Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Autor
Baca Teresa
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlikowski Michał
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Kopeć Katarzyna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Krzyżanowska Aleksandra
(1)
Kulik Iwona
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Matysek Agnieszka
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowakowska Ilona
(1)
Nowakowski Piotr
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Oszywa Urszula
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pyła Marzena
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Rynck Patrick de
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szpakowski Mirosław K
(1)
Szymański Piotr A
(1)
Szymik Eugeniusz
(1)
Tomczewska Dorota
(1)
Urbańska Magda
(1)
Uznańska Anna
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Sztuka
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania archeologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cmentarze żydowskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Macewy
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka religijna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nagrobki
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ochrona dziedzictwa kulturowego
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo ochrony zabytków
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka sepulkralna
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wdzięczność
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabytki archeologiczne
(1)
Zarządzanie kulturą
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Archeologia
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2378)
1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych; 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka; 3. Edukacja muzyczna uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych; 4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym; 5. Zakończenie i podsumowanie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 5/2010)
Rocznik
I. Rodzina wobec zagrożeń współczesnego świata i jej wpływ na rozwój dziecka: Rola rodziny z ubóstwem materialnym w kształtowaniu postaw dziecka; Wpływ postaw rodzicielskich matek na umysłową i społeczną gotowość dziecka do podjęcia nauki klasie pierwszej; Lęk a funkcjonowanie społeczne u młodzieży i osób dorosłych; II. Znaczenie i rola zabaw w rozwoju i nauce dziecka - doniesienia z badań: Wpływ z zabaw tematycznych na proces uspołecznienia dzieci w wieku przedszkolnym; Rola gier dydaktycznych i zabaw ruchowych w nauce języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym; Drama jako jedna z metod aktywizujących w kształceniu literackim; III. Znaczenie ekspresji twórczej w rozwoju człowieka - doniesienia z badań: Inteligencja wieloraka w świadomości studentek kierunków pedagogicznych; Ekspresja twórcza dzieci sześcioletnich a poziom gotowości szkolnej na podstawie badań; Barwy przyrody w twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym; Rola zabaw plastycznych w kształtowaniu aktywności twórczej dzieci; Twórczość plastyczna a rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym; IV. Lateralizacja a nauka pisania - doniesienia z badań: Trudności w nauce pisania u dzieci o różnym typie lateralizacji; V. Wartość kontaktu ze zwierzętami - aspekt terapeutyczny: Stymulowanie zainteresowań i aktywności dzieci poprzez kontakt ze zwierzętami;Hipoterapia jako stymulator aktywności i rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Cmentarze żydowskie. Historia badań oraz przykłady działań praktycznych 1.1. Cmentarze żydowskie. Uwagi wstępne 1.2. Zarys tematyki badawczej 1.3. Opracowywanie cmentarzy żydowskich. Zainteresowania regionalistyczne, epigraficzne i konserwatorskie, inwentaryzacja i publikacje monografii cmentarzy - zarys stanu badań 1.4. Praktyczne działania związane z ochroną cmentarzy żydowskich i nagrobków 1.5. Macewy ze starego cmentarza żydowskiego w Pilicy Część 2. Sztuka sepulkralna - bogactwo możliwości badawczych 2.1. Sztuka sepulkralna - uwagi ogólne 2.2. Nagrobek żydowski 2.3. Sztuka sepulkralna - kilka przykładów 2.4. Sztuka sepulkralna - koronkowa robota 2.5. Sztuka sepulkralna - polichromie nagrobków 2.6. Sztuka sepulkralna - kolejne odwołania do Edenu i Świata, który nadejdzie 2.7. Sztuka sepulkralna - różnice w wykorzystaniu motywów sztuki sepulkralnej. Uwagi ogólne 2.8. Sztuka sepulkralna - porównanie motywów dekoracji symbolicznej na cmentarzach w Chrzanowie i Czeladzi 2.9. Sztuka sepulkralna - interpretacja motywu księgi i biblioteczki 2.10. Sztuka sepulkralna - wędrówka i znaczenie symboli sepulkralnych 2.11. Sztuka sepulkralna - „ukoronowany” Chrzanów 2.12. Sztuka sepulkralna - warsztaty kamieniarskie 2.13. Sztuka i architektura sepulkralna - typologia macew Część 3. Archeologia na cmentarzach żydowskich 3.1. Pytanie o tożsamość - archeologia żydowska 3.2. Badania archeologiczne na cmentarzach żydowskich - uwagi wstępne 3.3. Uwagi o wykopaliskach na cmentarzach żydowskich w Europie 3.4. Badania archeologiczne na cmentarzach żydowskich w Polsce 3.5. Badania nieinwazyjne Część 4. Zagadnienia ochrony prawnej cmentarzy żydowskich 4.1. Ochrona prawna - uwagi ogólne 4.2. „Proch powróci do ziemi, z której powstał, zaś duch powróci do Boga, który go dał” (Księga Koheleta 12,1-7) 4.3. Nienaruszalność grobów i cmentarzy - zarys zagadnienia 4.4. Potrzeba spokoju i pamięci 4.5. Obyczaje i regulacje 4.6. Wytyczne Komisji Rabinicznej dotyczące prac porządkowych na cmentarzach żydowskich Część 5. Synagogi 5.1. Badania synagog - synagogi późnoantyczne i synagogi średniowieczne. Uwagi wstępne 5.2. Badania synagog - synagogi nowożytne. Uwagi wstępne 5.3. Synagogi w Polsce - uwagi wstępne 5.4. Synagogi drewniane 5.5. Średniowieczne synagogi 5.6. Synagoga w Kaliszu 5.7. Synagoga w Cieszynie 5.8. Synagoga w Skoczowie 5.9. Synagoga w Oświęcimiu 5.10. Synagoga w Tarnowskich Górach 5.11. Synagoga w Olkuszu - badania archeologiczne Część 6. Dzielnice żydowskie i osadnictwo pozamiejskie - kilka uwag 6.1. Badania dzielnic żydowskich i innych punktów osadniczych 6.2. Zabytki z lokalnego browaru w Dąbrowie Górniczej Część 7. Olkusz i tajemnice początków górnictwa i hutnictwa kruszcowego 7.1. Olkusz. Uwagi wstępne 7.2. Wczesnośredniowieczne zagłębie 7.3. Ha-Elqoš, Lcuhs, Hilcus, Ilcus, Ilkusz, Helcus, De Ilcus, Ylkus, Ilcusz Elkus, Elkosch 7.4. Tradycja żydowskiej aktywności w górnictwie i hutnictwie kruszcowym 7.5. Zabytki z badań sondażowych na terenie synagogi w Olkuszu 7.6. Nadzory archeologiczne na obszarze dzielnicy żydowskiej - kilka uwag 7.7. Semicka etymologia słowa „kilof ” Część 8. Zabytki luźne - kilka uwag 8.1. Uwagi o poszukiwaniach detektorystycznych 8.2. Przykładowe zabytki kultury żydowskiej znalezione podczas poszukiwań archeologicznych i detektorystycznych; Zakończenie; Bibliografia; Spis ilustracji; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czasopismo naukowe prezentuje rezultaty badań nad poszczególnymi zagadnieniami związanymi ze sztuką, kulturą materialną, architekturą i archeologią Palmyry, w ramach prowadzonych tam od 1959 roku badań wykopaliskowych (obecnie pod auspicjami Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW). Wydawane od 1966 roku. Praca zawiera katalog monet odkrytych w trakcie polskich wykopalisk w Palmyrze (Syria) prowadzonych w latach 1959-2001 przez Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Tom w języku francuskim. Część pierwsza, wydany pośmiertnie manuskrypt Aleksandry Krzyżanowskiej, wieloletniego kustosza Gabinet Monet i Medali Starożytnej Muzeum Narodowego w Warszawie, zawiera opis 518 monet greckich, rzymskich i bizantyjskich oraz tabele i wnioski dotyczące cyrkulacji monetarnej w Palmyrze od I do VII wieku n.e. Dołączony jest przedruk opracowania skarbu solidów bizantyjskich z VII wieku pióra Stefana Skowronka, wydanego po raz pierwszy w roku 1962. Część druga, autorstwa Michała Gawlikowskiego, kierownika badań w Palmyrze, przedstawia katalog skarbu sasanidzkich i arabsko-sasanidzkich dirhemów znalezionego w Palmyrze w roku 2001. Obejmuje on 694 monety możliwe do identyfikacji. Skarb został zgromadzony w czasie perskiej okupacji Bliskiego Wschodu w latach 614-628 i uzupełniony o 32 monety władców i gubernatorów muzułmańskich bite w Iranie i Mezopotamii w ostatnich trzydziestu latach przed reformą monetarną roku 695. ********* This volume contains a catalog of coins discovered in the course of Polish excavations in Palmyra (Syria) conducted by the Polish Centre of Mediterranean Archaeology, University of Warsaw, in 1959-2001. The first part presents a posthumous edition of a manuscript by Aleksandra Krzyżanowska, a keeper of the Department of Coins and Medals in the National Museum in Warsaw. It lists 518 Greek, Roman and Byzantine coins, and presents tables and conclusions regarding the monetary circulation in Palmyra from the 1st to the 6th century AD. A reprint of a study by Stefan Skowronek treasure of Byzantine solidi from the 7th century, first published in 1962. The second part, by Michał Gawlikowski, a longtime director of the Polish excavations in Palmyra, is a catalog of a treasure of Sassanian and Arab-Sassanian dirhems found in Palmyra in 2001. It describes 694 identifiable coins. The treasure had been hoarded during Persian domination in the Near East in 614-628 and contained also 32 coins of Muslim rulers and governors struck in Iran and Mesopotamia in the last three decades preceding the monetary reform of 695. ********* Ce livre présente un catalogue des monnaies trouvées a Palmyre de 1959 a 2001, au cours des fouilles menées par le Centre d`Archéologie Méditerranéenne de l`Université de Varsovie. La premiere partie est l`édition posthume de l`ouvrage rédigé par Aleksandra Krzyżanowska, longtemps conservatrice du Département des Monnaies et Médailles du Musée National de Varsovie. Elle contient la description de 518 monnaies grecques, romaines et byzantines, ainsi que des tables et des considérations sur la circulation monétaire a Palmyre du Ier au VIIe siecle apres J.-C. Nous y avons repris la présentation d`un trésor de solidi byzantins du VIIe siecle par Stefan Skowronek, publiée pour la premiere fois en 1962. La seconde partie, par Michał Gawlikowski, est le catalogue d`un trésor de dirhems sassanides et arabo-sassanides trouvé a Palmyre en 2001. Il comprend 694 pieces identifiables. Le trésor a été constitué pendant l`occupation sassanide du Proche-Orient entre 614 et 628, puis complété par 32 émissions des dirigeants musulmans, frappées en Iran et en Mésopotamie au cours des trente années qui ont précédé la réforme monétaire de 695.