infrastruktury transportu. 6. Wyzwania finansowe w programowaniu rozwoju polskiej infrastruktury transportowej. 7. Optymalizacja form i metod finansowania infrastruktury transportu w Polsce w aspekcie wymogów strategii zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia poświęcona jest ocenie stanu rozwoju infrastruktury logistycznej oraz określeniu kierunków transformacji kształtujących poziom innowacyjności i zrównoważenia systemów logistycznych i transportowych. Przedmiotem szczegółowej analizy są dwa elementy składowe infrastruktury logistycznej, tj. infrastruktura magazynowa i transportowa, kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów społeczno-gospodarczych. Zaprezentowane wyniki badań wiążą się z głównymi wyzwaniami rozwoju w kontekście przeciwdziałania zmieniającym się uwarunkowaniom środowiskowym i zmianom klimatycznym. Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju infrastruktury magazynowej i transportowej mają charakter interdyscyplinarny. Wdrażanie założeń tego rozwoju wymaga skoordynowanych działań między różnymi sektorami gospodarki a grupami interesariuszy na różnych poziomach zarządzania.

Publikacja dotyczy zagadnień z zakresu logistyki, transportu, ekonomii środowiska i zasobów naturalnych oraz zielonej gospodarki. Tematyka monografii może zainteresować badaczy, przedstawicieli świata polityki i biznesu, którzy zajmują się rozwojem zrównoważonych, innowacyjnych systemów logistycznych i transportowych w wymiarze międzynarodowym, jak również krajowym oraz miejskim. Może być także wykorzystana przez studentów i doktorantów kształcących się na kierunkach związanych z logistyką i transportem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia poświęcona jest ocenie stanu rozwoju infrastruktury logistycznej oraz określeniu kierunków transformacji kształtujących poziom innowacyjności i zrównoważenia systemów logistycznych i transportowych. Przedmiotem szczegółowej analizy są dwa elementy składowe infrastruktury logistycznej, tj. infrastruktura magazynowa i transportowa, kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów społeczno-gospodarczych. Zaprezentowane wyniki badań wiążą się z głównymi wyzwaniami rozwoju w kontekście przeciwdziałania zmieniającym się uwarunkowaniom środowiskowym i zmianom klimatycznym. Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju infrastruktury magazynowej i transportowej mają charakter interdyscyplinarny. Wdrażanie założeń tego rozwoju wymaga skoordynowanych działań między różnymi sektorami gospodarki a grupami interesariuszy na różnych poziomach zarządzania. Publikacja dotyczy zagadnień z zakresu logistyki, transportu, ekonomii środowiska i zasobów naturalnych oraz zielonej gospodarki. Tematyka monografii może zainteresować badaczy, przedstawicieli świata polityki i biznesu, którzy zajmują się rozwojem zrównoważonych, innowacyjnych systemów logistycznych i transportowych w wymiarze międzynarodowym, jak również krajowym oraz miejskim. Może być także wykorzystana przez studentów i doktorantów kształcących się na kierunkach związanych z logistyką i transportem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Infrastruktura transportu jako podstawa rozwoju społeczno-gospodarczego. Rozdział 1. Istota infrastruktury transportu: 1.1. Pojęcie infrastruktury; 1.2. Specyfika infrastruktury transportu; 1.3. Znaczenie czasu w procesie rozwoju współczesnej infrastruktury transportu. Rozdział 2. Infrastruktura transportu a rozwój gospodarczy: 2.1. Współzależność w rozwoju infrastruktury transportu; 2.2. Infrastruktura transportu a rozwój regionalny i międzynarodowa integracja; 2.3. Wielozadaniowość infrastruktury transportu wodnego śródlądowego; 2.4. Bariery w rozwoju infrastruktury transportu. Rozdział 3. Infrastruktura transportu a środowisko: 3.1. Oddziaływanie infrastruktury transportu na środowisko; 3.2. Infrastruktura a koszty zewnętrzne transportu; 3.3. Sposoby zmniejszania degradacyjnego wpływu infrastruktury transportu na środowisko; Rozdział 4. Efektywność i finansowanie inwestycji infrastrukturalnych: 4.1. Rachunek ekonomicznej efektywności inwestycji infrastrukturalnych; 4.2. Horyzont czasowy, stopa dyskontowa, wartość rezydualna; 4.3. Analiza opłacalności i ryzyka inwestycji infrastrukturalnych; 4.4. Metody i instrumenty finansowania. Część II. Infrastruktura transportu w Europie w świetle współczesnych wyzwań. Rozdział 5. Stan europejskiej infrastruktury transportu: 5.1. Współczesne wyzwania wobec transportu; 5.2. Struktura gałęziowa systemów transportowych; 5.3. Problem zróżnicowania europejskiej infrastruktury transportowej. Rozdział 6. Proces ujednolicenia europejskiej infrastruktury transportu: 6.1. Transeuropejskie sieci transportowe; 6.2. Korytarze transportowe; 6.3. Inteligentne systemy transportowe. Rozdział 7. Infrastruktura w zrównoważonym rozwoju transportu: 7.1. Wspieranie rozwoju infrastruktury transportu kombinowanego; 7.2. Rozwój sieci szybkich kolei pasażerskich; 7.3. Rozwój śródlądowych dróg wodnych; 7.4. Rozwój infrastruktury paliw alternatywnych. Rozdział 8. Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu: 8.1. Infrastrukturalne uwarunkowania integracji gałęzi transportu; 8.2. Rozwój stałych połączeń sieci transportowych; 8.3. Architektoniczne walory infrastruktury transportu. Część III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce. Rozdział 9. Stan infrastruktury transportu w Polsce: 9.1. Ocena polityki rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 9.2. Stan infrastruktury liniowej transportu w świetle standardów unijnych; 9.3. Stan infrastruktury punktowej. Rozdział 10. Skutki dotychczasowego rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: 10.1. Kongestia na drogach i jej skutki społeczno-ekonomiczne; 10.2. Dostępność transportowa regionów; 10.3. Bezpieczeństwo w transporcie; 10.4. Wpływ infrastruktury na konkurencyjność portów morskich. Rozdział 11. Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu: 11.1. Infrastruktura drogowa; 11.2. Infrastruktura kolejowa; 11.3. Śródlądowe drogi wodne; 11.4. Infrastruktura punktowa. Rozdział 12. Aspekty ekonomiczne rozwoju i funkcjonowania infrastruktury transportu w Polsce: 12.1. Źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 12.2. Wykorzystanie funduszy unijnych na infrastrukturę; 12.3. Opłaty za korzystanie z infrastruktury transportu. Spis tabel; Spis rysunków; Akty prawne i ważniejsze dokumenty urzędowe; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy analizy kosztów i korzyści. 2. Infrastruktura transportu i jej rola w rozwoju ekonomiczno-społecznym. 3. Wykorzystanie analizy kosztów i korzyści w ocenie inwestycji drogowych. 4. Efektywność ekonomiczna ex ante i ex post inwestycji drogowych. 5. Analiza odchyleń korzyści ex post w stosunku do oszacowanych w analizach ex ante.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W trzecim numerze zeszytu naukowego "Logistyka i transport" wydawanego w serii "Debiuty Studenckie" zebrano osiem artykułów opracowanych samodzielnie przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Tematyka tekstów jest różnorodna i aktualna, co świadczy o dobrym rozeznaniu młodych adeptów nauki we współczesnych problemach sektora transportu i logistyki, będących pochodną potrzeb rozwoju i globalizacji gospodarki. Autorzy w przygotowanych opracowaniach poruszyli m.in. takie zagadnienia, jak: Przemysł 4.0, logistyka ostatniej mili, zarządzanie procesami magazynowymi, infrastruktura transportu zewnętrznego, logistyczna obsługa klienta, jakość usług publicznego transportu zbiorowego, zarządzanie procesami transportowymi oraz logistyka produkcji filmowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1.Powstawanie miast i ich rozwój: Definicja i funkcja miasta; Rozwój miast; 2. Logistyka miejska: geneza, istota, zakres: Potrzeba wprowadzania logistyki do miasta; Istota, zakres i cel logistyki miejskiej; System logistyczny miasta, infrastruktura logistyki miejskiej; Logistyka w systemie zarządzania miastem; 3. Organizacja transportu towarowego w mieście: Problemy transportu towarowego w mieście; Wykorzystanie transportu szynowego; Przyszłościowe formy transportu towarowego w miastach; Tranzyt towarowy przez miasto; 4. Miejskie centra logistyczne- ku lokalnej kooperacji: Organizacja zadań składowania dóbr na rzecz miasta; Logistyczne struktury kooperacyjne w miastach; Działalność centrów logistycznych a rozwój miast; 5. Przewozy osób i obsługa komunikacyjna miasta: Potrzeby komunikacyjne mieszkańców miasta; Wpływ komunikacji na rozwój miasta; Komunikacja miasta i zintegrowane systemy transportu zbiorowego; Wykorzystywanie kolei do obsługi komunikacyjnej miasta i aglomeracji. Zintegrowane systemy tramwajowo-kolejowe; 6. Zatłoczenia motoryzacyjne- reperkusje w systemie logistycznym miasta: Kongestia transportowa w mieście- przyczyny, skutki i metody ograniczania; Uwarunkowania racjonalizacji przewozu osób w obliczu zatłoczenia motoryzacyjnego; Zrównoważona koegzystencja i integracja transportu indywidualnego indywidualnego zbiorowego w mieście; Alternatywne wobec ruchu samochodowego samochodowego przyszłościowe środki komunikacji; 7. Systemy informatyczne i telematyka w logistyce miejskiej: Monitorowanie ruchu miejskiego, systemy identyfikacji pojazdów; Zintegrowane inteligentne systemy zarządzania ruchem. Telematyka transportu w mieście
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka miejska: koncepcje, systemy, rozwiązania / Blanka Tundys. - Warszawa : Difin, 2008. - 348 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Wpływ procesów społeczno-gospodarczych na rozwój miast: Morfologiczne i fizjonomiczne przemiany struktur miejskich; Analiza struktury funkcjonalnej miast; Procesy urbanizacyjne jako determinanta rozwoju ośrodków miejskich; Miasto jako kategoria ekonomiczna; Polityka zarządzania systemem miejskim w Polsce. 2. Kryteria i warunki funkcjonowania systemu logistycznego miasta: Ogólna teoria systemu i nauk systemowych; Pojęcie, obszary i zakres oddziaływania systemu logistycznego; Zależność miedzy miastem a logistyką; system transportowy miasta w aspekcie funkcjonowania jednostki terytorialnej. 3. Logistyka miejska - narzędzie wspomagające zarządzanie systemem logistycznym miasta: Identyfikacja, analiza i charakterystyka pojęcia; Teoretyczna analiza rozwiązań i modeli logistyki miejskiej. 4. Wybrane rozwiązania z obszaru logistyki miejskiej ( na przykładzie Niemiec): Modele, rozwiązania, projekty. 5. Miasto Szczecin jako platforma realizacji koncepcyjnych założeń logistycznych: Charakterystyka społeczno-gospodarcza i przestrzenno-funkcjonalna miasta; Główne założenia i kierunki rozwoju miasta; Analiza systemu transportowego w mieście; Obszarowa identyfikacja problemów funkcjonowania miasta; Model logistyki miejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola i zadania logistyki międzynarodowej w integracji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 2. Integracja przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 3. Identyfikacja strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne, 4. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w rozwoju logistyki międzynarodowej, 5. Przesłanki rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce w świetle strategii Lizbońskiej, 6. Uwarunkowania polskiego systemu transportowego w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej, 7. Logistyka w strategiach ekspansji międzynarodowej firm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Myśl Ekonomiczna i Prawna : kwartalnik Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie ISSN 1644-4213 ; 3(22) 2008)
1. System przewodnictwa w Unii Europejskiej w świetle traktatu z Lizbony. Wnioski dla prezydencji Polski w UE; 2. Prace nad międzynarodowym systemem prawnym odpowiedzialności cywilnej przewoźnika lotniczego za szkody wyrządzone osobom trzecim przez statki powietrzne na powierzchni ziemi. Stan i perspektywy; 3. Stabilność finansowa jako cel polityki stabilizacyjnej; 4. Zażalenie jako środek odwoławczy w postępowaniu sądowoadministracyjnym; 5. Skazania za przestępstwo z art. 218 par. 1 K.K. w latach 1998-2006 w świetle statystyk sądowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem jest jednym z głosów w prowadzonej od lat dyskusji na temat możliwości wykorzystania potencjału PPP w Polsce. Pomimo oficjalnych zapewnień o popieraniu tego rozwiązania, formuła PPP nie stała się popularna, jej stosowanie rodzi bowiem wiele trudności i wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Publikacja ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno profesjonalnie zajmujących się problematyką współpracy podmiotów publicznych i prywatnych, rozwoju infrastruktury, zarządzania miastem i rewitalizacji, jak i najważniejszych interesariuszy tych procesów oraz mechanizmów rynku – użytkowników i odbiorców. Pomimo upływu wielu lat od rozpoczęcia implementacji szeroko pojętego PPP w Polsce wydaje się, że dla niektórych podmiotów to wciąż nowa instytucja, natomiast dla tych, którzy mają już doświadczenie na tym polu, zmieniające się rozwiązania prawne, a także czynniki społeczne, gospodarcze i środowiskowe kreują nowe warunki, które wymagają dalszych badań i analiz. Wiedza teoretyczna oraz płynąca zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych doświadczeń stanowi niezbędny element upowszechniania wykorzystania formuły PPP.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem jest jednym z głosów w prowadzonej od lat dyskusji na temat możliwości wykorzystania potencjału PPP w Polsce. Pomimo oficjalnych zapewnień o popieraniu tego rozwiązania, formuła PPP nie stała się popularna, jej stosowanie rodzi bowiem wiele trudności i wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Publikacja ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno profesjonalnie zajmujących się problematyką współpracy podmiotów publicznych i prywatnych, rozwoju infrastruktury, zarządzania miastem i rewitalizacji, jak i najważniejszych interesariuszy tych procesów oraz mechanizmów rynku – użytkowników i odbiorców. Pomimo upływu wielu lat od rozpoczęcia implementacji szeroko pojętego PPP w Polsce wydaje się, że dla niektórych podmiotów to wciąż nowa instytucja, natomiast dla tych, którzy mają już doświadczenie na tym polu, zmieniające się rozwiązania prawne, a także czynniki społeczne, gospodarcze i środowiskowe kreują nowe warunki, które wymagają dalszych badań i analiz. Wiedza teoretyczna oraz płynąca zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych doświadczeń stanowi niezbędny element upowszechniania wykorzystania formuły PPP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne logistyki; 2. Infrastruktura procesów logistycznych; 3. Otoczenie podmiotów gospodarczych; 4. Logistyczna obsługa klienta; 5. Logistyka w produkcji; 6. Zintegrowana gospodarka materiałowa; 7. Logika dystrybucji; 8. Współczesne tendencje w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/,5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Zmiana paradygmatu przestrzeni komunikacyjnej a rozwój infrastruktury społeczno-gospodarczej, 2.Infrastruktura transportu Polski w świetle integracji z UE, 3.Techniczna infrastruktura polskiego transportu lotniczego w XXI wieku, 4.Infrastruktura polskiego transportu kolejowego, 5.Infrastruktura informacyjna w Polsce, 6.Infrastruktura telekomunikacyjna w Polsce, 7.Kapitał ludzki w Polsce w warunkach gospodarki informacyjnej, 8.Szkolnictwo wyższe w Polsce. Podstawowe charakterystyki i tendencje rozwojowe, 9.Infrastruktura oświatowa w Polsce, 10.Infrastruktua edukacyjna na obszarach wiejskich, 11.Uwarunkowania infrastrukturalne konkurencyjności przedsiębiorstwa na obszarach wiejskich, 12.Bezpieczeństwo w infrastrukturze współczesnych systemów społeczno-gospodarczych na przykładzie modelu systemu obronnego RP, 13.Informatyzacja sektora usług, 14.Stan infrastruktury prawnej, 15.Zmiana paradygmatu komunikacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; Jacek Poniedziałek: Kształtowanie się regionu na Warmii i Mazurach [Creating a region in Warmia and Masuria], s. 23–42; Marek W. Kozak: Turystyka: niewykorzystywana szansa rozwojowa regionów? [Tourism: A lost opportunity for regional development?], s. 43–59; Tomasz Grzegorz Grosse: Kierunki zmian w polityce spójności UE. Analiza wybranych nurtów dyskusji prowadzonej w latach 2008–2010 [The directions of future changes in the EU Cohesion Policy. Selected topics of the 2008–2010 debate], s. 60–82; Dominika Wojtowicz, Michał Wolański, Łukasz Widła-Domaradzki: Ocena rzeczywistych efektów projektów współfinansowanych z funduszy unijnych na przykładzie projektu przebudowy skrzyżowań [Impact evaluation of EU-co-financed projects – a case study of crossroads reconstruction], s. 83–104; Janina Kotlińska, Maciej J. Nowak: Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości a rozwój lokalny [Economy of district property and local governance], s. 105–122. Sprawozdania Dorota Celińska-Janowicz : Sprawozdanie z konferencji „Wieś jako przedmiot badań naukowych na początku XXI wieku”, s. 123–125. Recenzje Andrzej Miszczuk: Piotr Eberhardt, Migracje polityczne na ziemiach polskich (1939–1950), s. 126–127; Maciej J. Nowak: Jolanta Jakóbczyk-Gryszkiewicz, Tendencje przestrzenne w kształtowaniu cen ziemi w Polsce po 1990 roku, s. 128–130. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej