Form of Work
Książki
(2)
Status
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Bednarczyk-Płachta Agnieszka
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Oświata
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Finanse publiczne
(1)
Administracja
(1)
Adopcja
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Subject: place
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
2 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7666-677-8 (oprawa twarda)
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Wolters Kluwer)
ISBN: 978-83-8092-821-3
Rozdział 1. Szkoły wyższe w systemie nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce: Zadania państwa w zakresie nauki i szkolnictwa wyższego; Status szkół wyższych a pojęcie podmiotu administracji. Rozdział 2. Status szkół wyższych i finansowanie działalności naukowo-dydaktycznej w porządkach prawnych wybranych krajów: Szkolnictwo wyższe w Niemczech: Podmioty prawa publicznego a status szkół wyższych w Niemczech; Finasowanie szkolnictwa wyższego w Niemczech. Szkolnictwo wyższe we Francji: Status szkół wyższych we Francji jako podmiotów prawa publicznego; Finasowanie szkolnictwa wyższego we Francji. Szkolnictwo wyższe w Anglii: Struktura szkolnictwa wyższego w Anglii; Finasowanie szkolnictwa wyższego w Anglii. Szkolnictwo wyższe w Stanach Zjednoczonych: Struktura szkolnictwa wyższego w USA i status prawny szkół wyższych; Finansowanie szkolnictwa wyższego w USA. Rozdział 3: Porównanie cech szkoły wyższej i innych podmiotów zbiorowych prawa polskiego: Szkołą wyższa a podmiot typu fundacyjnego; Szkoła wyższa a korporacje zawodowe; Szkoła wyższa a przedsiębiorstwo użyteczności publicznej. Rozdział 4. Podstawowe determinanty sytuacji prawnej publicznych i niepublicznych szkół wyższych: Szkoły wyższe w świetle Konstytucji RP i umów międzynarodowych; Tworzenie i kwalifikacja szkół wyższych oraz kompetencje założyciela jako elementy różnicujące sytuację prawną uczelni; Problem określenia relacji prawnych między szkołą wyższą a destynatariuszami usług świadczonych przez szkołę. Rozdział 5. Sytuacja publicznych i niepublicznych szkół wyższych w świetle norm o finansowaniu działalności naukowej i dydaktycznej: Podstawowe założenia systemu finasowania działalności szkół wyższych; Przyznawanie środków publicznych na działalność naukową; Przyznawanie środków publicznych na działalność dydaktyczną: Finasowanie szkół wyższych ze środków budżetowych; Finansowanie szkół wyższych ze środków samorządów terytorialnych; Finansowanie szkół wyższych wyznaniowych z budżetu państwa. Finasowanie działalności naukowo-dydaktycznej ze środków własnych uczelni: Pozyskiwanie środków finansowych z opłat destynatariuszy; Inne źródła pozyskiwania przez szkoły środków finansowych na swoją działalność. Rozdział 5. Środki ochrony interesów jednostki i interesu publicznego a działalność szkół wyższych: Kontrola i nadzór nad wykonywaniem zadań publicznych; Relacje między podmiotami nadzorowanymi i nadzorującymi; Środki kontroli i nadzoru ministra nad działalnością szkół wyższych: Klasyfikacja środków kontrolnych i nadzorczych oraz ich funkcje; Środki nadzorcze i kontrolne stosowane w ramach nadzoru fachowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 378 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again