Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Autor
Bujnowska Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Woźniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(3)
Kompetencje zawodowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Dobre praktyki
(1)
Gospodarka
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki obce
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pracodawcy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Priorytetowe znaczenie dydaktyki w projektowaniu sytuacji edukacyjnych, Cz. II Kształcenie zawodowe - szkolnictwo wyższe - "dziedziny zaniedbane"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje zawodowe nauczycieli. Integrowanie kompetencji nauczycieli dla jakości edukacji; Education in the 21st century; Kompetencje zawodowe nauczyciela w świetle reformy systemu edukacji; Kształcenie nauczycieli do prowadzenia edukacji kulturalnej; Kształcenie integracyjne niepełnosprawnych a kompetencje nauczyciela; Kompetencje nauczycieli przyszłości w świetle raportu dla UNESCO, opracowanego przez Międzynarodową Komisję do Spraw Edukacji XXI wieku; Wiedza i kompetencje nauczyciela w świetle teorii pedagogicznych; Innowacje pedagogiczne nauczycieli jako wskaźnik ich kompetencji zawodowych; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela a skuteczność porozumiewania się w klasie w edukacji wczesnoszkolnej; Znajomość podstawowych pojęć informatycznych wśród studentów jako czynnik kompetencji nauczycieli; Rola oraz kompetencje pedagoga szkolnego w zreformowanej szkole podstawowej; kompetencje pedagoga pracującego w wielokulturowym środowisku pogranicza a jakość kształcenia w procesie edukacji; Kompetencje językowe nauczycieli; Kompetencje nauczyciela - samoocena pracy nauczycieli szkół specjalnych; Jakość kształcenia - kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w klasie integracyjnej; Kompetencje kreatywne nauczycieli; Edukator-nauczyciel zdrowia. Wymagania i rzeczywistość; Akty językowe jako przejaw przemocy symbolicznej i wyraz kompetencji komunikacyjnych nauczycieli przedszkola; Kompetencje nauczyciela w reformowanym systemie edukacji; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli czynnych zawodowo - propozycje rozszerzenia kompetencji pedagogicznych; Kształcenie nauczycieli wyznaczone potrzebą uzyskania kompetencji zawodowych; Kompetencje nauczycieli akademickich w opinii studentów - na przykładzie studentów WSH w Pułtusku i Uniwersytetu w Białymstoku; Badanie oczekiwań studentów w zakresie niewerbalnych zachowań nauczycieli na zajęciach edukacyjnych; Kompetencje zawodowe nauczyciela. Nauczyciel epoki przemiany a jakość kształcenia. Ankiety studenckie jako narzędzia doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Jakość kształcenia jako istotna kategoria współczesnej edukacji; Rizenim kvality v pregradualni priprave ucitelu k profesionalnim kompetencim; Jakość kształcenia oświatowych kadr kierowniczych; Kultura szkoły a jakość kształcenia. Próba eksplikacji; Wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych a podnoszenie jakości pracy szkoły; Przygotowanie nauczycieli do doskonalenia procesu ewaluacji; System zarządzania jakością według ISO 9001:2000 narzędziem doskonalenia procesu kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Czy wagary mają wpływ na jakość kształcenia; Stosunki interpersonalne między nauczycielem i uczniem a jakość kształcenia (refleksje z badań); Technologia informacyjna w edukacji - zagrożenia; Wideokonferencja w edukacji; Nauczyciel i jego rola w rozwoju osobowości ucznia; Kształtowanie umiejętności zawodowych nauczyciela; Możliwości i ograniczenia rozwoju zawodowego nauczycieli; Opinie nauczycieli o procesie wdrażania reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Materiały okolicznościowe: Wprowadzenie; meandry jednego akademickiego życia; Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel - przyjaciel; Profesor Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel akademicki, działacz, bydgoszczanin; Moja przyjaźń z profesorem Zygmuntem Wiatrowskim; 70 lat życia i 25 lat przyjaźni; Kilka myśli o pedagogice pracy i pedagogu tworzącym tę dyscyplinę; Człowiek pracy, dla pracy, po pracy; W kręgu pracy organicznej; Wielce szanowany Jubilacie, czcigodny panie profesorze, drogi Zygmuncie; Refleksja okolicznościowa; Mojemu Mistrzowi; Profesor Zygmunt Wiatrowski - wizytówka na co dzień - wielostronne, sprawne i skuteczne działanie; Zygmunt Wiatrowski - zapis w nowym słowniku pedagogicznym. Cz. II 25 lat pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Szkic do historii pedagogiki pracy; Aktualne i perspektywiczne spojrzenie na pedagogikę pracy; Przyszłość kształcenia zawodowego a badania naukowe; Dojrzewanie naukowe poprzez seminarium pedagogiki pracy; Zespół pedagogiki pracy komitetu nauk pedagogicznych PAN; Pedagogika pracy w środowisku bydgoskim; Ośrodek kształcenia i doskonalenia kadr instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu; Działalność pracowni doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli; Udział związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w realizacji idei pedagogiki pracy; Nowa generacja pytań i obszarów badawczych w pedagogice pracy; Filozofia pracy jako nauka współdziałająca z pedagogiką pracy; Idea pracy a wychowanie człowieka w nowożytnych dziejach myśli pedagogicznej. Cz. III Biogramy twórców i współtwórców pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Tadeusz Wacław Nowacki; Zygmunt Wiatrowski; Stanisław Kaczor; Wanda Rachalska; Stanisław Szajek; Kazimiera Korabiowska-Nowacka; Tadeusz Wieczorek; Stefan Michał Kwiatkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dostosowanie studiów ekonomicznych do potrzeb współczesnej gospodarki 2. Oczekiwania biznesu wobec absolwentów studió ekonomicznych 3. Współpraca między uczelniami a potencjalnymi pracodawcami absolwentó studiów ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej