Form of Work
Książki
(17)
Status
only on-site
(14)
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(14)
Author
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(3)
Melosik Zbyszko
(2)
Babbie Earl
(1)
Curran Daniel J
(1)
Elliott Anthony
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Golka Marian
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Kochanowski Jacek
(1)
Królak Sławomir
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kurczewski Jacek Maria
(1)
Madurowicz Mikołaj
(1)
Miernik Mirosław Aleksander
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Renzetti Claire M
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Titkow Anna
(1)
Walsh Mary Roth
(1)
Zimoń-Dubowik Barbara
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(13)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
Płeć
(9)
Tożsamość płciowa
(9)
Kobieta
(6)
Mężczyzna
(6)
Tożsamość
(4)
Rola społeczna
(3)
Równouprawnienie płci
(2)
Seksuologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Ambiwalencja kulturowa
(1)
Chłopcy
(1)
Dziewczęta
(1)
Feminizm
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Higiena
(1)
Homoseksualizm
(1)
Jaźń
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież
(1)
Odżywianie
(1)
Organizacja
(1)
Otyłość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Rodzina
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia ciała
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Stres
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Tożsamość (psychol.)
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Transseksualizm
(1)
Transwestytyzm
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Subject: place
Warszawa
(1)
26 results Filter
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
ISBN: 978-83-7789-065-3
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Horyzonty Nowoczesności - teoria - literatura - kultura / przewod.kom.red Ryszard Nycz ; 37)
ISBN: 83-242-0308-7
Cz.I (Nie)tożsamość gejów: analiza genealogiczna : 1. Tożsamość i seksualność jako efekty ujarzmienia - wokół koncepcji Michela Foucault, 2. Pojęcie tożsamości w socjologii - perspektywa nowoczesna i ponowoczesna, 3. (Homo)seksualność jako przedmiot analizy socjologicznej: od socjologii dewiacji do teorii queer, 4. Tożsamość gejów w perspektywie społecznej teorii queer. CZ.II (Nie)tożsamość gejów: analiza dekonstrukcyjna: 5. List jako dokument i list jako tekst - perspektywy hermeneutyczna i dekonstrukcyjna, 6. Fantazmatyczny świat "innych" - dekonstrukcyjna analiza listów gejów opublikowanych w czasopismach gejowskich, 7. Fantazmat zróżNICowany - dekonstrukcyjna analiza listów gejów opublikowanych w czasopismach gejowskich (II)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15244-4
1. Idea,której czas nadszedł, 2. Tożsamość, 3. Grupy, 4. Organizacje, 5. Instytucje, 6. Kultura i społeczeństwo, 7. Nierówności, 8. Wolność a porządek, 9. Zmiana społeczna, 10. Perspektywa globalna, Niektóre spojrzenia na socjologię
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek i społeczeństwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; red. Elżbieta Piechorowska ; Tom 26)
ISBN: 83-232-1660-6
Cz.I Teoretyczne aspekty tożsamości: 1 Czym bywa tożsamość?, 2. Tęsknota za tożsamością 3 .Mityczny horyzont tożsamości. Cz.II Problemy tożsamości zbiorowych: 1. O tożsamości zbiorowej w ruchach społecznych, 2. Kategoria tożsamości w perspektywie konstruktywizmu społecznego, 3. Tożsamość narodowa a post-narodowa konstelacja, 4. Tożsamość w czasach globalizacji, 5. Rozważania o tożsamości regionalnej, Cz.III Kulturowe aspekty tożsamości: 1. Kulturowe obrazy tożsamości, 2. Kształtowanie tożsamości a współczesne przemiany społeczno-kulturowe, 3. Tworzenie tożsamości a współczesne media, 4. Rola muzeum w kształtowaniu tożsamości. Cz.IV Tożsamość a problemy społeczne: 1. Marginalna tożsamość wykluczonych, 2. Konstruowanie tożsamości"potencjalnej" przez niepłodne kobiety
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7388-020-8
1. Podstawowe pytania: Priorytety badawcze: czy nauka powinna nadal zajmować się problemem różnic między płciami?; Przyczyna tkwi w biologii: czy różnice między płciami są uwarunkowane biologicznie?; Problem zróżnicowania: czy rasa, klasa społeczna i płeć kulturowa odgrywają porównywalne role w powstawaniu nierówności?; 2. Strategie władzy i wpływów: Style konwersacyjne: czy kobiet i mężczyźni mówią różnymi językami?; Zachowania niewerbalne: czy większe umiejętności kobiet biorą się stąd, że kobiety są opresjonowane?; Strategie negocjacyjne: czy kobiety i mężczyźni prezentują różne style?; 3. Seksualność: Pornografia: czy krzywdzi kobiety?; Orientacja seksualna: czy jest uwarunkowana biologicznie?; 4. Przemoc: Przemoc domowa: czy w relacjach z partnerami kobiety równie często jak mężczyźni odwołują się do przemocy fizycznej?; Gwałt: czy statystyki na temat gwałtu są wyolbrzymione?; 5. Wiedza i uczenie się: Nabywanie i konstruowanie wiedzy: czy jest różne u kobiet i mężczyzn?; Matematyka: czy biologia jest przyczyną różnicy w uzdolnieniach kobiet i mężczyzn?; 6. Miejsce pracy: Przywództwo: czy kobiety i mężczyźni mają odmienne style przywódcze?; Dyskryminacja: czy stereotypowe traktowanie płci stanowi przyczynę dyskryminacji w miejscu pracy?; 7. Psychoterapia: Diagnostyka: czy mężczyźni i kobiety traktowani są odmiennie w Podręczniku diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego z 1994 roku?; Terapia relacyjna: czy relacyjna teoria Stone Center jest źródłem wzmocnienia pozycji kobiet?; 8. Zmiana społeczna: Zachowania kobiet: czy matki krzywdzą swoje dzieci, podejmując pracę zawodową poza domem?; Zachowania mężczyzn: czy odwołujący się do mitologii ruch mężczyzn stanowi nową przeszkodę dla kobiet?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14570-6
Cz.I Kobiety i mężczyźni: na czym polega różnica? : 1. Studia nad płcią kulturową: przegląd stanu wiedzy, 2.. Biologia, płeć biologiczna i płeć kulturowa. Wzajemne wpływy natury i środowiska, 3. Przodkowie i sąsiedzi. Społeczne konstrukcje płci kulturowej w innych epokach i społeczeństwach. Cz.II Poznawanie swojego miejsca w społeczeństwie: 1. Socjalizacja płciowa we wczesnym dzieciństwie, 2. Szkoły i płeć kulturowa, 3. Język i mass media: znaczące płaszczyzny komunikacji Cz.III Społeczne utrzymywanie porządku 1. Płeć kulturowa i związki intymne 2. Płeć, zatrudnienie i sektor ekonomiczny 3. Płeć, przestępczość i system sprawiedliwości 4. Płeć kulturowa, polityka , rząd i armia 5. Płeć kulturowa i życie duchowe 6. Płeć kulturowa i zdrowie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Key Concepts)
ISBN: 978-83-60457-19-1
1. Jaźń, społeczeństwo i życie codzienne, 2. Jaźń wspierania - jaźń zrepesjonowana, 3. Technologie "ja", 4. Jaźń, seksualność a płeć kulturowa, 5. Jaźń ponowoczesna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0229-6
Cz.I Teoretyczne problemy badań nad tożsamością i przestrzenią: 1. Tożsamość w nauce współczesnej - wybrane perspektywy badawcze, 2. Problematyka badania przestrzeni, 3. Przestrzenny wymiar tożsamości. Cz.II Miasto jako przestrzeń tożsamości: 1. Badania przestrzeni miasta w geografii człowieka i dziedzinach pokrewnych, 2. Tożsamość w badaniach geografów miasta, 3. Identyfikacja miejskich jakości przestrzennych, Cz.III Przestrzeń tożsamości Warszawy: 1. Tożsamość Warszawy, 2. Ikonografia warszawskiej przestrzeni tożsamości, 3. Organizacja i nacechowanie przestrzeni tożsamości Warszawy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-74-3
Współczesne konteksty tożsamości: Tożsamość w czasach dekonstrukcji; Podmiot w narracjach. Biografia. Autobiografia. Tożsamość. Kontekst zbiorowy: Tożsamość młodzieży i jej orientacja temporalna - ogólny model rozwoju; Kształtowanie się cnót obywatelskich w kontekście kryzysu tożsamości u młodzieży - szanse i zagrożenia; Tożsamość i płeć a sposób rozwiązywania dylematów społeczno-moralnych w wieku młodzieńczym; Budowanie własnej tożsamości warunkiem godnej postawy wobec siebie i otaczającego świata; Dyskursy obywatelskości a tożsamość młodzieży. Psychologiczne fenomeny tożsamości: Wokół problemu tożsamości psychologa historycznego; O tożsamości jednostki z perspektywy psychologii międzykulturowej: niektóre konsekwencje Ja niezależnego i Ja współzależnego; Mobbing - psychologiczne mechanizmy utraty tożsamości zawodowej; Wpływ otrzymanej informacji o własnej agresywności na przekonania o sobie; Skutki autoprezentacyjnego występu; Przyjmowanie nieadaptacyjnych strategii autoprezentacji jako rezultat zagrożonej tożsamości zawodowej osób długotrwale bezrobotnych; Zmiany w poczuciu tożsamości u osób osadzonych w więzieniu (badanie eksploracyjne); Na ile tożsamość współczesnego człowieka jest hipernarracją? Tożsamość w perspektywie socjologicznej: Tożsamość. Socjologiczne konceptualizacje; O reżimach identyfikacyjnych i dylematach tożsamości w diasporze; Niepokorni. Kim są przeciwnicy globalizacji? Tożsamość kobiety jako pretekst doświadczania niepowtarzalnej cielesności; Tożsamość studentów Wyższych Szkół Oficerskich jako strategia życia we współczesnym społeczeństwie polskim i armii. Śmierć jako kryzys tożsamości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z pedagogiki / PWN Wydaw. Nauk.)
ISBN: 978-83-01-16500-0
Wprowadzenie: Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej; 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej- metodologiczne podstawy badania; 2. Treściowe właściwości teorii; 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół; 4. Teorie i rzeczywistość- diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii; 5. Pedagogika rodzaju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Praktyki cielesne / red. nauk. Jacek Maria Kurczewski. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2006. - 291s., [8] k.tabl. : il. ; 21 cm.
(Obyczaje Prawo i Polityka Życie Codzienne / przewod. rady Jacek Kurczewski)
ISBN: 83-7436-049-6
Praktyki cielesne. Obyczaje dotyczące ciała w Polsce okresu transformacji. Eksces społecznej nagości. Kulturowe kody płci. Polska scena BDSM.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7072-552-5
1. Teoretyczna analiza sytuacji trudnych i kryzysowych; 2. Kryzysy w rodzinie i zjawisko samotności; 3. Kryzysy w sytuacji bezrobocia, społecznego wykluczenia i ubóstwa; 4. Kryzysy związane z chorobą oraz procesem starzenia się; 5. Kryzysy w sytuacji umierania i śmierci; 6. Pomoc w przezwyciężaniu kryzysów życiowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-217-7
Cz.I Role płciowe w cyklu życia: 1. W jaki sposób płeć może różnicować jakość życia w różnych stadiach rozwoju człowieka?, 2. Kobiety i mężczyźni wobec trudności i kryzysów, 3. Czym jest schemat płci w świetle poprzedzania kategorialnego?, 4. Ideał dziewczyny i chłopaka - rola stereotypów w młodzieńczych związkach uczuciowych, 5. Zmiany w obrazie siebie u osoby po operacji zmiany płci. Studium przypadku. Cz.II Socjalizacja a funkcjonowanie społeczne kobiet i mężczyzn: 1. Efekty socjalizacji rodzajowej dla rozwoju i twórczego funkcjonowania kobiet i mężczyzn, 2. Kobiecość i męskość w porządku pól społecznych. Polsko-francuskie studium porównawcze, 3. Perspektywy zawodowego funkcjonowania kobiet, 4. Socjalizacja rodzajowa a pozycja społeczno-zawodowa kobiet artystek, 5. Doświadczenia socjalizacyjne a tożsamość rodzajowa - raport z badań pilotażowych, 6. Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie stopnia demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców, 7. Pleć jako czynnik odrzucenia społecznego. Zjawisko odrzucenia społecznego jako czynnik ryzyka w prawidłowym rozwoju psychicznym jednostki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-238-2
Modernizm, postmodernizm, feminizm. Teoretyczne konfrontacje; Tożsamość płciowa jako kategoria teoretyczna w badaniach nad edukacją rodzajową; Kontrowersje wokół koncepcji kształtowania się rodzaju; Nieobecność kobiet w przestrzeni publicznej w świetle różnych teorii psychologicznych; Tożsamość kobiet a socjalizacja rodzajowa. Wyzwania rozwojowe i emancypacyjne; Różnice, podobieństwa i nierówności rodzajowe w perspektywie teorii społecznej Pierre'a Bourdieu; Problematyka gender w perspektywie analizy transakcyjnej; Przyczyny i skutki różnic rodzajowych w świetle teorii schematów Ja Hazel Markus; Płeć a teoria statusów tożsamości Jamesa Marcii; Moratorium psychospołeczne u mężczyzn w świetle teorii rozwoju Erika H. Eriksona; Społeczne i osobowościowe uwarunkowania kobiecości i męskości; Teoretyczne podstawy badań nad pozycją społeczną kobiet artystek; Teoretyczne perspektywy interpretacji przestępczości kobiet i mężczyzn. Teoria ugruntowana w badaniach społecznego świata zabaw w zabawek dzieci - procedury metodologiczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-599-8
Zawiera: Część 1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań własnych Rozdział 1. Tożsamość osobowa w perspektywie humanistyczno-społecznej: 1.1. Filozoficzne tropy myślenia o tożsamości człowieka; 1.1.1. Samoświadomość jako istota tożsamości osobowej; 1.1.2. Tożsamość osobowa w ujęciu procesualnym; 1.1.3. Aksjologiczno-etyczny wymiar tożsamości osobowej; 1.1.4. Określanie własnej tożsamości przez nawiązywanie relacji dialogicznej z innymi;  1.1.5. Twarze i maski; 1.1.6. Autorefleksja i sytuacje graniczne w budowaniu tożsamości osobowej;  1.2. Pojęcie, struktura, rodzaje i rozwój tożsamości osobowej w ujęciu psychologicznym; 1.2.1. Pojęcie tożsamości osobowej na tle kategorii bliskoznacznych; 1.2.2. Rodzaje tożsamości osobowej; 1.2.3. Struktura oraz procesy integracji tożsamości osobowej;  1.2.4. Wewnętrzne mechanizmy konstruowania własnej tożsamości;  1.2.5. Tożsamość osobowa w perspektywie rozwojowej;  1.2.6. Przebieg i uwarunkowania procesu zmian w tożsamości osobowej;  1.3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmienności tożsamości osobowej;  1.3.1. Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w socjologicznych modelach rozwoju tożsamości; 1.3.1.1. Rozwój tożsamości w poglądach przedstawicieli interakcjonizmu symbolicznego; 1.3.1.2. Kształtowanie się tożsamości według założeń modelu światopoglądowego; 1.3.1.3. Rozwój tożsamości w założeniach modeli eklektycznych; 1.3.2. Tworzenie własnej tożsamości w zmieniającym się społeczeństwie i kulturze ponowoczesnej; 1.3.2.1. Popkulturowe uwarunkowania kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. Rozdział 2. Zmiana tożsamości dewiacyjnej jako cel oddziaływań resocjalizacyjnych: 2.1. Pojęcie i struktura tożsamości dewiacyjnej; 2.1.1. Poznawczy wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.2. Aksjologiczny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.3. Afektywny i ewaluacyjny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.4. Behawioralny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.5. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej; 2.2. Powstawanie i rozwój tożsamości dewiacyjnej w toku nawiązywanych interakcji społecznych; 2.2.1. Tożsamość dewiacyjna jako efekt stygmatyzacji zewnętrznej i autostygmatyzacji; 2.2.2. Znaczenie odzwierciedlania ocen innych w procesie autostygmatyzacji; 2.3. Psychospołeczne konsekwencje posiadania tożsamości dewiacyjnej; 2.4. Pozytywne aspekty funkcjonowania kontroli społecznej; 2.5. Wywoływanie zmian w tożsamości dewiacyjnej w warunkach resocjalizacji instytucjonalnej; 2.5.1. Organizacja oraz funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych i socjoterapeutycznych w systemie resocjalizacji nieletnich; 2.5.2. Klimat społeczny w instytucjach resocjalizujących młodzież niedostosowaną społecznie. Rozdział 3. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej w procesie resocjalizacji nieletnich: 3.1. Podstawowe mechanizmy i typy motywacji do samodoskonalenia w okresie dorastania; 3.1.1. Pojęcie i funkcje motywacji w procesie samorozwoju człowieka; 3.1.2. Znaczenie emocji w motywacji zachowań; 3.1.3. Potrzeby jako motyw ludzkiego działania; 3.1.4. Oczekiwania związane z prawdopodobieństwem sukcesu i porażki; 3.1.5. Atrybucje sukcesów i niepowodzeń jako mechanizm motywujący do zmiany; 3.1.6. Siła motywacji a zaangażowanie w proces zmiany; 3.1.7. Typy motywacji w dążeniu do zmiany siebie; 3.2. Motywowanie do zmiany w wychowaniu resocjalizującym; 3.2.1. Znaczenie mechanizmów motywujących w procesie resocjalizacji; 3.2.2. Metody motywowania do zmiany tożsamości dewiacyjnej stosowane w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.1. Dialog motywujący w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.2. Motywowanie do zmiany metodą coachingu; 3.2.2.3. Mentoring jako sposób na rozwijanie wewnętrznej motywacji do zmiany; 3.2.2.4. Metody twórczej resocjalizacji jako katalizator zmian w tożsamości dewiacyjnej; 3.2.2.5. Motywowanie do zmiany zachowania za pomocą nagród i kar. Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych: 4.1. Przedmiot, cele, problematyka i hipotezy badawcze; 4.2. Charakterystyka zmiennych i wskaźników występujących w badaniu; 4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; 4.4. Teren i organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej; 4.5. Zastosowane procedury i metody analizy danych. Część 2. Rezultaty badań własnych Rozdział 5. Komponenty strukturalne tożsamości dewiacyjnej wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW): 5.1. Procesy rozwoju tożsamości osobowej wychowanków;   5.2. Orientacje aksjologiczne i kryzys w wartościowaniu u wychowanków MOW;  5.2.1. Zróżnicowanie natężenia kryzysu w wartościowaniu u wychowanków MOW; 5.3. Wymiar ewaluacyjno-emocjonalny tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.3.1. Poczucie winy i lęk przed karą; 5.4. Poznawcze i behawioralne aspekty tożsamości dewiacyjnej nieletnich; 5.5. Struktura komponentów tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.6. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi tożsamości dewiacyjnej nieletnich.  Rozdział 6. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 6.1. Natężenie i powiązania między mechanizmami wyznaczającymi siłę motywacji do zmiany siebie; 6.2. Typ motywacji do zmiany i zaawansowanie w procesie zmian a płeć i wiek nieletnich oraz długość pobytu w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 6.3. Wzajemne powiązania i znaczenie komponentów strukturalnych w przyjętym modelu motywacji do zmiany siebie; 6.4. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi motywacji nieletnich do zmiany. Rozdział 7. Wymiary tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany u wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych : 7.1. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.1.1. Stopień rozwoju procesów tożsamościowych a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany siebie; 7.1.2. Natężenie komponentów wymiaru rozwojowego tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.1.3. Procesy rozwoju tożsamości osobowej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.2. Wymiar aksjologiczny tożsamości dewiacyjnej a motywacja wychowanków do jej zmiany; 7.2.1. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany; 7.2.2. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a typ motywacji do zmiany siebie; 7.2.3. Preferencje aksjologiczne a zaawansowanie w procesie zmiany siebie  7.3. Wymiar autoewaluacyjny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.3.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany i jej związki z poziomem samooceny nieletnich; 7.3.2. Poziom samooceny a typ motywacji do zmiany; 7.3.3. Poziom samooceny a zaawansowanie w procesie zmiany; 7.4. Poziom kryzysu w wartościowaniu oraz trudności z określeniem własnej tożsamości osobowej a motywacja do zmiany siebie; 7.4.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na poziom kryzysu w wartościowaniu oraz natężenie eksploracji ruminacyjnej; 7.4.2. Natężenie komponentów kryzysu w wartościowaniu i kryzys poszukiwania własnej tożsamości a typ motywacji do zmiany; 7.4.3. Poziom kryzysu w wartościowaniu i natężenie eksploracji ruminacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.5. Wymiar behawioralny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.5.1. Związki pomiędzy komponentami wymiaru behawioralnego tożsamości dewiacyjnej a siłą motywacji do jej zmiany; 7.5.2. Poziom dysfunkcjonalności społecznej a typ motywacji do zmiany tożsamości dewiacyjnej; 7.5.3. Natężenie komponentów w wymiarze behawioralnym tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.6. Komponenty wymiaru poznawczo-afektywnego tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.6.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na natężenie komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej; 7.6.2. Poziom natężenia komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.6.3. Natężenie komponentów poznawczych i afektywnych tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie. Rozdział 8. Tożsamość dewiacyjna nieletnich a motywacja do zmiany w świetle uzyskanych rezultatów badawczych: 8.1. Stopień rozwoju tożsamości dewiacyjnej nieletnich a motywacja do zmiany – wyniki uogólnione; 8.2. Interpretacja i dyskusja nad wynikami przeprowadzonych badań; 8.3. Zalecenia do pracy pedagogicznej nad rozwijaniem motywacji do zmiany u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Zakończenie.    
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-250-7
1. Ciało, społeczeństwo i władza: Ciało jako miejsce wpisywania znaczeń; Ciało jako spektakl i powierzchnia wydarzeń; 2. Konstruowanie kobiecości i "męskie oko": Piękno, kobiecość i przemoc; Męskie spojrzenie jako metanarracja; Czarne kobiety i oko białego mężczyzny; Tyrania szczupłego ciała i jej konsekwencje; Chirurgia plastyczna, ciało i tożsamość; Kobiecość i konstelacje dyskursów mody; Konstruowanie kobiecości a problem emancypacji; 3. Społeczne rekonstrukcje tożsamości mężczyzn: Kontrowersje wokół feminizacji męskości; Męskość i niepokoje wokół heteroseksualizmu; Konstruowanie seksualnej nieadekwatności mężczyzn; Viagra, konsumpcja seksu i walka płci; Dyskursy męskości dominującej; Czarne męskie ciało i kryzys białej męskości; Męskość i seksturystyka; Rekonstrukcje męskości i paradoksy socjalizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-600834-23-1
Część I: Metodyka pracy wychowawczej. 1. Program edukacyjny "Płeć i rodzaj - role, stereotypy, tożsamość". 2. Ewaluacja programów edukacyjnych. Część II: Ćwiczenia i zadania. 3. Role i stereotypy. 4. Socjalizacja i tożsamość. 5. Dyskryminacja i seksizm. 6. Partnerstwo i samorealizacja. 7. Stereotypy a rzeczywistość.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again