Form of Work
Książki
(36)
Czasopisma
(1)
Status
only on-site
(35)
available
(17)
Branch
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(35)
Author
Denek Kazimierz
(4)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Moroz Henryk
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Adamczyk Ewa
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawrych Roman
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Kolarska-Bobińska Lena
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Margoński Marek
(1)
Matczak Ewa
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Możdżeń Stefan Ignacy
(1)
Ochmański Marian
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Olszewska Dorota
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piątek Teresa
(1)
Pobiedzińska Karolina
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Roter Adam
(1)
Rubaj Anna
(1)
Ryńca Radosław
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Schneider Małgorzata
(1)
Shulgina Ludmila
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smolarek Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Synowiec Jadwiga
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szkudlarek Jolanta
(1)
Szymańska Maria
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Wiatr Jerzy J
(1)
Witek Stefan
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wróbel Magdalena
(1)
Wygaś Sebastian
(1)
Zahorska Marta
(1)
Ziaeian Yasmin
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(37)
Language
Polish
(37)
Subject
Szkolnictwo
(30)
Oświata
(19)
Nauczyciele
(9)
Kształcenie
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Gimnazja
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Wychowanie
(3)
Informatyka
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Uczniowie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Budżety obywatelskie
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Informacja
(1)
Informcja turystyczna
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kupisiewicz, Czesław (1924- )
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nieruchomości
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Operat szacunkowy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Postawy
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Rodzice
(1)
Rzeczoznawcy majątkowi
(1)
Samorząd powiatowy
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Second Life
(1)
Sektor publiczny
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Turystyka
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Unia Europejska
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zaufanie
(1)
Zielona szkoła
(1)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Subject: time
1989-
(6)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(1)
52 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88164-16-3
Reforma administracji publicznej: Główne założenia; Reforma samorządowa a reforma finansów publicznych; Reforma samorządowa w działaniu; Sukcesy i porażki wdrażanej reformy; Reforma systemu zabezpieczeń społecznych: Główne założenia; Wdrażanie nowego systemu emerytalnego; Reforma emerytalna po roku; Ocena zmiennego systemu zabezpieczenia emerytalnego; Czy realizacja celów społecznych musi być obciążeniem dla gospodarki? Uwagi o reformie ubezpieczeń społecznych; Reforma systemu opieki zdrowotnej: Główne założenia; Cele reformy opieki zdrowotnej; Założenia i rzeczywistość w reformowaniu opieki zdrowotnej; Przyczyny niskiej akceptacji społecznej reformy powszechnych ubezpieczeń zdrowotnych w 1999 r.; Siedem pól zmian; Uwagi o polskiej reformie systemu oświaty; Bilans osiągnięć i porażek; Społeczne i polityczne efekty reform: Psychologiczne ryzyko reform; Utrwalanie zmian poprzez ich zaniechanie; Polityczne skutki reformatorstwa; Implementacja reform społecznych; Polacy o reformach społecznych: akceptacja, przyzwolenie czy odrzucenie?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89416-47-6
Wychowanie w starożytności; Oświata i wychowanie w średniowieczu; Humanizm w wychowaniu (XV-XVII w.); Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.); Reforma edukacji w Polsce w XVIII w.; XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Pedagogika naukowa; Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami; Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej; Europejska myśl pedagogiczna X w.; Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939); Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945); Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989); Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX w.; Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r.; Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI w.; Współcześni polscy pedagodzy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-83-0
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Wielkie postaci Zagłębia / rada red. Kazimierz Denek, Wojciech Kojs, Jarzy Kopel ; sekretarz Ewa Kraus)
ISBN: 978-83-61991-16-8
1.Patronaty; 2. Listy gratulacyjne; 3. Artykuły: "Zmiana" (change) i "wzmacnianie" (strengthening) - słowa - klucze współczesnych reform szkolnych; Myśli profesora Czesława Kupisiewicza o reformowaniu edukacji; Szkoła wobec wyzwań ponowoczesności; Myśli i tworzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej profesora zwyczajnego doktora habilitowanego Czesława Kupisiewicza; Uniwersytet i jego uwarunkowania; Zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce w okresie transformacji systemowej; Profesor Czesław Kupisiewicz - Człowiek wielowymiarowy; Edukacja moralna jako priorytet. Ujęcie etyki troski; Mapa pamięci. W poszukiwaniu źródeł naukowej tożsamości; O edukacji i jej priorytetach - zarys zagadnienia; Profesor Czesław Kupisiewicz spostrzegany z bliska, czyli szkic do portretu Jubilata; Wpływ dzieła pedagogicznego Profesora Czesława Kupisiewicza na rozwój czeskiej pedagogiki; Style i strategie poznawcze jako problem psychodydaktyki; Priorytety rozwoju edukacji i szkoły; O biografistyce pedagogicznej na kanwie projektu "Słownika Współczesnych Pedagogów" Czesława Kupisiewicza; Założenia współczesnej edukacji a kompetencje nauczycieli; Pulsujące świadectwo pasji; Moje osiemdzieciopięciolecie. 4. Wywiad. 5 Suplement. 6. Wykaz publikacji Prof. Czesława Kupisiewicza; 7. Jubileusz w obiektywie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-11-8
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-78925-72-1
Część I. Uwarunkowania 1. Uwarunkowania demograficzne 2. Sieć szkolna - lokalizacja i zasięg szkół 3. Finansowanie oświaty 4. Wydatki, nakłady i potrzeby inwestycyjne w oświacie Część II. Funkcjonowanie i rezultaty 6. Udział oświaty w kształtowaniu różnic przestrzennych 7 Dostęp do edukacji 8. Szkolnictwo niepubliczne 9. Niektóre charakterystyki gimnazjów 10. Badanie osiągnięć szkolnych uczniów 11. Osiągnięcie szkolne w świetle wyników badań własnych 12. Rola wskaźników edukacyjnych w badaniach i polityce oświatowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-695-1
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60143-01-3
1. "Tocząca się reforma" edukacji; 2. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego; 3. Znaczenie zajęć pozaszkolnych w wychowaniu młodych polaków; 4. Wycieczki szkolne; 5. Zielone szkoły; 6. Wakacyjne wędrówki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7300-695-8
1.Główne kierunki pedagogiczne; 2. Reformy szkolne w wybranych krajach Europy; 3. Szkolnictwo w Polsce; 4. Szkolnictwo polonijne; Szkolnictwo na ziemiach polskich w czasie II Wojny Światowej; 6. Program polityki oświatowej w Polsce powojennej Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego Rządu Polskiego w Londynie- 1944 r.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-921-930-7-5
I. "Polska myśl organizacyjna w oświacie. Kierunki i koncepcje"- książka autorstwa profesora Władysława Kobylińskiego jako źródło informacji służące usprawnianiu i udoskonalaniu polskiej szkoły; II. Role organizacyjne współczesnych kierowników w teorii i w praktyce oraz wynikające z nich wnioski dla edukacji: 1. Wprowadzenie; 2. Role organizacyjne współczesnych kierowników w świetle wybranej literatury; 3. Metodologia przeprowadzonych badań; 4. Wybrane problemy współczesnych kierowników w świetle przeprowadzonych badań; 5. Podsumowanie i wnioski; III. Etyka a kultura organizacyjna dyrektora szkoły (placówki oświatowej). Wnioski i zadania związane z doskonaleniem i dobrem kadry kierowniczej w oświacie: 1. Wprowadzenie; 2. Pojecie etyki; 3. Pojęcie kultury organizacyjnej człowieka oraz jej składniki; 4. Przejawy kultury organizacyjnej; 5. Sposoby podnoszenia poziomu kultury organizacyjnej; IV. Wyzwania dla kształcenia współczesnych menedżerów w świetle koncepcji pedagogicznych i polityki edukacyjnej Unii Europejskiej: 1. Wprowadzenie; 2. Podstawowe pojęcia związane z edukacją menedżerów; 3. Wyzwania dla edukacji w kontekście kształcenia współczesnych menedżerów; 4. Podsumowanie; V. Pożądane zmiany w kompetencjach współczesnych nauczycieli w świetle wyzwań wynikających z integracji europejskiej: 1. Zmiana, kompetencje i inne pojęcia; 2. Pożądane kompetencje współczesnych nauczycieli; 3. Podsumowanie; VI. Nowatorstwo i innowacje pedagogiczne w świetle opinii nauczycieli: 1. Wprowadzenie; 2. Zagadnienia metodologiczne; 3. Nowatorstwo pedagogiczne w opinii nauczycieli; VII. Skuteczne sposoby motywowania nauczycieli do pracy i płynące z nich korzyści w świetle przeprowadzonych badań: 1. Wprowadzenie; 2. Założenia metodologiczne badań; 3. Opinie nauczycieli na temat współczesnych sposobów motywowania ich do pracy i wynikające z nich korzyści; 4. Wskazówki do opracowywania systemu motywowania nauczycieli; 5. Podsumowanie i wnioski; VIII. "Kryzys moralny czy transformacja wartości"- książka autorstwa księdza profesora Janusza Mariańskiego jako źródło inspiracji w procesach wychowania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7204-925-4
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
ISBN: 83-89163-13-6
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86-917-23-7
R.1.Portret polskiego nauczyciela: 1. Nauczyciele a rynek pracy, 2. Nauczyciele a demokracja, 3. Postawy nauczycieli wobec swojego zawodu, 4. Ocena własnej grupy zawodowej, 5. Nauczyciele jako innowatorzy. R.2 Nauczyciele a szkoła: 1. Ocena funkcjonowania szkoły, 2. Zadania szkoły: uczyć czy wychowywać?, 3. Rodzice a nauczyciele - porozumienie czy konflikt?. R.3 Nauczyciele a reforma edukacji: 1. Jak nauczyciele oceniają reformę edukacji?, 2. Wyznaczniki akceptacji reformy. Nauczyciele wobec przemian w systemie szkolnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-56-4
1. Wybitni przedstawiciele nauk o wychowaniu; 2. Dydaktyka i jej obrzeża; 3. O szkole, jej misji i funkcjonowaniu; 4. Idee i zalecenia reporterów edukacyjnych a reformowanie edukacji w praktyce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
ISBN: 978-83-7611-517-7
1. Odpowiedzialność społeczna- zagadnienia definicyjne; 2. Szkoła i zmiana społeczna; 3. Wokół reformy systemu edukacji w Polsce; 4. Odpowiedzialność społeczna polityków; 5. Edukacja i odpowiedzialne działanie polityków
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
ISBN: 83-7246-018-3
Polityka społeczna wobec przemian ustrojowych; Uwarunkowania współczesnych reform społecznych w Polsce; Polityka społeczna - reforma filozofii czy filozofia reform; Transformacja społeczno-polityczna a nierówności; Demograficzne uwarunkowania reformy emerytalnej w aspekcie polityki społecznej; Standardy Unii Europejskiej w reformowaniu instytucjonalnej pomocy społecznej w Polsce; Dysfunkcja rodziny w okresie transformacji ustrojowej; Przejawy dehumanizacji nauk społecznych, ich uwarunkowania i konsekwencje; Reforma opieki zdrowotnej. Próba zrozumienia procesu; Pozytywny scenariusz reformy systemu ochrony zdrowia; Wybrane koncepcje zapewnienia jakości usług zdrowotnych; Ewolucja potrzeb informacyjnych w zmieniających się organizacjach społecznych na przykładzie polskiego systemu ochrony zdrowia; Placówki służby zdrowia jako organizacje otwarte i samouczące się - utopia czy szansa; Zmiany w systemie wypłat świadczeń chorobowych; Równość szans kształcenia - nadzieje i zagrożenia; Reforma systemu kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Problemy przestrzennego zróżnicowania sytuacji społecznej - techniki i procedury badawcze; Wybrane zagadnienia polityki społecznej na Śląsku opolskim w świetle problematyki etnicznej; Zmiany zaludnienia na obszarach przygranicznych w Polsce wobec reform podziału administracyjnego kraju w XX w.; Zagrożenia w spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce; Marginalizacja etosu pracy górnika i jej konsekwencje dla realizacji programu restrukturyzacji przemysłu węgla kamiennego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-926719-5-4
1. W reakcji na populistyczne pomysły ministra; 2. Co w szkole piszczy?; 3. Szkolny system, szkolne role; 4. Nadzieje po zmianie; 5. Wokół kształcenia zawodowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88193-71-6
1. Kierunki przemian oświatowych w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2. Postawy i zachowania człowieka w sytuacji innowacyjnej 3. Problematyka założenia metodologiczne i organizacja badań własnych, 4. Postawy i zachowania nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji w świetle badań, 5. Korekty postaw i zachowań nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-068-8
Cz.I Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce: O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba. Głos w dyskusji; Ustawiczność reformowania edukacji; Zagrożenia i szanse systemów edukacji; Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego; O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społęczeństwo; Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie; Cz.II Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych: Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą. Zarys problemu; Co dalej, polska edukacjo? Kim powinien być nauczyciel przyszłości? Wyznaczanie nowych priorytetów; Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu; Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce; Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego; Cz.III Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów: O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola. Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce; Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola; Reforma edukacji nauczycieli; Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej; Czynniki warunkujące role muzyki w edukacji szkolnej; Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again