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Studia Ucrainica Varsoviensia to nowa seria wydawnicza Katedry Ukrainistyki UW poświęcona aktualnym problemom ukrainistyki, badaniom z zakresu szeroko rozumianego językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa. Studia Ucrainica Varsoviensia to miejsce integracji badań ukrainoznawczych oraz środowisk naukowych, forum wymiany myśli i poglądów badaczy z ośrodków naukowych Polski i Ukrainy oraz innych krajów europejskich. Wyniki badań prezentowane na łamach wydawnictwa mają charakter interdyscyplinarny i wykraczają poza ramy tradycyjnych dyscyplin naukowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1. Filozofia zarządzania organizacją z pierwiastkami pedagogiki, kultury i sztuki: Zarządzanie organizacją w kontekście zmiany; Refleksje nad bezmiarem – zarządzania organizacjami – i nie tylko; Myślę, więc jestem. Refleksje – niekoniecznie – zarządzaniu organizacjami; Nauka i wiedza wobec strategicznych wyzwań XXI wieku; Ewolucja zarządzania w subtelnie filozoficznym ujęciu. 2. Animacja kultury, edukacja, wychowanie: Kultura muzyczna w Kościele katolickim; Kierowanie zespołem muzycznym; Zarządzanie w przykościelnym zespole muzycznym; Wychowawcza i kulturotwórcza funkcja zespołów przykościelnych. 3. Geneza i konteksty młodzieżowej muzyki religijnej: Geneza piosenki religijnej; Rodzaje piosenek religijnych; Pojęcia i charakterystyka współczesnej kultury muzycznej chrześcijan; Relacje kulturowo-społeczne, funkcje i ideologia. 4. Środki masowego przekazu w przestrzeni publicznej: Media katolickie uznawane przez Kościół katolicki; Początki katolickich mass mediów; Promocja chrześcijańskiej kultury muzycznej; Wartości i edukacja kulturalna społeczności chrześcijańskiej; Rola rodziny w promowaniu kultury i wartości chrześcijańskich. 5. Badania własne. Zarządzanie karierą – determinanty edukacyjnych decyzji uczniów szkół średnich uwarunkowanych oddziaływaniem rodziny, środowiska oraz szkoły – z perspektywy doradcy zawodowego: Cel badań własnych; Rozdział 1: Rodzina a decyzje zawodowe absolwentów szkół średnich; Podstawowe terminy i pojęcia; Rola i znaczenie wychowania w rodzinie – w kontekście decyzji zawodowych; Rozdział 2: Doradztwo zawodowe; Rynek pracy a edukacja młodzieży szkolnej na poziomie średnim; Doradztwo zawodowe a w szkole średniej; Rozdział 3: Metodologia oraz badania własne; Metodologia badań; Ankieta oraz pytania badawcze; Charakterystyka próby badawczej; Wybór kierunku studiów wyższych; Czynniki oddziałujące na wybór kierunku studiów; Wnioski z badań własnych; Podsumowanie; Bibliografia; Streszczenie pracy badawczej. 6. Badania własne. Animacja kultury religijnej na przykładzie przykościelnych zespołów muzycznych w Archidiecezji Lubelskiej: Przedmiot i cel badań; Problemy i hipotezy badawcze; Główny problem badawczy; Hipoteza główna; Zmienne i wskaźniki; Obszar i grupa badawcza; Organizacja i przebieg badań; Rozdział 1: Zespoły śpiewające przy Kościele katolickim w Polsce; Organizacja i uwarunkowania; Pomoce dydaktyczne wykorzystywane przez zespoły przykościelne; Funkcjonowanie zespołów przykościelnych; Działalność zespołów przyparafialnych; Relacje duszpasterza z zespołem; Rozdział 2: Zakres realizacji zasad wykonywania śpiewów liturgicznych; Zespół przykościelny a liturgia; Repertuar zespołów przyparafialnych; Rozdział 3. Świadomość wspólnoty parafialnej i ludzi w Kościele na temat piosenki religijnej; Miejsce spotkania z piosenką religijną; Popularni wykonawcy piosenek religijnych; Rozpoznawalność stylu i gatunków muzyki religijnej wśród wiernych Kościoła katolickiego; Rozpoznawalność piosenki religijnej; Wnioski z przeprowadzonych badań; Obraz zebranego materiału muzycznego; Podsumowanie; Bibliografia; Załącznik do płyty CD; Noty biograficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej