Form of Work
Książki
(19)
Status
only on-site
(14)
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(14)
Author
Gawroński Krzysztof
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Krysztofiak Katarzyna
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Merski Janusz
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Miłek Marian
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Szuwarzyński Andrzej
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Szkolnictwo
(12)
Oświata
(9)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Nauczyciele
(4)
Organizacja ucząca się
(3)
Internet
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyrektor
(1)
Edukacja
(1)
Finanse publiczne
(1)
Informacja naukowa
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Jakość
(1)
Kariera
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Pedagogika
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Referendum lokalne
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Technika
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Uczniowie
(1)
Współdziałanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Subject: time
1989-
(4)
23 results Filter
Book
In basket
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 83-87890-60-X
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7088-213-1
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe ; Nr 107)
ISBN: 83-87359-72-6
1.Pojęcia, 2.Tło, 3.Metody, 4.Analiza efektywności i jakości, 5.Strategia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
Klinika akademickiej pedagogiki / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2011. - 258, [2] s. : rys. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7587-622-2
Fałsz w promocji, czyli gdzie się "leczyć"; Niebezpieczne gry społeczne; Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych; Lojalność w horyzoncie wartości; Kto jest winny temu, że minister likwiduje kierunek studiów?; Cooltury akademickiego kłamstwa; Na ostatni moment; Refleksyjnie na nowy rok akademicki 2009/2010; Stanowisko Komitetu Słowianoznawstwa PAN; Test wiarygodności władzy; Pedagogiczne pasożyty; Raport o wpływie Księżyca na ciąże mszyc; Koncert jesienny na dwa rzędy; Czy wolno krytykować kształcenie na kierunku pedagogika?; Edukacyjne gry w prowokacje; Naukowe GPS-y; Magister Urquel; Pedagogika pamięci w przeddzień Święta Zmarłych; Kto nokautuje Polskie Towarzystwo Pedagogiczne?; Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego- reaktywacja II; Tryglodyta hipokryta?; Wyzwania autorytetu; Rozmowy o tym, co z nami, i o tym, co przed nami; Jak ustrzec się akademickiej prowincji; Uczyć się warto; Jak postępować z wrogami?; Osoba znacząca jako wytrych; O permanentnym samokształceniu doktorów pedagogiki; Ofiary akademickich nieprawidłowości; Liberałowie o szkolnictwie wyższym; Akademicka przestrzeń pełna luksusu na własność, czyli wartość dodana w niepublicznych szkołach wyższych; Życie naukowca w kontekstach; Potoczne mądrości w naukowej interpretacji; Nieutrudzanie móżdżku; O współczesnej myśli pedagogicznej; Raport nie tylko o akademickiej "cyrkulacji mózgów"; Gospodarka kapitałem ludzkim; Czy pedagogika jest rzeczywiście nauką gorszą?; O bezprawnym podwyższaniu sobie statusu naukowego przez niektórych naukowców; Akademicki savoir-vivre; Studenckie typy i typki; Jedna z możliwych typologii; Studenckie bratanie się z Leopoldem Ritterem von Sacher-Masochem; Sesja plagiatowa; On Bullshit; Nauka przeciwko fałszerstwom; O cenzorach i nowym "drugim obiegu" prawd pedagogicznych; Etyczne aspekty władzy; Praca bez pracy; Wychowanie sumienia; Top absolwenci w szkołach z uczniami wymagającymi wsparcia; Pełnia Berta Hellingera; Wychowawczy autyzm; Chińczycy potęgą naukową; Świat zanikającej aksjoczułości; Wywiad typu "post"; Podyplomowe kuszenie; O pracach naukowo-badawczych dotyczących III RP; Wybory członków korespondentów PAN; Pierwsza po siedemdziesięciu latach Pedagogiczna encyklopedia w Czechach; Seksualizacja "akademickości"; Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych; O pedagogice i edukacji nie tylko w Czechach; Nagroda czeka na pedagogów społecznych; Prezdmagisterska "tfurczość", czyli co student miał na myśli; Budzenie świadomości krytycznej; Nie chcemy seryjnej produkcji magistrów!; Akademickiego bełkociku ciąg dalszy; Dydaktyka między przeszłością a przyszłością; Habilitacje jednak zostaną; Transdyscyplinarne aspekty inkluzyjnej pedagogiki; Pogrążeni w żałobie; Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej; Wstręt; Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności; Równość w różnorodności; Eduniespodzianka; Ksobnie interesowna hipokryzja; Inkontrologia pedagogiczna, czyli o wartości spotkania; Pedagogika bez kolejnego członka korespondenta PAN; Ornitopedagodzy; Kurza twarz; Naukowa półtusza; Le roi mort, vive le roi!; Odpowiedź studentom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi; O co w tym życiu chodzi?; Na ostatnią chwilę; Ignorancja jest otwarciem puszki Pandory; Akademiccy wyłudzacze; O edukacji dorosłych; Niepedagogiczne przygotowanie kadr kierowniczych do zarządzania oświatą; Zdezintegrowana edukacja wczesnoszkolna; "Obróbka skrawania" polskiej pedagogiki; O studenckiej (nie)przyzwoitości; Akademicki mobbing; Pedagogika (dla) półgłówków; Pedagogika mamonistyczna; Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku na finiszu; Prawda czasu, prawda ekranu; Kto jest dla kogo?; Socjologiczna ściema; Akademicki nikt i ktoś; Doktoranci w trosce o edukację; Klinika wyższej edukacji; Praca magisterska nie jest taka ważna; Co różni szkoły wyższe?; Studencki indeks odchodzi do lamusa!; Akademickie szczyty; Egzaminy magisterskie; Pedagog jako sprawca lub ofiara zła; Pedagogika wyższego wyboru; Niepełnosprawni i akademickie hieny; Pedagogika jako plac zabaw irracjonalizmów i złudnych nadziei?; Wstydliwa afiliacja twórczości naukowej; Kuriozalna dyskwalifikacja studiów podyplomowych z "zarządzania oświatą"?; Akademickie i publiczne systemy wczesnego ostrzegania o (byle) jakości kształcenia wyższego; Moda na psychologię; Walka z wiatrakami; Frontem do studiujących klientów; O akademickich oszustwach na Słowacji; Pedagogika- akademicką przechowalnią?; Biznesowy kurs zarządzania uczelnią prywatną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7416-752-1
1. Pojęcie i istota prawa, 2. Źródła prawa, 3. Podstawowe wolności i prawa w dziedzinie oświaty, 4. System oświaty, 5. Organizacja szkoły lub placówki oświatowej, 4. Awans zawodowy nauczyciela
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7416-752-1
1. Pojęcie i istota prawa, 2. Źródła prawa, 3. Podstawowe wolności i prawa w dziedzinie oświaty, 4. System oświaty, 5. Organizacja szkoły lub placówki oświatowej, 4. Awans zawodowy nauczyciela
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnictwo kariery : systemy i sieci / Marcin Szumigraj. - Warszawa : Oficyna Wydaw. Łośgraf, 2011. - 236, [1] : rys., tab. ; 24 cm.
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-62726-16-5
1. Ekonomiczno-polityczne i kulturowe tło poradnictwa kariery w wymiarze globalnym; 2. Kontekst polityczny przemian w polskim poradnictwie kariery; 3. System poradnictwa kariery w resorcie pracy i polityki społecznej; 4. System poradnictwa kariery w oświacie i przyczyny jego dysfunkcjonalności; 5. System poradnictwa kariery w strukturach Ochotniczych Hufców Pracy; 6. Poradnictwo kariery w strukturach organizacyjnych zorientowanych na tworzenie sieci; 7. Poradnictwo biograficzne aktualną ideą poradnictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-159-5
1.Rynek czy system: szkolnictwo wyższe w Polsce okresu transformacji, 2.Uzupełniające studia magistersie jako czynnik konkurencyjności uczelni, 3.Licencjat czy magister: studenci na rynku usług edukacyjnych, 4.Jakość ksztaćłenia w strategiach badanych uczelni, 5.Jakość kształcenia w opiniach studentów, 6.Wybrane aspekty jakości kształcenia, 7.Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni, 8.Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88594-73-7
I. Szkoły niepubliczne w Polsce; II. Mapa szkół niepublicznych; III. Ch-ka badanych szkół; IV. Finanso wanie szkół; V. Instytucje i dokumenty szkoły; VI. Problemy wychowawcze w szkole; VII. Szkolne programy kształćenia; VIII. Ocenianie uczniów szkół niepulicz nych i publicznych; IX. Studia przypadków; Wnioski końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-041-6
Cz.I Uczelnia i jej otoczenie: potrzeba i uwarunkowania współpracy : 1.Pług, miecz i Księga: otoczenie szkoły wyższej, 2.Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania, dostosowania, 3.Współpraca uczelni z otoczeniem: ograniczenia i szanse. Przykłąd Polski, 4.Nauka dla gospodarki: uwarunkowania, 5.Uczelnia niepaństwowa jako czynnik awansu ekonomicznego, społecznego i kulturowego regionu, 6.Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie - przykład sądecki, CZ.II Formy i przykłady współpracy uczelni z otoczeniem
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
ISBN: 83-7271-285-9
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-918537-5-6
1. Administracja publiczna, 2. Administracja samorządowa, 3. Referendum lokalne, 4. Nadzór nad organami jednostek samorządu terytorialnego, 5. Finanse samorządów, 6. Administracja rządowa, 7. Odwołania i zaskarżenia, 8. Kodeks postępowania administracyjnego, 9. Finanse publiczne, 10. System oświaty, 11. Szkolnictwo wyższe, 12. Nowy system ubezpieczeń społecznych, 13. Ochrona zdrowia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-477-6
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7416-753-X
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
ISBN: 83-7416-753-X
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
ISBN: 83-7416-276-7
Wstęp; R.1 Prowadzenie szkół i placówek przez jednostki samorządu terytorialnego; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-255-0939-2
Wprowadzenie: Style zarządzania szkołą; Sprawdź jakim jesteś dyrektorem- quiz; 1. Cz. I. Organizacja pracy szkoły: 1. Dyrektor szkoły- zadania i kompetencje; 2. Rada pedagogiczna, rada rodziców i rada szkoły- kompetencje organów szkoły; 3. Statut szkoły publicznej; 4. Organizacja nadzoru pedagogicznego w systemie oświaty; 5. Obowiązki nauczycieli, dyrektorów i pracowników nadzoru pedagogicznego; 6. Ocena pracy nauczyciela, dyrektora i innych pracowników pedagogicznych; 7. Nostryfikacja świadectw uzyskanych zagranicą; Cz. II. Wychowanie i bezpieczeństwo: 1. Szkoła bezpieczna i przyjazna- cele nowego programu wychowawczego; 2. Program wychowawczy szkoły; 3. Szkolny program profilaktyki; 4. Prawa i obowiązki ucznia; 5. Samorząd uczniowski- zadania i kompetencje; Cz. III. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym: 1. Rodzice partnerami szkoły; 2. Instytucje i organizacje wspierające rodziców w szkole; 3. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86990-91-0
Organizacja wirtualna - szanse i bariery; Wirtualne miejsce pracy. Nowy układ dla przedsiębiorstw i pracowników; Tendencje rozwoju wirtualizacji rynku książki w Polsce; Unia Europejska. Kształtowanie się nowego modelu polityki w dziedzinie wiedzy i edukacji; Determinanty wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego przy formułowaniu planu rozwoju szkoły; Zarządzanie wiedzą inaczej. Kreowanie patologicznej "wiedzy ukrytej" w polskich firmach; Nowe spojrzenie na organizację w dobie e-gospodarki; Nowy model pojmowania wiedzy w organizacji; Znaczenie kultury w działalności menedżera; Trudności praktycznego zastosowania koncepcji zarządzania wiedzą w organizacji; Zarządzanie własnością intelektualną na przykładzie rejestracji znaku towarowego w Biurze Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (wybrane zagadnienia); Wiedza jako efekt złożonych procesów społecznej komunikacji; Niewiedza i jej znaczenie w organizacji; Wiedza chroniona w warunkach szkoły wyższej; Systemy zapewnienia jakości jako wstęp do tworzenia organizacji inteligentnych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw; Informacja a wiedza; Sukces, pieniądz, bogactwo w percepcji społecznej a postkomunistyczna scheda postaw w dobie akcesji Polski do UE; V Jubileuszowy Kongres - Młodzież w Zjednoczonej Europie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88617-07-9
Wprowadzenie; R. I Uniwersytet jako organizacja ucząca się; R.II The Koncept of Entrepreneurial University as an Answer to the Challenge sof the 21ST Century; ZR. III arządzanie nauką a polityka naukowa; R. IV Identyfikacja elementów zarządzania wiedzą w wyższej uczelni; R. V Możliwości oceny produktywności szkoły wyższej; R. VI Informacja naukowo-techniczna jako baza wiedzy wspomagająca działalność edukacyjno-badawczą w wyższej uczelni technicznej; R. VII Biblioteka wirtualna jako element społeczeństwa informacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again