Form of Work
Książki
(27)
Status
only on-site
(24)
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(24)
Author
Dietl Jerzy
(6)
Sapijaszka Zofia
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Oleśniewicz Piotr
(3)
Kamińska Aleksandra
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kocójowa Maria
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Bielski Ireneusz
(1)
Borkowska Stanisława
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Dylus Aniela
(1)
Goliński Jan
(1)
Jelonek Dorota
(1)
Karp Anna
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kramer Józefa
(1)
Kramer Teodor
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Nowicki Adam
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Piejko Daria
(1)
Ratajczak Marek
(1)
Rocki Marek
(1)
Rudowski Andrzej
(1)
Sadowski Zdzisław
(1)
Skulicz Danuta
(1)
Sobków Czesław
(1)
Szadok-Bratuń Aleksandra
(1)
Wojciechowski Tadeusz
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wąsik Mirosław
(1)
Zaborski Marcin
(1)
Ziejewski Tadeusz
(1)
Łapińska Justyna
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(25)
Country
Poland
(27)
Language
Polish
(27)
Subject
Szkolnictwo wyższe
(23)
Bibliotekarstwo
(4)
Nauki ekonomiczne
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Kształcenie
(3)
Nauczanie
(3)
Rynek pracy
(3)
Studenci
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Nauczyciele
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Baza danych
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edytorstwo
(1)
Ekonomiści
(1)
Etyka biznesu
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informatyka
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Internet
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Korupcja
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka
(1)
Polska
(1)
Pracodawcy
(1)
Prawo autorskie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Public relations
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
UNESCO
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wydawnictwa
(1)
Subject: time
1989-
(4)
27 results Filter
No cover
Book
In basket
(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczość / red. Jerzy Dietl)
ISBN: 83-910763-3-4
Akredytacja. Standardy i procedury: Akredytacja uniwer sytecka w Polsce po trzech latach; Proces akredytacji w państwowych uczelniach ekonomicznych w Polsce - zało żenia i perspektywy; Ekonomia akredytacji; Akredytacja Standardt i procedury (wypowiedź moderatora); Ewolucja standardó jakości w systemie akredystacji SEM FORUM; Procedura akredystacji jako element systemu zarządza nia jakością kształćenia - doświadczenia akredytacji programu MBA w ZPSB; Akredytacja - dynamiczny proces zapewnienia jakości kształcenia; Rola akredytacji w procesie doskonalenia jakości kształcenia. Jakość kształcenia. Narzędzia i procedury: Ocena jako ści nauczania i akredytacja programów studió w Akade miach Medycznych - czteroletnie doświadczenia, wyniki pracy i plany dalszych działań; Akredytacja kierunków uczelni technicznych; Perspektywy akredytacji wyższych szkół zawodowych; Dylematy rozwoju akredytacji szkolni ctwa wyższego w Polsce; Standardy jakości w zarządza niu szkoła wyższą; Badanie zadowolenia ze studiowania - pierwszy krok w stronę akredytacji środowiskowej (Do świadczenia Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w łodzi); Jakość nauczania szkół wyższych drogą do europeizacji studiów; Ankiety studenckie jako narzę dzie doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Akredytacja uczelni wyższych na podstawie no rm ISO serii 9000. Doświadczenia i kierunki rozwoju akredytacji: Problemy związane z tworzeniem standardów akredytacyjnych; Do świadczenia polskiej akredytacji menedżerskiej na tle innych inicjatyw polskich i europejskiech; Doświadcze nia i kierunki rozowju akredytacji; Akredytacja versus konkurencja programów - co hamuje postęp jakości?; Doś wiadczenia procesów akredytacyjnych WSB-NLU; O akredy tacji na pięciu kierunkach studiów w Uniwersytecie Gdańskim; Dylematy akredytacji środowiskowej (kilka uwag w wyniku doświadczenia uzyskanego w Komisji Akre dytacyjnej SEM FORUM); Drogi i bezdroża akredytacji - garść obserwacji rektora uczelni niepaństwowej; Akre dytacja w świetle systemowego zarządzania jakością; O wyższości akredytacji społecznej nad państwową; Wi zja szkolnictwa wyższego w świetle Deklaracji Boloń skiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(VII Kongres Ekonomistów Polskich ; Tom VI)
ISBN: 83-11-09385-7
Słowo wstępne; Rola uczelni niepaństwowych w kształtowaniu modelu kształcenia ekonomistów; Olimpiada i konkursy młodzieżowe w procesie edukacji ekonomicznej; Dyle maty rozwoju edukacji ekonomicznej w Polsce; Stan i rozwój kształcenia menedżerów w Polsce pod koniec lat 90-tych; Niepubliczne uczelnie ekonomiczne w Polsce -bariery i perspektywy wzrostu; Nieustające samokształcenie jako warunek przydatności ekonomisty w działalności gospodarczej; Społeczne i intelektualne podstawy kształcenia ekonomistów; Przedsiębiorstwo jako element systemu edukacyjnego współczesnego społeczeństwa; Humanistyczne aspekty w kształceniu ekonomistów; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-90-8
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-98-4
Część I. Szanse i zagrożenia wychowawcze jako wyzwanie dla szkoły jutra Dialog przestrzenią dla wychowania ; Dążenie do kultury zaufania w klasie szkolnej z udziałem nauczyciela-wychowawcy klasy ;Uwarunkowania konfliktów w środowisku szkolnym ;Gry komputerowe w życiu uczniów szkoły podstawowej ;Część II. Wychowanie przedszkolne w perspektywie jutra; Zabawa jako podstawowy czynnik kształtowania zainteresowań dziecka w wieku przedszkolnym Obserwacja procesu twórczego dzieci Poziom gotowości szkolnej dzieci kończących wychowanie przedszkolne a postawy rodziców wobec ich edukacji - doniesienia z badań Diagnozowanie dzieci na progu szkolnym Terapia logopedyczna a poziom słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym Część III. Nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa procesu edukacji Ewolucja ról i zadań nauczycieli Wychowanie obywatelskie w przedszkolu drogą formowania postaw prospołecznych - planowanie, realizacja zadań oraz efekty edukacyjne "Biel i czerwień", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie analizy wybranych pakietów edukacyjnych Znajomość pojęć z przyrody nieożywionej przez uczniów klasy trzeciej Kształtowanie zdrowego, aktywnego i ekologicznego stylu życia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Część IV. Edukacja otwarta Edukacja ogólnodostępna szansą zaspokajania specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych Strategia oceniania włączającego wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Piecza zastępcza w Polsce - przegląd stanowisk Część V. Kształcenie w szkołach wyższych Ewaluacja i autoewaluacja w urzeczywistnieniu poprawy jakości kształcenia Szkic metodologii dydaktyki obronnej Wybrane czynniki warunkujące sukcesy w studiowaniu studentów Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu Szkolnictwo wyższe wobec problematyki edukacji kobiet Część VI. Różnorodność w edukacji W poszukiwaniu modelowych rozwiązań w badaniach nad edukacją. O modelowym ujęciu relacji szkoły i rodziny Pedagogiczne implikacje różnic indywidualnych uczniów w toku oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych gimnazjum Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej Edukacyjna rola kampanii społecznych w opinii młodych mieszkańców województwa śląskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83734-058-7
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 14)
ISBN: 83-233-1750-X
Cz.1 Oczekiwania. Cz.2 Oferty uczelni. Cz.3 Oferty bibliotek. 1. Konferencja Instytutu INIB UJ 2002: organizator dr hab. Maria Kocójowa /Uniwersytet Jagielloński. 2. Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 002 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89190-51-6
Cz. I Priorytetowe znaczenie dydaktyki w projektowaniu sytuacji edukacyjnych, Cz. II Kształcenie zawodowe - szkolnictwo wyższe - "dziedziny zaniedbane"
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88469-62-2
Cz. I Wpływ technologii informacyjnej na współczesne procesy zarządzania : 1. Strategia informacyjna przedsiębiorstwa - istota, cele i zadania, 2. Rola zasobów informacyjnych w dynamice przedsiębiorstwa, 3. System zarządzania bazą danych elementem integrującym współczesne organizacje, 4. Wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie jednostek w systemach franchisingowych, 5. Architektura wirtualnych branżowych systemów wspomagania decyzji, 6. Specyfika wirtualnego outsourcingu informatycznego, 7. Sieci neuronowe jako alternatywne narzędzie prognostyczne w przedsiębiorstwie, 8. Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie symulacji próbki z populacji, 9. Technologie informatyczne umożliwiające komunikację w korporacjach na szczeblach Rad Nadzorczych, 10. Wybrane źródła konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstwa w przestrzeni Internetowej. Cz. II Zarządzanie informacją i wiedzą : 11. Technologie sieciowe i elektroniczna wymiana danych (EDI) jako narzędzia wspomagające obieg dokumentów księgowych w przedsiębiorstwie , 12. Pakiety oprogramowania służące weryfikacji wiedzy analizujące wypowiedzi otwarte, 15. Znaczenie systemów informacyjnych w łańcuchu wartości uczelni wyższej, 16. Standardy wymiany informacji naukowej w Internecie. Cz. III Teoria i praktyka projektowania, wdrażania i eksploatacji systemów informatycznych zarządzania : 17. Proces Tworzenia systemu klasy ERP na przykładzie metodyki BPSC S.A., 18. Wpływ elastycznego oprogramowania SIZ na proces wdrażania i eksploatację, 19 .Integracja sieciowa systemów informatycznych. Analiza wybranych rozwiązań modelowych, 20. Próba klasyfikacji informatycznych systemów budżetowania firm, 21. Specyfikacja wdrażania współczesnych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie projektami, 22.Integracja procesowa w projektowania systemów zintegrowanych klasy ERPII w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw SCM. Cz. IV Kierunki zmian w metodach i technikach nauczania informatyki ekonomicznej : 23. Kierunki kształcenia przyszłych menedżerów informacji w szkolnictwie wyższym, 24. Nauczanie informatyki ekonomicznej dla inżynierów, 25. Klasyfikacja pojęć obszaru distance laerning, 26. Analiza szans oraz zagrożeń związanych z wykorzystaniem Internetu w edukacji, 27. Rola portalu edukacyjnego w procesie nauczania, 28. Idea OpenSource w procesie edukacji na uczelni wyższej, 29. Zastosowanie systemów wnioskujących przez przypadki w inteligentnych systemach autorskich
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 352/354 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-920536-0-5
1. Regulacje prawne a współdziałanie uczelni publicznych i niepublicznych: Postulat konwergencji sektorów projektu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; Perspektywy współdziałania uczelni publicznych i niepublicznych; Równe prawa i równe obowiązki; Wpływ rozwiązań ustawowych na jakość szkolnictwa wyższego; Status uczeni publicznych i niepublicznych w świetle projektu ustawy o szkolnictwie wyższym; 2. Szkolnictwo wyższe wobec wyzwań krajowych i międzynarodowych: Proces boloński a rozwój polskiego szkolnictwa wyższego; Perspektywy konkurowania z uczelniami zagranicznymi po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej; Między rewolucją a tradycją; Przyszłość polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście wyzwań postawionych przed uczelniami europejskimi przez Komisję Europejską; Oferta edukacyjna szkolnictwa wyższego na Dolnym Śląsku; Międzynarodowe uwarunkowania kształcenia inżynierów; Zawód inżynier- specyfika, tradycja, edukacja; 3. Perspektywy współdziałania uczelni publicznych i niepublicznych na tle dotychczasowych rozwiązań: Współdziałanie uczelni publicznych i niepublicznych- wstępne wyniki badania opinii rektorów; Komunikaty: Udział uczelni publicznych i niepublicznych w ustalaniu standardów nauczania; Unia personalna w szkolnictwie wyższym; Konfederacja szkół wyższych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej- model współpracy uniwersytetu z uczeniami niepublicznymi; Współpraca między uczelnią niepubliczną a uczeniami publicznymi w zakresie kształcenia na poziomie magisterskim; Płaszczyzny współdziałania uczelni publicznych i niepublicznych; O wspólną przestrzeń edukacyjną w Polsce; Możliwości współpracy między bibliotekami uczelni publicznych i niepublicznych; Kreowanie konkurencyjności uczelni niepublicznej na rynku edukacyjnym; Współpraca publicznych i niepublicznych placówek naukowo-dydaktycznych na przykładzie Wyższej Szkoly Biznesu w Dąbrowie Górniczej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87814-90-3
1.Wstęp, 2.Niepełnosprawne studiowanie niepełnospra wnych, 3.Student niepełnosprawny wobec barier architek tonicznych, 4.Dostępność architektoniczna szkoły wyż szej dla niepałnosprawnych, Student niepełnospraw ny w polskich szkołach wyższych, 5.Student niepełno sprawny w systemie szkolnictwa wyższego, 6.Student nie pełnosprawny - możliwości i ograniczenia w zdobyciu wykształcenia na poziomie wyższym na przykładzie UWM w Olsztynie, 7.Szkoła wyższa w uzdrowisku, 8.Uczelnia wy ższa bez barier, 9.Wszechnica Świętokrzyska w Kiel cach jako przykład uczelni bez barier, 10.Studenci nie pełnosprawni w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wielkopolskim, 11.Rehabilitacja osób słabowi dzących i niewidomych - szansą na edukację wyższą, 12. Metody i techniki nauczania słabowidzących i niewido mych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy : 1.Dor dztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, 2.Koszty i korzysci w systemie rehabilitacji zawodowej osób nie pełnosprawnych, 3.Kierunki zmian systemu wspierania za trudnienia osób niepełnosprawnych w aspekcie integracj i Polski z Unią Europejską, 4.Niewidomy na rynku pracy - szanse i zagrożenia.Zatrudnianie pomimo czy dzięki niepełnosprawności?, 5.Pub integracyjny - pomysł na działalność gospodarczą. Niepełnosprawni i edukacja na świecie : 1.Edukacyjne d rogi młodzieży niesłyszącej w Norwegii. Sztuka i twórczość w terapii osób niepełnosprawnych : 1.Wystawa "Dotyk", 2.Galeria dotyku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60631-12-6
I. Autonomia szkół wyższych na gruncie Konstytucji RP, II. Prawo o jakośći szkolnictwa wyższego, III. Pojęcie i charakter prawny publicznej szkoły wyższej, IV. Statut i regulamin szkolnego zakładu administracyjnego, V. Statut szkoły wyższej w świetle nowych uregulowań prawnych, VI. Regulacje dotyczące kształcenia na poziomie wyższym wychodzące naprzeciw oczekiwaniom studentów, VII. Studenci jak główna grupa beneficjentów w preogramach europejskich, krajowych oraz regionalnych, VIII. Pozycja prawna studenta i doktoranta uniwersytetu, IX. Czy doktoranci to jeszcze studenci, X. Europejski wymiar szkolnictwa wyższego: stypendia zagraniczne - drogą do przyszłości, XI. Pozycja prawna i zakres działania komisji stypendialnych, XII. Wybrane janusowe oblicza pomocy świadczonej przez organy Uniwersytetu Wrocławskiego, XIII. Motywować czy karać: między stypendium socjalnym a stypendium za wyniki w nauce. Rozważania w kontekście ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, XIV. Instrumenty finansowoprawne determinujące prawo studenta do bezzwrortnej pomocy materialnej w uczelni publicznej, XV. Podmiotowość studenta w koncepcji universitas na przykładzie Uniwersytetu La Sapienza, XVI. Trójwymiarowość przestrzeni podmiotowości prawnej studenta, XVII. Postępowanie w indywidualnych sprawach studentów na forum szkoły wyższej, XIX. stan nauki polskiej na tle państw Unii Europejskiej, XX. Sprawozdanie z dyskusji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60432-03-1
1. Present condition and perspectives of development of higher education in chosen countries: Development of non-state education in Poland in 1991-2005; Private Universities in Germany. Introduction to the nature of private Universities; Non-state sector of higher education in Russia: main tendencies and challenges; Actual state and the perspectives if development of higher education in Ukraine in the context of European integration; Private higher schools in the Republic of Bulgaria (establishment; statutory, requirements and development); State of art, private higher education, Portugal. 2. Education quality: Quality assurance and the market; Certification system of Internet e-learning courses. 3. Experiences of the higher education institutions: The university of Buckingham: an independent European University; Multi-level cooperation with local educational entities as a development base for the private higher school of pedagogy. 4. Regulations in private higher education: the tendencies and regularities in private higher education in the transition economy; Political will to keep private education going; Governing and financing private tertiary education in Norway towards 2010 - a national case study
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88587-27-7
1. Aktualne problemy prawa autorskiego w działalności wydawniczej w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, 2. Odpowiedzialność wydawcy za treść publikacji w orzecznictwie polskim i amerykańskim, 3. Działania public relations w obszarze książki niskonakładowej, 4. Rola bibliotek w marketingu wydawnictw szkół wyższych, 5. Zarządzania nowymi technologiami na rynku wydawniczym publikacji naukowych i fachowych, 6. Wydawanie publikacji Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach na podstawie systemu zarządzania jakością ISO 9001, 7. Standaryzacja małej drukarni offsetowej, 8. Refleksje nad komunikacją interpersonalną w aspekcie psychospołecznych uwarunkowań pracy bibliotekarzy (na przykładzie środowiska osób o szczególnych potrzebach)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 002 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 15)
ISBN: 82-233-1838-7
1. Public relations : aspekty teoretyczne w biblioteko znawstwie i informacji naukowej, 2. Public relations i biblioteki, 3. Public relations : projekty specjalne, 4. Konferencja Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego 2003 / Organizator Maria Kocójowa, 5. Public relations Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 002 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-925649-8-0
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czu uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again