Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(1)
Autor
Ostrowicki Michał
(2)
Davidovitch Nitza
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Internet
(2)
Kultura
(2)
Sztuka
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Dziecko
(1)
Estetyka
(1)
Filozofia
(1)
Good Behavior Game
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Rodzice
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa (1935-2015)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Krakowskie Spotkania Estetyczne / red. Krystyna Wilkoszewska)
1. Ontologia wirtualności : Światy możliwe - światy wirtualne - światy sztuki. Fragmenty teorii doświadczenia rzeczywistości wirtualnej; Wirtualny dotyk; Niepewność realnego: o nowoczesnym życiu w świecie iluzji; Podmiot w świecie pozoru; Fraktalna neuroestetyka chaosu a wirtualna iteracja rzeczywistości; Fenomenologia światów wirtualnych; Estetyczne aspekty teleobecności; Spojrzenie wirtualne; Fenomen kultury upozorowania; Czy do rzeczywistości wirtualnej stosuje się jeszcze teoria intencjonalności w sztuce?; Wirtualność jako rzeczywistość Realis sfery matryc cybernetycznych 2. Sztuka elektronicznej materii : Sztuka cyfrowa jako wyzwanie dla estetyki; Kazualny argument powstawania jakości estetycznych wobec wirtualności; Krytyczny wymiar sztuki interaktywnej; Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej; Byt sztuki w bicie informacji. Analogowe spojrzenie na cyfrową sztukę; Twórczość literacka w Sieci (wybrane zagadnienia); Andre Malraux fikcyjny świat sztuki a przestrzeń wirtualna; Wirtualne półtrwanie architektury; Interakcja czy sterowanie - polska sztuka przełomu XX i XXI wieku w dyskursie z odbiorcą; Sztuki postmediane albo o przyszłość sztuk w rzeczywistości wirtualnej. Na przykładzie prac wystawionych na Biennale w Kioto w roku 2003; Awangarda w cyberkulturze: między kontynuacją a zerwaniem; Teleobecność i anestetyka. "Schizopolis" Stevena Soderbergha; "Globalna wioska" jako technoutopijna fantazja; Wirtualność w porządku krystalicznym obrazu. Barok i filmowa wyobraźnia. 3. Życie w sieci : Globalizm versus universalizm, czyli techniczne usieciowienie połączeń w miejsce ich biologicznego i kulturowego kodowania (rozważania o technicznym rozpraszaniu pamięciowych kodyfikacji połączeń); Wyzwania hipertekstu - granice nieograniczonego; Maszyna człowieka Turinga; Podmiot i jego cyfrowa egzystencja; Postbiologiczne technociała: od ciała cyborga do ciałą wirtualnego; Net art - interaktywna sztuka w środowisku wirtualnym; Trwałe konwersacje. Wirtualna realis Sieci jako rzeczywistość w konwersacji; Kategoria odbiorcy "w Sieci". Internetowe linki jako potencjał kreacji nieskończonych przestrzeni wirtualnych; MorF? Płeć a Internet: nowe perspektywy badawcze; Egzystencja w sieci - bohaterowie wirtualnej samorealizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wirtualność jako pojęcie filozofii: O pojęciu wirtualności: Warstwa technologiczna: urządzenia kreują środowisko elektroniczne. Warstwa kulturowa: człowiek w środowisku elektronicznym. Warstwa filozoficzna: rzeczywistość wirtualna - rzeczywistość człowieka. Idea matrycy. Cybernetyczna istota rzeczywistości. Struktura strefy wirtualnej. Wirtualne Realis. Wirtualna natura świadomości. Człowiek w przestrzeni technologicznej głębi: Emanacja technologii w rzeczywistości człowieka. W kierunku integracji człowieka i maszyny - nowa natura człowieka. II. Dzieło sztuki w aspekcie ujęcia matrycowego: Immaterilany wymiar sztuki. Interaktywność jako manifestacja dynamiki układów. Zjawisko interaktywności w sztuce: Interaktywne dzieło sztuki. Interaktywność matrycy artystycznej w perspektywie ujęcia matrycowego. Interaktywność w sztuce. Immersyjność elektronicznego realis dzieła interaktywnego: Immersja jako własność sztuki. Immersyjność interaktywnego dzieła elektronicznego. Od obrazu rzeczywistości do rzeczywistości elektronicznego realis. Dzieło sztuki jako matryca artystyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej